Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do okt 21, 2004 6:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2204
Woonplaats: Duitsland
Cilindernummer: 15.43.99
Cilinder gietaanduidingen: w2, code moet ik nog even opzoeken
Vermogen: origineel 6.75, nu onbekend
Aansluiting uitlaat: opschroefflens 2 tapeindjes m6
Diameter uitlaataansluiting: 32mm
Steek tapeinden: 56mm
Diameter cilindervoet: aangepast voor 4 bak blok
Aantsluiting spruitstuk: schuin
Koeling: rijwindgekoeld
Opmerkingen:
2 boosterspoortjes erin, open gefreest.
cilinder is slechts 66.2mm hoog
waarschijnlijk door vhs getuned(aldus dick baan)

origineel zwarte


Bijlagen:
CIMG0286 (Custom).JPG
CIMG0286 (Custom).JPG [ 18.91 KiB | 25954 keer bekeken ]
CIMG0285 (Custom).JPG
CIMG0285 (Custom).JPG [ 16.76 KiB | 25953 keer bekeken ]
CIMG0284 (Custom).JPG
CIMG0284 (Custom).JPG [ 16.46 KiB | 25948 keer bekeken ]
CIMG0282 (Custom).JPG
CIMG0282 (Custom).JPG [ 20.73 KiB | 25948 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 27, 2004 10:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 24, 2002 9:56 pm
Berichten: 2204
Woonplaats: Duitsland
en nog wat aanvullende gegevens


40zn8 mahle

hoogte inlaat 51mm van bovenaf
hoogte uitlaat 22 mm van bovenaf


Bijlagen:
zwarte sb.JPG
zwarte sb.JPG [ 36.41 KiB | 25855 keer bekeken ]
CIMG0409 (Small).JPG
CIMG0409 (Small).JPG [ 30.91 KiB | 25851 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 20, 2004 8:58 pm 
Offline

Geregistreerd: do okt 28, 2004 5:52 pm
Berichten: 46
Woonplaats: exloo
Cilindernummer: 15-43-97
Cilinder gietaanduidingen: Mahle 40ZN7 W1
Vermogen:5,3 pk
Aansluiting uitlaat: knijpflens / tuit
Diameter uitlaataansluiting: 32mm.
Steek tapeinden: 44mm.
Diameter cilindervoet: 47mm
Aantsluiting spruitstuk: Schuin
Koeling: rijwindkoeling
Opmerkingen: de kop op de foto is een 15-43-16 deze hoort origineel op de cilinder moet hem alleen nog stralen. Het is een kop zonder koppakking. De cilinder is niet bewerkt.


Bijlagen:
Pict11412.jpg
Pict11412.jpg [ 48.93 KiB | 25753 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 20, 2004 9:00 pm 
Offline

Geregistreerd: do okt 28, 2004 5:52 pm
Berichten: 46
Woonplaats: exloo
hier de foto van de kop:


Bijlagen:
Pict11342.jpg
Pict11342.jpg [ 26.07 KiB | 25752 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 07, 2005 10:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 12:02 am
Berichten: 93
Woonplaats: zwolle
Cylindernummer : Geen
Cylinder gietaanduidingen : Geen
Vermogen : 8 pk (geschat)
Aansluiting uitlaat : Schroefflens
Diameter uitlaataansl : 32 mm
Steek tapeind : 56 mm
Diameter cylindervoet : 50mm
Aansluiting spruitstuk : Schuin
Koeling : Rijwind
Opmerkingen : Parmakit immitatie SB cylinder (getuned)

Groeten epp


Bijlagen:
IM002108.JPG
IM002108.JPG [ 58.88 KiB | 25604 keer bekeken ]
IM002106.JPG
IM002106.JPG [ 60.65 KiB | 25606 keer bekeken ]
IM002105.JPG
IM002105.JPG [ 62.98 KiB | 25606 keer bekeken ]
IM002110.JPG
IM002110.JPG [ 62.05 KiB | 25606 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 12:52 am 
Offline

Geregistreerd: za mei 20, 2006 1:39 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Bennebroek
Cilindernummer: geen
Cilinder gietaanduidingen: c (meer staat er niet op)
Vermogen: 1.1 KW op politie rollenbank
Aansluiting uitlaat: knijpflens
Diameter uitlaataansluiting: 32mm
Steek tapeinden: 44
Diameter cilindervoet: 46
Aantsluiting spruitstuk: recht
Koeling: geforeerd
Opmerkingen:met 16mm carb, 13/36= bijna 70 km/h

Maten zijn niet zo nauwkeurig!


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Spijltje!
Met spijltje.JPG
Met spijltje.JPG [ 36.91 KiB | 24630 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: zijkant
zijkant.JPG
zijkant.JPG [ 35.96 KiB | 24630 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Voet
voet.JPG
voet.JPG [ 41.09 KiB | 24630 keer bekeken ]
Opmerkingen bij bestand: Poortmap
poortmap.JPG
poortmap.JPG [ 26.24 KiB | 24630 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 1:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2003 4:32 pm
Berichten: 5408
Woonplaats: Gelderland
leuk cilindertje met spijltje tussen de inlaat.
is volgens mij een 3.6


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 2:02 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:19 pm
Berichten: 1134
Woonplaats: Maastricht
bovenstaande met spijltje lijkt mij toch echt om en nabij de 5- 6pk te liggen...(toch? :oops: )



[edit] forc cilinder met 16mm rond de 70km/uur...nja, dan zit ik wel in de buurt dus :wink: [/edit]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 09, 2006 1:39 pm 
Offline

Geregistreerd: za mei 20, 2006 1:39 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Bennebroek
reacties hierop horen in http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=6895

Daar verder?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jun 29, 2008 7:58 pm 
Offline

Geregistreerd: do mei 01, 2008 3:40 pm
Berichten: 46
Woonplaats: Yerseke
Cilindernummer: A
Cilinder gietaanduidingen: merk MDP
Vermogen: onbekent
Aansluiting uitlaat: flens
Diameter uitlaataansluiting: 32mm
Steek tapeinden: 56mm
Diameter cilindervoet: 50mm
Aantsluiting spruitstuk: schuin
Koeling: rijwind
Opmerkingen cilinder is gemaakt door MDP in Italy en is orgineel zwart met gepolijste koelribben,de zuiger is van het merk ASSO met L en blokveer.


Bijlagen:
DSC02623.JPG
DSC02623.JPG [ 48.33 KiB | 20918 keer bekeken ]
DSC02615.JPG
DSC02615.JPG [ 64.97 KiB | 20918 keer bekeken ]
DSC02614.JPG
DSC02614.JPG [ 55.49 KiB | 20918 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2008 11:19 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 31, 2007 9:22 pm
Berichten: 73
Woonplaats: minnertsga
hoe kan je het vermogen van je cilinder te weten komen?

gr.tjipke hibma


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 01, 2008 11:21 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hibma schreef:
hoe kan je het vermogen van je cilinder te weten komen?

gr.tjipke hibma

Nummer (begint met 15.XX.XX) van de koelribben of voet aflezen en in de lijst kijken
http://fswfs03.fsw.vu.nl/ma.dorr/Kreidler/x-40005.htm

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 07, 2008 1:12 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
Seriematig omgebouwde Mahle naar .154399
Brede voet >>zie foto`s ;Enzo en Huib .
Opmerkelijk :
Donker grijs van kleur .
de 2 laatste nummers zijn weggefraist en ****99 is in de koelrib geslagen in een verdiept cirkeltje .

Nicacil wand
Gietaanduiding W2 ~ 40ZN17 A3
Vermogen; Nabij 6 a7(?)pk.
Flensaansluiting
voor bocht 32 mm
grote steek tapeinden
Cilinder hemd van bromfiets = 46,8 mm diameter .

Graden verdeling ;
Inlaat , 149 graden
Spoel,p 122 *
ULP. 172 *

Hoogte cilinder 68 mm.
Negatieve Deckheigt : cirka 0,65mm bij BDP.
Mahle Zuiger 48mm lang .
Twee blokveren 1,5 mm met C sluiting
Bolling zuigerbodem ,cirka 3,8 mm

Gemeten in mm,s

Inlaat ......65,5 tot 49,6 .
Spoel,p... 31,5 tot 41mm.
Ulp , .......23,7 tot 41mm .

aad .
(Voor Johan / RMC )


Laatst bijgewerkt door dolle aad op za jan 23, 2010 12:16 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 13, 2008 9:56 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 27, 2008 7:49 pm
Berichten: 79
Woonplaats: Eupen
Hallo, kan iemand zeggen waar ik het topic vind met die fotos van zuigerspoelingen?

Harry


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 9:40 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 27, 2008 7:49 pm
Berichten: 79
Woonplaats: Eupen
Ik vraag nochmaals naar het fototopic met die sporen van de spoeling op de zuigers, waar vind ik het?

Harry.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 9:55 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic. ... highlight= zoekfunctie gebruiken :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: cijlinder
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 11:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Hallo Aad ,
Ik heb deze cijlinder ook .
Loopt zeer goed.

Gr, Leopold.
dolle aad schreef:
Seriematig omgebouwde Mahle naar .154399
Waarschijnlijk (onder voorbehoud ) 124371/64 oid .
Brede voet >>zie foto`s ;Enzo en Huib .
Opmerkelijk :
Donker grijs van kleur .
de 2 laatste nummers zijn weggefraist en ****99 is in de koelrib geslagen in een verdiept cirkeltje .

Nicacil wand
Gietaanduiding W2 ~ 40ZN17 A3
Vermogen; Nabij 6 ,(?)pk.
Flensaansluiting
voor bocht 32 mm
grote steek tapeinden
Cilinder hemd van bromfiets = 46,8 mm diameter .

Graden verdeling ;
Inlaat , 149 graden
Spoel,p 122 *
ULP. 172 *

Hoogte cilinder 68 mm.
Negatieve Deckheigt : cirka 0,65mm bij BDP.
Mahle Zuiger 48mm lang .
Twee blokveren 1,5 mm met C sluiting
Bolling zuigerbodem ,cirka 3,8 mm

Gemeten in mm,s

Inlaat ......65,5 tot 49,6 .
Spoel,p... 31,5 tot 41mm.
Ulp , .......23,7 tot 41mm .

aad .
(Voor Johan / RMC )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 11:18 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
John Bos cilindertje :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 11:36 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
tvdzijden schreef:
John Bos cilindertje :wink:

Enzo



Maagdelijke :shock: Mahle > 0,0 km 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2008 11:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
toch zou het een JB clinder kunnen zijn,iemand hier in de buurt heeft er ook zo een,het is geen toerenbakker,maar hij rijdt echt heerlijk ontzettend sterk van onderuit!maar bij ruim 85kmph is de koek echt op met 13/36 :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2008 12:27 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Klopt allemaal Heren.

Volledig mee eens .

Leopold.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma dec 29, 2008 12:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Is waarschijnlijk in de basis een 2,9pk SB geweest, John Bos had hier ook ruwe gietstukken van die hij naar eigen inzicht kon (laten-)maken tot wat hij nodig had. Vaak zie je dat de uitlaat ook is gewijzigd van 28 naar 32mm. Niks mis mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 6:34 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 11, 2008 5:32 am
Berichten: 17
Woonplaats: Westland
Weet iemand wat voor cilinder dit is?
Staat totaal niets op, zit onder een RS.
De twee kleine poorten zijn alleen ingefreesd, niet open.

Ben benieuwd.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: RS Naamloze cilinder
Afb0003.jpg
Afb0003.jpg [ 63.34 KiB | 18069 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 6:58 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Onmogelijk dit zo te herkennen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 06, 2009 7:04 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
staan wel ver uit elkaar de blinde poorten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!