Rollebank!
- joost
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Owjee.. wat een geblAAt allemaal over 50cc en meer..Arie Kanarie schreef:jah maar je hebt kickstarter--> dus dan is ie dus duits, of alleen een duits blok, maarja een duits ks 50 blok is weer 50 cc
(hehe voorlopig toch het laatste woord....)
Een kreidler RS is toch ook een RS50 en heeft toch ook niet meer als 49,9cc
en dat is bij Zundapp net zo.. slag van 41,8 en boring van 39 maakt 49,933 cc en of het nou een duitse, zwitserse, belgische, afghaanse KS50/CS50/C50 ofzo is, dat maakt geen bout uit.. Het enige wat er bij zundapp is veranderd is dat in 1971 de drijfstangen 7mm langer zijn gemaakt.
En dat van het gedoogbeleid is ook onzin. Denk je echt dat een "Duitse" kreidler een grotere boring heeft ? Niet dus....
- jouke zundapp rulezzz
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 sep 2002, 20:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 21:41
- Locatie: Schoten
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- -Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
ehehehe....zullen we het daar maar eventje niet over hebben? dan krijg ik accute "snelle-spullen-demonteer-neigingen"!!! moet er niet aan denken om met dat bewerkte Sbtje met bus gepakt te worden!!!
ik vind er zelf niks onveiligs aan, dus weet niet waar ze zo'n probleem van maken Ik heb mijn remmen prima in orde (schijf voor), mijn uitlaat dempt prima, de bromfiets heeft een degelijke constructie, verlichting is fine, voetsteunen zijn in orde, geen uitstekende delen (zoals een verzilverd rolls-royce embleempje voor op je spatbord ) etc...en zolang je andere weggebruikers en jezelf maar niet in gevaar brengt is er niks aan het handje toch
ik vind er zelf niks onveiligs aan, dus weet niet waar ze zo'n probleem van maken Ik heb mijn remmen prima in orde (schijf voor), mijn uitlaat dempt prima, de bromfiets heeft een degelijke constructie, verlichting is fine, voetsteunen zijn in orde, geen uitstekende delen (zoals een verzilverd rolls-royce embleempje voor op je spatbord ) etc...en zolang je andere weggebruikers en jezelf maar niet in gevaar brengt is er niks aan het handje toch
- Steven
- Berichten: 3399
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
helaas zijn er genoeg lui (veelal op tupperware dingetjes) die de boel gewoon verzieken die als soort van kamikaze zonder op te letten of te kijken gewoon het gas vol open trekken.
hier in zwolle rijden erg veel tupperware, maar ook echte brommers rond. ik denk dat zo ongeveer de helf van de 'jeugd' op scoeters hier zonder helm opgevoerd rondrijd, elke week staan er tal van berichten in de krant van rollerbank controle's waar van meer dan de helft van de gecontroleerde mensen een bekeurig kregen, geen helm, nog geen 16, geen verzekering, te veel vermogen enz enz... op deze manier krijgt geen enkele overheid zin om de regels te versoepelen wegens 'goed gedrag', daar hebben ze ook totaal geen aanleiding voor.
ondanks dat er veel word gecontroleerd ben ik nog nooit aangehouden of op de rollerbank gezet. als je gewoon rijd met je evrstand erbij en op een degelijke brommer die goed in orde is is er niks mis mee dat je een tikkie te hard rijd, zeker niet als je op de weg moet rijden (hier in zwolle bijna overal), als je onder de 50 gaat rijden word je zo van de weg af gedrukt of getoeterd. en buiten de bebouwde kom kan je best eens helemaal je gas los halen, niks mis mee zo lang je aan je eigen maar vooral aan de veiligheid van je medeweggebruikers denkt.
hier in zwolle rijden erg veel tupperware, maar ook echte brommers rond. ik denk dat zo ongeveer de helf van de 'jeugd' op scoeters hier zonder helm opgevoerd rondrijd, elke week staan er tal van berichten in de krant van rollerbank controle's waar van meer dan de helft van de gecontroleerde mensen een bekeurig kregen, geen helm, nog geen 16, geen verzekering, te veel vermogen enz enz... op deze manier krijgt geen enkele overheid zin om de regels te versoepelen wegens 'goed gedrag', daar hebben ze ook totaal geen aanleiding voor.
ondanks dat er veel word gecontroleerd ben ik nog nooit aangehouden of op de rollerbank gezet. als je gewoon rijd met je evrstand erbij en op een degelijke brommer die goed in orde is is er niks mis mee dat je een tikkie te hard rijd, zeker niet als je op de weg moet rijden (hier in zwolle bijna overal), als je onder de 50 gaat rijden word je zo van de weg af gedrukt of getoeterd. en buiten de bebouwde kom kan je best eens helemaal je gas los halen, niks mis mee zo lang je aan je eigen maar vooral aan de veiligheid van je medeweggebruikers denkt.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Foutje! Het aantal KW's is tegenwoordig niet meer van toepassing.tombo schreef:dus in principe zou ik bijvoorbeeld een 16 tands voorwiel erop mogen leggen (oke hij trekt dan niet erg hard op, maar daar gaat het niet om) maar hij rijdt dan waarschijnlijk te hard. En dan kunnen ze me nix maken! Vet!
Het gaat erom dat je de constructiesnelheid van 45 km/u niet mag overschrijden met je bromfiets.
Zie ook; viewtopic.php?t=2262
En betreffende de KS 50 van Zündapp; zowel de Nederlandse als de Duitse uitvoering zijn beiden 49cc, volgens mijn Zündappboek.