Stommiteiten tijdens het sleutelen - Post hier je Bloopers

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Stommiteiten tijdens het sleutelen - Post hier je Bloopers

#1 Bericht door Danoontje » 24 nov 2002, 12:51

POST HIER DE BLOOPERS DE JE GEMAAKT HEBT TIJDENS HET SLEUTELEN

Ik trap af:

1) Gister me ontsteking af aan het stellen/ draadje vast aan het solderen, ben ik er klaar mee, alles erop gezet. Wil ik me kreid aantrappen, doet ie het niet...pedaal wilde niet naar onder!!! Ik alles losgehaald, misschien dat ik iets fout had gedaan, maar alles zat goed, dus ik eend draaien aan dat wiel...niets, ram vast, maar de andere kant op kon wel zo'n 360 graden en niet verder. IK KON HET MAAR NIET VINDEN...en toen schoot het me te binnen...zuiger-stop zat er nog in... :oops:

2) Me broer wilde van zijn zundapp eens kijken hoe de cilinder eruit zag toen ie zijn brommer net had. HIj dat ding dus omgereden vanuit de tuin naar de garage. JE moet hellenkje op, dus maar aangezet en gereden. In de garage sleuteltje 13 gepakt met een ratelaar en dan proberen die moeren los te krijgen...zat geen beweging in...hij trekken aan dat ding...niets...schiet de ratelaar door de blokkering heen, hij op zijn kont en ratelaar naar de klote (had dat willen zien gebeuren), komt ie naar boven....PAP!!!!!! Ik krijg me cil kop niet los!! Na het eten ging pa wel ff kijken, pa pakt een nieuwe ratelaar en draait alle 4 de moeren zonder probleem los...Had je de ogen van me broer moeten zien, alsof me pa superman was...
Wat was er nu...het blok was heet, dus die moeren hadden zich door de warmte vastgezet en toen me pa kwam waren ze afgekoeld :lol:

3) IK had net me jiffy (zijstandaart) op de brommer zitten toen ik me vering los moest maken om me kreid te special painten, dus ik gewoon die dingen los gedraaid, ik maak de laatste veer los, begint me kreid te kantelen...met 1 arm me kreid vast houden en met me gewicht er tegenin hangen en met de andere hand me vast houden aan de verwarming...en dan maar roepen of iemand ff kan komen helpen... Na 5 of 10 minuten komt me broertje zeggen dat er koffie is...hij doet de deur open en ligt dubbel...hang ik daar raar me brommer recht te houden...of ik hulp noduig had en waarom ik niet ff had geroepen... :x Hij is tenminste niet omgevallen

[/i]

Gebruikersavatar
RMC groen
Berichten: 594
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:13
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door RMC groen » 24 nov 2002, 14:30

BOUGIE VERVANGEN:

me bougie was kapot dus noh ik nieuwe halen was ik weer thuis, andere bougie eruit, nieuwe bougie erin, en ik kicken.......kicken...........kicken..........KICKEN!!!!!!......verdomme wasdat nou, komt me pa eraan: ZEG ZOU JE DIE BOUGIEDOP ER NIET FF OP DOEN
:oops: :oops: :oops:

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Steven » 24 nov 2002, 15:15

vriend van me had zo'n kreidler met contactslot... ik wou em ff aanduwen (geen trappers of kicker), duwen... duwen... afstappen en duwen, benzinekraantje nog eens checken... GVD, contactslot!!!

*klik* halve meter en hij was aan :)

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door Arjen » 24 nov 2002, 17:39

1,5 jaar geleden, ik wou mun snorpuchie snel maken, ik er een 60 cc onderhangen. ik wil um starten, slaat ie vast. geen beweging in te krijgen. Ikke weer loshalen, neej alles was goed. Komt mun pa een dag later, hee is dit niet van jou??? Ooooowwww was het de 60cc zuiger die er nog niet inzat :oops:

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door shalom » 25 nov 2002, 11:49

als ik alle blunder op moet noemen ben ik nog ff bezig, maar hier ff een top 10 van foutje bedankt.

1: Ik vergeet in 25% mijn bezinekraan open te zetten. en dan stopt ie als ik de straat nauwelijks uit ben ineens. brom brom brom woooooooooww
2: Bougiedop vergeten
3: hallo contactslot + sleutel anders loopt ie niet
4: verkeerde sproeier (heb er een stuk of 20 en dan vergis je je wel eens ) 10mm loopt lekker met een 76 sproeier.
5: veerpoten achter demonteren als je je hand op het achterwiel heb (ja die zat klem en dat deed au)
6: aan de bougie zitten als iemand de brommer aan trapt.
7: de uit schakelaar verkeerd aansluiten. en maar afvragen waarom ie niet vonkt
8: een puch met vol gas aanlopen (1e keer dat ik een onsteking goed afstelde). die reed dus voor mij uit toen ik mijn rechter been over de puch wilde gooien om op het zadel te gaan zitten. hink hink met 1 been achter de brommer aan
9: tegen je pas gespoten frame aanlopen.
10: de ontsteking van mijn honda 500 2t te vroeg zetten. toen sloeg ie terug en liep ik een paar dagen mank

maar goed na als deze ongeluktjes hou ik nog steeds vol

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door Haakie » 27 nov 2002, 21:07

Al mijn fouten? Dan ben ik erg lang bezig vrees ik, maar ik zal de mooiste die mij zijn overkomen opnoemen:

- De eeuwige benzinekraan.
- Kontaktsleutel moet je ook OMDRAAIEN!!!.
- Demper niet vastgezet (vloog er om 23:30 bij mij in de straat af).
- Naar school rijden, helm afdoen en er dan achter komen dat hij thuis ligt.
- Blok uit elkaar halen zonder eerst de olie af te tappen. (jah, dan lekt-ie).
- Benzineslang niet op de carb. gedrukt.
- Band verkeerd om monteren

En de grootste blunder van allemaal

- M'n broer om hulp vragen... (poelietrekker naar de teelballen)

Tobian
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:09
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Tobian » 27 nov 2002, 22:17

± 16 jaar geleden kwam m`n achter buurjongen bij ons de tuin
in lopen met de vraag of ik hem even wilde helpen met z`n Zundapp.
Hij had een lekke band gekregen en wist niet hoe hij de achterband eraf
moest halen.Bij hem in de tuin aangekomen wist ik niet of ik moest
lachen of huilen,hij had de Zundapp,net als een fiets op z`n kop gezet.
met alle gevolgen van dien.
Dit is echt gebeurd!!!

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Steven » 28 nov 2002, 09:06

:shock: had ie dat in z'n eentje gedaan?? dan moet het wel een sterke buurjongen zijn geweest :wink:

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#9 Bericht door tombo » 28 nov 2002, 10:26

Hjmm, vn die einddemper ken ik ook nog wel een paar personen. HE BART!! (hier shalom van de racer). Had ie de einddemper niet goed vastemaakt, hij zou een testrit maken, afijn, 20 minuten later komt ie eraan, ja de demper was eraf gevallen, ik moest hem zoeken....
Lekte de demper, duwt ie er een stuk leer tussen, 10 minuten lter.... Waarom stinkt het hier bart?? Bart kijkt, oeps, leer is dus niet zo'n goed idee (zwart verkoold stukje leer.. :P)

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door udo » 28 nov 2002, 10:31

hehe ik een paar jaar terug ,was me klemband gaar dus me pijp pleurde er bijna af, maar ik had al 15 km gereden en toen zou ik me bocht er wel ff opdrukken voor het stoplicht.... nou ik heb 2 weke niet kunnen gas geven :cry:

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#11 Bericht door shalom » 28 nov 2002, 11:47

nou tombo ik hoefde de demper niet te zoeken hoor
die lag netje op de dijk vlak voor al die oudejes. die d88 echt van W T F toen ik daar terug kwam om even de demper te pakken. en dat ding was gvd nog heet ook. moest hem met mijn mouwen en voeten terugzetten.

maar uhh.. was wel cool.

met oud en nieuwe gaan we twouwens weer een rondeje rijden zonder uitlaat. dan mag dat :D:D:D

Gebruikersavatar
JeroenH
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2002, 15:01
Locatie: Voorburg, Nederland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door JeroenH » 28 nov 2002, 11:49

Allemaal zoooo herkenbaar!! Ik dacht dat ik de enige was die dit soort dingen meemaakt tijdens het sleutelen.

We waren een keer krukas-lagers aan het vervangen. Dus krukas in de bankschroef, met een brandertje de schaal die op de krukas zit heet stoken zodat ie uitzet en van de krukas af geschoven kan worden. Na een hoop gedoe lukte het! De superhete lagerschaal springt van de krukas en valt op de grond. Denkt een vriend van mij handig te zijn door die schaal op te pakken!! Sssss hoorde je van zijn vingers komen.

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#13 Bericht door shalom » 28 nov 2002, 14:03

ik ken dat probleem. ik denk wel vaker mijn bougie na te kunnen kijken of mijn home made uitlate checken als ik net van school af komt. die tssssssjjjj klink me dus bekand in de oren :(

maar goed daar leer je van zeggen we dan maar

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door Bolle Aad » 29 nov 2002, 15:48

MET schoonmaken meteen maar even de carburateur er af gehaald en een rubber dopje IN het spruitstuk gedaan(voor event. vuil).
Met het weer monteren v.d.carb. DAT VERGETEN ERUIT te HALEN.
T,Kreng starte niet???? Uren aan het zoeken geweest!!! STA je voor JOKER.

Plaats reactie