Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 5:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 14, 2005 12:57 pm
Berichten: 128
Woonplaats: Groenlo
Melvin schreef:
er is een faq mederwerker/moderator bezig met een faq over blok revisie :wink:

En verder blijf ik erbij dat een blokje reviseren een specialistisch werkje blijft.. Wat je niet zo maar even doet als je het nog nooit gedaan hebt.
bovendien heb je speciaal gereedschap nodig wat de meeste mensen niet hebben.

wat zijn de kosten om het te laten reviseren.
Huub


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 5:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 25, 2003 2:29 pm
Berichten: 1765
Woonplaats: Gouda
H.Jans-Beken schreef:
Melvin schreef:
er is een faq mederwerker/moderator bezig met een faq over blok revisie :wink:

En verder blijf ik erbij dat een blokje reviseren een specialistisch werkje blijft.. Wat je niet zo maar even doet als je het nog nooit gedaan hebt.
bovendien heb je speciaal gereedschap nodig wat de meeste mensen niet hebben.

wat zijn de kosten om het te laten reviseren.
Huub


Als je het perfect wilt hebben, moet je Arnold (De Specialist) een pb-tje sturen.
Die maakt ze mooier dan dat ze van de fabriek afkwamen.
Kost wel een paar centen, maar dan ben je verzekerd van een top-blok, wat vele duizenden km's aan rijplezier geeft.

De kosten (in het algemeen ) hangen af wat er allemaal vervangen moet worden.
Reken vanaf eur 180,- (dan is het blok niet gestraald enz.

HansJ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 9:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 14, 2005 12:57 pm
Berichten: 128
Woonplaats: Groenlo
het blijft lastig om gericht info te krijgen over het reviseren van het motorblok

toch allemaal bedankt de getoonde belangstelling.
ik moet maar even verder zoeken


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 9:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 25, 2003 2:29 pm
Berichten: 1765
Woonplaats: Gouda
H.Jans-Beken schreef:
het blijft lastig om gericht info te krijgen over het reviseren van het motorblok

toch allemaal bedankt de getoonde belangstelling.
ik moet maar even verder zoeken


Wat wil je dan weten?

Er is reeds aangegevendat het reviseren van een motorblok specialisten werk is.
Je hebt veel speciaal gereedschap nodig, en daarom alleen al is het vreselijk duur om die gereedschappen te kopen.
Dus wil je 1 blok doen, dan is het niet de moeite waard om die gereedschappen aan te schaffen.

Nogmaals vraag het of Arnold het wil doen of Dick Baan (moet je wel geduld hebben) of Chris van Homoet, Paul Hendriks en zo zijn er nog wel een paar.

HansJ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 10:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 14, 2005 12:57 pm
Berichten: 128
Woonplaats: Groenlo
HansJ schreef:
H.Jans-Beken schreef:
het blijft lastig om gericht info te krijgen over het reviseren van het motorblok

toch allemaal bedankt de getoonde belangstelling.
ik moet maar even verder zoeken


Wat wil je dan weten?

Er is reeds aangegevendat het reviseren van een motorblok specialisten werk is.
Je hebt veel speciaal gereedschap nodig, en daarom alleen al is het vreselijk duur om die gereedschappen te kopen.
Dus wil je 1 blok doen, dan is het niet de moeite waard om die gereedschappen aan te schaffen

Nogmaals vraag het of Arnold het wil doen of Dick Baan (moet je wel geduld hebben) of Chris van Homoet, Paul Hendriks en zo zijn er nog wel een paar.

HansJ


Hans ik heb reeds een pb verstuurd.
overigens zijn er dingen die je zelf kunt het afdraaien van assen wordt moeilijk net zoals de krukas enz.
Huub


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 10:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 25, 2003 2:29 pm
Berichten: 1765
Woonplaats: Gouda
Huub,

Nou, kijk reviseren bestaat in hoofdzaak uit het vernieuwen van lagers (bak + krukas), keerringen en pakkingen.
Maar als je big-end speling heeft, moet de krukas uit elkaar geperst worden. Daarna moet je de krukas helemaal uitklokken om trillingen enz te voorkomen (dit is precieziewerk).
Verder het uitshimmen van krukas en assen.
Bronzen bussen vervangen.
Maar soms kom je dingen tegen die ook vervangen moeten worden. (schakelstiften).

Dus dat doe je niet even.

HansJ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 10:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 25, 2003 2:29 pm
Berichten: 1765
Woonplaats: Gouda
Kijk hier eens
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=2860
Dan op bladzijde 6.
Daar staan foto's van een door Arnold gereviseerd blok.
Prachtig gewoon.
HansJ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 11:16 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Heb een hele serie van Arnold op CD waar ik zo even een groot aantal zal van plaatsen (met toestemming van de maker).
Ben nog even aan het uitzoeken en benamen.
Een hoop mensen (vooral nieuwkomers) denken vaak te licht over een blokrevisie, wellicht help de serie hun op andere gedachten.

MVG Frans


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 11:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 14, 2005 12:57 pm
Berichten: 128
Woonplaats: Groenlo
Dimage schreef:
Heb een hele serie van Arnold op CD waar ik zo even een groot aantal zal van plaatsen (met toestemming van de maker).
Ben nog even aan het uitzoeken en benamen.
Een hoop mensen (vooral nieuwkomers) denken vaak te licht over een blokrevisie, wellicht help de serie hun op andere gedachten.

MVG Frans


Frans ik weet niet wat je verstaat onder nieuwkomers. maar 35 jaar geleden had ik ook een kreidler deze heb ik ook gereviseerd (gedeeltelijk) alle lagers vervangen keeringen vervangen messingbussen aangebracht alleen met de krukas heb ik geen ervaring, dus enige keniis heb ik nog wel.

Ik vind het in ieder geval tof dat je er veel moeite voor doet om mijn vraag te beantwoorden.
huub


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 11:38 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
(Ik doelde ook niet speciaal met die opmerking op jou Huub :wink: Komt de serie)

Blok demontage


Bijlagen:
koppeling.jpg
koppeling.jpg [ 118.58 KiB | 16293 keer bekeken ]
blokje_in_standaard.jpg
blokje_in_standaard.jpg [ 114.12 KiB | 16293 keer bekeken ]
blokje_geopend.jpg
blokje_geopend.jpg [ 126.53 KiB | 16293 keer bekeken ]
blokje_leeg.jpg
blokje_leeg.jpg [ 133.23 KiB | 16293 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Dimage op wo sep 07, 2005 12:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 11:46 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Vervolgens alles schoonmaken, (eventueel) de trapas afdraaien, de bronzen bussen op maat ruimen en alle lagers en zittingen nameten op een goede pas.


Bijlagen:
schoon_en_afgedraaid.jpg
schoon_en_afgedraaid.jpg [ 126.21 KiB | 16291 keer bekeken ]
BO_buitenschaalzitting_nameten.jpg
BO_buitenschaalzitting_nameten.jpg [ 86.36 KiB | 16291 keer bekeken ]
BO_buitenschaalzitting_nameten2.jpg
BO_buitenschaalzitting_nameten2.jpg [ 136.51 KiB | 16291 keer bekeken ]
BO-buitenschaal_nameten.jpg
BO-buitenschaal_nameten.jpg [ 82 KiB | 16291 keer bekeken ]
zittingen_nameten.jpg
zittingen_nameten.jpg [ 88.59 KiB | 16291 keer bekeken ]
lagers_nameten.jpg
lagers_nameten.jpg [ 122.63 KiB | 16291 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 11:51 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Nog meer meetwerk en de lagers plaatsen.


Bijlagen:
diepteligging_BO17-lager_nameten.jpg
diepteligging_BO17-lager_nameten.jpg [ 91.76 KiB | 16290 keer bekeken ]
lagers_geplaatst.jpg
lagers_geplaatst.jpg [ 143.08 KiB | 16290 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di sep 06, 2005 11:59 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Krukas uit elkaar persen en vervolgens weer in elkaar persen.


Bijlagen:
kruktap_uitpersen.jpg
kruktap_uitpersen.jpg [ 90.21 KiB | 16287 keer bekeken ]
krukas_uit_elkaar_geperst.jpg
krukas_uit_elkaar_geperst.jpg [ 74.8 KiB | 16287 keer bekeken ]
kruktap_persen.jpg
kruktap_persen.jpg [ 57.93 KiB | 16287 keer bekeken ]
krukas_persen.jpg
krukas_persen.jpg [ 105.01 KiB | 16287 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 12:04 am 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Krukas nameten (o.a. op slingering) tijdens het in- en uitpersen.


Bijlagen:
krukas_nameten3.jpg
krukas_nameten3.jpg [ 92.77 KiB | 16286 keer bekeken ]
krukas_nameten.jpg
krukas_nameten.jpg [ 98.04 KiB | 16286 keer bekeken ]
krukas_nameten2.jpg
krukas_nameten2.jpg [ 94.51 KiB | 16286 keer bekeken ]
krukasspeling_nameten.jpg
krukasspeling_nameten.jpg [ 84.67 KiB | 16286 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 12:10 am 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Blok vullen en uitshimmen.
Dit laatste doe je met kleine ringetjes (shims) om de gewenste speling te bereiken die op de diverse assen moeten staan.

Met dank aan de specialist voor het fotomateriaal en de revisie van mijn eitank-driebak-hand blokje.

Ps: Ik heb het commentaar en de benaming van de foto's naar eigen goeddunken geplaatst, heb echter nog nooit zelf een revisie gedaan, dus mocht iemand ergens een fout hierin tegenkomen dan hoor ik dit graag


Bijlagen:
blok_vullen.jpg
blok_vullen.jpg [ 108.71 KiB | 16285 keer bekeken ]
uitshimmen1.jpg
uitshimmen1.jpg [ 108.55 KiB | 16285 keer bekeken ]
uitshimmen2.jpg
uitshimmen2.jpg [ 109.78 KiB | 16285 keer bekeken ]
klaar.jpg
klaar.jpg [ 111.18 KiB | 16285 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 12:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 25, 2003 2:29 pm
Berichten: 1765
Woonplaats: Gouda
Huub,

We zijn allemaal hobbyisten net als jij.
Als jij lagers,simmerringen en bronzen bussen zelf kunt vervangen, dan hoef je alleen je krukas weg te brengen. (De reviseur heeft dan wel ook je cartes nodig om de krukas uit te shimmen.)
Maar dat is volgens mij heel goed af te spreken.

Bedenk ook van te voren wat je met je Kreidler wil.
Als IE snel moet zijn, laat dan bij het reviseren van de krukas een zilverkooilager in je big-end zetten. Deze lagers kunnen hoge toerentallen aan.

We horen graag hoe je verder gaat.

HansJ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 8:37 am 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 06, 2002 1:54 pm
Berichten: 5047
Woonplaats: Achterhoek
ik ben nog steeds bezig met de handleiding voor een indirecte 5bak... die is wel veel uitgebreider, maar kost ook een hoop tijd, maar eens gauw afmaken dan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 9:02 am 
Offline

Geregistreerd: wo jun 04, 2003 9:17 pm
Berichten: 873
Woonplaats: Bussum
Ries schreef:
ik ben nog steeds bezig met de handleiding voor een indirecte 5bak... die is wel veel uitgebreider, maar kost ook een hoop tijd, maar eens gauw afmaken dan


Ja, idd, ziet er al veel gecompliceerder uit als zo'n 4-bak. :wink:
Mooi werk FRans, sowieso altijd leuk om naar te kijken! :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 11:01 am 
Offline

Geregistreerd: ma mei 24, 2004 9:46 pm
Berichten: 83
@ Johan van Zanten: Seegerringen kun je er beter niet met twee schroevendraaiers vanaf halen! :idea: Je hebt daar seegerringtangetjes voor, werken perfect. Zijn bij de meeste dhz-zaken wel te koop.
Wat een prachtige fotoreportage trouwens! Geeft een hele goede indruk van wat er allemaal komt kijken bij een revisie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 11:20 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 19, 2004 9:53 pm
Berichten: 472
Woonplaats: Hengelo
Mooie fotoserie Frans! :thumbleft

Dit geeft heel goed aan wat er allemaal aan speciaal gereedschap nodig is bij een blokrevisie.

Als mijn blok een keer écht uit elkaar moet, begin ik er in elk geval zelf niet aan :? .

Ik weet nog goed dat ik (vroeger) het blok van mijn eerste Kreidler door iemand heb laten reviceren die (bij wijze van spreken) alleen een bankschroef en een hamer had :evil: . Mijn gereviseerde blokje liep een tijdje redelijk mooi om vervolgens een half jaar later aan gort gedraaid te zijn :cry: :cry: .

gr. éjé


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 11:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 04, 2004 4:09 pm
Berichten: 243
Woonplaats: maassluis
de specialist die weet zeker wel wat hij doet, na de revicie heb ik wel wat goedkopere prijzen gehoord voor een blokrevicie. Maar ik heb absoluut geen spijt dat ik hem bij arnold heb laten reviceren.

Het blok loopt na 7000 km en een half jaar later nog steeds super, binnenkort blokolie vervangen en alles even nakijken. Dan verwacht ik er weer 7000 km plezier van te hebben voor ik weer ergens naar hoef te kijken.

ik ben blij dat ik zelf niets geprobeerd heb te doen eraan, want ik weet zeker dat ik het blok nooit zo goed had kunnen krijgen.



Het enige jammere aan de revicie is dat frans blijkbaar veel meer foto's heeft gekregen dan ik :cry: :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 12:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
kijk en dan heb je een perfect blok als je het zo doet :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 2:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 25, 2003 2:29 pm
Berichten: 1765
Woonplaats: Gouda
jaspervdhoek schreef:
de specialist die weet zeker wel wat hij doet, na de revicie heb ik wel wat goedkopere prijzen gehoord voor een blokrevicie. Maar ik heb absoluut geen spijt dat ik hem bij arnold heb laten reviceren.

Het blok loopt na 7000 km en een half jaar later nog steeds super, binnenkort blokolie vervangen en alles even nakijken. Dan verwacht ik er weer 7000 km plezier van te hebben voor ik weer ergens naar hoef te kijken.


Alle waar is naar zijn geld. En natuurlijk zoals je zegt zijn er mensen die 'goedkoper' zijn. Echter dit lijkt zo.

Je hebt nu al duizenden kilometers zonder zorgen gereden en betrouwbaarheid is ook erg belangrijk.
Reken de kosten maar eens uit per km en dan bij die jongens die 'goedkoop' zijn.
Ik weet het antwoord en jij ook.

HansJ


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 3:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 26, 2005 12:52 pm
Berichten: 457
Woonplaats: adegem - belgie
wel mooi zo een revisie van een kreidler blokje :P mooie fotokes ook :clap het kost wat tijd en geld maar het resultaad mag er wezen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo sep 07, 2005 5:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 12, 2005 6:57 pm
Berichten: 1641
Woonplaats: egg mountains city (achterhoek)
zo kerel je hebt het wel bij een vent laten doen die weet waar hij mee bezig is. :clap :clap :clap pracht pics hoor. dat worden weer fijne kilometertjes.enjoy. Lampie :rs


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!