Foto's van Kreidler raceteam RaceLine

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Foto's van Kreidler raceteam RaceLine

#1 Bericht door samm » 03 jan 2003, 17:17

:D Zo als belooft de 1e foto's.
Hier onder staan een aantal links naar fotoboeken van ons team.
Foto's van het motorblok http://www.raceline.nl/smile/fotoblok.htm
Foto's van de racer http://www.raceline.nl/smile/fotoracer.htm
Foto's van de uitlaat http://www.raceline.nl/smile/fotopijp.htm

DE MZZL, Samm
[/url]

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Steven » 03 jan 2003, 19:51

mooi houten uitlaatje!! :wink: 8)

wat voor een blokkie is het? hoeveel versnellingen, koppeling, ontsteking, cilinder enz... ?

licht eens een tipje van de sluier voor ons op samm! :P

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#3 Bericht door Ries » 03 jan 2003, 19:56

houten uitlaat ??? :shock: :shock: :shock: :shock:

dat was zeker niet serieus bedoelt of is het een mal ofzo?

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#4 Bericht door Ries » 03 jan 2003, 19:56

sorry, khad niet verder gekeken dan mn neus lang was, had niet gelet op die kleine lettertjes

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door samm » 03 jan 2003, 22:52

Blokje is een 4-bak, is voorschrift SOBW.
Kopeling semi-Hydraulic clutch control van Hebo.
Ontsteking is nog niet bekend.
Cilinder Mahle SB getuned, 6 spoelporten +/- 18-20 PK mogelijk olie gekoeld met compressiekop.
Inlaat wordt mogelijk een venturepijp, anders 16mm caburateur Hebo, Dellorto of Bing
Luchtfilter geforceerde air-box
Uitlaat wordt van Carbon (binnen kort op de markt) met Polini demper.
Laatst gewijzigd door samm op 04 jan 2003, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door Danoontje » 03 jan 2003, 22:55

****** niet!!!....kon ik dat allemaal maken... :oops:

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door samm » 03 jan 2003, 22:59

Waar een wil is is een weg Danoontje.
Die pijp komt in Maart op de markt.
Dus te koop voor iedereen die geld te veel heeft.
Laatst gewijzigd door samm op 04 jan 2003, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#8 Bericht door Danoontje » 03 jan 2003, 23:05

zal wel een lawaai makertje zijn of niet, die pijp?

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door samm » 03 jan 2003, 23:07

Nee hoor max 98 dBa, anders mag hij niet op de baan.
Laatst gewijzigd door samm op 04 jan 2003, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1357
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#10 Bericht door joost » 04 jan 2003, 01:06

samm schreef: Cilinder Mahle SB getuned, 6 spoelporten +/- 18-20 PK mogelijk olie gekoeld met compressiekop.
Inlaat wordt mogelijk een venturepijp, anders 16mm caburateur Hebo, Dellorto of Bing
Luchtfilter geforceerde air-box
Uitlaat wordt van Carbon (binnen kort op de markt) met Polini demper.
Mwah.. ik vind het allemaal een beetje overdreven. De kans dat jij 18 pk uit een zuigergestuurd blok met 16mm carb. haalt is ongeveer equivalent aan de kans dat morgen de Paus in een Durex reclame meespeelt.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Steven » 04 jan 2003, 05:45

joost schreef:
samm schreef: Cilinder Mahle SB getuned, 6 spoelporten +/- 18-20 PK mogelijk olie gekoeld met compressiekop.
Inlaat wordt mogelijk een venturepijp, anders 16mm caburateur Hebo, Dellorto of Bing
Luchtfilter geforceerde air-box
Uitlaat wordt van Carbon (binnen kort op de markt) met Polini demper.
Mwah.. ik vind het allemaal een beetje overdreven. De kans dat jij 18 pk uit een zuigergestuurd blok met 16mm carb. haalt is ongeveer equivalent aan de kans dat morgen de Paus in een Durex reclame meespeelt.
nou dat zou wel tof weze! :P

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door samm » 04 jan 2003, 09:44

Nee hoor setjs van 16 tot 18 PK kan je zo afhalen bij Homoet en Rinus oorebeek.
Kosten wel rond de E 500,- , maar dan ben je wel de snelste van de straat.
Voor van Veens is geloof ik zelfs een setje voor 26 PK maar dat weet ik niet zeker.
Als je vraag voor 12 PK setjes voor op een racer laggen ze je gewoon uit.
De stap van 18 naar 20 PK is zo gemaakt, olie koeling, uitlaat en inlaat noem maar op.
De caburateur mag max 16MM bedragen voor in de sportklasse.

Gebruikersavatar
w@xwe@zle
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 sep 2002, 15:23
Locatie: Assendelft
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door w@xwe@zle » 04 jan 2003, 16:25

erm....niet lullig bedoelt hoor maar heb dat blok in de sloot gelegen ofzo? :)

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#14 Bericht door Ries » 04 jan 2003, 17:12

da komt denk ik door de foto :wink:

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door udo » 04 jan 2003, 18:25

SJAh ziet er smerig uit..,

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#16 Bericht door -Johnny- » 04 jan 2003, 20:15

Dan zijn ze nu zeker verder dan 20 jaar geleden met die V. Veen racers met rot. inlaat ;)


Kreidler Grand Prix machine:
Motor:
Eén cilinder - tweetakt
bxs 40,0 x 39,7
Compressie - 16,0:1
Koeling - vloeistof
Roterende inlaat

Krukas 2x gelagerd met kogellagers
Carburateur: Bing 28 mm
Mengsmering (1:25)
Electronische ontsteking, merk Kröber, Thyristor
Bougie: Bosch W370
Batterij 12V 5,5 Ah
Kickstarter (links)
Tank:: 6,0 liter
Gewicht: 56 kg Prestaties: Maximum vermogen: 14,2 kW (19,0 pk) bij 19.400 omw/min
Specifiek vermogen: 284 kW (364,4 pk)
Maximum koppel: 12 Nm (1,3 kgm) bij 15.000 omw/min.
Topsnelheid: 185 km/h

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door samm » 04 jan 2003, 21:02

Nee Rick,
Dat blok heeft gewoon even gedraait met spoelolie.
Dan plakt het roest van de tandwielen en ander vuil vast in de olie.
Wie weet heeft dat blok wel tien jaar niet gelopen.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#18 Bericht door Ries » 04 jan 2003, 22:46

das erg verstandig samm :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:19
Locatie: Duiven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#19 Bericht door Rudy » 04 jan 2003, 23:10

samm schreef: Cilinder Mahle SB getuned, 6 spoelporten +/- 18-20 PK mogelijk olie gekoeld met compressiekop.
Inlaat wordt mogelijk een venturepijp, anders 16mm caburateur Hebo, Dellorto of Bing
Luchtfilter geforceerde air-box
Uitlaat wordt van Carbon (binnen kort op de markt) met Polini demper.
kun je 18 pk halen met een 16 mm? :o

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door samm » 05 jan 2003, 12:09

Heel simpel,
Hoe meer lucht, hoe groter de sproeier.
Of met een venturepijp dan heb je geen caburateur nodig.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#21 Bericht door LVS » 05 jan 2003, 14:16

hartelijk gefeliciteerd met het behalen van het kampioenschap sportklasse 2003.! samm... op papier heb je het schitterend voor elkaar. ............ ik heb zelf een aantal jaren geleden ook een team met 4 kreidler rijders gehad en ben tot 10 pk gekomen .. in 2002 reed de top 10 van de sportkasse rond met 10 tot 12 pk .. en elke pk scheelt 1 seconde per ronde.. dus met jouw machine kan er 6 tot 8 sec winst per ronde worden geboekt ----- dus 2 ronde voorsprong op de concurentie... maar je coureur is nieuw dus rijd iets voorzichtiger dus rustig in de bochten en voluit op de rechte stukken , en dan hou je 1 ronde voorsprong op de rest .......... eigenlijk zou je die andere twee ook een machine moeten geven dan is het elke race een ,twee en drie...voor het race lineteam :P :P :P :P groetjes van LVS tuning

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door samm » 05 jan 2003, 14:36

18 Pk blokjes zij er gewoon hoor.
Met een 16mm zal hij niet veel doen, maar met en venturepijp zit je niet aan een max caburateur maat vast.
Daar me kan je als je wil een 28mm caburateur na bootsen of niet.
Met een caburateur gestuurde motor zal het alleen niet gaan.

MVG, Samm

Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:19
Locatie: Duiven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#23 Bericht door Rudy » 05 jan 2003, 16:17

zzzzzz de wekker 8)
en 18 pk zijn met een roterende inlaat kun je niet vergelijken met een normale inlaat en vergelijk het opp van een 16(opp 201mm²) maar eens met dat van een 28mm (615mm²)

en allerlij vage cabr zullen wel verboden zijn.. (en als dat niet zo is rijdt iedereen er al mee)

Gebruikersavatar
samm
Berichten: 98
Lid geworden op: 11 nov 2002, 23:39
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door samm » 05 jan 2003, 22:48

Daar staat niets over in het reglement, nee heb je ja kan je krijgen.
Het is het proberen waard.

Gebruikersavatar
Rudy
Berichten: 132
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:19
Locatie: Duiven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#25 Bericht door Rudy » 05 jan 2003, 23:04

je bedoelt dus simpel gezegt een buis naast de carb puur voor lucht?

Gesloten