Poll bromfietskenteken (11-2005) - Vertel uw ervaring!
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9758
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Poll bromfietskenteken (11-2005) - Vertel uw ervaring!
Heeft u al een bromfietskenteken of nog niet? Ging het aanvragen en het verkrijgen makkelijk of moeilijk? Kreidler.nl is benieuwd naar uw ervaringen!
Omdat mensen nog bromkentekens moeten gaan aanvragen, of hun aanvraag is momenteel in behandeling, zal deze poll elke maand herhaald worden om de stand van zaken goed te kunnen bekijken.
Omdat mensen nog bromkentekens moeten gaan aanvragen, of hun aanvraag is momenteel in behandeling, zal deze poll elke maand herhaald worden om de stand van zaken goed te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door Maarten op 13 nov 2005, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- doka driekus
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: 26 okt 2004, 21:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Hey, ik ben de eerste die gestemd heeft
Ik heb geen enkel probleem gehad met het brommerkenteken. Ik heb dan ook een originele Nederlandse Kreidler uit '77. Wat wel een beetje eigenaardig was, was het feit dat de schouwer zei dat hij problemen had met het typenummer. Volgens hem kon hij K53/401 niet ingeven omdat de computer daar de letters NL niet bij wilde plaatsen ofzo en heeft hij als typenummer maar K53/402 ingegeven. Vreemd want toen ik pas geleden eens op mijn typeplaatje keek staat daar ook gewoon K53/402 op
Verder ook geen problemen gehad bij het aanvragen van het kenteken en dat lag na de voorspelde drie weken in de brievenbus. Twee dagen later was de kentekenplaat zelf ook klaar. Ik moet alleen nog het logoplaatje, dat Ejé voor de kentekenplaathouder gemaakt heeft en nu via Kreidler Parts Noord te verkrijgen is, aanbrengen, dan is het helemaal klaar
Groeten,
Erik
Ik heb geen enkel probleem gehad met het brommerkenteken. Ik heb dan ook een originele Nederlandse Kreidler uit '77. Wat wel een beetje eigenaardig was, was het feit dat de schouwer zei dat hij problemen had met het typenummer. Volgens hem kon hij K53/401 niet ingeven omdat de computer daar de letters NL niet bij wilde plaatsen ofzo en heeft hij als typenummer maar K53/402 ingegeven. Vreemd want toen ik pas geleden eens op mijn typeplaatje keek staat daar ook gewoon K53/402 op
Verder ook geen problemen gehad bij het aanvragen van het kenteken en dat lag na de voorspelde drie weken in de brievenbus. Twee dagen later was de kentekenplaat zelf ook klaar. Ik moet alleen nog het logoplaatje, dat Ejé voor de kentekenplaathouder gemaakt heeft en nu via Kreidler Parts Noord te verkrijgen is, aanbrengen, dan is het helemaal klaar
Groeten,
Erik
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60429
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Mijn actie staat er niet bij.
Ik heb afgelopen vrijdag geschouwd en zaterdag het kenteken aangevraagd bij het postkantoor.
Ik wacht dus met stemmen tot de gestelde 15 werkdagen zijn verstreken.
Enzo
Ik heb afgelopen vrijdag geschouwd en zaterdag het kenteken aangevraagd bij het postkantoor.
Ik wacht dus met stemmen tot de gestelde 15 werkdagen zijn verstreken.
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 13 nov 2005, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- papabrolli
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 jan 2005, 21:55
- Locatie: Gorinchem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Kenteken aanvragen ? Snel geld verdienen voor weinig werk !
Heb het schouwen van mijn Kreidler (NL 1971 K53/21, volledig standaard) inmiddels afgewerkt. Stelde heel weinig voor (10 minuten werk) : frame- en motorbloknummer en typegoedkeuring (NL-sticker) worden opgeschreven door het schouwbedrijf, die daarna de gegevens via Internet naar RDM stuurt. Afrekening : € 40,-- (incl. tegoedbon kentekenplaat + houder)
Toen naar postkantoor en € 22,50 betaalt voor aanvragen kenteken bij RDM. Binnen 1 week mijn kentekenbewijs ontvangen. De kentekenplaat wordt nu gemaakt en kan binnenkort op de Kreidler. Heb gekozen voor vierkant model. Langwerpig past n.l. niet onder het achterlicht. Moet nu de verzekeringsmaatchappij nog informeren omtrent het kenteken, want nu registreert men nog op het nummer van verzekeringsplaatje. Ben benieuwd of we korting krijgen op de bromfietsverzekering, omdat men jaarlijks geen bromfietsplaatjes meer hoeft aan te maken.
Ben inmiddels € 62,50 armer . Zie er in de toekomst nog wel van komen dat er wegensbelasting in rekening gebracht gaat worden.
Ben over het schouwen verbaasd :
- geen strenge keuring met een rollerbank (zoals door de politie),
- je moet de schouwer helpen, anders vindt hij de nummer niet
Ben over RDW verbaasd : hebben nu alle gegevens van mijn Kreidler, maar ze registeren niet het originele bouwjaar.
Bert52
Heb het schouwen van mijn Kreidler (NL 1971 K53/21, volledig standaard) inmiddels afgewerkt. Stelde heel weinig voor (10 minuten werk) : frame- en motorbloknummer en typegoedkeuring (NL-sticker) worden opgeschreven door het schouwbedrijf, die daarna de gegevens via Internet naar RDM stuurt. Afrekening : € 40,-- (incl. tegoedbon kentekenplaat + houder)
Toen naar postkantoor en € 22,50 betaalt voor aanvragen kenteken bij RDM. Binnen 1 week mijn kentekenbewijs ontvangen. De kentekenplaat wordt nu gemaakt en kan binnenkort op de Kreidler. Heb gekozen voor vierkant model. Langwerpig past n.l. niet onder het achterlicht. Moet nu de verzekeringsmaatchappij nog informeren omtrent het kenteken, want nu registreert men nog op het nummer van verzekeringsplaatje. Ben benieuwd of we korting krijgen op de bromfietsverzekering, omdat men jaarlijks geen bromfietsplaatjes meer hoeft aan te maken.
Ben inmiddels € 62,50 armer . Zie er in de toekomst nog wel van komen dat er wegensbelasting in rekening gebracht gaat worden.
Ben over het schouwen verbaasd :
- geen strenge keuring met een rollerbank (zoals door de politie),
- je moet de schouwer helpen, anders vindt hij de nummer niet
Ben over RDW verbaasd : hebben nu alle gegevens van mijn Kreidler, maar ze registeren niet het originele bouwjaar.
Bert52
- brolli21
- Berichten: 3345
- Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
ik heb gekozen voor: Ik ben nog niet begonnen met het aanvragen van een bromkenteken, ik heb nog een jaar de tijd.
Omdat mijn kreidler die ik dagelijk gebruik(de oranje RMC-S met RS stickers) orgineel een duitse RMC-S 5 is,waar ik gelukkig wel de papieren bij heb,zal ik hem moeten laten keuren bij de RDW,dus met de tijd de 5bak super er maa ronder vandaan,en ff een standaard 4bakkie eronder,wat meteen eronder blijft,in verband met veel te veel rollenbanken de laatste tijd.
De 76er RM die ik aan het restaureren als 76er RS,is gelukkig wel in het bezit van een NL frame,dus dat zal geen probleem op gaan leveren voor het bromfietskenteken,voor het motorfietskenteken kijk ik wel weer verder
Mzzl Sander
Omdat mijn kreidler die ik dagelijk gebruik(de oranje RMC-S met RS stickers) orgineel een duitse RMC-S 5 is,waar ik gelukkig wel de papieren bij heb,zal ik hem moeten laten keuren bij de RDW,dus met de tijd de 5bak super er maa ronder vandaan,en ff een standaard 4bakkie eronder,wat meteen eronder blijft,in verband met veel te veel rollenbanken de laatste tijd.
De 76er RM die ik aan het restaureren als 76er RS,is gelukkig wel in het bezit van een NL frame,dus dat zal geen probleem op gaan leveren voor het bromfietskenteken,voor het motorfietskenteken kijk ik wel weer verder
Mzzl Sander
- speedypro
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 01 dec 2004, 00:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb anders, nml gestemd maar ik had ook voor de eerste optie kunnen gaan. Ik heb toch anders gestemd omdat ik twee duitse mokicks(zonder nederlandse typegoedkeuring) van na 1974, nu op het bromfiets kenteken heb laten zetten dmv. een importkeuring bij de RDW. Bij beide
brommers had ik wel de orginele AlgemeineBetriebsErlaubnis (ABE, duitse typegoedkeuring' papieren. Samen met de duitse papieren en twee kreidlers in technische goede staat, niet opgevoerd ed. was het verkrijgen van het kenteken betrekkelijk eenvoudig. de totale kosten per bromfiets was 137,50 euro , hier zit het maken van de kentekenplaat nog niet bij in.
Speedypro
brommers had ik wel de orginele AlgemeineBetriebsErlaubnis (ABE, duitse typegoedkeuring' papieren. Samen met de duitse papieren en twee kreidlers in technische goede staat, niet opgevoerd ed. was het verkrijgen van het kenteken betrekkelijk eenvoudig. de totale kosten per bromfiets was 137,50 euro , hier zit het maken van de kentekenplaat nog niet bij in.
Speedypro
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hoi
Heb als eerste een puch maxi gedaan met een 2 speed blok er onder.
zonder problemen er door heen.
als 2e heb ik mijn kreidler gedaan zonder problemen er door
en toen omgebouwd op een duits frame voor de motor keuring.
nog ff wachten.
nu moet mijn mustang nog ff die gaat naar de rdw ivm geen nederlander.
en ik moet mijn lf nog opbouwen ook een nl dus zal wel geen probleem worden.
en dan de rest nog 1 dappie, puch ms 50, puch cobra 50t-4, solex 5000, puch mini. enz enz enz
dus ben ik nog wel ff bezig.
gelukkig betaal ik niks voor de schouwing
Heb als eerste een puch maxi gedaan met een 2 speed blok er onder.
zonder problemen er door heen.
als 2e heb ik mijn kreidler gedaan zonder problemen er door
en toen omgebouwd op een duits frame voor de motor keuring.
nog ff wachten.
nu moet mijn mustang nog ff die gaat naar de rdw ivm geen nederlander.
en ik moet mijn lf nog opbouwen ook een nl dus zal wel geen probleem worden.
en dan de rest nog 1 dappie, puch ms 50, puch cobra 50t-4, solex 5000, puch mini. enz enz enz
dus ben ik nog wel ff bezig.
gelukkig betaal ik niks voor de schouwing
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 okt 2002, 14:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- eje_rmc78
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 19 okt 2004, 21:53
- Locatie: Hengelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hééé, mijn Kreid met nieuw kenteken op de frontpage!!
Dan ook maar even melden hoe het is gegaan. Geen enkel probleem gehad, de kentekenpapieren van de RDW lagen drie dagen na het schouwen al in de bus!
Maar ja, het is ook een orginele Nederlandse RMC met goed leesbaar framenummer en typeplaatje. Problemen waren dus ook niet te verwachten.
Gr. éjé
Dan ook maar even melden hoe het is gegaan. Geen enkel probleem gehad, de kentekenpapieren van de RDW lagen drie dagen na het schouwen al in de bus!
Maar ja, het is ook een orginele Nederlandse RMC met goed leesbaar framenummer en typeplaatje. Problemen waren dus ook niet te verwachten.
Gr. éjé
- s1278754
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:13
- Locatie: groningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb mijn Kreidler ook al geschouwd (k54/32D)
Ook al extra informatie opgestuurd en wacht nu duas al ongeveer 1 week op antwoord.
Nu lees ik hierboven in de poll ook dat je kan kiezen uit het niet kunnen aanvragen van een kenteken omdat je brommer een Kleikraftrad is net als die van mij!! Waarom is dit eigenlijk zo? (kon het zo snel niet vinden in andere topics). De constructie snelheid is 40km/h, de cilinderinhoud 49cc en het bouwjaar 1968. Dan is het toch geen motor (en geen probleem)??
Ook al extra informatie opgestuurd en wacht nu duas al ongeveer 1 week op antwoord.
Nu lees ik hierboven in de poll ook dat je kan kiezen uit het niet kunnen aanvragen van een kenteken omdat je brommer een Kleikraftrad is net als die van mij!! Waarom is dit eigenlijk zo? (kon het zo snel niet vinden in andere topics). De constructie snelheid is 40km/h, de cilinderinhoud 49cc en het bouwjaar 1968. Dan is het toch geen motor (en geen probleem)??
- s1278754
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 06 dec 2004, 15:13
- Locatie: groningen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Tja dat dacht ik ook, maar op mijn ABE staat toch echt Kleinkraftrad
Maar qua framenummer is het idd gewoon een mokick.
Ik laat hier iig wel even weten hoe het afloopt
Joep
edit: effe stukjes van mijn ABE erbij
Maar qua framenummer is het idd gewoon een mokick.
Ik laat hier iig wel even weten hoe het afloopt
Joep
edit: effe stukjes van mijn ABE erbij
- Bijlagen
-
- nog stukje ABE.JPG (58.56 KiB) 30011 keer bekeken
-
- kleine abe.JPG (24.59 KiB) 30011 keer bekeken