remschijfprojecten
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
remschijfprojecten
hallo allemaal, ik ben bezig met een projectje waarbij ik voor een grotere schijf wil monteren, en achter ook een schijfrem constructie maken.
ik ben gister bij de crosswinkel geweest om in te slaan op een:
-grote voorschijf
-klauw voor met dubbele zuiger
-achterremcilinder + resevoir
de plannen zijn er al een beetje, achterwiel is alleen wel erg moeilijk maar met een hoop meten en logisch denken gaat dat wel lukken
alvast hier foto's
ik ben gister bij de crosswinkel geweest om in te slaan op een:
-grote voorschijf
-klauw voor met dubbele zuiger
-achterremcilinder + resevoir
de plannen zijn er al een beetje, achterwiel is alleen wel erg moeilijk maar met een hoop meten en logisch denken gaat dat wel lukken
alvast hier foto's
- Bijlagen
-
- schijf op wiel.JPG (98.18 KiB) 28989 keer bekeken
-
- verschil schijven.JPG (96.54 KiB) 28989 keer bekeken
-
- schijf dichtbij.JPG (86.22 KiB) 28989 keer bekeken
-
- losse onderdeeltjes.JPG (73.64 KiB) 28989 keer bekeken
Laatst gewijzigd door nick bakker op 27 sep 2005, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Sander
- Berichten: 4003
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
mijn voorschijfje word ook verandert
schijf van een oudere ducati komt erop
schijf gloednieuw
voor 20 euro gekocht op vehikel
maar wij zetten t hard van de originel schijf erin over
weet iemand trouwens dat als je andere schijven enzo erop hebt staan dat ze dan gaan zeuren bij motorkenteken keuring? (vast wel )
schijf van een oudere ducati komt erop
schijf gloednieuw
voor 20 euro gekocht op vehikel
maar wij zetten t hard van de originel schijf erin over
weet iemand trouwens dat als je andere schijven enzo erop hebt staan dat ze dan gaan zeuren bij motorkenteken keuring? (vast wel )
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
omdat ik dit niet wistwaarom koop je niet gewoon een schijf van een fireblade? of een soes? deze passen al bijna.. de gaten komen al overeen, alleen je wiel moet afgefreesd worden op een freesbank/kolomboor.
dan heb je gelijk ook een zwevende schijf
egt super groot is de schijf niet nee maar ik vind het zo wel goed. de schijf is recht en aardig dik, zal waarschijnlijk van een 4takt crosser af komen, hij kan dus nog afgedraaid worden. ik wil de orginele schijf afdraaien en de grotere erop monteren met wat melvin zei.
@ sander, bovendste foto zie je me klauw en de accecoires voor de achterrem. als achterklauw gebruik ik de kreidler tokico klauw, met ontluchten hou ik hem gewoon gekanteld.
tips zijn altijd welkom
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- sierfred
- Gebanned
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 24 feb 2004, 15:48
- Locatie: gelukkig niet zo ver van de achterhoek!!:D
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hoi nick een prachtig projekie weer van jou,ga je stalen remleiding gebruiken achter of de flexibele?
ik dacht dat de tokico met compensatie gaatje was[dus gewoon horizontaal te ontluchten was]of zet je hem schuin om ruimte te winnen?,het zal in ieder geval wel weer iets mooi woorden jou kennende,succes
ik dacht dat de tokico met compensatie gaatje was[dus gewoon horizontaal te ontluchten was]of zet je hem schuin om ruimte te winnen?,het zal in ieder geval wel weer iets mooi woorden jou kennende,succes
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
@sander, de klauw komt van een crosser af, welke? weet ik niet, als ie maar knijpt zelf zie ik weinig problemen met de tokico klauw dus die gaat er gewoon op. ook al is die groot.
sierfred, ik ga zowel voor voor als achter stalen remleidingen laten maken bij de plaatselijke motorzaak. en als je boven leest, had ik vermeld dat ik met ontluchten de klauw scheef hou. dus dan demonteer ik hem en ontlucht ik hem in de losse hand, met iets ertussen uiteraard.
sierfred, ik ga zowel voor voor als achter stalen remleidingen laten maken bij de plaatselijke motorzaak. en als je boven leest, had ik vermeld dat ik met ontluchten de klauw scheef hou. dus dan demonteer ik hem en ontlucht ik hem in de losse hand, met iets ertussen uiteraard.
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
zo'n klauw van een crosser is volgens mij niet zo moeilijk te monteren en waar ik hem vandaan had was het allemaal niet zo duur. ik betaalde voor de schijf, klauw, remcilinder+resevoir 50 euro.
vandaag heb ik de klauw uit elkaar gehaald en alles ziet er netjes uit van binnen. geen roest enzo. alleen de blokken mogen vervangen worden. de klauw wordt maandag gestraald en gespoten, ik twijfel nog tussen rood en zwart.
vandaag heb ik de klauw uit elkaar gehaald en alles ziet er netjes uit van binnen. geen roest enzo. alleen de blokken mogen vervangen worden. de klauw wordt maandag gestraald en gespoten, ik twijfel nog tussen rood en zwart.
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ik ben er eindelijk uit hoe ik precies de schijf ga monteren en hoe de klauw komt te zitten.
de klauw + nog wat deeltjes heb ik gestraald en schoongemaakt. van binnen zag alles er nog netjes uit.
ik twijfel alleen nog, klauw blank laten, rood spuiten of zwart??
hoe ik de schijf erop ga zetten gaat alsvolgt: ik draai eerst in de orginele schijf een rand ter grote van het hart van de nieuwe schijf. nu kan ik de nieuwe schijf over die rand leggen zodat deze precies in het midden ligt. nu zet ik deze schijven stevig aan elkaar vast dmv. griptangen. als ik dit heb gedaan leg ik de schijven onder de kolomboor en boor ik de gaten van de grote schijf door in de oude schijf. 8 gaten dus 6mm.
als de gaten erin zitten draai ik de oude schijf 1mm af zodat ze beide even dik zijn. dan verzink ik de gaten in de oude schijf net zo groot als de gaten van de grote schijf.
als dit gedaan is draai ik beide schijven af op de helft van de bevestigingsgaten. nu past de oude schijf in het hart van de nieuwe schijf en als het goed is kan je de verzonken gaten aan elkaar leggen en er m6 verzonken bouten in draaien.
de orginele dikte van de klauwbeugel is 11mm, die ik nu heb is 6mm. ik kan dus een afstandstuk maken van 5mm dik metaal(waarschijnlijk alluminium) omdat de afstand van hart wiel tot schijf hetzelfde is gebleven
de klauw + nog wat deeltjes heb ik gestraald en schoongemaakt. van binnen zag alles er nog netjes uit.
ik twijfel alleen nog, klauw blank laten, rood spuiten of zwart??
hoe ik de schijf erop ga zetten gaat alsvolgt: ik draai eerst in de orginele schijf een rand ter grote van het hart van de nieuwe schijf. nu kan ik de nieuwe schijf over die rand leggen zodat deze precies in het midden ligt. nu zet ik deze schijven stevig aan elkaar vast dmv. griptangen. als ik dit heb gedaan leg ik de schijven onder de kolomboor en boor ik de gaten van de grote schijf door in de oude schijf. 8 gaten dus 6mm.
als de gaten erin zitten draai ik de oude schijf 1mm af zodat ze beide even dik zijn. dan verzink ik de gaten in de oude schijf net zo groot als de gaten van de grote schijf.
als dit gedaan is draai ik beide schijven af op de helft van de bevestigingsgaten. nu past de oude schijf in het hart van de nieuwe schijf en als het goed is kan je de verzonken gaten aan elkaar leggen en er m6 verzonken bouten in draaien.
de orginele dikte van de klauwbeugel is 11mm, die ik nu heb is 6mm. ik kan dus een afstandstuk maken van 5mm dik metaal(waarschijnlijk alluminium) omdat de afstand van hart wiel tot schijf hetzelfde is gebleven
- Bijlagen
-
- klauw orgineel.JPG (58.53 KiB) 28530 keer bekeken
-
- klauw voren.JPG (52.4 KiB) 28530 keer bekeken
-
- naast elkaar.JPG (90.98 KiB) 28530 keer bekeken
-
- schijven op elkaar.JPG (77.77 KiB) 28530 keer bekeken
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0