Met membraan meer pk

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Harry Huizing
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 mar 2006, 13:03
Locatie: grunn-city
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#576 Bericht door Harry Huizing » 27 mei 2007, 04:09

ik verbaas me vanwege het feit , want een feit is het dat het afstellen van een membraan gestuurd blok zo te lezen tamelijk problematisch is , deze jongeman tuft ook membraan en van de 20 mm. bing alleen de hoofdsproeier vergroot en het was gelijk gaan met de banaan , steek es een lichtje op bij emot want daar komt m'n set vandaan :wink:

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#577 Bericht door rion » 27 mei 2007, 09:41

Harry Huizing schreef:ik verbaas me vanwege het feit , want een feit is het dat het afstellen van een membraan gestuurd blok zo te lezen tamelijk problematisch is , deze jongeman tuft ook membraan en van de 20 mm. bing alleen de hoofdsproeier vergroot en het was gelijk gaan met de banaan , steek es een lichtje op bij emot want daar komt m'n set vandaan :wink:

Dat noemen ze nou geluk. :lol:

Gr Rion

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#578 Bericht door peter de beus » 27 mei 2007, 10:10

bij emot hebben ze volgensmij dezelfde setjes??

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

#579 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 mei 2007, 10:48

Kreidler-Vespa-Honda kloon

KREIDLER FLORETT 50 blok met WISECO zuiger HONDA CR 80 - 66,5 CCM

Enzo

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#580 Bericht door ocin » 27 mei 2007, 12:42

Ep, maak je geen zorgen, waarschijnlijk ben jij al een stap verder in deze ontwikkelingen met membramen.
Neemt niet weg dat ik en anderen niet weten waar we mee bezig zijn.

Zoals je eerder aangaf was het voor een crosser. Voor velen en ook voor mij is het totaal plaatje belangrijker voor straat gebruik.
Jij hebt een mega lichte eindoverbrenging nodig, terwijl voor straat gebruik 13 : 35 of 14 :36 wenselijk is.

Natuurlijk zijn de timingen 100%, dus ook de spoeltiming is aangepast door Luc Foekema.
Bijlagen
DSC00658.JPG
DSC00658.JPG (57.96 KiB) 15380 keer bekeken
DSC00659.JPG
DSC00659.JPG (48.59 KiB) 15380 keer bekeken
DSC00660.JPG
DSC00660.JPG (58.31 KiB) 15380 keer bekeken

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#581 Bericht door rick rol » 27 mei 2007, 12:51

jongens wat ziet dit er mooi uit blijf het volgen heb er ook wel oren naar als het echt zoveel beter rijd

succes rick

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#582 Bericht door RS3001 » 27 mei 2007, 12:51

Ocin, hoe rijdt dit nu in de praktijk, in vergelijking met je vroegere set up.
Koppel, snelheidswinst etc.

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#583 Bericht door freaky_ferry » 28 mei 2007, 19:34

daar gaat hij dan :!:


Link MP

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#584 Bericht door rion » 28 mei 2007, 20:46

freaky_ferry schreef:daar gaat hij dan :!:


Link MP

Waar naar toe !!!! :roll:

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#585 Bericht door dijk » 28 mei 2007, 20:47

dat vraag ik me ook af :!:

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#586 Bericht door peter de beus » 29 mei 2007, 19:48

Zijn er nog vorderingen op het membraan gebied??

Loopt ie al helemaal goed nico??

gr,

Peter

Gebruikersavatar
Markde2e
Berichten: 881
Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#587 Bericht door Markde2e » 29 mei 2007, 20:25

Hmz jullie zeggen wel 24mm max op 60cc icm met membraan...
Maar mijn 28mm Keihin deed het perfect met membraan op 63cc! (membraanhuis wel direct op cilinder en niet via een lange schacht)

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#588 Bericht door peter de beus » 29 mei 2007, 20:40

En het komt op mijn cilinder te zitten ep??? :mrgreen:

gr,

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#589 Bericht door Andre » 30 mei 2007, 12:17

Ik ben zelf eigenlijk meer benieuwd naar bevindingen en sproeier bezetting op een 20bing en een standaard 154399.
Ik zie en krijg wel gegevens van een 24mm en grote sproeiers powerfilters enz maar dat hoeft niet op een 6,3pk.
Iemand al wat geprobeerd op een standaard rs cilinder?
Ik kom er zelf namelijk nog ff niet aan toe.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#590 Bericht door nozems » 30 mei 2007, 13:01

vermogens uitdraaien wil ik zien 8) wil de verschillen in vermogen en koppel zien, ik gelijk getunde cilinders, kwa inhoud (ccees dus), kwa poorten kwa compressieverhouding en andere bezetting zoals de gebruikte carburateur diameter en de toegepaste uitlaat(en) :idea:

ben ook erg benieuwd wat het met het brandstof verbruik doet, is met die hoge prijzen toch geen gekke vraag dacht ik zo :wink:
ik vraag me af hoeveel zuiniger ie wordt :idea:

Gebruikersavatar
Gek
Berichten: 1097
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:11
Locatie: Dronten, Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#591 Bericht door Gek » 30 mei 2007, 13:34

ep schreef:Dit hele consept zit op mn cupracer die ik grof weg inelkaar gezet heb om alles te testen en klaar te maken voor ,,een,, testbank dag later dit jaar, een testbank dag later dit jaar , een testbank dag later dit jaar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op het motortje zijn geen aanmerkingen meer en het systeem ook niet en heb vervolgens alles uit elkaar gehaald op te poedercoaten enz ,,, word een heel leuk ding, appart en ik ga het straat ,,geschikt,, maken
Ga je nog een restauratie topic maken? Zou leuk zijn.

derk
Berichten: 1374
Lid geworden op: 14 jan 2006, 17:40
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#592 Bericht door derk » 30 mei 2007, 19:02

nozems schreef:vermogens uitdraaien wil ik zien 8) wil de verschillen in vermogen en koppel zien, ik gelijk getunde cilinders, kwa inhoud (ccees dus), kwa poorten kwa compressieverhouding en andere bezetting zoals de gebruikte carburateur diameter en de toegepaste uitlaat(en) :idea:

ben ook erg benieuwd wat het met het brandstof verbruik doet, is met die hoge prijzen toch geen gekke vraag dacht ik zo :wink:
ik vraag me af hoeveel zuiniger ie wordt :idea:
bedenk even dat een achste van de benzine terug gespoten en via de uitlaat verloren gaat

bij een membraan heb je geen last van terugspuiten

en ook minder via de uitlaat verloren

dus je hebt van 12 liter benz 1.5 liter extra om te verbruiken :o

correct me if im wrong

Gebruikersavatar
coinTreau
Berichten: 355
Lid geworden op: 27 dec 2006, 19:40
Locatie: België (Gent)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#593 Bericht door coinTreau » 30 mei 2007, 19:04

Ik vind dat de overheid het membraan zou moeten subsideren! Als blijk aan de luchtvervuiling! :wink:

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#594 Bericht door peter de beus » 30 mei 2007, 19:34

hmm ik vind het eigenlijk meer spannend wat er nou met het vermogen en vooral koppel gebeurt met zo'n ding... als je zuinig wilt rijden kan je beter met je 1.8 pk met 10 mm carburateur rijden :wink:

subsidie.. dat zou wel wat zijn denk ik :mrgreen: eerst tunen en dan vragen om subsiedie omdat het beter is voor het millieu 8)

Maar ik hoor niet zo veel meer eigenlijk... zijn er nog mensen die er mee bezig zijn en die wat vooruitgang geboekt hebben?? of die weer nieuwe dingen ontdekt hebben??

gr,

Peter

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#595 Bericht door nozems » 30 mei 2007, 20:18

nou ben ik niet helemaal met je eens (maar das persoonlijk) ik vindt m,n standaard RS vaak beter scoren als het om verbruik gaat als een doorsnee brommer die aan alle kanten geknepen is!en m,n RS dus een betere en effectievere verbranding heeft!
en daardoor veel meer doet met de benzine die erin gaat, en als je veel rijdt zoals ik is dat wel zo prettig :wink:

nogmaals ik wil alle cijfers zien :mrgreen:

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#596 Bericht door peter de beus » 30 mei 2007, 20:20

Daar heb je gelijk in pascal.. maar ik praat dan over een ongeknepen standaard cilinder en een getunede cilinder, met de rest van de aanpassingen eromheen die er voor nodig zijn om hem flink van z'n plek te laten gaan :wink:

groetjes,

Peter

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#597 Bericht door nozems » 30 mei 2007, 22:11

en daar gaat het om op de 1ste plaats om, daar heb je gelijk in :!:
toch wel ik alle cijfers zegmaar :wink:

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#598 Bericht door peter de beus » 30 mei 2007, 22:21

Als hij er bij mij op zit ga ik gelijk op te testbank bij de jager, dus je ben uitgenodigd... ik hoop dat dat eind juni het geval is..

gr,

Peter

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#599 Bericht door Tijmen104 » 30 mei 2007, 22:22

het plan is dat die vanmij dan ook op de bank gaat :D
ben benieuwd wat die leverd. mischien terzijnertijd ook een membraan der op fiksen, hoewel ik wel met die rechte inlaat zit :?

Gr Tijmen

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#600 Bericht door peter de beus » 30 mei 2007, 22:28

misschien zijn er nog wel meer mensen die het leuk vinden om te gaan kijken??

Misschien mensen die ook een membraan willen testen?? leuk om te vergelijken natuurlijk en misschien eens wat dingen te proberen bij de jager, verschillende carburateurs,

gr,

Peter

Plaats reactie