KreidlerSpeed - Bereken je snelheid in een handomdraai
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:49
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
KreidlerSpeed - Bereken je snelheid in een handomdraai
KreidlerSpeed is een programma voor het berekenen van de snelheid in elke versnelling van verschillende versnellingsbakken en vertandingen. Veel waarden zijn onafhankelijk instelbaar. Een hoop mogelijkheden dus.
Microsoft .NET Framework 2.0 is vereist. Als deze niet aanwezig is op de pc, wordt hij automatisch geinstalleerd vanaf de website van Microsoft.
Download link Nederlandse versie: http://people.zeelandnet.nl/leny56/KreidlerSpeed.zip
Download link Duitse versie: http://people.zeelandnet.nl/leny56/Krei ... eutsch.zip
Veel speelplezier en een goeie pasen,
Kees
Microsoft .NET Framework 2.0 is vereist. Als deze niet aanwezig is op de pc, wordt hij automatisch geinstalleerd vanaf de website van Microsoft.
Download link Nederlandse versie: http://people.zeelandnet.nl/leny56/KreidlerSpeed.zip
Download link Duitse versie: http://people.zeelandnet.nl/leny56/Krei ... eutsch.zip
Veel speelplezier en een goeie pasen,
Kees
Laatst gewijzigd door keesdepagter op 04 mei 2009, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:49
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
- Johan van Zanten
- Berichten: 1241
- Lid geworden op: 08 jan 2005, 16:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 13 nov 2005, 19:49
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Wat ook kan, en eigenlijk makkelijker is: Krijtje pakken, bij je ventiel een streep op de grond zetten, stuk naar voren rijden zodat het ventiel weer precies beneden is. en dan met meetlint de afstand meten.keesdepagter schreef:Met een meetbandje rond je achterband, daar zit je tandwiel op.tvdzijden schreef:Mooi zeg, hoe controleer je de wielomtrek van voor en achterwiel?keesdepagter schreef:Lijkt me sterk, heb hem vandaag gemaakt..
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Zo doe ik het altijd ook.Robert1 schreef:Wat ook kan, en eigenlijk makkelijker is: Krijtje pakken, bij je ventiel een streep op de grond zetten, stuk naar voren rijden zodat het ventiel weer precies beneden is. en dan met meetlint de afstand meten.keesdepagter schreef:Met een meetbandje rond je achterband, daar zit je tandwiel op.tvdzijden schreef: Mooi zeg, hoe controleer je de wielomtrek van voor en achterwiel?
Enzo
Enzo
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 497 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
tvdzijden schreef:Zo doe ik het altijd ook.Robert1 schreef:Wat ook kan, en eigenlijk makkelijker is: Krijtje pakken, bij je ventiel een streep op de grond zetten, stuk naar voren rijden zodat het ventiel weer precies beneden is. en dan met meetlint de afstand meten.keesdepagter schreef:
Met een meetbandje rond je achterband, daar zit je tandwiel op.
Enzo
zo doen de meeste het
- gerwinskreidler
- Berichten: 1517
- Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
- Locatie: Utrecht
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Klopt, mij komt het ook bekend. Was zo'n excel programmatje van, kan het topic zo gauw niet vinden.coen schreef:oke, maar toch komt het me ergens bekend voor..keesdepagter schreef:Lijkt me sterk, heb hem vandaag gemaakt..
iig wel vet
Maar dit is wel handiger en makkelijker in gebruik dan excel.
Én ziet er ook nog beter uit.
Gerwin
- TonK
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
- Locatie: JO32FI
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Contacteer:
Mooi gemaakt programma, er is echter een onbekende factor, en dat is de dynamische overbrengingverhouding van het achtertandwiel op het contactvlak van de band.
Afhankelijk van het type band, de bandenspanning, de gewichtsbelasting en de omtreksnelheid is dit niet statisch te bepalen.
Zeker met de destijds gebruikelijke peerbanden voor de racers neemt de omtrek aanzienlijk toe met de snelheid.
Dus wil je de snelheid bepalen dan zul je die moeten meten, dat deed ik vroeger simpel met een stopwatch over een bepaalde afstand m.b.v. de hectometerpaaltjes, tegenwoordig kan dat uiteraard simpel d.m.v. een navigatiesysteem
Afhankelijk van het type band, de bandenspanning, de gewichtsbelasting en de omtreksnelheid is dit niet statisch te bepalen.
Zeker met de destijds gebruikelijke peerbanden voor de racers neemt de omtrek aanzienlijk toe met de snelheid.
Dus wil je de snelheid bepalen dan zul je die moeten meten, dat deed ik vroeger simpel met een stopwatch over een bepaalde afstand m.b.v. de hectometerpaaltjes, tegenwoordig kan dat uiteraard simpel d.m.v. een navigatiesysteem
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Pi is 3,1415926 en dan nog een stuk of wat cijfers die ik nÃet uit m'n hoofd ken. Wil je de wielomtrek bepalen, kun je beter een stuk of tien omwentelingen doen, is je afwijking wat kleiner. Aan de hand van hectometerpalen je snelheid bepalen is ook vrij nauwkeurig, misschien wel nauwkeuriger dan gps, wat toch al gauw een afwijking heeft van 2-10 meter.
- papabrolli
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0