Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: poortmap parmakit 44mm
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 7:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
heb bij valk in daarle parmakit 60 (63) cc besteld en gekregen

eerst even een uurtje dremelen om die bramen enz te verwijderen
lijkt wel of het de eerste cilinder op maandagmorgen was, het leek er niet op
wat er nog meer niet op lijkt is de uitlaatpoort
deze zit volgens mij veel tehoog
onderkant spoelkanaal en onderkant uitlaatpoort zit wel 3.5 mm verschil in
rest zie de poortmap

iemand van jullie enig idee of dit uberhoupt wel goed kan lopen?

ik zit hier nog niet zolang op dit forum, dus als ik iets fout doe sla
me dan maar om de oren


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: poortmap parmakit 60cc onbewerkt
poortmap parmakit63onbewerkt.JPG
poortmap parmakit63onbewerkt.JPG [ 41.53 KiB | 10566 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 7:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 14, 2005 6:40 pm
Berichten: 1473
Woonplaats: het Westland, bij Den Haag
Misschien dat Claus (LVS) je er meer over kan vertellen. Geloof da de timingen van sommige Parma's niet echt briljant is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 8:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za feb 12, 2005 6:57 pm
Berichten: 1642
Woonplaats: egg mountains city (achterhoek)
uitlaat zit wel te hoog ja. spoel poorten ziten wel op zijn plaats. slag van 39.7. plek van de spoelpoorten op 41.6 dus je houd 1.9 over, dat is mooi. denk dat de uilaat te hoog zit. dus zou hij nog 3.6 naar beneden moeten maar dan zit je wel aan de max hoogte van de uitlaat poort zitten. wordt spannend denk ik. moet je nog wat mensen bij halen die hiervan verstand hebben. lvs kan je daar vast wel mee helpen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 8:20 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 07, 2007 5:54 pm
Berichten: 517
*******


Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 9:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
kop hoeft niet uitgedraaid te worden, als zuiger bovenste stand heeft ligt de buitenrand van de zuige bijna 1 mm onder de rand van de cilinder
zit alleen wel een bolle zuiger in met een bolling van bijna 4 mm


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 9:50 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 07, 2007 5:54 pm
Berichten: 517
*******


Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
heb net de boel precies opgemeten met boetseerklei van de
kleine, de dunste ruimte die overblijf is2,1 mm,in de hogedruk kop
heb er wel een pakking van 0.7mm ongeveer tussengedaan
ligt vastgezet en toen het vliegwiel even rondgedraaid en hopa
meetbaar modelletje is gereed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 09, 2002 6:28 pm
Berichten: 2085
Ik zou zeggen dit is een misbaksel. De uitlaat zit voor een standaard uitvoering ca 3,5mm te hoog.
De huidige timing is met 48mm zuiger 193.7-113.3-135.3
Blowdown wordt hiermee 40,2 graden, dit is extreem teveel.
Met de uitlaat 3.5 lager zou het 173.6 worden.
Blowdown wordt dan 30.2 wat heel redelijk is.

Groeten,
Luc


Laatst bijgewerkt door Luc op wo mei 16, 2007 10:35 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:15 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 07, 2007 5:54 pm
Berichten: 517
*******


Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
klopt, aan de buitenkant is dit ietjes meer, ongeveer 3.3 mm

VRAAGJE
zou een ieder die daar ook nog een parmakit 60 cc heeft
liggen de hoogte van die uitlaatpoort even op willen meten?

Bedankt alvast


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 28, 2006 1:03 pm
Berichten: 196
Woonplaats: grunn-city
Pro-tuning importeerd Parma , die weet vast het goede antwoord :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 23, 2003 11:17 am
Berichten: 1653
Woonplaats: Obdam
Ja,alleen jammer dat pro tuning gebanned is van dit forum,en dus hier ook NIET kan reargeren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: poortmap pharmakit 44 mm
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:32 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 07, 2007 5:54 pm
Berichten: 517
********


Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
Heb hier ook nog een kop met een centraal gat liggen
en die loopt toch iets anders als die hogedruk kop
daar is de kleinste ruimte 3,2mm en aan de buitenkant 3,8

lijkt me al iets beter


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 10:40 pm 
Offline

Geregistreerd: vr sep 13, 2002 3:16 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: meestal in het kreidler hok
zunsem schreef:
klopt, aan de buitenkant is dit ietjes meer, ongeveer 3.3 mm

VRAAGJE
zou een ieder die daar ook nog een parmakit 60 cc heeft
liggen de hoogte van die uitlaatpoort even op willen meten?

Bedankt alvast


Heb wel FF van zijn grote broer gemeten dit is ,n :arrow: SB dus

die is 24,6mm
de hoogte van de cilinder = 67,2 3

uiteraard zonder pakking

per uur :? verschillen de maten van de Parma fabriek


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 11:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
dat scheelt al bijna 4 mm

hoe zit dat eigelijk met die athena clinders, hebbe die hetzelfde probllem of lopen die mooier,beter?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 11:16 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jul 02, 2004 10:32 pm
Berichten: 1278
Woonplaats: LIESHOUT
Bolle Aad schreef:
zunsem schreef:
klopt, aan de buitenkant is dit ietjes meer, ongeveer 3.3 mm

VRAAGJE
zou een ieder die daar ook nog een parmakit 60 cc heeft
liggen de hoogte van die uitlaatpoort even op willen meten?

Bedankt alvast


Heb wel FF van zijn grote broer gemeten dit is ,n :arrow: SB dus

die is 24,6mm
de hoogte van de cilinder = 67,2 3

uiteraard zonder pakking

per uur :? verschillen de maten van de Parma fabriek



Nieuwen Parma 44mm SB Uitlaat 24,8mm
spoelers 31,0mm
cill. hoogte 67,00mm
........................................................................................................
Is de poortmap van een smalle tap parma ??? Anders ff aan RM vragen
die is er mee bezig.

Ik denk dat de cill een mis gietsel is en de bewerking op maandag morgen 5 over 6 is gebeurd. :beer :beer :beer Hij zal retour naar de Parma boer moeten vrees ik. :internetbrommer


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 11:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 14, 2005 6:40 pm
Berichten: 1473
Woonplaats: het Westland, bij Den Haag
Ik heb ooit gehoord dat ze daar de timingen van Mahle kwijt waren en alles wat op de gok hebben gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 11:26 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Het is ook net hoe die uit de zandmal komt. Daarom verschillen de timingen onderling.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 11:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
........................................................................................................
poortmap is inderdaad smalle tap voor een 4 bak rmc

ik kan ook nog een zeta 70cc krijgen zonder zuiger, wat is jullie advies


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 16, 2007 11:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 21, 2005 6:18 pm
Berichten: 487
Woonplaats: Surhuizum, Fryslân
Zeta


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 17, 2007 12:01 am 
Offline

Geregistreerd: vr sep 13, 2002 3:16 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: meestal in het kreidler hok
Kan 00k zomaar aan het model liggen .
M.a.w. het draaiwerk , daar doel ik dan op

Zelf had ik dr een met :arrow: tè vèr afgedraaide voet

anderen zijn redelijk tevreden maar het scheelt van persoon tot persoon ,begrijp ik soms

zuigers zijn er WEL van te verkrijgen (twee veren ), Merendeel uit een VER land :wink: dusja .....

en oja :roll: heeft een chroomwand

Als je er een poortmap van opgooit ,
krijg je meestal wel van die of gene advies .

.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do mei 17, 2007 9:45 am 
Offline

Geregistreerd: vr jul 02, 2004 10:32 pm
Berichten: 1278
Woonplaats: LIESHOUT
zunsem schreef:
........................................................................................................
poortmap is inderdaad smalle tap voor een 4 bak rmc

ik kan ook nog een zeta 70cc krijgen zonder zuiger, wat is jullie advies



Ik zou hem proberen ruilen voor een goede cill , anders geld terug.
Er zijn genoeg goede cillinders tevinden. :idea:

Gr Rion


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2007 12:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 13, 2002 11:55 am
Berichten: 250
Woonplaats: finsterwolde
de sb parma van mij heeft de volgende maten.

uitlaat 25,1
spoel 30,8
cilinder hoogte 67,55.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 18, 2007 12:51 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 07, 2007 5:54 pm
Berichten: 517
*********


Laatst bijgewerkt door ep op zo nov 22, 2009 10:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!