KREIDLER'S WELTERGEWICHTEN - Test Kreidler 80 cc (1981)
- AndreH
- Beheerder
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
- Locatie: 's-Heerenbroek
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
KREIDLER'S WELTERGEWICHTEN - Test Kreidler 80 cc (1981)
KREIDLER'S WELTERGEWICHTEN - Test Kreidler 80 cc
Bron: Motor nr. 46, 1981
Auteur: Wim Hessing
Sinds vorig jaar kent Duitsland de 80 cc klasse. Een categorie motorfietsen die dus maximaal een cilinderinhoud van 80 cc mag hebben én waarvan het blok niet meer dan 6000 toeren mag draaien. Onze oosterburen gebruiken deze klasse als overgang voor de 16-jarigen die daar al met 50 cc motorfietsen mogen rijden wanneer ze in bezit zijn van het 'kleine' rijbewijs 1 B. Uiteraard stortte de motorindustrie zich gretig op deze nieuwe markt, waarbij vooral de Japanners en natuurlijk Zündapp en Kreidler zeer actief werden. In Nederland kennen we een dergelijke overgangsregeling (nog) niet, vandaar dat de diverse importeurs nog niet erg warm lopen voor deze klasse. Daar bestaat echter één uitzondering op: Kreidler voert bij ons wél de nieuwe 80 cc Mustang en Florett modellen.
Kreidler Mustang
De Kreidler tachtig wordt in twee modellen gemaakt, een off the road model, 'Mustang' genaamd en een wegmodel dat de bekende naam 'Florett 80' draagt.
Elk type is daarvoor speciaal uitgerust, het off the road model heeft normaal gespaakte wielen met daaromheen Metzeler Cross Enduro banden, voor 19 en achter 17 inch. Zoals het een enduro betaamt heeft de Mustang een hoog crossstuur, opgebogen uitlaat en cross-zitje. Ook de vorm van de tank is anders en in beide wielen heeft de Mustang trommelremmen. Het dashbordje van de Mustang bevat alleen een kilometerteller / snelheidsmeter en controlelampjes voor de knipperlichten.
Het wegmodel heeft sterwielen met daaromheen de bekende 'Conti Twins', allebei in 17 inch. Het stuur van de Florett is van het sportieve type, de uitlaat loopt normaal onderlangs en er is een stuurkuipje. Ook heeft de Florett een uitgebreider dash-bordje waarin een kilometerteller / snelheidsmeter, toerenteller en een hele rits controlelampjes. De Florett heeft een hydraulisch bediende schijfrem in het voorwiel.
De Florett met kuipje (dit is niet het definitieve produktiekuipje)
Beide typen hebben een exact gelijke krachtbron, een luchtgekoelde, zuigergestuurde staande eencilinder, die speciaal voor dit type is ontwikkeld. De boring/slag verhouding is 46 x 48 mm waarmee hij aan 79.8 cc komt. De motor is afgesteld op 6000 toeren (wettelijk verplicht in Duitsland), en levert 6 kW (8 pk).
Dit afstellen is een combinatie van poort-timing, uitlaat, carburateur en luchtfilter en is dus niet zo makkelijk te veranderen. Hij wordt in deze staat ook in Nederland geleverd. De krukas draait in schouderlagers, het big-end en de pistonpen zijn naaldgelagerd.
De ontsteking is contaktloos electronisch, van het merk Motoplat en ademen doet de Kreidler door een 21/20/111 Bing carburateur.
De Kreidlers hebben ook hetzelfde frame, een semi-dubbel wiegframe samengesteld uit buis van vierkant en rond profiel Het balhoofd is extra versterkt door een stuk vierkant profiel op de bovenbuis te lassen, in dit frame hangt het blok in silent bloes. De vering wordt verzorgd door een telescoop voor met een veerweg van 1.50 mm en drievoudig verstelbare achterschokkers van het merk Sebac, De achtervork, ook van vierkant profiel, hangt in naaldlagers. in het balhoofd zitten conische lagers. De combinatie van dit alles staat borg voor een goede wegligging en zowel met de Mustang als de Florett kan scherp gestuurd worden.
Kreidler Mustang
Technische gegevens
Motor: staande eencilinder zuigergestuurde luchtgekoelde tweetakt - boring maal slag 46x48 mm - cilinderinhoud 79.8 cc - mx. vermogen 6 kW bij 6000 tpm. -Bing 21 mm carburateur- Motoplat electronische ontsteking.
Transmissie: primair door schuinvertande tandwielen - 1:0.379 lamellenkoppeling in oliebad - vijf versnellingen: 1:3.64/ 2.11/1.57/1.27/1.11
secundaire overbrenging door ketting: voor 13 tanden, achter 39 tanden.
Rijwielgedeelte: semi-dubbel wiegframe - voor telescoop- achter swingarm - voorband Mustang 250 x 19 (Florett 2.75 x 17) -achterband Mustang 2.75x17 (Florett 3.00 x 17) - remmen Mustang + voor trommel 160o mm, achter trommel 0120 mm-remmen Florett: voor schijf 0208 mm -achter trommel 0160 mm - rijklaar gewicht ca. 102 kilo - max. totaalgewicht 300 kilo
tankinhoud Mustang 11.3 liter - Florett 12.5 liter.
Import: Van Veen, Amsterdam.
Prijs: f. 3875,- (Mustang), Prijs Florett nog niet bekend.
Rijden met de tachtig cc'ers
De meeste kilometers hebben we met het off-the-road model gereden en dat is prima bevallen.
De Kreidlers hebben een contactslot, dus eerst de sleutel omgedraaid, choke indrukken (zit op de carburateur) en een trap op het kickstarterpedaal geven. De motor slaat altijd bij de eerste trap aan. Na al het viertakt geluid is het weer eens wat anders om een pittige tweetakt roffel te horen. Het is inderdaad een pittige roffel die uit de uitlaat komt, pas nadat Jan de Vries zegt dat hij zelf 80 decibel gemeten heeft, geloven wij dat hij inderdaad aan deze wettelijke eis voldoet. Bij de eerste keer wegrijden sloeg de motor onmiddellijk af, even vergeten dat 6 Kw niet veel is en dat er dus wel enigszins met de koppeling en het gas gespeeld dient te worden. Het is alleen nodig in de eerste versnelling om de koppeling iets te laten slippen, in de andere versnellingen pakt hij wel goed op.
De versnellingen sluiten lekker op elkaar aan en de vijfbak laat zich makkelijk schakelen en dat is maar goed ook want het is een motortje waar je al gauw pittig mee gaat rijden en daarom moet er nogal eens geschakeld worden. De topsnelheid van de 80 cc is ongeveer 100 km, waarbij je kan zeggen dat 80 km altijd haalbaar is, dus ook met tegenwind of duo rijden. Met 100 km schiet je best wel op, maar je komt een vrachtwagen niet voorbij die ook 100 km loopt, en dat doen ze allemaal. Het wegmodel heeft door het stuurkuipje, waar je achter kunt kruipen nog enkele kilometers meer in huis. Met het off-the-road model langs secundaire en smalle landweggetjes rijden is puur plezier. Hij is door zijn noppenbanden toch niet zo geschikt voor de snelweg, maar weer wel om er in niet al te mul terrein mee te rijden. Dan blijkt 6 kW toch méér te zijn dan je zo zou denken. De Metzeler Cross Enduro banden hebben een erg goede grip in het zand en harde ondergrond, maar steeds weer verbaasde ik me weer over de goede grip die deze noppenbanden ook op het asfalt hebben. Vooral op haakse hoeken aankomend is het een genot om het ding plat te gooien en op een onvoorstelbare manier die hoek om te zeilen.
De remmen doen hun werk goed, waarbij vooral de achterrem opvalt door zijn goede remwerking. Dé voorrem van de Mustang is niet zo indrukwekkend, daarentegen is de schijfrem van de Florett weer wel erg goed. De vering van de Florett is voor het weggebruik gewoon goed, de Mustang is achter, rijdend over hobbelig terrein aan de harde kant, op de weg voldoet de vering van de Mustang ook.
Zuinige motor
Een pluspunt van beide modellen is het benzineverbruik, 1:30 is altijd haalbaar voor de sportieve rijder die het gas altijd tegen de aanslag houdt. De iets rustiger rijder haalt uit een liter benzine wel 40 km.
Duidelijk is de opbouw van het frame te zien met gebruik van vierkante en ronde pijp.
De tank van de Mustang kan 11 liter, de Florett 12,5 liter bergen dus een behoorlijke actieradius zit er wel in. Een nadeel is weer dat er mengbenzine getankt moet worden. Na de negatieve berichten die de laatste tijd over Kreidler de ronde hebben gedaan, is het goed om te merken dat er weer een frisse wind door de fabriek is gaan waaien en er toch weer nieuwe modellen uit de fabriek in Kornwestheim tevoorschijn komen. Voor de wegrace bijvoorbeeld, altijd een sterke troef van Kreidler, komt er waarschijnlijk een drie man sterk Grand Prix Team onder leiding van Hans George Anscheidt, uiteraard met nieuwe 80 cc racers. Het ontwikkelingswerk daarvoor komt altijd ten goede aan de standaardmodellen. De nieuwe tachtigers van Kreidler zijn compleet uitgeruste machines, die weliswaar voor een specifieke Duitse markt ontworpen zijn, maar voor Nederland ook interessant zijn, omdat ze beduidend meer kunnen bieden dan de traditionele 50 cc motorfietsen. Kreidlers zijn nooit goedkoop geweest, maar de prijs van f 3875,- is redelijk te noemen. Zeker wanneer je daarbij in aanmerking neemt dat een gewone brommer maar enkele honderden guldens goedkoper uitvalt.
Compleet dashboard van de Florett, met toerenteller en sportstuurtje.
Het blok van de Mustang. De staande cilinder ontstond door de vraag van het publiek, die deze opstelling nu eenmaal mooier vindt.
Meer informatie:
Overzicht rijtesten
Artikel gescand en bewerkt door AndreH
Artikel geplaatst door Maarten
© 2007 www.kreidler.nl
Bron: Motor nr. 46, 1981
Auteur: Wim Hessing
Sinds vorig jaar kent Duitsland de 80 cc klasse. Een categorie motorfietsen die dus maximaal een cilinderinhoud van 80 cc mag hebben én waarvan het blok niet meer dan 6000 toeren mag draaien. Onze oosterburen gebruiken deze klasse als overgang voor de 16-jarigen die daar al met 50 cc motorfietsen mogen rijden wanneer ze in bezit zijn van het 'kleine' rijbewijs 1 B. Uiteraard stortte de motorindustrie zich gretig op deze nieuwe markt, waarbij vooral de Japanners en natuurlijk Zündapp en Kreidler zeer actief werden. In Nederland kennen we een dergelijke overgangsregeling (nog) niet, vandaar dat de diverse importeurs nog niet erg warm lopen voor deze klasse. Daar bestaat echter één uitzondering op: Kreidler voert bij ons wél de nieuwe 80 cc Mustang en Florett modellen.
Kreidler Mustang
De Kreidler tachtig wordt in twee modellen gemaakt, een off the road model, 'Mustang' genaamd en een wegmodel dat de bekende naam 'Florett 80' draagt.
Elk type is daarvoor speciaal uitgerust, het off the road model heeft normaal gespaakte wielen met daaromheen Metzeler Cross Enduro banden, voor 19 en achter 17 inch. Zoals het een enduro betaamt heeft de Mustang een hoog crossstuur, opgebogen uitlaat en cross-zitje. Ook de vorm van de tank is anders en in beide wielen heeft de Mustang trommelremmen. Het dashbordje van de Mustang bevat alleen een kilometerteller / snelheidsmeter en controlelampjes voor de knipperlichten.
Het wegmodel heeft sterwielen met daaromheen de bekende 'Conti Twins', allebei in 17 inch. Het stuur van de Florett is van het sportieve type, de uitlaat loopt normaal onderlangs en er is een stuurkuipje. Ook heeft de Florett een uitgebreider dash-bordje waarin een kilometerteller / snelheidsmeter, toerenteller en een hele rits controlelampjes. De Florett heeft een hydraulisch bediende schijfrem in het voorwiel.
De Florett met kuipje (dit is niet het definitieve produktiekuipje)
Beide typen hebben een exact gelijke krachtbron, een luchtgekoelde, zuigergestuurde staande eencilinder, die speciaal voor dit type is ontwikkeld. De boring/slag verhouding is 46 x 48 mm waarmee hij aan 79.8 cc komt. De motor is afgesteld op 6000 toeren (wettelijk verplicht in Duitsland), en levert 6 kW (8 pk).
Dit afstellen is een combinatie van poort-timing, uitlaat, carburateur en luchtfilter en is dus niet zo makkelijk te veranderen. Hij wordt in deze staat ook in Nederland geleverd. De krukas draait in schouderlagers, het big-end en de pistonpen zijn naaldgelagerd.
De ontsteking is contaktloos electronisch, van het merk Motoplat en ademen doet de Kreidler door een 21/20/111 Bing carburateur.
De Kreidlers hebben ook hetzelfde frame, een semi-dubbel wiegframe samengesteld uit buis van vierkant en rond profiel Het balhoofd is extra versterkt door een stuk vierkant profiel op de bovenbuis te lassen, in dit frame hangt het blok in silent bloes. De vering wordt verzorgd door een telescoop voor met een veerweg van 1.50 mm en drievoudig verstelbare achterschokkers van het merk Sebac, De achtervork, ook van vierkant profiel, hangt in naaldlagers. in het balhoofd zitten conische lagers. De combinatie van dit alles staat borg voor een goede wegligging en zowel met de Mustang als de Florett kan scherp gestuurd worden.
Kreidler Mustang
Technische gegevens
Motor: staande eencilinder zuigergestuurde luchtgekoelde tweetakt - boring maal slag 46x48 mm - cilinderinhoud 79.8 cc - mx. vermogen 6 kW bij 6000 tpm. -Bing 21 mm carburateur- Motoplat electronische ontsteking.
Transmissie: primair door schuinvertande tandwielen - 1:0.379 lamellenkoppeling in oliebad - vijf versnellingen: 1:3.64/ 2.11/1.57/1.27/1.11
secundaire overbrenging door ketting: voor 13 tanden, achter 39 tanden.
Rijwielgedeelte: semi-dubbel wiegframe - voor telescoop- achter swingarm - voorband Mustang 250 x 19 (Florett 2.75 x 17) -achterband Mustang 2.75x17 (Florett 3.00 x 17) - remmen Mustang + voor trommel 160o mm, achter trommel 0120 mm-remmen Florett: voor schijf 0208 mm -achter trommel 0160 mm - rijklaar gewicht ca. 102 kilo - max. totaalgewicht 300 kilo
tankinhoud Mustang 11.3 liter - Florett 12.5 liter.
Import: Van Veen, Amsterdam.
Prijs: f. 3875,- (Mustang), Prijs Florett nog niet bekend.
Rijden met de tachtig cc'ers
De meeste kilometers hebben we met het off-the-road model gereden en dat is prima bevallen.
De Kreidlers hebben een contactslot, dus eerst de sleutel omgedraaid, choke indrukken (zit op de carburateur) en een trap op het kickstarterpedaal geven. De motor slaat altijd bij de eerste trap aan. Na al het viertakt geluid is het weer eens wat anders om een pittige tweetakt roffel te horen. Het is inderdaad een pittige roffel die uit de uitlaat komt, pas nadat Jan de Vries zegt dat hij zelf 80 decibel gemeten heeft, geloven wij dat hij inderdaad aan deze wettelijke eis voldoet. Bij de eerste keer wegrijden sloeg de motor onmiddellijk af, even vergeten dat 6 Kw niet veel is en dat er dus wel enigszins met de koppeling en het gas gespeeld dient te worden. Het is alleen nodig in de eerste versnelling om de koppeling iets te laten slippen, in de andere versnellingen pakt hij wel goed op.
De versnellingen sluiten lekker op elkaar aan en de vijfbak laat zich makkelijk schakelen en dat is maar goed ook want het is een motortje waar je al gauw pittig mee gaat rijden en daarom moet er nogal eens geschakeld worden. De topsnelheid van de 80 cc is ongeveer 100 km, waarbij je kan zeggen dat 80 km altijd haalbaar is, dus ook met tegenwind of duo rijden. Met 100 km schiet je best wel op, maar je komt een vrachtwagen niet voorbij die ook 100 km loopt, en dat doen ze allemaal. Het wegmodel heeft door het stuurkuipje, waar je achter kunt kruipen nog enkele kilometers meer in huis. Met het off-the-road model langs secundaire en smalle landweggetjes rijden is puur plezier. Hij is door zijn noppenbanden toch niet zo geschikt voor de snelweg, maar weer wel om er in niet al te mul terrein mee te rijden. Dan blijkt 6 kW toch méér te zijn dan je zo zou denken. De Metzeler Cross Enduro banden hebben een erg goede grip in het zand en harde ondergrond, maar steeds weer verbaasde ik me weer over de goede grip die deze noppenbanden ook op het asfalt hebben. Vooral op haakse hoeken aankomend is het een genot om het ding plat te gooien en op een onvoorstelbare manier die hoek om te zeilen.
De remmen doen hun werk goed, waarbij vooral de achterrem opvalt door zijn goede remwerking. Dé voorrem van de Mustang is niet zo indrukwekkend, daarentegen is de schijfrem van de Florett weer wel erg goed. De vering van de Florett is voor het weggebruik gewoon goed, de Mustang is achter, rijdend over hobbelig terrein aan de harde kant, op de weg voldoet de vering van de Mustang ook.
Zuinige motor
Een pluspunt van beide modellen is het benzineverbruik, 1:30 is altijd haalbaar voor de sportieve rijder die het gas altijd tegen de aanslag houdt. De iets rustiger rijder haalt uit een liter benzine wel 40 km.
Duidelijk is de opbouw van het frame te zien met gebruik van vierkante en ronde pijp.
De tank van de Mustang kan 11 liter, de Florett 12,5 liter bergen dus een behoorlijke actieradius zit er wel in. Een nadeel is weer dat er mengbenzine getankt moet worden. Na de negatieve berichten die de laatste tijd over Kreidler de ronde hebben gedaan, is het goed om te merken dat er weer een frisse wind door de fabriek is gaan waaien en er toch weer nieuwe modellen uit de fabriek in Kornwestheim tevoorschijn komen. Voor de wegrace bijvoorbeeld, altijd een sterke troef van Kreidler, komt er waarschijnlijk een drie man sterk Grand Prix Team onder leiding van Hans George Anscheidt, uiteraard met nieuwe 80 cc racers. Het ontwikkelingswerk daarvoor komt altijd ten goede aan de standaardmodellen. De nieuwe tachtigers van Kreidler zijn compleet uitgeruste machines, die weliswaar voor een specifieke Duitse markt ontworpen zijn, maar voor Nederland ook interessant zijn, omdat ze beduidend meer kunnen bieden dan de traditionele 50 cc motorfietsen. Kreidlers zijn nooit goedkoop geweest, maar de prijs van f 3875,- is redelijk te noemen. Zeker wanneer je daarbij in aanmerking neemt dat een gewone brommer maar enkele honderden guldens goedkoper uitvalt.
Compleet dashboard van de Florett, met toerenteller en sportstuurtje.
Het blok van de Mustang. De staande cilinder ontstond door de vraag van het publiek, die deze opstelling nu eenmaal mooier vindt.
Meer informatie:
Overzicht rijtesten
Artikel gescand en bewerkt door AndreH
Artikel geplaatst door Maarten
© 2007 www.kreidler.nl
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Ger
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
- Locatie: ZOETERMEER
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
Kreidler
Of dit nou nog een echte Kreidler is, laat ik in het midden!!! In ieder geval kondigde dit model wel de ten ondergang van het merk aan!!!! Sorry doe mij maar de Kreidler met de o zo mooie liggende cilinder. Groeten Ger
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
voor sommige hier op het forum de idiaale motor..redelijk hoge top met weinig toeren en weinig herrie en nog zuinig ook
maar eerlijk is eerlijk als die 80 precies zo was uitgevoerd het liggende model was de kans groot dat ik ook een 80 had...al mis je het echte werken en al die toeren op een 50cc kreidler dan wel
niet helemaal mijn model,maar het was wel een slim ding
maar eerlijk is eerlijk als die 80 precies zo was uitgevoerd het liggende model was de kans groot dat ik ook een 80 had...al mis je het echte werken en al die toeren op een 50cc kreidler dan wel
niet helemaal mijn model,maar het was wel een slim ding
-
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
- Locatie: meestal in het kreidler hok
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Heeft altijd al een plaatsje in m,n hart gehad
De totale " Look " van een buizenframe is duidelijk mooier dan een van plaatstaal
Naald lagers in de achterbrug
cilint rubber trildempers in het motorblok
Staande Cilinder ( wat is daar tegen ) heeft voordeel met (event )sleutelen , karburateur in het midden is OOK een voordeel wat betreft bereikbaarheid.
NU in 2007 nog steeds een -up to date -karretje om is effe op binnewegen te raggen of gewoon voor de boodschaps
Begrenst op 6000 toeren
Als je je daar op instelt is dat geeen enkel probleem
maar er waren ook wel weer 100cc cilinders
Zo,n hoog spatbord lijkt me helemaal niks in de regen , dus dan toch maar graag een Floret 80 /of luxus
De totale " Look " van een buizenframe is duidelijk mooier dan een van plaatstaal
Naald lagers in de achterbrug
cilint rubber trildempers in het motorblok
Staande Cilinder ( wat is daar tegen ) heeft voordeel met (event )sleutelen , karburateur in het midden is OOK een voordeel wat betreft bereikbaarheid.
NU in 2007 nog steeds een -up to date -karretje om is effe op binnewegen te raggen of gewoon voor de boodschaps
Begrenst op 6000 toeren
Als je je daar op instelt is dat geeen enkel probleem
maar er waren ook wel weer 100cc cilinders
Zo,n hoog spatbord lijkt me helemaal niks in de regen , dus dan toch maar graag een Floret 80 /of luxus
-
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 63 keren
Technisch gezien is er met deze modellen waarschijnlijk weinig mis, maar terwijl een RS'en begin jaren 80 toch wel redelijk verouderd begonnen te worden, zagen ze er nog steeds een sportief uit.
Een Florett 80 ziet er maar wat lomp en hoog uit. Volgens mij hadden ze er met weinig moeite een veel mooier model van kunnen maken. Ik kan me voorstellen dat de Duitse jeugd liever een Honda MBX kocht (en geld over hield).
Een Florett 80 ziet er maar wat lomp en hoog uit. Volgens mij hadden ze er met weinig moeite een veel mooier model van kunnen maken. Ik kan me voorstellen dat de Duitse jeugd liever een Honda MBX kocht (en geld over hield).
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Ik vind het jammer dat Kreidler zo laat begonnen is aan de 80cc modellen, het was al 5 voor 12. Ze waren al half failiet verklaard.
Als ze hier jaren eerder mee begonnen waren, denk ik dat de Suzuki TS-80-ER , Yamaha DT-80, en de Honda MT-8 er nog een zware pijp aan hadden gehad. Rond 1980 was Kreidler met zijn modellen eigenlijk al hopeloos ouderwets, Maar wel technisch betrouwbaar !
De prijzen van de Jappen deden voor Kreidler én Zündapp de deur dicht.
Als ze hier jaren eerder mee begonnen waren, denk ik dat de Suzuki TS-80-ER , Yamaha DT-80, en de Honda MT-8 er nog een zware pijp aan hadden gehad. Rond 1980 was Kreidler met zijn modellen eigenlijk al hopeloos ouderwets, Maar wel technisch betrouwbaar !
De prijzen van de Jappen deden voor Kreidler én Zündapp de deur dicht.
- HvanS
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 29 sep 2002, 21:38
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Sorry; de vorige ging verkeerd omdat het bijvoegen van de foto niet lukte.
Ik wilde zeggen dat de mooiste er niet bij stond : de 80 Luxus . Vanmorgen bij de RDW ( goed ) laten keuren .
De in het artikel genoemde conische balhoofdlagers ben ik echter nog niet tegengekomen .
Henk
Ik wilde zeggen dat de mooiste er niet bij stond : de 80 Luxus . Vanmorgen bij de RDW ( goed ) laten keuren .
De in het artikel genoemde conische balhoofdlagers ben ik echter nog niet tegengekomen .
Henk
- Bijlagen
-
- Zo dus .
- De aanstormrnde jeugd.jpg (91.85 KiB) 28254 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Pagina 20 staat de achteras met naaldlagering.
En op pagina 17 staat dat er gewoon kwartskogels in het balhoofd zitten.
https://www.kreidler.nl/techniek/onderd ... elboek.pdf
Enzo
En op pagina 17 staat dat er gewoon kwartskogels in het balhoofd zitten.
https://www.kreidler.nl/techniek/onderd ... elboek.pdf
Enzo
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Ik ben ongelofelijk tevreden met mijn 2 Kreidler Mustang 80 cc! Eentje gebruik ik om me af te reageren op de brabantse landwegen en de andere om toertochten te rijden. Ze zijn gewoon onverwoestbaar. Het tunen is inderdaad een hele opgave maar je merkt duidelijk dat je onderin veel meer te vertellen hebt! Kortom een droombike!