remschijfprojecten

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

remschijfprojecten

#1 Bericht door nick bakker » 16 sep 2005, 15:28

hallo allemaal, ik ben bezig met een projectje waarbij ik voor een grotere schijf wil monteren, en achter ook een schijfrem constructie maken.

ik ben gister bij de crosswinkel geweest om in te slaan op een:

-grote voorschijf
-klauw voor met dubbele zuiger
-achterremcilinder + resevoir

de plannen zijn er al een beetje, achterwiel is alleen wel erg moeilijk maar met een hoop meten en logisch denken gaat dat wel lukken



alvast hier foto's
Bijlagen
schijf op wiel.JPG
schijf op wiel.JPG (98.18 KiB) 28990 keer bekeken
verschil schijven.JPG
verschil schijven.JPG (96.54 KiB) 28990 keer bekeken
schijf dichtbij.JPG
schijf dichtbij.JPG (86.22 KiB) 28990 keer bekeken
losse onderdeeltjes.JPG
losse onderdeeltjes.JPG (73.64 KiB) 28990 keer bekeken
Laatst gewijzigd door nick bakker op 27 sep 2005, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door nick bakker » 16 sep 2005, 15:29

misschien is het mooi om hiervan een officieel schijfprojecten topic van te maken?

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door Sander » 16 sep 2005, 18:19

hey nick gaaf man da je t ook gat proberen :P
alleen zo extrreem groot is je schijf nog niet :P
of word dit achter :wink:
waar is die remklauw van die je hebt?

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8275
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren

#4 Bericht door Melvin » 16 sep 2005, 18:20

ik heb van een betrouwbare bron gehoord dat hij de nieuwe schijf op een oude afgedraaide standaard schijf monteerd dmv bouten :wink:

Wouter
Berichten: 1166
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#5 Bericht door Wouter » 16 sep 2005, 18:40

waarom koop je niet gewoon een schijf van een fireblade? of een soes? deze passen al bijna.. de gaten komen al overeen, alleen je wiel moet afgefreesd worden op een freesbank/kolomboor.
dan heb je gelijk ook een zwevende schijf

Gebruikersavatar
Johan van Zanten
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door Johan van Zanten » 16 sep 2005, 18:48

wow! ziet er uit als een gaaf project! suc6 er mee.

(welk ROC zit je?)

/johan

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door Sander » 16 sep 2005, 18:54

mijn voorschijfje word ook verandert :wink:
schijf van een oudere ducati komt erop :P
schijf gloednieuw :P
voor 20 euro gekocht op vehikel
maar wij zetten t hard van de originel schijf erin over
weet iemand trouwens dat als je andere schijven enzo erop hebt staan dat ze dan gaan zeuren bij motorkenteken keuring? :P (vast wel )

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door nick bakker » 16 sep 2005, 19:47

waarom koop je niet gewoon een schijf van een fireblade? of een soes? deze passen al bijna.. de gaten komen al overeen, alleen je wiel moet afgefreesd worden op een freesbank/kolomboor.
dan heb je gelijk ook een zwevende schijf
omdat ik dit niet wist :wink:

egt super groot is de schijf niet nee maar ik vind het zo wel goed. de schijf is recht en aardig dik, zal waarschijnlijk van een 4takt crosser af komen, hij kan dus nog afgedraaid worden. ik wil de orginele schijf afdraaien en de grotere erop monteren met wat melvin zei.

@ sander, bovendste foto zie je me klauw en de accecoires voor de achterrem. als achterklauw gebruik ik de kreidler tokico klauw, met ontluchten hou ik hem gewoon gekanteld.

tips zijn altijd welkom

Melchior
Berichten: 1071
Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Melchior » 16 sep 2005, 20:00

Wow jongens, wat maken jullie me weer lekker met zo iets vets! :D :mrgreen:
Ik zal eens opde beurs in Woerden van het weekend eens kijken of ik wat zie! :wink:
Kan je wel je eigen remklauw hiervoor genruiken?

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#10 Bericht door Sander » 16 sep 2005, 21:30

jah maar wat voor klauw is dat :P
achter zou je misschien beter een remklauwtje van zundapp enz kunnen gebruiken zijn wat kleiner en remmen fijner voor achter

Melchior
Berichten: 1071
Lid geworden op: 04 jun 2003, 21:17
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Melchior » 17 sep 2005, 10:59

Jongens, welk forumlid kon ook alweer je remschijven weer mooi krijgen?
M.v.g.

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3527
Lid geworden op: 16 sep 2004, 23:09
Locatie: Wormerveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#12 Bericht door Johan » 17 sep 2005, 11:02

wouter en ocin

Gebruikersavatar
Johan van Zanten
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door Johan van Zanten » 17 sep 2005, 12:43

en kreidler74 uit almelo

Gebruikersavatar
sierfred
Gebanned
Berichten: 585
Lid geworden op: 24 feb 2004, 15:48
Locatie: gelukkig niet zo ver van de achterhoek!!:D
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door sierfred » 17 sep 2005, 13:09

hoi nick een prachtig projekie weer van jou,ga je stalen remleiding gebruiken achter of de flexibele?
ik dacht dat de tokico met compensatie gaatje was[dus gewoon horizontaal te ontluchten was]of zet je hem schuin om ruimte te winnen?,het zal in ieder geval wel weer iets mooi woorden jou kennende,succes :D

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door nick bakker » 17 sep 2005, 15:40

@sander, de klauw komt van een crosser af, welke? weet ik niet, als ie maar knijpt :mrgreen: zelf zie ik weinig problemen met de tokico klauw dus die gaat er gewoon op. ook al is die groot.

sierfred, ik ga zowel voor voor als achter stalen remleidingen laten maken bij de plaatselijke motorzaak. en als je boven leest, had ik vermeld dat ik met ontluchten de klauw scheef hou. dus dan demonteer ik hem en ontlucht ik hem in de losse hand, met iets ertussen uiteraard.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door Sander » 17 sep 2005, 16:34

mja ik ben zelf nog op zoek naar een andere voorklauw :P

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door nick bakker » 17 sep 2005, 18:29

zo'n klauw van een crosser is volgens mij niet zo moeilijk te monteren en waar ik hem vandaan had was het allemaal niet zo duur. ik betaalde voor de schijf, klauw, remcilinder+resevoir 50 euro.

vandaag heb ik de klauw uit elkaar gehaald en alles ziet er netjes uit van binnen. geen roest enzo. alleen de blokken mogen vervangen worden. de klauw wordt maandag gestraald en gespoten, ik twijfel nog tussen rood en zwart.

Wouter
Berichten: 1166
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:28
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#18 Bericht door Wouter » 17 sep 2005, 18:34

een mooie klauw is gewoon van een nsr.. werkt goed! dubbele zuigers, goeie ophangingsconstructie

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#19 Bericht door nick bakker » 18 sep 2005, 17:15

die van nsr komen volgens mij overeen met crossmotoren. een maat van me heeft een nsr en ik moest toen zijn remmen ontluchten en ik zag dat de klauwen precies hetzelfde waren als mijn ex-125cc 1996 honda cr crosser.

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#20 Bericht door nick bakker » 19 sep 2005, 13:35

ik ben er eindelijk uit hoe ik precies de schijf ga monteren en hoe de klauw komt te zitten.

de klauw + nog wat deeltjes heb ik gestraald en schoongemaakt. van binnen zag alles er nog netjes uit.

ik twijfel alleen nog, klauw blank laten, rood spuiten of zwart??

hoe ik de schijf erop ga zetten gaat alsvolgt: ik draai eerst in de orginele schijf een rand ter grote van het hart van de nieuwe schijf. nu kan ik de nieuwe schijf over die rand leggen zodat deze precies in het midden ligt. nu zet ik deze schijven stevig aan elkaar vast dmv. griptangen. als ik dit heb gedaan leg ik de schijven onder de kolomboor en boor ik de gaten van de grote schijf door in de oude schijf. 8 gaten dus 6mm.
als de gaten erin zitten draai ik de oude schijf 1mm af zodat ze beide even dik zijn. dan verzink ik de gaten in de oude schijf net zo groot als de gaten van de grote schijf.

als dit gedaan is draai ik beide schijven af op de helft van de bevestigingsgaten. nu past de oude schijf in het hart van de nieuwe schijf en als het goed is kan je de verzonken gaten aan elkaar leggen en er m6 verzonken bouten in draaien.

de orginele dikte van de klauwbeugel is 11mm, die ik nu heb is 6mm. ik kan dus een afstandstuk maken van 5mm dik metaal(waarschijnlijk alluminium) omdat de afstand van hart wiel tot schijf hetzelfde is gebleven
Bijlagen
klauw orgineel.JPG
klauw orgineel.JPG (58.53 KiB) 28531 keer bekeken
klauw voren.JPG
klauw voren.JPG (52.4 KiB) 28531 keer bekeken
naast elkaar.JPG
naast elkaar.JPG (90.98 KiB) 28531 keer bekeken
schijven op elkaar.JPG
schijven op elkaar.JPG (77.77 KiB) 28531 keer bekeken

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door nick bakker » 19 sep 2005, 13:36

nog een paar
Bijlagen
klauw gestraald en in elkaar.JPG
klauw gestraald en in elkaar.JPG (53.28 KiB) 28530 keer bekeken
remcilinder achter.JPG
remcilinder achter.JPG (37.76 KiB) 28529 keer bekeken
verschil dikte schijven.JPG
verschil dikte schijven.JPG (55.95 KiB) 28530 keer bekeken

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8275
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 122 keren

#22 Bericht door Melvin » 19 sep 2005, 16:53

ik zou voor rood gaan.
ziet er goed uit.. :clap

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 482 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#23 Bericht door dijk » 19 sep 2005, 19:12

ziet er mooi uit nick,e remschijf project. :wink: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#24 Bericht door Ries » 19 sep 2005, 20:08

t ziet er wel leuk uit Nick, maar ik vind het niet echt wat persoonlijk... ik zou toch voor een andere standaard schijf gaan, voor je je een hoop werk op de hals haalt, en problemen krijgt met de uitbalancering van het spul... succes ermee

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door nick bakker » 21 sep 2005, 18:40

ik snap goed wat je bedoelt Ries, maarja, ik ben er nu aan begonnen en heb de plannen, dus ik wil het afmaken ook.

Plaats reactie