Ervaringen m.b.t. het kentekenen na de schouwperiode

Hier kun je al je vragen kwijt omtrent het bromfiets- of motorfietskenteken
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Ervaringen m.b.t. het kentekenen na de schouwperiode

#1 Bericht door Dimage » 01 nov 2006, 10:28

Plaats hier de ervaringen die je hebt met kentekenen nu de schouwperiode voorbij is en er alleen nog maar gekeurd kan worden.
Het meest interessante is uiteraard hoe het kentekenen van een originele NL Kreidler te werk gaat en welke problemen er eventueel zijn bij het keuren.
Hoe het in zijn werk gaat bij het keuren van Buitenlandse Kreidlers weten we immers al uit de andere topics.

Gebruikersavatar
pluisje
Berichten: 1918
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
Locatie: Monster
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door pluisje » 01 nov 2006, 13:09

Het aanvragen van een kenteken via een schouwing en een aanvraag op het postkantoor is niet meer mogelijk. Die mogelijkheid is na een periode van 14 maanden op 31 oktober beëindigd. Een kenteken voor een bromfiets is alleen nog te krijgen via een technische keuring op een van de zestien keuringsstations van de RDW. Bij de keuring controleert de keurmeester onder andere of de maximum constructiesnelheid, de verlichting, de remwerking, het geluidsniveau en de banden aan de wettelijke normen voldoen. De keuring kost minimaal 100 euro. Omdat de keuringsstations een beperkte capaciteit hebben, kan de RDW niet garanderen dat jouw bromfiets voor 1 januari aan de beurt is.


of te wel;
"we zijn aan vakantie toe, wij arme ambtenaren heb nu eens hard moeten werken en hebben hoofdpijn of zijn zwak-ziek-misselijk, kom volgend jaar maar eens terug"

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8272
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

#3 Bericht door Melvin » 01 nov 2006, 13:53

het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat ik het kenteken krijg.

Heb er gister nog ff snel 2 geschouwd.
(1 heb ik vorige week gekregen dus kon ik pas heel laat doen)
De ander had ik geen zin om hem weer helemaal in elkaar te gaan bouwen.

Denk dat het minimaal een maand duurt.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#4 Bericht door tombo » 01 nov 2006, 17:08

nu zal ook wel een periode komen dat de RDW framenummers gaat controleren. Ik las op het honda 4-takt forum dat veel mensen met Honda C's brievne hadden gehad dat hun kenteken ingevordert is, die hadden lopen sjoemelen met goedkeuringsstickers enzo. Sommige hadden al 4 maanden het kenteken.

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door snoek » 09 okt 2007, 22:27

Ik ben van plan een Kreidler te laten keuren bij het RDW. het betreft een John Bosch kreidler uit 1993. Hij loop origineel ong 50 dimlicht werkt (grootlicht niet) kilomterteller+toerenteller werkt (licht er van niet) trappers zijn goed, remmen zijn goed, banden zijn goed remlicht doet het. Alleen de sleutel springt uit het contact wanneer je gaat rijden. Mag dit en heeft iemand ervaring mee met het keuren van een joh bos kreidler, na de schouwingsperiode.

groeten,
Jeroen

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 okt 2007, 05:36

snoek schreef:Ik ben van plan een Kreidler te laten keuren bij het RDW. het betreft een John Bosch kreidler uit 1993. Hij loop origineel ong 50 dimlicht werkt (grootlicht niet) kilomterteller+toerenteller werkt (licht er van niet) trappers zijn goed, remmen zijn goed, banden zijn goed remlicht doet het. Alleen de sleutel springt uit het contact wanneer je gaat rijden. Mag dit en heeft iemand ervaring mee met het keuren van een joh bos kreidler, na de schouwingsperiode.

groeten,
Jeroen
Dit zijn de RDW eisen waaraan een brommer moet voldoen.
viewtopic.php?t=23183

Enzo

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door snoek » 10 okt 2007, 10:17

tvdzijden schreef:
snoek schreef:Ik ben van plan een Kreidler te laten keuren bij het RDW. het betreft een John Bosch kreidler uit 1993. Hij loop origineel ong 50 dimlicht werkt (grootlicht niet) kilomterteller+toerenteller werkt (licht er van niet) trappers zijn goed, remmen zijn goed, banden zijn goed remlicht doet het. Alleen de sleutel springt uit het contact wanneer je gaat rijden. Mag dit en heeft iemand ervaring mee met het keuren van een joh bos kreidler, na de schouwingsperiode.

groeten,
Jeroen
Dit zijn de RDW eisen waaraan een brommer moet voldoen.
viewtopic.php?t=23183

Enzo
Er staat max. 45 km/h, terwijl ik van andere mensen hoor dat ie 55 mag lopen. Weet iemand heer meer over?
En Als ik het dus goed begrijp moet mijn km teller verlichting werken.
Maar grootlicht is niet met een schakelaar aangesloten, maar er zit wel een dubbele lamp in, moet dat dan ook werken. en maakt het nog uit dat je de sleutel van het contact slot er uit moet halen tijdens het rijden, want anders springt ie er uit? als iemand hier ervaring of kennis van heeft vertel het me dan ;)

Groeten,
Jeroen

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 okt 2007, 18:15

Alles wat erop zit moet werken lijkt mij. Zo is het in ieder geval bij de APK van een auto.

Voor 55 km/h hoef je geen zorgen te maken.
Wat is het voor moeite om 2 bolletjes in de cockpit te doen. #-o


Enzo

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door snoek » 10 okt 2007, 18:22

klopt is geen moeite om 2 lichtjes in de cockpit te doen, maar bij mij in de buurt zijn ze niet te krijgen, tenminste tot nu toe... Ga denk ik toch maar ff zorgen dat er een ander contactslot in komt... Toch bedankt ;)

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#10 Bericht door BESTMAN » 10 okt 2007, 23:44

he snoek.

ik denk dat antiloop tweewielers wel cockpit lampjes 6v 1,2w heeft
hij zit aan de rondweg in wezep.

mvg bestman :wink:

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door snoek » 11 okt 2007, 08:44

BESTMAN schreef:he snoek.

ik denk dat antiloop tweewielers wel cockpit lampjes 6v 1,2w heeft
hij zit aan de rondweg in wezep.

mvg bestman :wink:
Bedankt voor het advies, maar daar was ik al geweest. Die had ze niet. Ik ga het vandaag misschien proberen bij zoombelt.

Gebruikersavatar
BESTMAN
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Berichten: 4103
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:17
Locatie: mooiste plekje op de veluwe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#12 Bericht door BESTMAN » 11 okt 2007, 08:52

snoek schreef:
BESTMAN schreef:he snoek.

ik denk dat antiloop tweewielers wel cockpit lampjes 6v 1,2w heeft
hij zit aan de rondweg in wezep.

mvg bestman :wink:
Bedankt voor het advies, maar daar was ik al geweest. Die had ze niet. Ik ga het vandaag misschien proberen bij zoombelt.
die kan ze ook wel eens hebben.
zat vroeger ook in kreidlers. :wink:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#13 Bericht door Enzo-tvdzijden » 11 okt 2007, 16:31

BESTMAN schreef:
snoek schreef:
BESTMAN schreef:he snoek.

ik denk dat antiloop tweewielers wel cockpit lampjes 6v 1,2w heeft
hij zit aan de rondweg in wezep.

mvg bestman :wink:
Bedankt voor het advies, maar daar was ik al geweest. Die had ze niet. Ik ga het vandaag misschien proberen bij zoombelt.
die kan ze ook wel eens hebben.
zat vroeger ook in kreidlers. :wink:
Zitten in bijna alle tellers.

Enzo

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door snoek » 11 okt 2007, 17:56

tvdzijden schreef:
BESTMAN schreef:
snoek schreef:
Bedankt voor het advies, maar daar was ik al geweest. Die had ze niet. Ik ga het vandaag misschien proberen bij zoombelt.
die kan ze ook wel eens hebben.
zat vroeger ook in kreidlers. :wink:
Zitten in bijna alle tellers.

Enzo
die van 6 volt zijn er nauwelijks, 12 volt wel, maar ik heb ze nu :D
Nu nog het grootlicht en een contactslotje en klaar is kees ;)

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door snoek » 17 okt 2007, 10:14

Ik heb dinsdag 16 oktober 2007 mijn brommer laten keuren bij het RDW. Mijn verhaal:

11 oktober belde ik naar het RDW voor een afspraak om mijn brommer te laten keuren. Ik kreeg een afspraak op 16-10 om 11.25.
De 16e gingen we naar het keuringstation in zwolle. Ik was vrij vroeg en de keurmeester was nog even bezig met een Honda MB, die werd goedgekeurd. Ik moest ten eerste mijn brommer op een brug zetten. Toen ging hij alle nummers noteren, type goedkeuring framenmummer enz. Dat vulde hij in de computer in en het klopte allemaal. Toen liep hij er eens omheen en vertelde hij nog dat hij ook een RMC had vroeger. Hij zei meteen dat het een nette brommer was en dat ik er veel verstand van had en dat het wel goed zat. Hij starte hem, draaide het contact op aan + licht, keek of de koplamp brande en het achterlicht ook. Hij keek niet eens of het remlicht het deed en of er groot licht op zat :). Toen maakte hij buiten een klein rondje en zette hem later op de rollerbank. Daar gaf hij een snelheid van 40km/h aan, maar hij trok hem volges mij niet eens goed door. Toen haalde hij hem er af en deed de mededeling dat de brommer goedgekeurd was en dat ik ongeveer rond het weekend mijn kenteken kon verwachten. Toen kon ik betalen en nu is het wachten tot ik de papieren heb.

Bij ons in de omgeving was er altijd een soort vrees voor het RDW, vele kennisen zeiden dat het me nooit zou lukken, soms had ik zelf ook mijn twijfels :P omdat ik veel van die vage verhalen gehoord had, maaar achteraf bleek het allemaal klets... het RDW is niet zo precies en kinderachtig als iedereen zegt! De keurmeester zei nog, Duitse brommers kun je gerust laten keuren, zolang je de papieren maar hebt, maar dan moet er wel op staan hoggescwindiheit 40km/h og 45km/h, want als er 50 opstaat kunnen ze hem niet op een brommer kentken zetten. Hij heeft er al veel mensen mee moeten teleurstellen. Wat hij zich nog wel af vroeg en dat zou ik ook wel willen weten is, de handelsbenaming van mijn kreidler, waar staat dat voor? Er staat dan G en W Kreidler. waar staat die G en W voor?

Dat was dan mijn ervaring met het keuren en het was een goede ;)

veel suc6 aan anderen die ook hun bormmer nog laten keuren ;)

Gebruikersavatar
Arny
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door Arny » 17 okt 2007, 16:28

" Wat hij zich nog wel af vroeg en dat zou ik ook wel willen weten is, de handelsbenaming van mijn kreidler, waar staat dat voor? Er staat dan G en W Kreidler. waar staat die G en W voor?
viewtopic.php?t=8331

FF halverwege de pagina scrollen.... :)

snoek
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 aug 2006, 10:36
Locatie: Wezep
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#17 Bericht door snoek » 17 okt 2007, 22:59

Dank je, het is me meteen duidelijk ;)

Plaats reactie