RDW Keuring
- Willem de Groot
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
RDW Keuring
Vanmorgen om 11.00 uur bij de RDW aanwezig. Bij de balie weer moeilijk kijkende medewerker die hulp ging zoeken bij de technische dienst. Ik mocht weer plaatsnemen in de wachtkamer. Na een kwartier kon ik terug komen om eea toe te lichten. Ik had gelukkig een email van de RDW waar in staat dat het geen probleem is. Bij een cilinderinhoud van minder dan 80 cc is er geen type goedkeuring noodzakelijk maar voor een Kreidler is dat geen probleem. Toen dat gelezen was kon ik hem laten keuren. Eerst even de keuringskosten 82 euro en de tenaamstellingskosten 10,20 euro betalen. De keuring ging eenvoudig. Even starten en bij half gas de dB's meten. Het was 88 dB. Verlichting controlle: dim, groot, rem en cockpit. De toeter en verder het framenummer en algehele staat. De wielbasis werd opgemetenen de remmen geloofde hij wel. Wel moest er gewogen worden (17,50 euro) .Er kwam nog een collega die vroeger ook zo'n Kreidler had. Leuk gesprek volgde hieruit en dat was de keuring. Ik kon de Kreidler weer opladen en wachten op de papieren. Na een 20 minuten kreeg ik de papieren waarmee ik naar de douane moest. De douane zit ook in dat zelfde gebouwtje maar daar moest ik bijna 2 uur wachten. Druk,druk,druk hadden ze het. Ondanks dat het een nederlandse brommer was moet dat. Dit koste me 14 euro. Nadat de douane zijn werk heeft gedaan duurt het bij de RDW 3 dagen voordat ze het kenteken opsturen. Als het goed is kan ik dan aanstaande woendag de weg op.
Het krijgen van een keuringsafspraak was een drama. Via de site van de RDW had ik diverse mailing waaruit ik uiteindelijk geen afspraak kreeg. Veel gedoe over de juiste papieren met een medewerker die het niet wilde snappen . Later gewoon telefonisch was het geen probleem (een welwillende dame) en 7 weken later is het voor elkaar.
Het krijgen van een keuringsafspraak was een drama. Via de site van de RDW had ik diverse mailing waaruit ik uiteindelijk geen afspraak kreeg. Veel gedoe over de juiste papieren met een medewerker die het niet wilde snappen . Later gewoon telefonisch was het geen probleem (een welwillende dame) en 7 weken later is het voor elkaar.
Laatst gewijzigd door Willem de Groot op 21 mei 2004, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Willem de Groot
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nog even de mail van de RDW ter info.
Bij ombouw van bromfiets naar motorfiets zijn er 2 mogelijkheden.
1.De Bromfiets heeft NL goedkeur,
Indien de datum eerste toelating van de bromfiets na 26-11-'75 is ,is een motorfietstypegoedkeuring verplicht. Voor informatie over een motorfietstypegoedkeuring kunt u terecht bij de door de fabrikant aangestelde importeur. *Indien de cilinderinhoud minder dan 80 cc. is een typegoedkeuring niet verplicht.
Er moet wel een bouwjaarverklaring overgelegd worden afkomstig van de importeur.
2.De bromfiets heeft geen NL goedkeur,
Indien de datum eerste toelating is van na 26-11-'75 dan is een motorfietstypegoedkeuring verplicht. Voor informatie over een motorfietstypegoedkeuring kunt u terecht bij de door de fabrikant aangestelde importeur. Er moet wel een bouwjaarverklaring overgelegd worden afkomstig van de importeur.
Technische eisen voor een motorfiets met een bouwjaar van 1980 zijn:
Dimlicht voorzijde met E keurmerk in het glas,
Grootlicht ,
achterlicht,
reflector achterzijde,
remlicht,
snelheidsmeter met verlichting,
claxon.
De motorfiets dient in een goede staat te verkeren.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Bij ombouw van bromfiets naar motorfiets zijn er 2 mogelijkheden.
1.De Bromfiets heeft NL goedkeur,
Indien de datum eerste toelating van de bromfiets na 26-11-'75 is ,is een motorfietstypegoedkeuring verplicht. Voor informatie over een motorfietstypegoedkeuring kunt u terecht bij de door de fabrikant aangestelde importeur. *Indien de cilinderinhoud minder dan 80 cc. is een typegoedkeuring niet verplicht.
Er moet wel een bouwjaarverklaring overgelegd worden afkomstig van de importeur.
2.De bromfiets heeft geen NL goedkeur,
Indien de datum eerste toelating is van na 26-11-'75 dan is een motorfietstypegoedkeuring verplicht. Voor informatie over een motorfietstypegoedkeuring kunt u terecht bij de door de fabrikant aangestelde importeur. Er moet wel een bouwjaarverklaring overgelegd worden afkomstig van de importeur.
Technische eisen voor een motorfiets met een bouwjaar van 1980 zijn:
Dimlicht voorzijde met E keurmerk in het glas,
Grootlicht ,
achterlicht,
reflector achterzijde,
remlicht,
snelheidsmeter met verlichting,
claxon.
De motorfiets dient in een goede staat te verkeren.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
- Willem de Groot
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 28 dec 2003, 22:53
- Locatie: Heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer: