Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr aug 15, 2008 4:21 pm 
Offline

Geregistreerd: ma apr 24, 2006 9:48 pm
Berichten: 26
Woonplaats: Nederhorst den Berg
Thijs Leuven schreef:
Is het een 2.9pk cilindertje? Ik heb er ook zoeen, ben benieuwd waarom het erin zit... :lol:



volgens mij is het een 4.2tje maar nou je 2.9 zegt lijkt me dat mischien waarschijnelijker. Ik zou het eens navragen. Volgens mij zijn er niet veel van dat soort cilinders.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 01, 2008 5:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 28, 2008 5:09 pm
Berichten: 2
Ik heb op mijn cilinder alleen maar Zeta staan en aan de andere kant van de cilinder 81. wie weet wat dit betekent qua vermogen en zo? voor de rest staat er helemaal niks op :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 12:37 am 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
Dimage schreef:
Schop. :)

Bij toeval liep ik tegen het antwoord op over de W nummers.
Kort gezegd staat een W nummer voor het gietnummer.
Wanneer er een nieuwe cilinder was ontwikkeld, dan stond er in de eerste gietserie van deze cilinder de benaming W1.
Wanneer er dan na verloop van tijd bleek dat de cilinder geoptimaliseerd kon worden dan werden de poorten hierop aangepast, wanneer er dan voor hetzelfde cilindernummer een aangepaste versie werd uitgebracht, dan gebeurde dit weer onder W2 (tweede gietserie) W3 enz.
Des te hoger dus het W nummer in de cilinder, een des te meer geoptimaliseerde cilinder je hebt.

Ik heb de info uit de navolgende topic van onze oosterburen;

http://1389.rapidforum.com/topic=100381667320

Citaat:
Das mit den W-Nummern ist ganz einfach, es sind die Guss-Nummern, also erster Guss = W1 usw...
Jedesmal, wenn der Zylinder überarbeitet wurde, kam eine neue Guss Nummer, also ist der W6 der technisch ausgereifteste Zylinder und solle am besten laufen (Ausnahmen bestätigen die...)

Ich hab mir mal die Mühe gemacht und hab mehrere 15.43.99 serienmässige RS-Zylinder die kanäle vermessen; Fazit Auslass: AOk differierte um 0,2, AUk um 0,65mm, die Breite um 1,1 und die Gesamt-Auslasshöhe um 0,55mm (AOK= Auslassoberkonte...usw.)
Beim Einlass:
EOk=0,4mm, EUk=0,3, E-Breite=0,7 Gesamteinlasshöhe=0,8mm
Bei den Überströmern siehts ähnlich aus.

Aber das diese Streuung mehr als 1PS ausmacht kann ich mir nicht vorstellen, zumindest nicht wenn sonst die serienmässigen Teile verbaut sind.
Allerdings wäre es interessant diesbezüglich mal tatsächlich auf einen Leistungsprüfstand zu fahren und zu testen...

:roll:
Hiervan is 90% leesbaar voor mij .

zou iemand dit willen vertalen :arrow: Bij voorbaat dank


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 10:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
:arrow: zou iemand dit willen vertalen Bij voorbaat dank


:arrow: http://translate.google.com/translate_t?hl=nl#


-----------------------------------------------------------------------

Vertaling: Duits » Nederlands

De W-met de nummers is vrij eenvoudig, het is de cast-nummers, zodat de eerste cast = W1, enz. ..
Iedere keer dat de fles werd herzien, is het gieten van een nieuw nummer, dus de W6 van de technisch geavanceerde cilinders en moet het beste gebruikt (uitzonderingen zijn de ...)

Ik heb me de moeite en hebben verschillende 15.43.99 serienmässige RS-cilinder kanalen van de maatregel; stopcontact Conclusie: AOK differierte tot 0,2, Alken tot 0,65 mm, de breedte van 1,1 en de totale Auslasshöhe door 0 , 55mm (AOK = Auslassoberkonte ... enz.)
Wanneer items:
EOK = 0,4 mm, Euk = 0,3, E-breedte = 0,7 totale inname hoogte = 0,8 mm
De Überströmern ziet er ongeveer hetzelfde uit.

Maar deze verstrooiing meer dan 1PS gedachten Ik kan me niet voorstellen, althans niet als anders de seriële onderdelen.
Maar het zou interessant zijn dit keer echt op een dynamometer te rijden en te testen ...

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 10:12 am 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
Dat met die W-nummers is zeer eenvoudig, het zijn de gietnummers, dus eerse gietsel is W1 enz.
Iedere keer wanneer een cilinder verbeterd werd, kwam er een nieuw gietnummer, dus is de W6 de technisch meest ontwikkelde cilinder en zou het mooiste lopen (uitzonderingen bevestigen de ...)

Ik heb eens de moeite genomen en heb van meerdere standaard RS-cilinders de poorten gemeten; conclusie uitlaat; Ubk scheelde 0,2, uok 0,65mm, de breedte ca 1,1 en de gezamenlijke uitlaathoogte ca 0,55mm (ubk= uitlaatbovenkant)
Bij de inlaat:
Ibk=0,4mm, Iok=0,3, i-breedte=0,7 totaalhoogte =0,8mm

Bij de spoelpoorten is het vergelijkbaar.
Maar dat deze verschillen meer dan 1 pk uitmaken kan ik mij niet voorstellen, tenminste niet wanneer voor de rest de standaard onderdelen zijn gemonteerd.
Het zou wel interessant zijn dit eens daadwerkelijk op een testbank te testen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 12:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Bij de spoelpoorten is het vergelijkbaar.
Maar dat deze verschillen meer dan 1 pk uitmaken kan ik mij niet voorstellen, tenminste niet wanneer voor de rest de standaard onderdelen zijn gemonteerd.
Het zou wel interessant zijn dit eens daadwerkelijk op een testbank te testen...[/quote]


Dat kwam niet alleen uit de cilinder :idea: Denk ook aan verbetering van carb., uitlaat, onsteking, blok.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 12:52 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
En wat zou er dan gebeuren als je een 'W1-cilinder' monteert met de carburateur, uitlaat en ontsteking van een RS waar normaal gesproken een W6-cilinder' op zat?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 1:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Voor een goeie test zou je spiksplinternieuwe onderdelen moeten hebben om te testen,

Heb je die :?: Nee dan zal het niet lukken om een waardevolle test te doen.

Met oud spul van 35/45 jaar gaat het niet lukken.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 1:31 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
Da's een beetje een dooddoenertje Andy. Ik heb het wel eens ooit allemaal nieuw op mjin bromfietsje gehad, maar ik weet niet meer of het een w1 of een w huppeldepup cilinder was. Zelf denk ik, net zoals de Duitse schrijver van dit stukje, dat de verschillen dusdanig klein zjin, dat die pk verschil op z'n minst twijfelachtig te noemen is. Want wat zijn de exacte verschillen tussen de eerste RS met sb en de laatste?
Hier op het forum zijn vast wel mensen met een standaard RS uit 1973, die van een ander forumlid, met een leuke RS uit 1980 'even' de uitlaat en carburateur mag lenen. Maar of het zinvol is?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 02, 2008 5:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2003 4:32 pm
Berichten: 5408
Woonplaats: Gelderland
De sproeiermaat (78 en 75)
uitlaten zit veel verschil in.
Je hebt ze met vaste bocht (kort en lang)
zonder vaste bocht met potje en blokfluit.
en bij de tuit uitlaten heb je ook verschil in de plek waar het schot met de 9 gaten zit. Die met vaste bocht daarvan zit het schot verder naar voren wat voor meer trekkracht en minder toeren/topvermogen zorgt.

en ook de poorttiming is anders.
tussen een W1 en W2 zit toch wel verschil. En de zwarte sb's hebben vlakkere spoelpoorten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 2:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 21, 2008 5:35 pm
Berichten: 895
Woonplaats: Florettcity een plaats waar ik heerlijk kan toeven, het huis heeft een hok ernaast waar ik vaak ben.
Beste mensen ik heb op mijn cilinder 15-33-91 staan en tevens aan de andere zijde tu-m, het is een luchtgekoelde cilinder.
In de lijst staat dat het een 5,3pk is, echter staat er niet bij wat de beste setup hiervoor is. In het overzicht kan ik er niets over vinden verder, ik heb nu een bing 1/10/77 op zitten, in mijn beleving is dat niet goed!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 2:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 06, 2007 6:34 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Vlak bij Lochem
15-33-91? die ken ik weer niet


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 3:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 09, 2008 11:50 pm
Berichten: 436
Woonplaats: NW Overijssel
Deze is al een keer besproken:
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=26160
Rene


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 4:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 21, 2008 5:35 pm
Berichten: 895
Woonplaats: Florettcity een plaats waar ik heerlijk kan toeven, het huis heeft een hok ernaast waar ik vaak ben.
Blok724 schreef:
Deze is al een keer besproken:
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=26160
Rene


Goed bezig Rene, ik had deze nog niet gevonden dus hier ben ik weer erg blij mee :D
Weet ik meteen dat ik een ander bingetje eraan moet plakken :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 7:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 09, 2008 11:50 pm
Berichten: 436
Woonplaats: NW Overijssel
Dan kan ik je waarschijnlijk niet meer bijhouden :(
Had ik nou maar niets gezegd. #-o :lol:
Rene


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 7:55 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 31, 2007 9:22 pm
Berichten: 73
Woonplaats: minnertsga
[\quote]parma en athena moeten allebij bewerkt worden voordat ze echt fijn zijn
[/quote] hoe word dit bedoeld?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 7:57 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 31, 2007 9:22 pm
Berichten: 73
Woonplaats: minnertsga
dappie schreef:
parma en athena moeten allebij bewerkt worden voordat ze echt fijn zijn
hoe word dit bedoeld?


Laatst bijgewerkt door hibma op wo okt 15, 2008 7:58 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 7:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 6:05 pm
Berichten: 3287
Woonplaats: Ypenburg (s'Gravenhage)
bijde cilinders zijn immitatie

de timing van de cilinders zijn niet lekker

de 1 heeft een veels te hoge inlaat en uitlaattiming, de ander weer een slechte verhouding van....

moeten bijde bewekt worden voordat ze lekker willen rijden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 7:59 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 31, 2007 9:22 pm
Berichten: 73
Woonplaats: minnertsga
hoe zou ik die moeten bewerken :?: , volgens mijn evraring rijd de parma 63cc prima :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 8:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 6:05 pm
Berichten: 3287
Woonplaats: Ypenburg (s'Gravenhage)
blowdown berekenen.

hoe dat precies gaatweet ik niet, maar dat kom ik vast nog wel eens te weten :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 8:04 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 31, 2007 9:22 pm
Berichten: 73
Woonplaats: minnertsga
dit word me te moeilijk :roll: hoe bereken je een blowdown? en wat is het?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 8:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 21, 2008 5:35 pm
Berichten: 895
Woonplaats: Florettcity een plaats waar ik heerlijk kan toeven, het huis heeft een hok ernaast waar ik vaak ben.
Blok724 schreef:
Dan kan ik je waarschijnlijk niet meer bijhouden :(
Had ik nou maar niets gezegd. #-o :lol:
Rene


Ik zou het niet weten, ik ben druk op zoek de juiste setup hiervoor te vinden, maar er is zoveel :shock:
Ik weet nu wel dat een 15mm bing erop hoort, echter in de beschrijving had ik gelezen dat deze cilinder eigenlijk voor geforceerde koeling bedoeld is :!: en dat het een 32mm flensuitlaat zou moeten zijn, echter is dit bij geen flensuitlaat en 28mm :?:

Maar toch Rene, zoals ik al zei je bent goed bezig, mag jij de volgende keer voorop rijden :wink:


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: cilinder 15-33-91
klembord02_131.jpg
klembord02_131.jpg [ 34.42 KiB | 6821 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 8:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 6:05 pm
Berichten: 3287
Woonplaats: Ypenburg (s'Gravenhage)
hibma schreef:
dit word me te moeilijk :roll: hoe bereken je een blowdown? en wat is het?


je heb toch een cupper die 100 rijdt (met sb :evil: )

blowdown is iets met alle spoelpoorten de openstaande timing meten, en dan vermenigvuldigen met.... en dan kom je op de blowdown.

wat precies kom ik ook nog wel achter.

maar ik weet wel dat een blowdown voor een automaat lager ligt dan die voor en schakelbrommer, dit vanwege waar het vermogen moet worden afgegeven.

www.2stroke-tuning.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 8:14 pm 
Offline

Geregistreerd: za maart 31, 2007 9:22 pm
Berichten: 73
Woonplaats: minnertsga
jaa die SB is tijdelijk:P ben nog opzoek naar een andere knappe cilinder... :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 11:10 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 8:26 pm
Berichten: 627
Woonplaats: koudekerk aan den rijn
hibma schreef:
dit word me te moeilijk :roll: hoe bereken je een blowdown? en wat is het?


(uitlaatpoorttiming-spoelpoorttiming)/2=blowdown


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 126 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!