EFS Kreidler - Bromfietsen uit Portugal met Kreidler motor
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
@ Sander.
Voor zover ik uitgepluisd krijg moet het rond 1978-1982 geweest zijn.
De zelfde modellen waren ook met Zündapp ,Puch en Sachs blokken leverbaar.
Er zijn er niet veel gemaakt.
En er zijn blijkbaar nog meerdere modellen.
Zie foto ,dat is een wat forser uitgevoerd design.
@ Jaspertje.
Weet je zeker dat je niet wat merkblind bent..?
Goed beschouwd is ie echt niet lelijker als een aantal Kreidler modellen.
Het tweede model op deze nieuwe foto is wel wat grover dan het eerste.
Maar in Portugal werden er ook andere dingen van een brommer verlangd als in Nederland
.
Voor zover ik uitgepluisd krijg moet het rond 1978-1982 geweest zijn.
De zelfde modellen waren ook met Zündapp ,Puch en Sachs blokken leverbaar.
Er zijn er niet veel gemaakt.
En er zijn blijkbaar nog meerdere modellen.
Zie foto ,dat is een wat forser uitgevoerd design.
@ Jaspertje.
Weet je zeker dat je niet wat merkblind bent..?
Goed beschouwd is ie echt niet lelijker als een aantal Kreidler modellen.
Het tweede model op deze nieuwe foto is wel wat grover dan het eerste.
Maar in Portugal werden er ook andere dingen van een brommer verlangd als in Nederland
.
- Bijlagen
-
- efs_kreidler_carlos_nicolau1.jpg (55.84 KiB) 10725 keer bekeken
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 00:37
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- mucke
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
ik vind een sachsblok past hier inderdaad beter onder dan een kreidlerblok alleen al vanwege de vorm van het frame
maar volgens mijn gevoel is dat geen 50cc wat hier onder hangt
het model met het kreidlerblok ziet eruit of er een vrachtwagen tegenaan heeft gezeten van achteren en de boel naar voren geschoven is
maar volgens mijn gevoel is dat geen 50cc wat hier onder hangt
het model met het kreidlerblok ziet eruit of er een vrachtwagen tegenaan heeft gezeten van achteren en de boel naar voren geschoven is
-
- Berichten: 1004
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
- Locatie: Sint Isidorushoeve
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
- Contacteer:
die koelribben van die cilinder van die sachs zijn echt niet breder dan dan de ribben van een sb hoor . Ketting zit ook aan de linkerkant, de blokken met meer dan 50cc hebben de ketting toch rechts? Maar ik vind dit model best mooi zoals ie op de bovenste en onderste foto staat. Mag bij mij wel in de schuur staan , jammer genoeg kun je er geen kenteken opkrijgen zonder al te veel gedoe.
- dennisvisser
- Berichten: 1389
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 15:12
- Locatie: no - village
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
voor een 5 bak en de sb zal ik het al doentheove schreef:Je kunt nog 3 dagen bieden: http://cgi.ebay.de/Kreidler-Florett-EFS ... dZViewItem
- Alex R.
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 08:10
- Locatie: Vlaardingen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Zal nog wel in prijs omhoog gaan met dat spul eronder!!!dennisvisser schreef:voor een 5 bak en de sb zal ik het al doentheove schreef:Je kunt nog 3 dagen bieden: http://cgi.ebay.de/Kreidler-Florett-EFS ... dZViewItem
-
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Mee eens.mucke schreef:ik vind een sachsblok past hier inderdaad beter onder dan een kreidlerblok alleen al vanwege de vorm van het frame
maar volgens mijn gevoel is dat geen 50cc wat hier onder hangt
De sachs blokken op deze fotos zijn allemaal Sachs 5bakken met 50cc 6,25pk cilinders. Werden ook gebruikt onder de motoruitvoering van de Batavus TS49 (de TS49S zijn er 5 van gebouwd voor de nederlandse markt). Dit blok kom je ook tegen onder DKW RT159 en onder verscheidene modellen van Hercules.
Mocht er iemand zo'n blok toevallig weg willen doen voor een paar tientjes dan houdt ik me aanbevolen, dan kan ik mijn eigen Batavus ombouwen want zo'n sachs 5 bak is volgens mij een stuk degelijker dan het orginele 3 handbakje van sachs dat ongelooflijk bagger is als het om sleutelen gaat.
Ook dat is waar. Zelfs op de sachs 2 handbakblokken uit de jaren 60 zat al een membraaninlaat.membraam is totaal niks nieuws voor een sachsblok
Tenslotte snap ik niet waarom jullie de boel meteen afbranden. Is het omdat er iemand een kreidlerblok onder een in jullie ogen lelijke brommer ontworpen heeft? Ben dan consequent en brand ook de kreidlermodellen af die je zelf lelijk vind... En nou niet roepen dat die er geen zijn