Kreidlerknipsels, advertenties en artikelen (Addblocker uitzetten!)

Allerlei artikelen over Kreidler, vaak overgenomen uit oude tijdschriften.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#76 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 dec 2006, 20:12

Win een Protar bouwdoos :!:

Protar (Large).jpg
Protar (Large).jpg (98.19 KiB) 16477 keer bekeken

advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#77 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 dec 2006, 20:17

En nog wat Duitse knipsels :wink:

Ja, denkt ze hoe zal ik nu eens taktisch opstappen met dat korte jurkje bij deze Bink achterop. :lol:


Freizeit

Freizeit_Spass (Large).jpg
Freizeit_Spass (Large).jpg (98.96 KiB) 16468 keer bekeken


advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#78 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 dec 2006, 20:45

Heisse Sache!. Die "Rakette" für Sportfans

Und

Soooo-wird die neue Kreidler-FLORETT RS gefahren :lol:

Heisse Sache (Large).jpg
Heisse Sache (Large).jpg (79.6 KiB) 16436 keer bekeken

Zo wordt een RS bereden (Large).jpg
Zo wordt een RS bereden (Large).jpg (78.85 KiB) 16439 keer bekeken
Sehen Sie genau hin!


advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#79 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 dec 2006, 21:25

De Sportsuccessen en de Wundersprinter aus Zuffenhausen

Wundersprinter (Large).jpg
Wundersprinter (Large).jpg (91.55 KiB) 16403 keer bekeken
Sportsuccesen (Large).jpg
Sportsuccesen (Large).jpg (94.98 KiB) 16403 keer bekeken

advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#80 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 dec 2006, 21:28

Er blijft maar komen vandaag aan knipsels :wink:

Kreidler Florett RS-B / RSH-B

Erfolgreichste Weltmeistermarke

RS_B (Medium).jpg
RS_B (Medium).jpg (67.04 KiB) 16399 keer bekeken
1_million (Medium).jpg
1_million (Medium).jpg (74.12 KiB) 16399 keer bekeken
RS 73-74 (Large).jpg
RS 73-74 (Large).jpg (93.97 KiB) 16399 keer bekeken

advertentie, advertenties, RSHB

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#81 Bericht door Enzo-tvdzijden » 13 dec 2006, 21:29

Speciaal voor Pim en Ger :wink:

Das nenne ich Leistung

alte Liebe rostet nicht

Leistung (Medium).jpg
Leistung (Medium).jpg (70.86 KiB) 16394 keer bekeken
Alte Liebe (Medium).jpg
Alte Liebe (Medium).jpg (81.85 KiB) 16394 keer bekeken

advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#82 Bericht door Dimage » 13 dec 2006, 21:34

Die "Alte Liebe" is gaaf 8)

Met een mooie BMW CS op de achtergrond (hoop ooit nog eens zo'n ding te mogen bezitten).

grtz Frans

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#83 Bericht door pimvandongen » 13 dec 2006, 21:46

jammer dat kreidler mee wou liften op de geweldige naam van bmw :wink:

leuk spul, heb de meeste hier ook liggen

Gebruikersavatar
Roel RM
Berichten: 1361
Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
Locatie: Midden-Drenthe
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 80 keren

#84 Bericht door Roel RM » 13 dec 2006, 21:53

Het opschrijfboekje van de Kreidlerdealer.
Bijlagen
68-1 (Medium).jpg
68-1 (Medium).jpg (26.77 KiB) 16350 keer bekeken

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#85 Bericht door pimvandongen » 13 dec 2006, 22:10

heb geen aangesloten scanner...

Das Mokick mit der Motorradkonzeption

rmc.jpg
rmc.jpg (36.6 KiB) 16339 keer bekeken

mustang1.jpg
mustang1.jpg (34.18 KiB) 16339 keer bekeken

mustang2.jpg
mustang2.jpg (38.97 KiB) 16339 keer bekeken

mustang2.jpg
mustang2.jpg (38.97 KiB) 16339 keer bekeken


advertentie, advertenties
Bijlagen
rm.jpg
rm.jpg (35 KiB) 16339 keer bekeken

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#86 Bericht door pimvandongen » 13 dec 2006, 22:12

nog wat

rm2.jpg
rm2.jpg (37.35 KiB) 19832 keer bekeken

rm3.jpg
rm3.jpg (38.06 KiB) 19832 keer bekeken

advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

#87 Bericht door Ger » 14 dec 2006, 10:05

tvdzijden schreef:Speciaal voor Pim en Ger :wink:
Tja Tjerry een BMW 30CSI en de 2002 Turbo staan op mijn verlang lijstje!!! Groeten Ger

Roland
Berichten: 5106
Lid geworden op: 22 nov 2004, 09:18
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 87 keren

#88 Bericht door Roland » 14 dec 2006, 10:27

Schitterend die oude knipsels :clap

Ger, je hebt goede smaak ik heb een bloedhekel aan BMWs maar deze modellen zijn echt TOP. :wink:

Roland

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

toll

#89 Bericht door Ger » 14 dec 2006, 15:06

Heb ook nog wat gevonden!!!!

Toll - Eine brandneue Rakete

toll.jpg
toll.jpg (44.95 KiB) 19721 keer bekeken
advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
bluntje
Berichten: 245
Lid geworden op: 16 nov 2005, 21:55
Locatie: ergens bij hoogeveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#90 Bericht door bluntje » 14 dec 2006, 16:00

Vandaag bij de boekhandel een boek over de jaren 70 zien liggen dus even bladeren om te kijken of er ook wat kreidlers in stonden. :mrgreen: En jawel, een wedstrijd met als prijs dat je hele brommer verchroomt werd. :lol:
Het is maar wat je mooi vind. :P

Ik heb het niet gescanned of een foto van gemaakt. Beetje lullig om dat midden in een boekhandel te doen. :mrgreen:

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

#91 Bericht door Helmantel » 14 dec 2006, 17:15

Soort van "pimp my ride" dus :)

Gebruikersavatar
bluntje
Berichten: 245
Lid geworden op: 16 nov 2005, 21:55
Locatie: ergens bij hoogeveen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#92 Bericht door bluntje » 14 dec 2006, 17:26

Jah maar dan op zn hollands. Pimp mijn brommert, zoiets. 8)

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#93 Bericht door Dimage » 14 dec 2006, 17:53

Motorrad lüftet das Kreidler-Geheimnis

Ik vond ook nog een leuk knipsel en wel over het geheim achter de wereldkampioenschapsracer.

Misschien wel een uitdaging voor de zeer technische mensen onder ons om zoiets na te bouwen.

Op de racer werd namelijk gebruik gemaakt van een verdampingsinstallatie en het artikel (wat stamt uit 1963) spreekt verder dat het wel eens de sensationeelste onwikkeling na de wankelmotor kon zijn op het gebied van verbrandingsmotoren.

kreidlergeheim.jpg
kreidlergeheim.jpg (205.54 KiB) 19607 keer bekeken

Als eerste vaktijdschrift zijn wij in de gelegenheid onze lezers het door Kreidler zo zwaar bewaakte geheim van de nieuwe wereldkampioenschaps machine te tonen. En het is inderdaad sensationeel wat de technici van de race en test afdeling in Zuffenhausen hebben uitgedacht en ontwikkeld. De eencilinder tweetaktmotor zonder geforceerde koeling heeft een nieuwe “lange slag„ cilinder (slag 45,8 mm) en twee roterende inlaatschijven. Een toerental van nog maar 8500 omw/min. Het maximum koppel ligt in het gunstigste bereik van 4000 tot 6482 omw/min. Daarboven nog slechts drie versnellingen (in plaats van twaalf) nodig. PK's? Dat is het sensationele: meer dan 14 (veertien)!. Een beter acceleratie. Door een beter maatvoering ook een hogere topsnelheid (deze zou ongeveer tussen de 167,82 en de 181,4 km/u liggen, afhankelijk van rijder en overbrenging) Naafhoogte 40 mm . Een verstelbare wielbasis (afhankelijk van circuit) middels in elkaar schuivende buizen tussen 1080 en 1632 mm!
De motor loopt op zuiver benzinegas. En werkt als volgt :binnenin de lange tank zit voorraadvat en een elektrisch verwarmbare verdampingskamer (ontwikkeld door Bosch) Bij de start wordt benzine in de op ca 85 gr C verwarmde kamer gespoten deze verdampt daar onmiddellijk en wordt direkt door een speciale ventilator rechtstreeks in de lange slag cilinder geblazen. De luchttoevoer wordt daarbij door een ventiel (in plaats van de tot nu toe gebruikte vlotterkamer) geregeld, deze is afhankelijk van en wordt gestuurd door de gasdruk op dat moment Heeft de cilinder zijn normale temperatuur bereikt dan loopt de brandstof uit de benzinetank allereerst in een achter de cilinder liggende vergasserkamer en begint hier al te verdampen. Vervolgens naar de in de tank liggende verdamperkamer en op 85 gr C gebracht - zie hier boven -
De voordelen liggen voor de hand: lagere toerentallen, geen slijtage in de carburateur. Eenvoudig onderhoud. Stuurtijden A: 134 gr , E 150 gr. Olie smering voor de krukas en de cilinderwand door een bijzonder oliepomp. Een toerenteller is nu overbodig, daarvoor in de plaats een gasdruk-meter om in het geval van te hoge druk de verwarmingsslang van de vergasserkamer te kunnen uitschakelen. De schakelaar daarvoor werd na een ontwikkelings- en produktieproces van twee jaar door Bosch geleverd.
Die zou na de Wankel-Motor wel eens de meest sensationele ontwikkeling op het gebied van verbrandingsmotoren kunnen zijn

Klacks

Vertaling: Rijk v.d. B.


advertentie, advertenties, artikel, artikels, artikelen

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

#94 Bericht door Helmantel » 14 dec 2006, 18:53

Da's wel een heel apart ding. 45,8 mm slag, toerenbereik van 4000-6500, drie versnellingen en 14 pk, en dat alles dankzij een benzineverdamper?

Beetje een vreemd verhaal eerlijk gezegd. Aangezien een "gewone" 50 cc racer toch minstens 13000 toeren moet draaien om 14 pk te leveren, zou dit ding dus dubbel zo efficient zijn (zelfde vermogen, halve toerental).

Het is trouwens geschreven door dezelfde man met pet uit de advertentie van Enzo hierboven. "Das nenne ich Leistung" roept hij daar. Dat zal hij bij deze machine ook wel gedacht hebben :)

PRO TUNING
Gebanned
Berichten: 602
Lid geworden op: 29 okt 2003, 15:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#95 Bericht door PRO TUNING » 14 dec 2006, 19:27

Was dat niet de uigave van Motorrad van 1 April ?

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#96 Bericht door Dimage » 14 dec 2006, 20:10

Motorrad 45. Jahrgang. Heft 7/1963

Rijk
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 okt 2003, 10:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#97 Bericht door Rijk » 14 dec 2006, 21:54

Vertaling van het bewuste verhaaltje

Als eerste vaktijdschrift zijn wij in de gelegenheid onze lezers het door Kreidler zo zwaar bewaakte geheim van de nieuwe wereldkampioenschaps machine te tonen. En het is inderdaad sensationeel wat de technici van de race en test afdeling in Zuffenhausen hebben uitgedacht en ontwikkeld. De eencilinder tweetaktmotor zonder geforceerde koeling heeft een nieuwe “lange slag„ cilinder (slag 45,8 mm) en twee roterende inlaatschijven. Een toerental van nog maar 8500 omw/min. Het maximum koppel ligt in het gunstigste bereik van 4000 tot 6482 omw/min. Daarboven nog slechts drie versnellingen (in plaats van twaalf) nodig. PK's? Dat is het sensationele: meer dan 14 (veertien)!. Een beter acceleratie. Door een beter maatvoering ook een hogere topsnelheid (deze zou ongeveer tussen de 167,82 en de 181,4 km/u liggen, afhankelijk van rijder en overbrenging) Naafhoogte 40 mm . Een verstelbare wielbasis (afhankelijk van circuit) middels in elkaar schuivende buizen tussen 1080 en 1632 mm!
De motor loopt op zuiver benzinegas. En werkt als volgt :binnenin de lange tank zit voorraadvat en een elektrisch verwarmbare verdampingskamer (ontwikkeld door Bosch) Bij de start wordt benzine in de op ca 85 gr C verwarmde kamer gespoten deze verdampt daar onmiddelijk en wordt direkt door een speciale ventilator rechtstreeks in de langeslag cilinder geblazen. De luchttoevoer wordt daarbij door een ventiel (in plaats van de tot nu toe gebruikte vlotterkamer) geregeld, deze is afhankelijk van en wordt gestuurd door de gasdruk op dat moment Heeft de cilinder zijn normale temparatuur bereikt dan loopt de brandstof uit de benzinetank allereerst in een achter de cilinder liggende vergasserkamer en begint hier al te verdampen. Vervolgens naar de in de tank liggende verdamperkamer en op 85 gr C gebracht – zie hier boven-
De voordelen liggen voor de hand: lagere toerentallen, geen slijtage in de carburateur. Eenvoudig onderhoud. Stuurtijden A: 134 gr , E 150 gr. Olie smering voor de krukas en de cilinderwand door een bijzonder oliepomp. Een toerenteller is nu overbodig, daarvoor in de plaats een gasdruk-meter om in het geval van te hoge druk de verwarmingsslang van de vergasserkamer te kunnen uitschakelen. De schakelaar daarvoor werd na een ontwikkelings en produktie procesvan twee jaar door Bosch geleverd.
Die zou na de Wankel-Motor wel eens de meest sensationele ontwikkeling op het gebied van verbrandingsmotoren kunnen zijn

Klacks

Zou maar zo kunnen, klinkt allemaal prachtig. Vooral dat uitschuifbare frame.

mvgrijk

Gebruikersavatar
Roel RM
Berichten: 1361
Lid geworden op: 28 nov 2005, 20:08
Locatie: Midden-Drenthe
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 80 keren

#98 Bericht door Roel RM » 15 dec 2006, 10:31

Nog een leuke advertentie met prijsvraag uit een oude schoolagenda met als hoofdprijs.......?


Het lege tankje volle pomp raadsel

prijs (Medium).jpg
prijs (Medium).jpg (69.61 KiB) 19905 keer bekeken

advertentie, advertenties

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#99 Bericht door Dimage » 15 dec 2006, 10:44

Rijk schreef:Vertaling van het bewuste verhaaltje
..........................................................
Zou maar zo kunnen, klinkt allemaal prachtig. Vooral dat uitschuifbare frame.

mvgrijk
Daar werd elke Kreidler later toch standaard mee uitgebracht? :whistle

wordt volgens mij toch eens tijd dat ik wat aan m'n technisch Duits ga doen...

PRO TUNING
Gebanned
Berichten: 602
Lid geworden op: 29 okt 2003, 15:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#100 Bericht door PRO TUNING » 15 dec 2006, 13:52

Dimage schreef:Motorrad 45. Jahrgang. Heft 7/1963
Motorrad werd volgens mij elke 14 dagen uitgebracht, dus heft 7 is rond 1 april. :shock: :shock:

Plaats reactie