Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 17, 2008 8:51 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 14, 2006 6:40 pm
Berichten: 378
Woonplaats: Achterhoek
en het getal tussen 22 en 28 was goed ofzo, ik weet het al niet eens meer :oops:


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 11:55 pm 
Offline

Geregistreerd: do aug 28, 2008 1:56 am
Berichten: 7
Hoi.

Ik heb een kleine Mhale cilinder van het nr 15 13 90.
Heb deze niet in de lijst kunnen vinden maar zou wel graag weten wat voor type het is.

Groeten Tazzie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 12:18 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
Kijk even hier.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 12:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 19, 2004 3:12 pm
Berichten: 784
Woonplaats: no - village
Pk Koel Cilinder Cilinder- Kop Zuiger carb
2,0 G 15.13.90 15.03.06 15.03.05 15.23.95 1/10/77


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 1:14 am 
Offline

Geregistreerd: do aug 28, 2008 1:56 am
Berichten: 7
Dank u :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 7:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 8:01 pm
Berichten: 95
Woonplaats: Oosterhesseln (Drenthe)
Een klein schopje,

Ik heb een poortmapje gemaakt van me 70 (63cc) Athena, maar volgens mij doe ik iets verkeerd :oops:, want volgens mij hoort de inlaattiming rond 160 te liggen. Of is dit de slechte "afwerking" van de Cilinder.
heb timingen berekent met dit programma: http://puchmaxi.nl/Jaap_s%20Puch%20Calculator. (heb een meteor zuiger 41mm)
(hij komt er in ieder geval volgende week onder)

Gr Arjan.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: poortmap 70 athena
70cc_athena_poortmap._187.jpg
70cc_athena_poortmap._187.jpg [ 55.11 KiB | 5522 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 28, 2009 9:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
Inlaathoogte fout ingevoerd ?

In het programma is dat de afstand tussen het pasvlak waar de cilinderkop op komt tot onderkant inlaatpoort.

Dan kom je op een heel andere waarde uit !

Is de zuiger echt maar 41mm lang ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 16, 2014 8:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Vandaag mijn 15.43.97 W6 opgehaald bij Wietse http://www.easywebshop.com/weettuningenreparatie/
Na een kras te hebben opgelopen door een naaldje uit het bigend lager heeft de cilinder jaren in de kast gelegen. Tot voor een paar maanden ik hem bij Wietse bracht met het verzoek op te boren naar 42mm en te nicasillen. Op mijn verzoek heeft Wietse ook een brommerkopje met blinde binnenkop die ik te koop zag staan op MP op maat laten maken en er een mooie zuiger bijgezocht.
Bijlage:
42mm.JPG
42mm.JPG [ 90.15 KiB | 4304 keer bekeken ]

Bijlage:
42mm (3).JPG
42mm (3).JPG [ 44.3 KiB | 4304 keer bekeken ]

Bijlage:
42mm (5).JPG
42mm (5).JPG [ 110.91 KiB | 4304 keer bekeken ]

Ik wil de set monteren en op tijd ingereden hebben voor het Bergische Land en dan maar hopen dat het bloedmooi loopt [-o<
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 16, 2014 9:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Ziet er goed uit Eric. Ik heb mijn cilinder ook laten doen door Wietse en ben er erg tevreden over.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 16, 2014 11:54 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5517
Woonplaats: Kreuzau (D)
warom niet de schaden opgelast? warom dan direkt 42mm? so is de W6 niet meer originel... :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 1:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
@Roman: Ik ben gewend aan de 60cc KTT imitatie W6 nu. Die heeft iets meer kracht en dat vind ik wel prettig.
Met een beetje geluk heeft de uitgeboorde W6 de goede rij-eigenschappen van vroeger en iets meer kracht van een paar meer cc.'s.
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 3:03 pm 
Offline

Geregistreerd: di feb 12, 2013 4:21 pm
Berichten: 285
Ziet er mooi uit Eric, en voor Engelskirchen moet het allemaal lopen?
Succes met in elkaar zetten en proefrijden.
Tot over twee weken.

Groeten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 3:05 pm 
Offline

Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 165
Ziet er goed uit Eric ! Alleen jammer dat de bussen uit de cilinder zijn ! Deze worden vaak niet afgestopt om de wand er uit te zuuren !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 3:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
super5 schreef:
Ziet er goed uit Eric ! Alleen jammer dat de bussen uit de cilinder zijn ! Deze worden vaak niet afgestopt om de wand er uit te zuuren !

Wist ik niet dus ze zijn idd weggezuurd. Wel heb ik van Wietse er 2 centreerbusjes los bijgekregen.

@Joto: komt goed Johan, is plug en play uitwisselbaar met de andere cilinder die ik er nu op heb. Alleen om aan de goede squish te komen moet ik met een vulplaat (1mm) en wat voetpakkingen proberen.

Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 3:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
jamojamo schreef:
super5 schreef:
Ziet er goed uit Eric ! Alleen jammer dat de bussen uit de cilinder zijn ! Deze worden vaak niet afgestopt om de wand er uit te zuuren !

Wist ik niet dus ze zijn idd weggezuurd. Wel heb ik van Wietse er 2 centreerbusjes los bijgekregen.

@Joto: komt goed Johan, is plug en play uitwisselbaar met de andere cilinder die ik er nu op heb. Alleen om aan de goede squish te komen moet ik met een vulplaat (1mm) en wat voetpakkingen proberen.

Eric
Dat kan de nikasiler toch ook wel bedenken. Wat een klojo's #-o

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 8:26 pm 
Offline

Geregistreerd: zo feb 27, 2011 7:40 pm
Berichten: 165
Ja Enzo in mijn kreidler kring al een aantal keren meegemaakt ! Zelf ook een keer meegemaakt met een originele rennkit cilinder ! Volgens mij is bij zo'n kleine steek dat ook het sterke punt ! Helemaal als je de boring gaat vergroten.Als alternatief zou je er busjes in kunnen persen ! groet Erik,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 17, 2014 8:38 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5517
Woonplaats: Kreuzau (D)
jamojamo schreef:
@Roman: Ik ben gewend aan de 60cc KTT imitatie W6 nu. Die heeft iets meer kracht en dat vind ik wel prettig.
Met een beetje geluk heeft de uitgeboorde W6 de goede rij-eigenschappen van vroeger en iets meer kracht van een paar meer cc.'s.
Mvg,
Eric


okay :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 10:44 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Aai dat is wel jammer zeg, nu moet je dus extra oppassen met het aanhaalmoment, beter is denk ik de tapeinden te verjongen... Waarom heb je niet gekozen voor een standaard zuiger? Niet een beetje zonde van zo'n originele cilinder?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 11:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Als het straks mooi rijdt ben ik tevreden en heb ik originele looks. Ik hoef toch aan jou Pascal niet uit te leggen waarom ik gekozen heb voor de iets grotere boring? Bij alles wat jij doet aan blok/cilinder heb je het over de rijdbaarheid :) .
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister:
Bijlage:
44mm42mm.JPG
44mm42mm.JPG [ 91.13 KiB | 4097 keer bekeken ]

Bijlage:
squish0,7mm.JPG
squish0,7mm.JPG [ 65.49 KiB | 4097 keer bekeken ]


Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 11:32 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Of die 5cc meer je dat gaat brengen? Denk dat je met een originele cilinder en zo'n binnenkop die je nu hebt meer effect zal hebben. Die kleine breitwandjes worden ook steeds dunner gezaaid. Wat ik wel spannend vind is hoe vast je de cilinder kunt zetten voordat hij vervormd, toch jammer dat die busjes eruit gezuurd zijn. Beetje kortdag voor het Bergische land? Nu zal het afstellen niet zo'n vaart lopen bij een tamme set, daar was ik ook aan het einde van de straat klaar mee. En goed is goed. Ben benieuwd hoe die gaat lopen en kijk uit met vastdraaien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 12:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
jamojamo schreef:
Als het straks mooi rijdt ben ik tevreden en heb ik originele looks. Ik hoef toch aan jou Pascal niet uit te leggen waarom ik gekozen heb voor de iets grotere boring? Bij alles wat jij doet aan blok/cilinder heb je het over de rijdbaarheid :) .
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister:
Bijlage:
44mm42mm.JPG

Bijlage:
squish0,7mm.JPG


Eric



Let je wel op dat je bolling van de nieuwe zuiger heel anders is .
Je moet dan wel je binnen kop / inzet in de juiste radius maken , anders heeft je squish vlak weinig nut .
Een behoorlijk stuk tin gebruik je om de squish te meten :shock:

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 2:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
lazy rider schreef:
jamojamo schreef:
Als het straks mooi rijdt ben ik tevreden en heb ik originele looks. Ik hoef toch aan jou Pascal niet uit te leggen waarom ik gekozen heb voor de iets grotere boring? Bij alles wat jij doet aan blok/cilinder heb je het over de rijdbaarheid :) .
Om Wietse gerust te stellen: De squish is 0,7mm (met 1 enkele voetpakking zonder vulplaatje en een dunne koppakking).
Jammer genoeg heb ik even geen tijd dus later meer.
Foto's van gister:
Bijlage:
44mm42mm.JPG

Bijlage:
squish0,7mm.JPG


Eric



Let je wel op dat je bolling van de nieuwe zuiger heel anders is .
Je moet dan wel je binnen kop / inzet in de juiste radius maken , anders heeft je squish vlak weinig nut .
Een behoorlijk stuk tin gebruik je om de squish te meten :shock:

Johan

Bolling van zuiger en binnenkop zijn op elkaar afgestemd, althans daar ga ik van uit. De aanbevolen squish was 0,7-0,9 dus ik ga er weer van uit dat 0,7 goed is. Gebruikt stuk tin komt van een langer stuk hoor, ik heb gewoon het uiteindje bewaard en met een knappe schuifmaat op het werk de dikte gemeten.
Afstellen hoeft denk ik niet want van 50cc ori W6 naar 60ccKT imi W6 hoefde het ook niet. Ik zal wel op detonatie letten en evt. indien nodig de ontsteking iets later zetten of weer Super 98 tanken.
Niemand hoeft zich verder druk te maken over wat ik met mijn eigen gekraste ori W6 gedaan heb. Lekker voor degenen die nog een echte 50cc W6 hebben die zijn dan weer meer waard geworden :clap .
Engelskirchen mag geen probleem zijn. De uitlaatkit is nu aan het drogen dus morgen kan er gereden worden.

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 4:34 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Hij bedoelt de diameter van je tin. Aan een 1,0 mm tindraad op rol heb je zat.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 18, 2014 6:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Enzo-tvdzijden schreef:
Hij bedoelt de diameter van je tin. Aan een 1,0 mm tindraad op rol heb je zat.

Enzo



Klopt helemaal tjerry ,

Anders heb je een platte kant aan je zuiger of een lager kapot als je niet oppast .
Daarom ben ik ook geen voorstander van het gebruik van een zuiger stop .

johan


Laatst bijgewerkt door lazy rider op ma aug 18, 2014 6:29 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 13, 2016 11:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Ff een schopje,

De SB cilinder 15.43.99 tot welke gieting zijn die gemaakt, W1 en W2 en dan nog verder?

Groet Bert


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!