Cilinder info verzameling topic

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#26 Bericht door pimvandongen » 21 okt 2004, 18:51

Cilindernummer: 15.43.99
Cilinder gietaanduidingen: w2, code moet ik nog even opzoeken
Vermogen: origineel 6.75, nu onbekend
Aansluiting uitlaat: opschroefflens 2 tapeindjes m6
Diameter uitlaataansluiting: 32mm
Steek tapeinden: 56mm
Diameter cilindervoet: aangepast voor 4 bak blok
Aantsluiting spruitstuk: schuin
Koeling: rijwindgekoeld
Opmerkingen:
2 boosterspoortjes erin, open gefreest.
cilinder is slechts 66.2mm hoog
waarschijnlijk door vhs getuned(aldus dick baan)

origineel zwarte
Bijlagen
CIMG0282 (Custom).JPG
CIMG0282 (Custom).JPG (20.73 KiB) 35232 keer bekeken
CIMG0284 (Custom).JPG
CIMG0284 (Custom).JPG (16.46 KiB) 35232 keer bekeken
CIMG0285 (Custom).JPG
CIMG0285 (Custom).JPG (16.76 KiB) 35237 keer bekeken
CIMG0286 (Custom).JPG
CIMG0286 (Custom).JPG (18.91 KiB) 35238 keer bekeken

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#27 Bericht door pimvandongen » 27 okt 2004, 22:27

en nog wat aanvullende gegevens


40zn8 mahle

hoogte inlaat 51mm van bovenaf
hoogte uitlaat 22 mm van bovenaf
Bijlagen
CIMG0409 (Small).JPG
CIMG0409 (Small).JPG (30.91 KiB) 35135 keer bekeken
zwarte sb.JPG
zwarte sb.JPG (36.41 KiB) 35139 keer bekeken

marijnplaisier
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 okt 2004, 17:52
Locatie: exloo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#28 Bericht door marijnplaisier » 20 nov 2004, 19:58

Cilindernummer: 15-43-97
Cilinder gietaanduidingen: Mahle 40ZN7 W1
Vermogen:5,3 pk
Aansluiting uitlaat: knijpflens / tuit
Diameter uitlaataansluiting: 32mm.
Steek tapeinden: 44mm.
Diameter cilindervoet: 47mm
Aantsluiting spruitstuk: Schuin
Koeling: rijwindkoeling
Opmerkingen: de kop op de foto is een 15-43-16 deze hoort origineel op de cilinder moet hem alleen nog stralen. Het is een kop zonder koppakking. De cilinder is niet bewerkt.
Bijlagen
Pict11412.jpg
Pict11412.jpg (48.93 KiB) 35037 keer bekeken

marijnplaisier
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 okt 2004, 17:52
Locatie: exloo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#29 Bericht door marijnplaisier » 20 nov 2004, 20:00

hier de foto van de kop:
Bijlagen
Pict11342.jpg
Pict11342.jpg (26.07 KiB) 35036 keer bekeken

Gebruikersavatar
epp
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 sep 2002, 00:02
Locatie: zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Cylinder verzameling topic

#30 Bericht door epp » 07 jan 2005, 21:00

Cylindernummer : Geen
Cylinder gietaanduidingen : Geen
Vermogen : 8 pk (geschat)
Aansluiting uitlaat : Schroefflens
Diameter uitlaataansl : 32 mm
Steek tapeind : 56 mm
Diameter cylindervoet : 50mm
Aansluiting spruitstuk : Schuin
Koeling : Rijwind
Opmerkingen : Parmakit immitatie SB cylinder (getuned)

Groeten epp
Bijlagen
IM002110.JPG
IM002110.JPG (62.05 KiB) 34890 keer bekeken
IM002105.JPG
IM002105.JPG (62.98 KiB) 34890 keer bekeken
IM002106.JPG
IM002106.JPG (60.65 KiB) 34890 keer bekeken
IM002108.JPG
IM002108.JPG (58.88 KiB) 34888 keer bekeken

Martijntje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2006, 13:39
Locatie: Bennebroek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#31 Bericht door Martijntje » 09 jul 2006, 00:52

Cilindernummer: geen
Cilinder gietaanduidingen: c (meer staat er niet op)
Vermogen: 1.1 KW op politie rollenbank
Aansluiting uitlaat: knijpflens
Diameter uitlaataansluiting: 32mm
Steek tapeinden: 44
Diameter cilindervoet: 46
Aantsluiting spruitstuk: recht
Koeling: geforeerd
Opmerkingen:met 16mm carb, 13/36= bijna 70 km/h

Maten zijn niet zo nauwkeurig!
Bijlagen
Poortmap
Poortmap
poortmap.JPG (26.24 KiB) 33914 keer bekeken
Voet
Voet
voet.JPG (41.09 KiB) 33914 keer bekeken
zijkant
zijkant
zijkant.JPG (35.96 KiB) 33914 keer bekeken
Spijltje!
Spijltje!
Met spijltje.JPG (36.91 KiB) 33914 keer bekeken

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8273
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 119 keren

#32 Bericht door Melvin » 09 jul 2006, 01:22

leuk cilindertje met spijltje tussen de inlaat.
is volgens mij een 3.6

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#33 Bericht door Danoontje » 09 jul 2006, 02:02

bovenstaande met spijltje lijkt mij toch echt om en nabij de 5- 6pk te liggen...(toch? :oops: )



[edit] forc cilinder met 16mm rond de 70km/uur...nja, dan zit ik wel in de buurt dus :wink: [/edit]

Martijntje
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 mei 2006, 13:39
Locatie: Bennebroek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#34 Bericht door Martijntje » 09 jul 2006, 13:39

reacties hierop horen in viewtopic.php?t=6895

Daar verder?

Rinie H.
Berichten: 79
Lid geworden op: 01 mei 2008, 15:40
Locatie: Yerseke
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#35 Bericht door Rinie H. » 29 jun 2008, 19:58

Cilindernummer: A
Cilinder gietaanduidingen: merk MDP
Vermogen: onbekent
Aansluiting uitlaat: flens
Diameter uitlaataansluiting: 32mm
Steek tapeinden: 56mm
Diameter cilindervoet: 50mm
Aantsluiting spruitstuk: schuin
Koeling: rijwind
Opmerkingen cilinder is gemaakt door MDP in Italy en is orgineel zwart met gepolijste koelribben,de zuiger is van het merk ASSO met L en blokveer.
Bijlagen
DSC02614.JPG
DSC02614.JPG (55.49 KiB) 30202 keer bekeken
DSC02615.JPG
DSC02615.JPG (64.97 KiB) 30202 keer bekeken
DSC02623.JPG
DSC02623.JPG (48.33 KiB) 30202 keer bekeken

hibma
Berichten: 73
Lid geworden op: 31 mar 2007, 21:22
Locatie: minnertsga
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#36 Bericht door hibma » 01 aug 2008, 23:19

hoe kan je het vermogen van je cilinder te weten komen?

gr.tjipke hibma

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#37 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 aug 2008, 23:21

hibma schreef:hoe kan je het vermogen van je cilinder te weten komen?

gr.tjipke hibma
Nummer (begint met 15.XX.XX) van de koelribben of voet aflezen en in de lijst kijken
http://fswfs03.fsw.vu.nl/ma.dorr/Kreidler/x-40005.htm

Enzo

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#38 Bericht door dolle aad » 07 sep 2008, 13:12

Seriematig omgebouwde Mahle naar .154399
Brede voet >>zie foto`s ;Enzo en Huib .
Opmerkelijk :
Donker grijs van kleur .
de 2 laatste nummers zijn weggefraist en ****99 is in de koelrib geslagen in een verdiept cirkeltje .

Nicacil wand
Gietaanduiding W2 ~ 40ZN17 A3
Vermogen; Nabij 6 a7(?)pk.
Flensaansluiting
voor bocht 32 mm
grote steek tapeinden
Cilinder hemd van bromfiets = 46,8 mm diameter .

Graden verdeling ;
Inlaat , 149 graden
Spoel,p 122 *
ULP. 172 *

Hoogte cilinder 68 mm.
Negatieve Deckheigt : cirka 0,65mm bij BDP.
Mahle Zuiger 48mm lang .
Twee blokveren 1,5 mm met C sluiting
Bolling zuigerbodem ,cirka 3,8 mm

Gemeten in mm,s

Inlaat ......65,5 tot 49,6 .
Spoel,p... 31,5 tot 41mm.
Ulp , .......23,7 tot 41mm .

aad .
(Voor Johan / RMC )
Laatst gewijzigd door dolle aad op 22 jan 2010, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Harry L5K
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jan 2008, 18:49
Locatie: Eupen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#39 Bericht door Harry L5K » 13 nov 2008, 20:56

Hallo, kan iemand zeggen waar ik het topic vind met die fotos van zuigerspoelingen?

Harry

Harry L5K
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jan 2008, 18:49
Locatie: Eupen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#40 Bericht door Harry L5K » 14 nov 2008, 20:40

Ik vraag nochmaals naar het fototopic met die sporen van de spoeling op de zuigers, waar vind ik het?

Harry.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#41 Bericht door dijk » 14 nov 2008, 20:55


Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

cijlinder

#42 Bericht door Leopold Hogenhuis » 14 nov 2008, 22:06

Hallo Aad ,
Ik heb deze cijlinder ook .
Loopt zeer goed.

Gr, Leopold.
dolle aad schreef:Seriematig omgebouwde Mahle naar .154399
Waarschijnlijk (onder voorbehoud ) 124371/64 oid .
Brede voet >>zie foto`s ;Enzo en Huib .
Opmerkelijk :
Donker grijs van kleur .
de 2 laatste nummers zijn weggefraist en ****99 is in de koelrib geslagen in een verdiept cirkeltje .

Nicacil wand
Gietaanduiding W2 ~ 40ZN17 A3
Vermogen; Nabij 6 ,(?)pk.
Flensaansluiting
voor bocht 32 mm
grote steek tapeinden
Cilinder hemd van bromfiets = 46,8 mm diameter .

Graden verdeling ;
Inlaat , 149 graden
Spoel,p 122 *
ULP. 172 *

Hoogte cilinder 68 mm.
Negatieve Deckheigt : cirka 0,65mm bij BDP.
Mahle Zuiger 48mm lang .
Twee blokveren 1,5 mm met C sluiting
Bolling zuigerbodem ,cirka 3,8 mm

Gemeten in mm,s

Inlaat ......65,5 tot 49,6 .
Spoel,p... 31,5 tot 41mm.
Ulp , .......23,7 tot 41mm .

aad .
(Voor Johan / RMC )

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#43 Bericht door Enzo-tvdzijden » 14 nov 2008, 22:18

John Bos cilindertje :wink:

Enzo

dolle aad
Berichten: 2351
Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#44 Bericht door dolle aad » 14 nov 2008, 22:36

tvdzijden schreef:John Bos cilindertje :wink:

Enzo

Maagdelijke :shock: Mahle > 0,0 km 8)

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

#45 Bericht door nozems » 14 nov 2008, 22:43

toch zou het een JB clinder kunnen zijn,iemand hier in de buurt heeft er ook zo een,het is geen toerenbakker,maar hij rijdt echt heerlijk ontzettend sterk van onderuit!maar bij ruim 85kmph is de koek echt op met 13/36 :wink:

Gebruikersavatar
Leopold Hogenhuis
Berichten: 2432
Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
Locatie: Bilzen B
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren
Contacteer:

#46 Bericht door Leopold Hogenhuis » 14 nov 2008, 23:27

Klopt allemaal Heren.

Volledig mee eens .

Leopold.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

#47 Bericht door Caspar » 29 dec 2008, 11:33

Is waarschijnlijk in de basis een 2,9pk SB geweest, John Bos had hier ook ruwe gietstukken van die hij naar eigen inzicht kon (laten-)maken tot wat hij nodig had. Vaak zie je dat de uitlaat ook is gewijzigd van 28 naar 32mm. Niks mis mee.

Oscar
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2008, 05:32
Locatie: Westland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#48 Bericht door Oscar » 06 feb 2009, 17:34

Weet iemand wat voor cilinder dit is?
Staat totaal niets op, zit onder een RS.
De twee kleine poorten zijn alleen ingefreesd, niet open.

Ben benieuwd.
Bijlagen
RS Naamloze cilinder
RS Naamloze cilinder
Afb0003.jpg (63.34 KiB) 27352 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#49 Bericht door Enzo-tvdzijden » 06 feb 2009, 17:58

Onmogelijk dit zo te herkennen.

Enzo

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#50 Bericht door dijk » 06 feb 2009, 18:04

staan wel ver uit elkaar de blinde poorten.

Plaats reactie