80cc zundapp
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
80cc zundapp
Ik wil proberen een 80cc. zundapp waterkoeling cilinder op een kreidlerblok te proppen.
Wie weet welke aanpassingen ik moet maken???
Tapeinden zijn bijna zelfde afstand, zuigerpen is ook 14mm.
Cilinder afdraaien, krukas veranderen??? Wie weet het???
Andy,
Wie weet welke aanpassingen ik moet maken???
Tapeinden zijn bijna zelfde afstand, zuigerpen is ook 14mm.
Cilinder afdraaien, krukas veranderen??? Wie weet het???
Andy,
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Er staat het één en ander op de site over waterkoeling.
zie ook viewtopic.php?t=5969&start=0&postdays=0 ... terkoeling
Enzo
zie ook viewtopic.php?t=5969&start=0&postdays=0 ... terkoeling
Enzo
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
k
Die had ik al gevonden, maar er staan geen technische aanpassingen erin.
Wie weet wat voor een kickstarter dat is, ik heb er ook een liggen.
Andy,
Wie weet wat voor een kickstarter dat is, ik heb er ook een liggen.
Andy,
- Bijlagen
-
- kreidler water001.JPG (45.34 KiB) 16179 keer bekeken
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
De slag van zundapp is groter.
Om een goed resultaat te krijgen zou je toch ongeveer dezelfde maten erin moeten krijgen als wat bij kreidler gebruikelijk is
Dus voor uitlaat tussen de 21 en 24 mm van af bdp
spoelers tussen 31 en 32 van af bdp.
Als dat al niet lukt kan je denk ik wel stoppen.
LVS heeft voor zn 47cc kreidler met zundapp wc cilinder ook een drijfstang van zundapp gemonteerd
Om een goed resultaat te krijgen zou je toch ongeveer dezelfde maten erin moeten krijgen als wat bij kreidler gebruikelijk is
Dus voor uitlaat tussen de 21 en 24 mm van af bdp
spoelers tussen 31 en 32 van af bdp.
Als dat al niet lukt kan je denk ik wel stoppen.
LVS heeft voor zn 47cc kreidler met zundapp wc cilinder ook een drijfstang van zundapp gemonteerd
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
ja, maar met alleen een drijfstang verander je de slag niet!Rommats schreef:De slag van zundapp is groter.
Om een goed resultaat te krijgen zou je toch ongeveer dezelfde maten erin moeten krijgen als wat bij kreidler gebruikelijk is
Dus voor uitlaat tussen de 21 en 24 mm van af bdp
spoelers tussen 31 en 32 van af bdp.
Als dat al niet lukt kan je denk ik wel stoppen.
LVS heeft voor zn 47cc kreidler met zundapp wc cilinder ook een drijfstang van zundapp gemonteerd
- LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: 80cc zundapp
-------------------------------------------------------Andy Martin Hidalgo schreef:Ik wil proberen een 80cc. zundapp waterkoeling cilinder op een kreidlerblok te proppen.
Wie weet welke aanpassingen ik moet maken???
Tapeinden zijn bijna zelfde afstand, zuigerpen is ook 14mm.
Cilinder afdraaien, krukas veranderen??? Wie weet het???
Andy,
heb dat 10 jaar geleden gedaan voor iemand.
gewoon met een standaard kreidler krukas er in.
dus boring 46mm met slag 39.7 = 66cc.
het is wel veel meten en draaiwerk, om het voor elkaar te krijgen
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
h
Ik heb een zuiger gevonden die waarschijnlijk toegepast kan worden.
Het is van een honda cr80, pendia=14 dia zuiger 46mm. Moet alleen kijken of de hoogte een beetje overeen komt.
Als iemand zo'n zuiger heeft, laat het ff weten.
Andy,
Het is van een honda cr80, pendia=14 dia zuiger 46mm. Moet alleen kijken of de hoogte een beetje overeen komt.
Als iemand zo'n zuiger heeft, laat het ff weten.
Andy,
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 08:14
- Locatie: Rijen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Andy, ik zal je proberen een beetje te helpen Hans is een goede Kreidlerkennis van mijn. Die foto van zijn Kreidler is met Zeta Waterkoeling 70cc de drijfstang is van een Zundapp die in een Kreidler krukas geperst zit wel met Zundapp zuiger carter moet wel pas gemaakt worden ivm zuigerhemd. Voor de porttiming moet er ook een aluplaatje van 2mm als passtuk onder de cilindervoet geplaast worden. Het zelfde als je vroeger een Suzuki T500 wat meer pep wilde geven dat moet jouw bekend in de oren klinken. Ik denk met Zundapp 80 cc weinig uitmaat want deze cilinder zijn genepen. Overigs de Kreidler van Hans loopt zeer rustig en is erg stil.
Anders kom met het Moerse Treffen voor 2005 een keer deze kant op dan kunnnen we een keer bijpraten zijn ook meer forumleden.
Mvgr,
Han
Anders kom met het Moerse Treffen voor 2005 een keer deze kant op dan kunnnen we een keer bijpraten zijn ook meer forumleden.
Mvgr,
Han
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
k
Daar had ik ook al aan gedacht, maar 70cc wc voor zundapp is niet meer te koop. Laatst stond er een gebruikte voor 450€ en was zo verkocht.
Ik heb toch nog 2 70cc eurocilindro's 8 poorter's liggen, denk dat ik daarmee eerst ga experimenteren.
Met deze cilinder's hoef je minder aan te passen, dan met een 80cc.
Ik reed met deze cilinder op mijn zundapp met gemak 95km. Ben benieuwd wat die op een kreidler blok doet.
Han, wanneer is Roermond.
Andy,
Ik heb toch nog 2 70cc eurocilindro's 8 poorter's liggen, denk dat ik daarmee eerst ga experimenteren.
Met deze cilinder's hoef je minder aan te passen, dan met een 80cc.
Ik reed met deze cilinder op mijn zundapp met gemak 95km. Ben benieuwd wat die op een kreidler blok doet.
Han, wanneer is Roermond.
Andy,
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
k
Ik heb een nieuwe gilardoni 80cc gekocht. Alle maten zijn bijna hetzelfde alleen de zuiger is 3mm. korter.Lijkt mij beter om de onderkant van de cilinder 3mm. af te laten draaien.
Cilinder voet is 51 mm. dus past bijna op een RS blok.
Andy,
Cilinder voet is 51 mm. dus past bijna op een RS blok.
Andy,
- Bijlagen
-
- gilardoni o1.JPG (42.55 KiB) 15717 keer bekeken
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Als men deze cilinder op puch maxi bouwt, dan zit het hart van het big end, nooit helemaal recht onder het hart van de piston.
Ik weet niet of dit ook voor kreidler geld, zie onderstaand stukje..
Het probleem bij een 75cc is dat hij eigenlijk op een Puch Cobra hoort. Als je de 75cc dan op een Maxi-blok monteert kan dit een probleem opleveren. Het probleem kan alleen optreden als pistonpengat in de zuiger gedesaxeerd is. Dit betekent dat de zuigerpen niet exact in het midden van de zuiger zit.
rechts een gedesaxeerde zuiger
Deze zuigerpendesaxatie is geen probleem als de krukas maar linksom gaat (dit hoort zo bij cobra blokken). Een Maxi-krukas draait echter rechtsom, wat er dus voor zorgt dat de zuiger op een verkeerd moment kantelt en zo erg veel druk op de cilinderwand zet. Dit kan bij te weinig smering resulteren in een warmloper.
Veel mensen zien de zogenaamde L-veer nog als een extra risico, omdat deze veer sneller zou happen. Wees daarom erg voorzichtig met een 75cc. Ze lopen een stuk sneller vast dan een originele cilinder. Zorg er in elk geval voor dat hij voldoende smering krijgt en ga dus NOOIT rijden met een te arm mengsel.
Ik weet niet of dit ook voor kreidler geld, zie onderstaand stukje..
Het probleem bij een 75cc is dat hij eigenlijk op een Puch Cobra hoort. Als je de 75cc dan op een Maxi-blok monteert kan dit een probleem opleveren. Het probleem kan alleen optreden als pistonpengat in de zuiger gedesaxeerd is. Dit betekent dat de zuigerpen niet exact in het midden van de zuiger zit.
rechts een gedesaxeerde zuiger
Deze zuigerpendesaxatie is geen probleem als de krukas maar linksom gaat (dit hoort zo bij cobra blokken). Een Maxi-krukas draait echter rechtsom, wat er dus voor zorgt dat de zuiger op een verkeerd moment kantelt en zo erg veel druk op de cilinderwand zet. Dit kan bij te weinig smering resulteren in een warmloper.
Veel mensen zien de zogenaamde L-veer nog als een extra risico, omdat deze veer sneller zou happen. Wees daarom erg voorzichtig met een 75cc. Ze lopen een stuk sneller vast dan een originele cilinder. Zorg er in elk geval voor dat hij voldoende smering krijgt en ga dus NOOIT rijden met een te arm mengsel.
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
- Locatie: meestal in het kreidler hok
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
moi,set je toch
Betere cil. kop dan kreid, zo te zien ,
kzou wel hardere tapeinden nemen dan van Puch,
M8_verloop m7 ofzo
OOK ,n stukkie goedkoper dan Dijk en zijn maten en +membraan
Betere cil. kop dan kreid, zo te zien ,
kzou wel hardere tapeinden nemen dan van Puch,
M8_verloop m7 ofzo
OOK ,n stukkie goedkoper dan Dijk en zijn maten en +membraan
Laatst gewijzigd door Bolle Aad op 14 jan 2005, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.