Een VHS aangeschaft!

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Een VHS aangeschaft!

#1 Bericht door Bo17 » 27 aug 2008, 12:42

Wie kan eens netjes en duidelijk uitleggen (liefst met foto's) hoe het zit met het systeem van een kortere drijfstang en de zuiger met de lage pen, zoals Harry van Hout het toepaste op zijn crossers?
Ik ben benieuwd, dit n.a.v. de ophanden zijnde aankoop van een bouwpakket VHS (1979-er), waarover later meer.
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Bo17 op 31 aug 2008, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

#2 Bericht door Caspar » 27 aug 2008, 16:56

Een kortere drijfstang wordt wel eens toegepast als er geen geschikte zuiger voorhanden is. Als de gewenste zuiger dan pen-laag heeft, monteer je een kortere drijfstang die ook nog eens iets lichter is.
Wat voor Harry van Hout de reden was, weet ik niet.

buell killer
Berichten: 369
Lid geworden op: 05 nov 2007, 20:19
Gegeven waarderingen: 19 keren
Ontvangen waarderingen: 16 keren

#3 Bericht door buell killer » 27 aug 2008, 17:39

Let op dit was oude tuning, de drijfstang korter en de cilinder afdraaien dit levert een hogere carterdruk op, men ging er vroeger van uit dat dit meer vermogen op leverde (het werkte ook wel Pavel Husak alleen de motor word ook wel zenuwachtig), bij moderne tuning moet de uitlaatwerking het juiste mengsel de cilinder in trekken en gaat de te hooge carterdruk de spoeling verstoren en dat is niet gewenst. Maar de VHS liepen destiojds wel het snels.

Groeten,

Marcel

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door rion » 27 aug 2008, 18:15

buell killer schreef:Let op dit was oude tuning, de drijfstang korter en de cilinder afdraaien dit levert een hogere carterdruk op, men ging er vroeger van uit dat dit meer vermogen op leverde (het werkte ook wel Pavel Husak alleen de motor word ook wel zenuwachtig), bij moderne tuning moet de uitlaatwerking het juiste mengsel de cilinder in trekken en gaat de te hooge carterdruk de spoeling verstoren en dat is niet gewenst. Maar de VHS liepen destiojds wel het snels.

Groeten,

Marcel

Drijfstang is gewoon 85mm!! pistonpen werd wel 3,2mm omhoog gezet.
en 3,2mm van het carter of cilindervoet af gehaald. enigste verschil is carter volumen. Meer druk dus. Het andere verschil is dat je voor een zuiger
alleen bij Harrie moest zijn :lol: Het liep inderdaad erg goed!!! Had van morgen nog een heel gesprek met Harry toevallig ook over de in aantocht zijnde nieuwe zuigers.

Gr Rion

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Eindelijk, ook een VHS!

#5 Bericht door Bo17 » 31 aug 2008, 22:07

Eindelijk, de kans was er, de financiën geteld, en meteen maar toegehapt: donderdag avond laat stond er een 1979-er VHS in de schuur.
Maar nu, blijkt het hele spul toch niet helemaal compleet te zijn (liefde maakt blind, maar deze liefde blijft wel!). Dit doet zeer natuurlijk, maar los gezien van alle 'ellende' is er volgens mij nog best wel wat leuks van te maken; frame is al gepoedercoat, nieuwe kappen, nieuwe banden en nog wat leuke onderdelen zoals een echte VHS cilinder zijn er wel bij; die rib uit mijn lijf groeit hopelijk wel weer aan voor de eerste wedstrijd die ik er mee wil gaan rijden.
Hier enkele foto's.
Rest mij nog de vragen:
- Er zit een metalen nummerplaat voor voorop bij (met de 2 knikjes) hoort deze erop, of moet er zo'n GP scherm op?
- Hoe wordt de bovenste kettinggeleider (als deze erop zit), dus waar de ketting langs gaat vlak voordat ze weer over het voortandwiel loopt, vastgezet?
- Zijn de voetsteunen op de foto de juiste (ik krijg ze niet goed gepositioneerd) of mis ik nog wat (tussenstuk ofzo)? Zo nee, heeft Homoet (of iemand anders) de juiste voetsteunen + veertjes?
- Is de luchtfilterbak zoals ze op de foto staat compleet? (Komt de zijkap er tegenaan, aan that's that?)
-Horen er goudgeanodiseerde velgen in dit type, of was dat een optie?
-Werd het kleine Puch naafje in 1979 nog gebruikt, of hoort er een Leleu 120mm in.
Bijlagen
Overzicht
Overzicht
Kleiner.jpg (76.05 KiB) 18346 keer bekeken
Voetsteunen, de juiste?
Voetsteunen, de juiste?
Voetsteunen.jpg (25.65 KiB) 18346 keer bekeken
VHS, 1979
VHS, 1979
VHS 1979.jpg (65.6 KiB) 18346 keer bekeken
Luchtfilterbak
Luchtfilterbak
Luchtfilterbak.jpg (35.12 KiB) 18346 keer bekeken

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#6 Bericht door dijk » 31 aug 2008, 22:26

succes met je aankoop,onderdelen zoals voetsteunen bij homoet verkrijgbaar.

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Eindelijk, ook een VHS!

#7 Bericht door rion » 01 sep 2008, 11:56

Bo17 schreef:Eindelijk, de kans was er, de financiën geteld, en meteen maar toegehapt: donderdag avond laat stond er een 1979-er VHS in de schuur.
Maar nu, blijkt het hele spul toch niet helemaal compleet te zijn (liefde maakt blind, maar deze liefde blijft wel!). Dit doet zeer natuurlijk, maar los gezien van alle 'ellende' is er volgens mij nog best wel wat leuks van te maken; frame is al gepoedercoat, nieuwe kappen, nieuwe banden en nog wat leuke onderdelen zoals een echte VHS cilinder zijn er wel bij; die rib uit mijn lijf groeit hopelijk wel weer aan voor de eerste wedstrijd die ik er mee wil gaan rijden.
Hier enkele foto's.
Rest mij nog de vragen:
- Er zit een metalen nummerplaat voor voorop bij (met de 2 knikjes) hoort deze erop, of moet er zo'n GP scherm op?
- Hoe wordt de bovenste kettinggeleider (als deze erop zit), dus waar de ketting langs gaat vlak voordat ze weer over het voortandwiel loopt, vastgezet?
- Zijn de voetsteunen op de foto de juiste (ik krijg ze niet goed gepositioneerd) of mis ik nog wat (tussenstuk ofzo)? Zo nee, heeft Homoet (of iemand anders) de juiste voetsteunen + veertjes?
- Is de luchtfilterbak zoals ze op de foto staat compleet? (Komt de zijkap er tegenaan, aan that's that?)
-Horen er goudgeanodiseerde velgen in dit type, of was dat een optie?
-Werd het kleine Puch naafje in 1979 nog gebruikt, of hoort er een Leleu 120mm in.

Kleur van het frame is ral 5005 zo te zien is dit de kleur van de tank ral 5012.
nummerplaat is van polyester . suces met de opbouw.

Gr rion

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#8 Bericht door Bo17 » 01 sep 2008, 12:21

Kleur is in het echt iets donkerder dan op de foto, ter vergelijk, de foto van de luchtfilterbak. Tank & overige plastic delen zijn duidelijk lichter van kleur. Als het de verkeerde kleur is: jammer maar helaas.
Het geheel mag van mij best wat afwijken, als ik de details maar weet, eerste doel is toch het weer 'crossbaar maken', daarna langzaam de details invullen.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#9 Bericht door LVS » 01 sep 2008, 12:45

[quote="Bo17"]

als ik de details maar weet,

--------------------------------------------

op 21 september even naar kolhorn komen kijken .
daar zullen diverse vhs crossers te zien zijn .

#

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#10 Bericht door Bo17 » 01 sep 2008, 12:50

Stond al in de agenda...

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#11 Bericht door Bo17 » 11 sep 2008, 12:20

Inmiddels alweer wat dingetjes gedaan:

- ontdekt dat de achterste velg gescheurd is,
- ontdekt dat er 4 verschillende typen spaken in het voorwiel zitten,
- ontdekt dat er een spaak mist in het voorwiel #-o ,
- ontdekt dat de balhoofdpijpconstructie eigenlijk vernieuwd moet worden,
- ontdekt dat van het 'gereviseerde' blok de onderste boutoogjes van het blok waren afgebroken,
- ontdekt dat ditzelfde blok ooit met iets teveel Curil is dichtgesmeerd,
- ontdekt dat de krukas van dit gereviseerde blok 'goed' gebruikt is,
- ontdekt dat de cilinderkop een standaard exemplaar is wat volgens mij niet bij de VHS cilinder hoort,
- (her)ontdekt dat je altijd eerst goed moet kijken wat je koopt.
- Nogmaals duidelijk geworden is dat liefde blind maakt!

Er is dan ook nog wat goed nieuws:

- ontdekt dat de cilinder er beter uitziet dan eerst gedacht,
- ontdekt dat de carburateur er ook beter uitziet dan eerst gedacht,
- dopjes in de achterste framebuizen gemaakt,
- een 'oude' gashandel ontdaan van verf opnieuw gepolijst en alvast gemonteerd,
- speling in ogen van de schokbrekers opgeheven d.m.v. een paar mooie bussen.

De to-do lijst wordt dus gaandeweg iets langer dan ik had gedacht. Ook ene Chris H. te S. zal binnenkort wel eens met een bezoekje verblijd moeten worden. En ach, het blijft een hobby!

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#12 Bericht door Bo17 » 24 sep 2008, 12:27

Zaterdag even naar Kolhorn geweest om al het moois (blauw natuurlijk!) te bewonderen. Wel een mooie zondagmiddag gehad, helaas de 1e 50cc manche gemist, maar samen met dochterlief genoten van de 2e manche en het slenteren door het rennerskwartier.

Ontdekt dat er veel verschillen zitten in de VHS's Kreidlers! Zus en zo en zo en zus, wie zegt wat origineel is?

Ook zag ik dat bij een VHS de arm voor de koppelingsas langer is, ook nooit geweten, natuurlijk zat deze niet bij het blok wat er bij de koop bij zat. Ook ontbreken de gaten voor de bevestiging van de kettinggeleider in de achterbrug, dus die moet ik ook nog even boren.
Verder zag ik wel dat de voetsteunen die ik heb, wel de juiste zijn, de 'rare' stand (dus voor het oog naar achter gekanteld, foto volgt nog) zo hoort.

Hoeveel zijn er eigenlijk gemaakt? Mijn framenummer is: 19 45 79, nummer 19 4 mei 1979?

Ik heb wel nu voor mezelf een idee van hoe ik mijn smurfje wil hebben.

Even met het blokje bezig geweest; nieuwe carters die alweer een jaar of vijftien op inhoud (die wel uit het bijgeleverde blokje wordt gebruikt) zaten te wachten. Allemaal nette Verbus boutjes erbij gezocht. Een (nieuwe) korte schakelnaaf incl. kickstarteras lag ook al meer als tien jaar in een doosje, zodat het (vijfbakje) een beetje crossuitstraling krijgt.

Komende zaterdag even naar Homoet voor onderdelen en dan zien we wel weer verder.

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door Bo17 » 29 sep 2008, 12:19

Zo, zaterdag even in Soest langs geweest. Nog even zoeken in de Soesterbergsestraat, maar om 10 uur stonden we voor de toonbank.
Bijna alle spullen op de lijst gingen weer mee richting noorden + een natuurlijk een schat aan informatie.
O.a.: nieuwe kickstarter, nieuw schakelpedaal, nieuwe voetsteunen, luchtfilter, hendels, koppelingsarm, koppelingsas, spaken etc. etc.
Buurman kocht ook nog wat spulletjes voor zijn Gebben (na 28 jaar ook weer op 2 wielen), zodat er binnenkort bij ons in het dorp weer wat 50cc gebrul te horen is.
Nu nog "even" de boel inelkaar zetten, maar daarvoor wordt het zo weer winter.

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 943
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

#14 Bericht door rene albers 2takt » 29 sep 2008, 13:40

zo te lezen ben ik niet de enigste die iets koopt en ondekt later dat

er ook wat dingen niet helemaal kloppen.. :(


maar toch er leuk ding :mrgreen:

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#15 Bericht door Bo17 » 13 okt 2008, 12:44

Inmiddels blok uitgeshimmt.

Nog wat vragen:
De krukaslagers: mogen de binnenringen van de lagers verwarmd worden om het monteren te vergemakkelijken?

Hoeveel axiale speling mag de Schalthebelnabe (15.06.95, dus dat ding waar de versnellingspook aan vast zit) nu eigenlijk hebben? 0,6 tot 0,8 mm of 0,1 tot 0,2 mm, ik kan het niet echt uit het overzicht distilleren.

Na het uitshimmen de krukas moet de cilinder nog op tijd gezet worden; d.w.z. het carter nog affrezen, maar dat zal nog wel wat tijd nemen, hiervan volgt nog wel verslag. Iemand trouwens een indicatie van hoeveel eraf moet; ik heb een RSP met 'hoge pen' & de cilinderhoogte is 66,4 mm.

Ik dacht zelf aan: zuiger in BDP op zo'n manier dat de uitlaat volledig open staat?; of toch anders? :shock:

Verder moet ik nog een nieuwe balhoofdas laten draaien en 2 nieuwe goudkleurige velgen (1.4x21 & 1.6x18) vinden; waar zijn deze te krijgen?

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door veldmuis » 13 okt 2008, 15:28

Ik zou de binnenringen niet verwarmen om te monteren, andersom, kouder en de carterhelften(gelijkmatig) verwarmen, anders word het zo lastig :wink:

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#17 Bericht door Bo17 » 13 okt 2008, 16:11

?

Met binnenringen bedoel ik de ringen die om de Krukas zitten. De buitenschalen van het B017 lager worden i.d. d.m.v. het verwarmen van de carterhelften gemonteerd.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#18 Bericht door LVS » 13 okt 2008, 18:00

Bo17 schreef:
moet de cilinder nog op tijd gezet worden; d.w.z. het carter nog affrezen, maar dat zal nog wel wat tijd nemen,
hiervan volgt nog wel verslag. Iemand trouwens een indicatie van hoeveel eraf moet; ik heb een RSP met 'hoge pen' & de cilinderhoogte is 66,4 mm.

--------------------------------------------------------------
:arrow: Drijfstang is gewoon 85mm!! pistonpen werd wel 3,2mm omhoog gezet.
en 3,2mm van het carter of cilindervoet af gehaald. enigste verschil is carter volumen. Meer druk dus. Het andere verschil is dat je voor een zuiger
alleen bij Harrie moest zijn Het liep inderdaad erg goed!!! Had van morgen nog een heel gesprek met Harry toevallig ook over de in aantocht zijnde nieuwe zuigers.

Gr Rion
------------------------------------------------------

:arrow: dus piston pen zit 3,2 hoger ,dan normaal [ volgens rion ].[ zuiger zit lager in de cilinder]
:arrow: cilinder = 66.4 ........ dus 1.6 korter .

:arrow: 3.2-1.6 = 1.6 moet het karter korter worden .


:wink:

--------------------------------------------

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#19 Bericht door LVS » 13 okt 2008, 18:02

[quote="Bo17"

Nog wat vragen:
De krukaslagers: mogen de binnenringen van de lagers verwarmd worden om het monteren te vergemakkelijken?

[/quote]
-------------------------------------------------------------

binnenringen kunnen er zo op getikt worden .[ buisje gebruiken ]

#

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#20 Bericht door Bo17 » 14 okt 2008, 12:22

Bedankt LVS!

Vanavond nog even de zuiger meten (vanaf bovenkant naar hart pistonpen), de echte maat bepalen (is er eigenlijk een lijst van RSP zuigers met zuigerpenhoogtes?) en dan binnenkort naar de freesboer met de carters.

Wordt vervolgd.

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

update

#21 Bericht door Bo17 » 30 okt 2008, 12:32

Effe weer een update.

Inmiddels gemeten dat er 1,6 mm van het blok afmoet. Na nog een keer meten en nog een keer meten ga ik er vanuit dat van een standaard cilinder (68mm hoog) 1,6 mm werd afgedraaid aan de onderzijde (66,4mm zoals mijn cilinder is). Dan dus nog 3,2mm (wat de zuigerpen dus hoger staat; gemeten met een standaard zuiger) gedeeld door 2= 1,6 van het carter af. Meer zal ook bijna niet gaan omdat je dan aan de ontsteking kant er bijna doorheen zit en het vliegwiel naar buiten kan kijken.

Zaterdag weer eens naar Soest geweest voor onderdelen voor buurman's Gebben. Ik moest zelf ook nog e.a. hebben, waaronder een andere voorvork. Ik vond de gemonteerde Ceriani toch wat gedateerder, en hier op het forum vond ik nog een krantenknipsel uit 1979 van eenzelfde 1979-er VHS met een Betor, wat ik dus mooier vind.

Wel wil ik de onderpoten zwart en de kroonplaten gepolijst hebben i.p.v. blauw. Ook heb ik een GP kap gekocht, eerst vond ik het niet mooi, maar als je de foto's van de VHS van Ed P. bekijkt en de foto's van de nieuwe VHS in Kolhorn vind ik het toch mooier dan een vlakke nummerplaat voor. Ook wil ik blauwe achtergronden hebben voor de nummers, dit i.p.v. geel, smurfje lijkt dan nog meer op een Bultaco Pur Sang, die ik vroeger ook zo mooi vond.

Nu nog een paar dingetjes voor het blok bestellen, de wielen nog omspaken met nieuwe spaken en dan kan de hele boel inelkaar. Voor de kabelboom heb ik blauwe krimpkous gekocht wat samen met blauwe tywraps mooi staat (volgens mij dan!). Ook nog even de bougiekabel van de motoplat bobine verlengen omdat deze met allerlei beugeltjes lager was opgehangen doordat de kabel in de loop der jaren te kort geworden was.
Bijlagen
bultaco pur sang 1979.jpg
bultaco pur sang 1979.jpg (48.52 KiB) 16564 keer bekeken

Gebruikersavatar
HAAGSESPUITER
Berichten: 676
Lid geworden op: 09 mar 2006, 22:42
Locatie: drieborg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door HAAGSESPUITER » 30 okt 2008, 13:48

mooi om even mee te kijken ben zelf ook al druk aan het zoeken
van hoe en wat er op zat .gr

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Update

#23 Bericht door Bo17 » 19 nov 2008, 22:19

Hehe, weer een aantal Euro's uitgegeven voor de ressurection of Smurfje. Nieuwe velgen bij S&S gehaald + een achterspatbord wat ooit als voorspatbord was bedoeld! Het achterspatbord wat bij de koop van de VHS zat is volgens mij van een ouder type en donkerblauw van kleur, is niet weg want er is ook een bijpassen voorspatbord; nu alleen nog even een VHS vinden die tussen de spatborden kan worden gemonteerd (maar eerst deze af!).

Al dromend van grasbanen en heuvels die met Smurfje genomen gaan worden, kwam ineens in me op om eens te proberen of een Yamah DT voorspatbord een beetje te pas is te maken. Een oude hiervan was zo gevonden in de bult en het staat volgens mij (!) ook goed. Maar het exemplaar wat ik had was volledig afgeschreven vol met krassen en ooit eens overgebezemd. Dus maar eens zoeken op internet naar nieuwe spatborden; nou gooiden ze je er vroeger mee dood: nu natuurlijk nergens te vinden (tips iemand?).

Toen ik zaterdag naar S&S ging voor nieuwe velgen (mooi!) vroeg ik terloops of ze daar dan nog zo'n spatbord hadden liggen. 'k Zal even kijken, maar ik beloof niets, welke kleur? Duurt eventjes maar: toch wel een lichtblauwe hé! Dus ik heb mijn achterspatbord nu ook nieuw, nu alleen nog even pas maken m.b.v. het oude DT spatbord, eerst effe checke voordat de zaag erin gaat!

Verder nog even een achternaaf klaar gemaakt voor in de nieuwe velg. Voor de voornaaf is er ook een extra exemplaar onderweg. Een kleine Mobylette (?) naaf wordt momenteel door een kennis aangepast, zodat er vaste lagers in kunnen (6001) i.p.v. de cupjes. Ik vind het kleine naafje toch wel heel apart staan, iemand anders vind een Leleu mooier, maar smaken verschillen.

De gescheurde velg in het achterwiel wat er bij zat laat ik ooit nog wel eens lassen, zodat ik straks een mooie set wielen gemonteerd heb en een setje wielen extra.

De kroonplaten zijn inmiddels gepolijst en de voorvork poten liggen bij de spuiter (zwart), het motorblok is naar de frezer, zodat bijna heel de omgeving hier met Smurfje bezig is. Straks eerst maar eens de nieuwe wielen spaken.

To be continued...

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

#24 Bericht door Andy » 19 nov 2008, 22:33

Een honda mt is ook blauw, en daar zijn nieuwe spullen makelijk voor verkrijgbaar.

Is dat wat ??? zijn ook niet duur en zat van te krijgen/kopen (wel nieuw)

Andy,

Gebruikersavatar
Bo17
Berichten: 265
Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#25 Bericht door Bo17 » 24 nov 2008, 12:13

@ Andy: bedankt voor de tip, maar die zijn volgens mij ook moeilijk te vinden, blauw was/is een moeilijke MT kleur:
http://www.honda-m-shop.nl/zoeken.php?z ... orie=alles
Ook een beetje duur...

Ik zoek net nog even verder op internet maar bij 50cc.nl ook iets wat er wel op lijkt (50cc art. nr. 2200 voor €15.58, da's ook niet duur.)

Maar ik heb er dus al een en die ga ik eerst maar gebruiken.

Van het weekend wegens familie omstandigheden alleen even het achterwiel kunnen spaken, foto's volgen.

Plaats reactie