Foto's van Kreidler raceteam RaceLine
- shalom
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
- Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Het is dus eigenlijk een turbo voor 2tact als ik het goed begrijp. Je wilt met die ventilator de druk opvoeren om meer megsel door die 16mm heen te persen.
Als ik het niet goed begrijp zeg maar. graag iets meet uitleg bij het tekeningetje.
maar hoe drijf je die ventilator dan aan?? via de uitlaatgassen net als bij een 4tact turbo??? het ziet er namelij leuk uit en is dus wel het proberen waart!! Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken. Dan kan kreidler weer lekker ass kicken
Als ik het niet goed begrijp zeg maar. graag iets meet uitleg bij het tekeningetje.
maar hoe drijf je die ventilator dan aan?? via de uitlaatgassen net als bij een 4tact turbo??? het ziet er namelij leuk uit en is dus wel het proberen waart!! Ik hoop dat het je allemaal gaat lukken. Dan kan kreidler weer lekker ass kicken
- joost
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
mwah.. volgens mij zijn ze niet zo soepel.. Uit het regelement van de SOBW:
5. CARBURATEUR
De carburateur mag vervangen worden door een exemplaar met een grotere mengkamerdiameter. (zie S.T.R.)
Wanneer het meet kaliber door de carburateurdoorlaat aan welke zijde dan ook kan worden gestoken, is de carburateur te groot.
Dit houdt in, dat bij een niet-ronde carburateur de grootste doorlaat-maat
doorslaggevend is.
Het is niet toegestaan een carburateur welke groter is door een technische
ingreep (het plaatsen van restictors, ringen en bussen) te verkleinen.
En is enige vorm van forcering van lucht in de inlaat toegestaan?
5. CARBURATEUR
De carburateur mag vervangen worden door een exemplaar met een grotere mengkamerdiameter. (zie S.T.R.)
Wanneer het meet kaliber door de carburateurdoorlaat aan welke zijde dan ook kan worden gestoken, is de carburateur te groot.
Dit houdt in, dat bij een niet-ronde carburateur de grootste doorlaat-maat
doorslaggevend is.
Het is niet toegestaan een carburateur welke groter is door een technische
ingreep (het plaatsen van restictors, ringen en bussen) te verkleinen.
En is enige vorm van forcering van lucht in de inlaat toegestaan?
- Bijlagen
-
- mengkamer.jpg (7.69 KiB) 3721 keer bekeken
- samm
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
- Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
De ven in de uitgang van het mensel is alleen voor het mengen van de brandstof, deze wordt aangedreven door verplaatsing van lucht en brandstof.
De ven in de luchtaanzuigbuis werkt op stroom.
De airbox komt voor op het frame waar bij watergekoelden blokken da radiateur zit, zo dat hij lekker lucht kan happen.
De maat blijft 16mm, maar met beetje meer lucht.
De kleur van de racer wordt geel/blauw.
De ven in de luchtaanzuigbuis werkt op stroom.
De airbox komt voor op het frame waar bij watergekoelden blokken da radiateur zit, zo dat hij lekker lucht kan happen.
De maat blijft 16mm, maar met beetje meer lucht.
De kleur van de racer wordt geel/blauw.
- Rudy
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:19
- Locatie: Duiven
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
het zou mij verbazen dat ze dit toestaan (een venturibuis)joost schreef:mwah.. volgens mij zijn ze niet zo soepel.. Uit het regelement van de SOBW:
5. CARBURATEUR
De carburateur mag vervangen worden door een exemplaar met een grotere mengkamerdiameter. (zie S.T.R.)
Wanneer het meet kaliber door de carburateurdoorlaat aan welke zijde dan ook kan worden gestoken, is de carburateur te groot.
Dit houdt in, dat bij een niet-ronde carburateur de grootste doorlaat-maat
doorslaggevend is.
Het is niet toegestaan een carburateur welke groter is door een technische
ingreep (het plaatsen van restictors, ringen en bussen) te verkleinen.
En is enige vorm van forcering van lucht in de inlaat toegestaan?
als ze dit goedkeuren zou je dus ook gewoon 2 carbs kunnen nemen en ik denk dat dit uitgelegd wordt als 2
een ventilator /turbo lijkt me hetzelfde verhaal, ik zou eerst maar eens goed informeren
lvs tuning zal het wel weten lijkt me
- joost
- Berichten: 1357
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Hmm... dit is al een beetje een oud topic.
Samm is ondertussen gestopt met z'n activiteiten. Zie deze onderwerpen:
Kreidler adressen voor onderdelen en service
Is Samm er niet meer?
Samm is ondertussen gestopt met z'n activiteiten. Zie deze onderwerpen:
Kreidler adressen voor onderdelen en service
Is Samm er niet meer?