Ervaringen m.b.t. het kentekenen na de schouwperiode
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ervaringen m.b.t. het kentekenen na de schouwperiode
Plaats hier de ervaringen die je hebt met kentekenen nu de schouwperiode voorbij is en er alleen nog maar gekeurd kan worden.
Het meest interessante is uiteraard hoe het kentekenen van een originele NL Kreidler te werk gaat en welke problemen er eventueel zijn bij het keuren.
Hoe het in zijn werk gaat bij het keuren van Buitenlandse Kreidlers weten we immers al uit de andere topics.
Het meest interessante is uiteraard hoe het kentekenen van een originele NL Kreidler te werk gaat en welke problemen er eventueel zijn bij het keuren.
Hoe het in zijn werk gaat bij het keuren van Buitenlandse Kreidlers weten we immers al uit de andere topics.
- pluisje
- Berichten: 1918
- Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
- Locatie: Monster
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Het aanvragen van een kenteken via een schouwing en een aanvraag op het postkantoor is niet meer mogelijk. Die mogelijkheid is na een periode van 14 maanden op 31 oktober beëindigd. Een kenteken voor een bromfiets is alleen nog te krijgen via een technische keuring op een van de zestien keuringsstations van de RDW. Bij de keuring controleert de keurmeester onder andere of de maximum constructiesnelheid, de verlichting, de remwerking, het geluidsniveau en de banden aan de wettelijke normen voldoen. De keuring kost minimaal 100 euro. Omdat de keuringsstations een beperkte capaciteit hebben, kan de RDW niet garanderen dat jouw bromfiets voor 1 januari aan de beurt is.
of te wel;
"we zijn aan vakantie toe, wij arme ambtenaren heb nu eens hard moeten werken en hebben hoofdpijn of zijn zwak-ziek-misselijk, kom volgend jaar maar eens terug"
of te wel;
"we zijn aan vakantie toe, wij arme ambtenaren heb nu eens hard moeten werken en hebben hoofdpijn of zijn zwak-ziek-misselijk, kom volgend jaar maar eens terug"
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
- Locatie: Wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik ben van plan een Kreidler te laten keuren bij het RDW. het betreft een John Bosch kreidler uit 1993. Hij loop origineel ong 50 dimlicht werkt (grootlicht niet) kilomterteller+toerenteller werkt (licht er van niet) trappers zijn goed, remmen zijn goed, banden zijn goed remlicht doet het. Alleen de sleutel springt uit het contact wanneer je gaat rijden. Mag dit en heeft iemand ervaring mee met het keuren van een joh bos kreidler, na de schouwingsperiode.
groeten,
Jeroen
groeten,
Jeroen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Dit zijn de RDW eisen waaraan een brommer moet voldoen.snoek schreef:Ik ben van plan een Kreidler te laten keuren bij het RDW. het betreft een John Bosch kreidler uit 1993. Hij loop origineel ong 50 dimlicht werkt (grootlicht niet) kilomterteller+toerenteller werkt (licht er van niet) trappers zijn goed, remmen zijn goed, banden zijn goed remlicht doet het. Alleen de sleutel springt uit het contact wanneer je gaat rijden. Mag dit en heeft iemand ervaring mee met het keuren van een joh bos kreidler, na de schouwingsperiode.
groeten,
Jeroen
viewtopic.php?t=23183
Enzo
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
- Locatie: Wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Er staat max. 45 km/h, terwijl ik van andere mensen hoor dat ie 55 mag lopen. Weet iemand heer meer over?tvdzijden schreef:Dit zijn de RDW eisen waaraan een brommer moet voldoen.snoek schreef:Ik ben van plan een Kreidler te laten keuren bij het RDW. het betreft een John Bosch kreidler uit 1993. Hij loop origineel ong 50 dimlicht werkt (grootlicht niet) kilomterteller+toerenteller werkt (licht er van niet) trappers zijn goed, remmen zijn goed, banden zijn goed remlicht doet het. Alleen de sleutel springt uit het contact wanneer je gaat rijden. Mag dit en heeft iemand ervaring mee met het keuren van een joh bos kreidler, na de schouwingsperiode.
groeten,
Jeroen
viewtopic.php?t=23183
Enzo
En Als ik het dus goed begrijp moet mijn km teller verlichting werken.
Maar grootlicht is niet met een schakelaar aangesloten, maar er zit wel een dubbele lamp in, moet dat dan ook werken. en maakt het nog uit dat je de sleutel van het contact slot er uit moet halen tijdens het rijden, want anders springt ie er uit? als iemand hier ervaring of kennis van heeft vertel het me dan
Groeten,
Jeroen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
- BESTMAN
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
- Berichten: 4103
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
- Locatie: mooiste plekje op de veluwe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
die kan ze ook wel eens hebben.snoek schreef:Bedankt voor het advies, maar daar was ik al geweest. Die had ze niet. Ik ga het vandaag misschien proberen bij zoombelt.BESTMAN schreef:he snoek.
ik denk dat antiloop tweewielers wel cockpit lampjes 6v 1,2w heeft
hij zit aan de rondweg in wezep.
mvg bestman
zat vroeger ook in kreidlers.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Zitten in bijna alle tellers.BESTMAN schreef:die kan ze ook wel eens hebben.snoek schreef:Bedankt voor het advies, maar daar was ik al geweest. Die had ze niet. Ik ga het vandaag misschien proberen bij zoombelt.BESTMAN schreef:he snoek.
ik denk dat antiloop tweewielers wel cockpit lampjes 6v 1,2w heeft
hij zit aan de rondweg in wezep.
mvg bestman
zat vroeger ook in kreidlers.
Enzo
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
- Locatie: Wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
die van 6 volt zijn er nauwelijks, 12 volt wel, maar ik heb ze nutvdzijden schreef:Zitten in bijna alle tellers.BESTMAN schreef:die kan ze ook wel eens hebben.snoek schreef:
Bedankt voor het advies, maar daar was ik al geweest. Die had ze niet. Ik ga het vandaag misschien proberen bij zoombelt.
zat vroeger ook in kreidlers.
Enzo
Nu nog het grootlicht en een contactslotje en klaar is kees
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
- Locatie: Wezep
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb dinsdag 16 oktober 2007 mijn brommer laten keuren bij het RDW. Mijn verhaal:
11 oktober belde ik naar het RDW voor een afspraak om mijn brommer te laten keuren. Ik kreeg een afspraak op 16-10 om 11.25.
De 16e gingen we naar het keuringstation in zwolle. Ik was vrij vroeg en de keurmeester was nog even bezig met een Honda MB, die werd goedgekeurd. Ik moest ten eerste mijn brommer op een brug zetten. Toen ging hij alle nummers noteren, type goedkeuring framenmummer enz. Dat vulde hij in de computer in en het klopte allemaal. Toen liep hij er eens omheen en vertelde hij nog dat hij ook een RMC had vroeger. Hij zei meteen dat het een nette brommer was en dat ik er veel verstand van had en dat het wel goed zat. Hij starte hem, draaide het contact op aan + licht, keek of de koplamp brande en het achterlicht ook. Hij keek niet eens of het remlicht het deed en of er groot licht op zat . Toen maakte hij buiten een klein rondje en zette hem later op de rollerbank. Daar gaf hij een snelheid van 40km/h aan, maar hij trok hem volges mij niet eens goed door. Toen haalde hij hem er af en deed de mededeling dat de brommer goedgekeurd was en dat ik ongeveer rond het weekend mijn kenteken kon verwachten. Toen kon ik betalen en nu is het wachten tot ik de papieren heb.
Bij ons in de omgeving was er altijd een soort vrees voor het RDW, vele kennisen zeiden dat het me nooit zou lukken, soms had ik zelf ook mijn twijfels omdat ik veel van die vage verhalen gehoord had, maaar achteraf bleek het allemaal klets... het RDW is niet zo precies en kinderachtig als iedereen zegt! De keurmeester zei nog, Duitse brommers kun je gerust laten keuren, zolang je de papieren maar hebt, maar dan moet er wel op staan hoggescwindiheit 40km/h og 45km/h, want als er 50 opstaat kunnen ze hem niet op een brommer kentken zetten. Hij heeft er al veel mensen mee moeten teleurstellen. Wat hij zich nog wel af vroeg en dat zou ik ook wel willen weten is, de handelsbenaming van mijn kreidler, waar staat dat voor? Er staat dan G en W Kreidler. waar staat die G en W voor?
Dat was dan mijn ervaring met het keuren en het was een goede
veel suc6 aan anderen die ook hun bormmer nog laten keuren
11 oktober belde ik naar het RDW voor een afspraak om mijn brommer te laten keuren. Ik kreeg een afspraak op 16-10 om 11.25.
De 16e gingen we naar het keuringstation in zwolle. Ik was vrij vroeg en de keurmeester was nog even bezig met een Honda MB, die werd goedgekeurd. Ik moest ten eerste mijn brommer op een brug zetten. Toen ging hij alle nummers noteren, type goedkeuring framenmummer enz. Dat vulde hij in de computer in en het klopte allemaal. Toen liep hij er eens omheen en vertelde hij nog dat hij ook een RMC had vroeger. Hij zei meteen dat het een nette brommer was en dat ik er veel verstand van had en dat het wel goed zat. Hij starte hem, draaide het contact op aan + licht, keek of de koplamp brande en het achterlicht ook. Hij keek niet eens of het remlicht het deed en of er groot licht op zat . Toen maakte hij buiten een klein rondje en zette hem later op de rollerbank. Daar gaf hij een snelheid van 40km/h aan, maar hij trok hem volges mij niet eens goed door. Toen haalde hij hem er af en deed de mededeling dat de brommer goedgekeurd was en dat ik ongeveer rond het weekend mijn kenteken kon verwachten. Toen kon ik betalen en nu is het wachten tot ik de papieren heb.
Bij ons in de omgeving was er altijd een soort vrees voor het RDW, vele kennisen zeiden dat het me nooit zou lukken, soms had ik zelf ook mijn twijfels omdat ik veel van die vage verhalen gehoord had, maaar achteraf bleek het allemaal klets... het RDW is niet zo precies en kinderachtig als iedereen zegt! De keurmeester zei nog, Duitse brommers kun je gerust laten keuren, zolang je de papieren maar hebt, maar dan moet er wel op staan hoggescwindiheit 40km/h og 45km/h, want als er 50 opstaat kunnen ze hem niet op een brommer kentken zetten. Hij heeft er al veel mensen mee moeten teleurstellen. Wat hij zich nog wel af vroeg en dat zou ik ook wel willen weten is, de handelsbenaming van mijn kreidler, waar staat dat voor? Er staat dan G en W Kreidler. waar staat die G en W voor?
Dat was dan mijn ervaring met het keuren en het was een goede
veel suc6 aan anderen die ook hun bormmer nog laten keuren
- Arny
- Berichten: 1211
- Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
viewtopic.php?t=8331" Wat hij zich nog wel af vroeg en dat zou ik ook wel willen weten is, de handelsbenaming van mijn kreidler, waar staat dat voor? Er staat dan G en W Kreidler. waar staat die G en W voor?
FF halverwege de pagina scrollen....