FAQ: Keuren MOTORFIETS bij de RDW
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 418 keren
- Contacteer:
FAQ: Keuren MOTORFIETS bij de RDW
KEUREN MOTORFIETS BIJ DE RDW
Informatie verkregen uit betrouwbare bron
Bouwjaar VOOR 26-11-1975
Typegoedkeur niet verplicht
Voldoen aan technische toelatingseisen motorfiets van voor 26-11-1975
Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, buitenlandse documenten enz.)
Herkomst aantonen.
Technische eisen:
Verlichting:
Dimlicht, Grootlicht (goedkeur in koplampglas), Achterlicht, Achterreflector (goedkeur in reflector), kentekenplaatverlichting.
Banden:
Minimaal 1mm profiel (goedkeur in banden)
Geen bulten of canvas zichtbaar
Remmen:
Goed werkende remmen
Geen lekkage met hydraulische remmen (of breuk of canvas of knikken zichtbaar in de leidingen)
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles , voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Algemeen:
Claxon
Geen speling of slijtage op draaiende delen (balhoofd, achterbrug, wielen enz)
Geen benzinelekkage
Bouwjaar VANAF 26-11-1975
Typegoedkeur verplicht of buitenlandse documenten
Technische eisen: zie bovenstaand aangevuld met:
Remlicht
Snelheidsmeter (verlicht)
Spiegel(s)
Bouwjaar VANAF 1998
Typegoedkeur verplicht of buitenlandse documenten
Indien nog een buitenlandse registratie bekend, juiste buitenlandse papieren moeten dan aanwezig zijn.
Technische eisen: zie bovenstaand aangevuld met:
Bouwjaar VANAF 26-11-1975
Remlicht
Snelheidsmeter (verlicht)
Spiegel(s)
Na 31-10-95: stadslicht en richtingaanwijzers.
(Aan deze FAQ kunnen geen rechten worden ontleend!)
Officiele eisen van motorfietsen (per 01-01-2023) op de website van de overheid
LINK
Even wachten tot de volledige link geladen is, het gaat uiteindelijk om hoofdstuk 5, afdeling 4
Informatie verkregen uit betrouwbare bron
Bouwjaar VOOR 26-11-1975
Typegoedkeur niet verplicht
Voldoen aan technische toelatingseisen motorfiets van voor 26-11-1975
Bouwjaar: aannemelijk maken met informatie (oude documentatie, info internet, originele typeplaat, buitenlandse documenten enz.)
Herkomst aantonen.
Technische eisen:
Verlichting:
Dimlicht, Grootlicht (goedkeur in koplampglas), Achterlicht, Achterreflector (goedkeur in reflector), kentekenplaatverlichting.
Banden:
Minimaal 1mm profiel (goedkeur in banden)
Geen bulten of canvas zichtbaar
Remmen:
Goed werkende remmen
Geen lekkage met hydraulische remmen (of breuk of canvas of knikken zichtbaar in de leidingen)
Alle remonderdelen in goede staat (kabels, remhandles , voeringen (niet gebroken of gerafeld)
Algemeen:
Claxon
Geen speling of slijtage op draaiende delen (balhoofd, achterbrug, wielen enz)
Geen benzinelekkage
Bouwjaar VANAF 26-11-1975
Typegoedkeur verplicht of buitenlandse documenten
Technische eisen: zie bovenstaand aangevuld met:
Remlicht
Snelheidsmeter (verlicht)
Spiegel(s)
Bouwjaar VANAF 1998
Typegoedkeur verplicht of buitenlandse documenten
Indien nog een buitenlandse registratie bekend, juiste buitenlandse papieren moeten dan aanwezig zijn.
Technische eisen: zie bovenstaand aangevuld met:
Bouwjaar VANAF 26-11-1975
Remlicht
Snelheidsmeter (verlicht)
Spiegel(s)
Na 31-10-95: stadslicht en richtingaanwijzers.
(Aan deze FAQ kunnen geen rechten worden ontleend!)
Officiele eisen van motorfietsen (per 01-01-2023) op de website van de overheid
LINK
Even wachten tot de volledige link geladen is, het gaat uiteindelijk om hoofdstuk 5, afdeling 4
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Weet je dat zeker Tonnie? Mijn JB-Kreidler heeft NL A 0073 o.i.d. en de nieuwere Kreidlers hebben een 5-bak, dus zouden volgens mij sowieso niet onder de oude typegoedkeur mogen en kunnen vallen. Overigens heb ik een kenteken erbij, dus voor mij geen probleem.
Ben alleen benieuwd of het '77 frame wat ik heb probleemloos tot motor gekeurd kan worden als ik het eraan toe heb.
Ben alleen benieuwd of het '77 frame wat ik heb probleemloos tot motor gekeurd kan worden als ik het eraan toe heb.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Herman, er zijn al voorbeelden. Marco Delft heet een JB brommer op Motorkenteken gezet.hermanp schreef:Weet je dat zeker Tonnie? Mijn JB-Kreidler heeft NL A 0073 o.i.d. en de nieuwere Kreidlers hebben een 5-bak, dus zouden volgens mij sowieso niet onder de oude typegoedkeur mogen en kunnen vallen. Overigens heb ik een kenteken erbij, dus voor mij geen probleem.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Uit het framenummer http://www.kreidlerdatabase.nl/50000/T_50001-01.htmNiekjuh schreef:Hoe kun je erachter komen van welk bouwjaar de kreidler is?
Er staat op de papieren; datum eerste toelating NL, ergens in 2005.
Bij opmerkingen staat er wel iets van dat het voertuig ouder is dan datum eerste toelating.
Op het frameplaatje staat 1975, maar hoe kom ik achter het exacte bouwjaar?
Enzo
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Mijn framenummer is: 1197296.Enzo-tvdzijden schreef:Uit het framenummer http://www.kreidlerdatabase.nl/50000/T_50001-01.htmNiekjuh schreef:Hoe kun je erachter komen van welk bouwjaar de kreidler is?
Er staat op de papieren; datum eerste toelating NL, ergens in 2005.
Bij opmerkingen staat er wel iets van dat het voertuig ouder is dan datum eerste toelating.
Op het frameplaatje staat 1975, maar hoe kom ik achter het exacte bouwjaar?
Enzo
Framenummers die beginnen met 1.197.....
Zijn allemaal van 1977/1978.
Op mijn oude type plaatje staat echter 1975
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Een typeplaatje zit met nageltjes en heeft geen waarde voor de RDW. Trek je conclusie.Niekjuh schreef:Mijn framenummer is: 1197296.Enzo-tvdzijden schreef:Uit het framenummer http://www.kreidlerdatabase.nl/50000/T_50001-01.htmNiekjuh schreef:Hoe kun je erachter komen van welk bouwjaar de kreidler is?
Er staat op de papieren; datum eerste toelating NL, ergens in 2005.
Bij opmerkingen staat er wel iets van dat het voertuig ouder is dan datum eerste toelating.
Op het frameplaatje staat 1975, maar hoe kom ik achter het exacte bouwjaar?
Enzo
Framenummers die beginnen met 1.197.....
Zijn allemaal van 1977/1978.
Op mijn oude type plaatje staat echter 1975
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Ja dat kan ik zeggen dat 1975 niet klopt !Niekjuh schreef:1977/1978, dat geeft me dus nog geen duidelijkheid.
Je wil dus zeggen dat 1975 niet klopt?
Hoe kom ik wel achter het juiste bouwjaar dan.
Gaan ze daar trouwens moeilijk over doen, die 1975 op mijn type plaatje.
RDW:
Kan, maar zorg dat je een typeplaatje hebt dat klopt met de framenummerlijst met bouwjaren van Maloud.
Ik kan je verzekeren dat de RDW ook de Maloud database er soms op na slaat.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Maloud raadplegen en nieuw plaatje laten maken.Niekjuh schreef:Wat raad je aan om nu te doen?
Dom van me dat ik hier niet eerst naar heb gekeken, heb net het nieuwe plaatje laten graveren en gemonteerd.
En daarnaast is er geen 1tje die veel op die van mij lijkt, dus het kan of 1977 OF 1978 zijn, hoe kom ik hier dan achter?
Niek
Enzo
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
1197279=1977
1197296
1197300=1977
wat zou die van jou zijn?
gewoon een nieuw plaatje laten maken zonder bj of met 1977
de jaartal wat door is gegeven bij het kenteken bewaard men niet bij het RDW als er op staat ouder dan eerste toelating...
zelf een uitdraai meenemen van maloud zijn site en folder uitprinten
nog beter contact opnemen met Maloud.
1197296
1197300=1977
wat zou die van jou zijn?
gewoon een nieuw plaatje laten maken zonder bj of met 1977
de jaartal wat door is gegeven bij het kenteken bewaard men niet bij het RDW als er op staat ouder dan eerste toelating...
zelf een uitdraai meenemen van maloud zijn site en folder uitprinten
nog beter contact opnemen met Maloud.
Laatst gewijzigd door caveman op 10 apr 2010, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: FAQ: Keuren MOTORFIETS bij de RDW
Even een vraagje.
De kreidler staat nu als brommer op de naam van m'n vader.
Moet hij hem dan ook zelf laten keuren, aangezien hij als motor ook op de naam van m'n vader komt. (Ivm oldtimerverzekering, mag volgens mij niet als je nog geen 21 bent)
Of kan ik er gewoon zelf heen gaan en op de naam van m'n vader laten zetten.
De kreidler staat nu als brommer op de naam van m'n vader.
Moet hij hem dan ook zelf laten keuren, aangezien hij als motor ook op de naam van m'n vader komt. (Ivm oldtimerverzekering, mag volgens mij niet als je nog geen 21 bent)
Of kan ik er gewoon zelf heen gaan en op de naam van m'n vader laten zetten.
- Monsma
- Berichten: 4860
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
- Locatie: Harkema
- Gegeven waarderingen: 697 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren
Re: FAQ: Keuren MOTORFIETS bij de RDW
Ik zou hem door jou vader laten keuren .
Ik heb btw wel al mijn kreidlers op eigen naam+ oldtimer verzekering en ben 20 jaar
Ik heb btw wel al mijn kreidlers op eigen naam+ oldtimer verzekering en ben 20 jaar
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: FAQ: Keuren MOTORFIETS bij de RDW
Dat is het beste Anne.Monsma schreef:Ik zou hem door jou vader laten keuren .
Ik heb btw wel al mijn kreidlers op eigen naam+ oldtimer verzekering en ben 20 jaar
Enzo