Nieuwe leden stel jezelf voor.
- jvoosten
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 20:56
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Nieuwe leden stel jezelf voor.
Hallo allemaal,
Effe voorstellen, vind ik wel zo beleefd. Ik heet dus Jeroen, woon in Rotterdam, en heb onlangs een Kreidler op de kop getikt. M'n eerste bromfiets, joepie Ik heb een beetje gezocht op Internet, en kwam zo op deze site terecht. Echt toppie site, ik heb al heel veel nuttige informatie hier opgedoken.
Afijn, ik heb dus een Florett RMC-S uit 1980, zilvergrijs van kleur, met een verschroomde tank; Zeta 81 cylinder erop (is dat de goede aanduiding?), 4 versnellingen, schijfremmetje voor. Fotootje komt nog, ik ben 'm nl. nu een beetje aan het opknappen en in deze toestand laat ik 'm niet zien .
Er hoeft verder niet zo gek veel aan te gebeuren, ik heb er een nieuwe gas- en koppelingskabel op gezet, remleiding vervangen, carburateur eens grondig schoonmaakt, olie ververst, verfwerk bijgetipt. Al met al ziet-ie er nog best goed uit, blijkbaar altijd binnen gestaan.
De enige flinke klus is de bedrading. Die heb ik helemaal overnieuw gedaan. De helft van de elektra deed het niet (knipperlichten? Hebben die draden nodig dan??), draden waren verbonden met stekkertjes, knijpverbindingen, kroonsteentjes en stukjes tape. Brr. Als ik ergens een broertje dood aan heb is het wel dit soort geknoei met electriciteit. Maar allemachtig, nooit geweten dat zo'n simpel brommertje zoveel draden kon bevatten ) Tevens wil ik 'm nog ombouwen naar 12 volt, ik vind 6 volt lampen maar erg lastig te krijgen .
Afijn, je zult nog wel vaker van me horen!
Effe voorstellen, vind ik wel zo beleefd. Ik heet dus Jeroen, woon in Rotterdam, en heb onlangs een Kreidler op de kop getikt. M'n eerste bromfiets, joepie Ik heb een beetje gezocht op Internet, en kwam zo op deze site terecht. Echt toppie site, ik heb al heel veel nuttige informatie hier opgedoken.
Afijn, ik heb dus een Florett RMC-S uit 1980, zilvergrijs van kleur, met een verschroomde tank; Zeta 81 cylinder erop (is dat de goede aanduiding?), 4 versnellingen, schijfremmetje voor. Fotootje komt nog, ik ben 'm nl. nu een beetje aan het opknappen en in deze toestand laat ik 'm niet zien .
Er hoeft verder niet zo gek veel aan te gebeuren, ik heb er een nieuwe gas- en koppelingskabel op gezet, remleiding vervangen, carburateur eens grondig schoonmaakt, olie ververst, verfwerk bijgetipt. Al met al ziet-ie er nog best goed uit, blijkbaar altijd binnen gestaan.
De enige flinke klus is de bedrading. Die heb ik helemaal overnieuw gedaan. De helft van de elektra deed het niet (knipperlichten? Hebben die draden nodig dan??), draden waren verbonden met stekkertjes, knijpverbindingen, kroonsteentjes en stukjes tape. Brr. Als ik ergens een broertje dood aan heb is het wel dit soort geknoei met electriciteit. Maar allemachtig, nooit geweten dat zo'n simpel brommertje zoveel draden kon bevatten ) Tevens wil ik 'm nog ombouwen naar 12 volt, ik vind 6 volt lampen maar erg lastig te krijgen .
Afijn, je zult nog wel vaker van me horen!
- rob van der meer
- Berichten: 514
- Lid geworden op: 19 mar 2003, 21:35
- Locatie: bussum
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Welkom op de site en zeer veel plezier gewenst met je Kreidler, de enige juist keuze.
Het lijkt me wel handig om deze topic gelijk maar te gebruiken voor elk nieuw lid wat zich wil voorstellen, dus ik heb even de topictitel aangepast en 'm sticky gezet
MVG
Het lijkt me wel handig om deze topic gelijk maar te gebruiken voor elk nieuw lid wat zich wil voorstellen, dus ik heb even de topictitel aangepast en 'm sticky gezet
MVG
Laatst gewijzigd door Dimage op 09 sep 2003, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 jun 2003, 18:20
- Locatie: Bellingwolde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hoi,
ik zal me dan ook maar even voorstellen
Ik ben Benjamin, heb me hier een poos geleden al aangemeld, ik woon in oost-groningen vlak bij de duitsegrens (ongeveer 400m lopen).
Heb nu nog geen kreidler maar die komt er waarschijnlijk wel binnenkort wel, ik rij nu zelf een Honda NSR type2 met mbx blok (80), ik heb ook al een Zundapp gehad GTS 50 uit 1976, ik ben meestal altijd met brommers bezig vind ik gewoon leuk .
ik zal me dan ook maar even voorstellen
Ik ben Benjamin, heb me hier een poos geleden al aangemeld, ik woon in oost-groningen vlak bij de duitsegrens (ongeveer 400m lopen).
Heb nu nog geen kreidler maar die komt er waarschijnlijk wel binnenkort wel, ik rij nu zelf een Honda NSR type2 met mbx blok (80), ik heb ook al een Zundapp gehad GTS 50 uit 1976, ik ben meestal altijd met brommers bezig vind ik gewoon leuk .
- Baaf
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30 jul 2003, 20:55
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Nu, dan stel ik me ook voor, al hang ik hier al een tijdje rond. Ik zal ook het verhaal bij mijn Kreidler vertellen, ooit komt er wel een goede foto
Ik ben Randolf Rovers, m'n nick (Baaf) is een lang verhaal en doet hier niet echt toe. Ik ben 34 jaar, woon in Leiden en werk als netwerkbeheerder in Den Haag.
Al heel lang is motorrijden een droom van me. Ik heb een proefles genomen en vond 't zwaar tegenvallen. Had namelijk nog nooit brommer gereden en dan is zo'n zwaar ding met een eigen wil tussen je benen is best eng . De hele tijd door een instructeur op je vingers gekeken worden maakt het niet beter. Anyway, een schakelbrommer leek me een beter idee om het op te leren.
Dus ik rondkijken, op marktplaats enzo. Als criteria had ik: max E. 750, degelijk, voetgeschakeld, "motor-achtig" uiterlijk en zithouding en goed zelf te onderhouden. Met plaatjes kijken en googlen kwam ik bij Kreidler of Zundapp, waarbij Kreidler de voorkeur kreeg wegens een reputatie van onverwoestbaarheid. In de buurt van mijn woning of werk was een pré omdat ik niet de beschikking heb over een auto laat staan aanhanger dus dat zou huren worden.
Na twee maanden kijken en vergelijken heb ik 500 geboden op de fiets, leek me een redelijke prijs en was in Den Haag. 't Is vermoedelijk een LH maar zeker ben ik niet, de vorige eigenaar had geprobeerd er een RMC van te maken maar bleef steken op de electronica (en het feit dat er geen bevestiging voor de zijbakjes aanwezig was . De bakjes heb ik meegekregen, samen met de originele spatborden, tank (waar LH op staat) kettingkast, bagagerek en zijkappen. Hij was rijklaar en precies wat ik zocht dus de koop was snel besloten. Omdat ik de verzekering niet kon overnemen (wilde hij overzetten naar een Puch) heb ik met zijn plaatje naar mijn werk gereden om hem daar te stallen in de bewaakte stalling tot ik zelf een verzekering had geregeld. De verkoper reed mee op z'n Tomos om bij aankomst het paatje weer mee te nemen. Eerst reed hij voor me, nadat ik wat gewend was aan de remmen en de versnelling liet ik hem al snel achter me. 50 was een makkie en de verkoper was een beetje zwaar . Ik was verliefd !!! Toen tijdens die rit de gaskabel brak was dat een beetje jammer maar ik wilde de koop niet meer ongedaan maken, ik had hem tenslotte rijdend meegenomen en zelf de kabel gemold en die dingen zijn vast niet moeilijk te vervangen. Nog een kilometertje mee gelopen naar werk en daar gestald. Uiteindelijk de gaskabel laten vervangen bij Bol Motoren aan de Zonweg, zit om de hoek bij mijn werk. Leuke zaak die ook aan lichte motoren doen (d'r stond/staat een hele mooie Zundapp) dus met een Kreidler kunnen ze ook wel overweg. Teon ik 'm na reparatie niet aan de praat kreeg waren ze heel behulpzaam en toen bleek dat ik het contact niet goed aan had lachten ze me niet eens uit.
Sindsdien gebruik ik hem vrijwel dagelijks om te forensen van Leiden naar Den Haag, hij blijft eigenlijk alleen thuis als er een technisch probleempje is (iets te vaak) of ik een kater heb (zeldzaam). Maar iedere keer dat ik in de trein zit weet ik weer waarom ik een brommer heb en een motor wil: treinen in de Randstad in de spits zuigt! (autorijden trouwens ook)
Specs van mijn Kreid voor zover ik die weet, ben nog steeds geen expert :
- bouwjaar 1977 (plaatje)
- type 53/311 (idem)
- voetgeschakelde drie-bak, direct
- 1/4/99 Bing carb
- Zeta cilinder, type weet ik nog niet
- top 65 km/h op eigen teller bij windstilte en aerodynamische houding, 50-55 bij ongunstige omstandigheden. Bij zware tegenwind terugschakelen had ik maar geen 1.96 moeten worden.
Panne tot nu toe:
- gebroken gaskabel
- lekke achterband (buitenband wilde ik toch vervangen, had weinig profiel meer, dus wiel moest er toch uit. ruim anderhalf uur mee bezig geweest).
- gebroken koppelingskabel
- zachte achterband. Weer wiel eruit, geen gat gevonden, teruggezet, is nu al drie weken hard . Dit keer wel de klus in 40 minuten geklaard inclusief zoeken naar een gat dat er dus niet was. Zou er iemand gedacht hebben grappig te zijn?
- Wil niet starten!!! Het kroonsteentje boven het blok bleek aangesleten te zijn en juist de draad naar het contact maakte sluiting... lang zoeken, maar ik weet nu wel hoe je de bougie, brandstof- en luchttoevoer test . 't Is dat ik er een vonkje zag overspringen anders was ik nu nog aan het zoeken.
- Vandaag: mijn uitlaat blijkt van achter los te hangen. Kwam ik achter toen de brommer bij het starten niet helemaal lekker liep, ff naar staan kijken en zag de uitlaat te laag hangen. Die hing dus met zijn gehele moment aan het blok! Zou er volgens mij bij de eerstvolgende drempel onderuit gedonderd zijn dus lang heb ik vast niet zo rondgereden. M8'je erin en het zat weer maar het geluid bleef raar, werd pas goed na het aandraaien van de pakking aan het blok. Morgen toch nog een keer goed naar kijken bij daglicht.
Ook is het remlicht aangesloten op de hoofdspoel en geeft de remlichtspoel(draad) geen spanning. Moet ik binnenkort maar eens nakijken want het is best irri dat mijn licht zachter gaat branden als ik rem. Ander puntje op de lijst is dat ik bij warme motor moet bijgassen bij een stoplicht maar daar kom ik wel uit, gewoon de tijd nemen om alle mogelijkheden van carburateur tot zuigerveren te bekijken. Er staat 25000 km op de teller en ik weet niet wanneer het blok en de transmissie voor het laatst gereviseerd zijn dus daar verwacht ik ook nog wel eea aan werk aan. Ben nu op zoek naar een tweede brommer zodat ik kan blijven rijden als deze geopereerd wordt.
Nog iets over de eigenaar? Misschien vinden jullie het leuk om te weten dat ik van muziek houd en het ook speel, heb in de Leidse punkrockband Nee gespeeld http://wichers.net/rat/nee.htm op basgitaar, op de foto dus helemaal rechts. Tegenwoordig zie ik er iets anders uit, heb geen baard en bril meer en blond (nog wel lang) haar Af en toe speel ik ook wat toegankelijkere muziek, zo heb ik in twee musicalprojecten gespeeld met acht shows in Leiden en Leiderdorp.
Ik zou nog veel meer over mezelf kunnen vertellen maar dat doe ik niet, ik praat niet graag over mezelf , en we zijn hier voor de Kreidlers, toch?
Ik ben Randolf Rovers, m'n nick (Baaf) is een lang verhaal en doet hier niet echt toe. Ik ben 34 jaar, woon in Leiden en werk als netwerkbeheerder in Den Haag.
Al heel lang is motorrijden een droom van me. Ik heb een proefles genomen en vond 't zwaar tegenvallen. Had namelijk nog nooit brommer gereden en dan is zo'n zwaar ding met een eigen wil tussen je benen is best eng . De hele tijd door een instructeur op je vingers gekeken worden maakt het niet beter. Anyway, een schakelbrommer leek me een beter idee om het op te leren.
Dus ik rondkijken, op marktplaats enzo. Als criteria had ik: max E. 750, degelijk, voetgeschakeld, "motor-achtig" uiterlijk en zithouding en goed zelf te onderhouden. Met plaatjes kijken en googlen kwam ik bij Kreidler of Zundapp, waarbij Kreidler de voorkeur kreeg wegens een reputatie van onverwoestbaarheid. In de buurt van mijn woning of werk was een pré omdat ik niet de beschikking heb over een auto laat staan aanhanger dus dat zou huren worden.
Na twee maanden kijken en vergelijken heb ik 500 geboden op de fiets, leek me een redelijke prijs en was in Den Haag. 't Is vermoedelijk een LH maar zeker ben ik niet, de vorige eigenaar had geprobeerd er een RMC van te maken maar bleef steken op de electronica (en het feit dat er geen bevestiging voor de zijbakjes aanwezig was . De bakjes heb ik meegekregen, samen met de originele spatborden, tank (waar LH op staat) kettingkast, bagagerek en zijkappen. Hij was rijklaar en precies wat ik zocht dus de koop was snel besloten. Omdat ik de verzekering niet kon overnemen (wilde hij overzetten naar een Puch) heb ik met zijn plaatje naar mijn werk gereden om hem daar te stallen in de bewaakte stalling tot ik zelf een verzekering had geregeld. De verkoper reed mee op z'n Tomos om bij aankomst het paatje weer mee te nemen. Eerst reed hij voor me, nadat ik wat gewend was aan de remmen en de versnelling liet ik hem al snel achter me. 50 was een makkie en de verkoper was een beetje zwaar . Ik was verliefd !!! Toen tijdens die rit de gaskabel brak was dat een beetje jammer maar ik wilde de koop niet meer ongedaan maken, ik had hem tenslotte rijdend meegenomen en zelf de kabel gemold en die dingen zijn vast niet moeilijk te vervangen. Nog een kilometertje mee gelopen naar werk en daar gestald. Uiteindelijk de gaskabel laten vervangen bij Bol Motoren aan de Zonweg, zit om de hoek bij mijn werk. Leuke zaak die ook aan lichte motoren doen (d'r stond/staat een hele mooie Zundapp) dus met een Kreidler kunnen ze ook wel overweg. Teon ik 'm na reparatie niet aan de praat kreeg waren ze heel behulpzaam en toen bleek dat ik het contact niet goed aan had lachten ze me niet eens uit.
Sindsdien gebruik ik hem vrijwel dagelijks om te forensen van Leiden naar Den Haag, hij blijft eigenlijk alleen thuis als er een technisch probleempje is (iets te vaak) of ik een kater heb (zeldzaam). Maar iedere keer dat ik in de trein zit weet ik weer waarom ik een brommer heb en een motor wil: treinen in de Randstad in de spits zuigt! (autorijden trouwens ook)
Specs van mijn Kreid voor zover ik die weet, ben nog steeds geen expert :
- bouwjaar 1977 (plaatje)
- type 53/311 (idem)
- voetgeschakelde drie-bak, direct
- 1/4/99 Bing carb
- Zeta cilinder, type weet ik nog niet
- top 65 km/h op eigen teller bij windstilte en aerodynamische houding, 50-55 bij ongunstige omstandigheden. Bij zware tegenwind terugschakelen had ik maar geen 1.96 moeten worden.
Panne tot nu toe:
- gebroken gaskabel
- lekke achterband (buitenband wilde ik toch vervangen, had weinig profiel meer, dus wiel moest er toch uit. ruim anderhalf uur mee bezig geweest).
- gebroken koppelingskabel
- zachte achterband. Weer wiel eruit, geen gat gevonden, teruggezet, is nu al drie weken hard . Dit keer wel de klus in 40 minuten geklaard inclusief zoeken naar een gat dat er dus niet was. Zou er iemand gedacht hebben grappig te zijn?
- Wil niet starten!!! Het kroonsteentje boven het blok bleek aangesleten te zijn en juist de draad naar het contact maakte sluiting... lang zoeken, maar ik weet nu wel hoe je de bougie, brandstof- en luchttoevoer test . 't Is dat ik er een vonkje zag overspringen anders was ik nu nog aan het zoeken.
- Vandaag: mijn uitlaat blijkt van achter los te hangen. Kwam ik achter toen de brommer bij het starten niet helemaal lekker liep, ff naar staan kijken en zag de uitlaat te laag hangen. Die hing dus met zijn gehele moment aan het blok! Zou er volgens mij bij de eerstvolgende drempel onderuit gedonderd zijn dus lang heb ik vast niet zo rondgereden. M8'je erin en het zat weer maar het geluid bleef raar, werd pas goed na het aandraaien van de pakking aan het blok. Morgen toch nog een keer goed naar kijken bij daglicht.
Ook is het remlicht aangesloten op de hoofdspoel en geeft de remlichtspoel(draad) geen spanning. Moet ik binnenkort maar eens nakijken want het is best irri dat mijn licht zachter gaat branden als ik rem. Ander puntje op de lijst is dat ik bij warme motor moet bijgassen bij een stoplicht maar daar kom ik wel uit, gewoon de tijd nemen om alle mogelijkheden van carburateur tot zuigerveren te bekijken. Er staat 25000 km op de teller en ik weet niet wanneer het blok en de transmissie voor het laatst gereviseerd zijn dus daar verwacht ik ook nog wel eea aan werk aan. Ben nu op zoek naar een tweede brommer zodat ik kan blijven rijden als deze geopereerd wordt.
Nog iets over de eigenaar? Misschien vinden jullie het leuk om te weten dat ik van muziek houd en het ook speel, heb in de Leidse punkrockband Nee gespeeld http://wichers.net/rat/nee.htm op basgitaar, op de foto dus helemaal rechts. Tegenwoordig zie ik er iets anders uit, heb geen baard en bril meer en blond (nog wel lang) haar Af en toe speel ik ook wat toegankelijkere muziek, zo heb ik in twee musicalprojecten gespeeld met acht shows in Leiden en Leiderdorp.
Ik zou nog veel meer over mezelf kunnen vertellen maar dat doe ik niet, ik praat niet graag over mezelf , en we zijn hier voor de Kreidlers, toch?
- Bijlagen
-
- foto op marktplaats
- 3904.jpeg (36.66 KiB) 30828 keer bekeken
- Baaf
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30 jul 2003, 20:55
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hoi Jan,
Rijbewijs nog niet afgemaakt nee, alleen die proefles. Eerst wil ik 't gevoel hebben de brommer volledig onder controle te hebben, alles aan te kunnen voelen, zoals ik nu kan met een auto of racefiets (verkijk je niet op de bochten- en remtechniek van een snelle racefiets . ). Ben gewoon een beetje onzeker maar het gaat met de dag beter. Binnen de bebouwde kom rij ik toch al als een motor, tussen de auto's. Achteraansluiten bij stoplichten, meegaan in de stroom, anticiperen dat vierwielers harder moeten remmen in bochten enzo. Van de winter ben ik van plan te gaan lessen. Ook omdat ik het wel handig vind om bij slecht weer een instructeur te hebben, ik wil ook 's winters rijden. Die paar lessen die ik in de auto kreeg bij sneeuwval waren goud waard, later heb ik me daarmee nog uit een slip gered . Motortheorie had ik indertijd (twee jaar geleden) al gehaald, moet ik wel over doen maar moet geen probleem worden. In de tussentijd had ik ook wat anders aan mijn hoofd, zie ook onzekerheid. Is nog een psycholoog aan te pas gekomen maar daar hebben we het wel een keertje over bij een biertje ofzo, je zal me toch binnenkort wel zien bij een tourtocht of een spontaan tripje richting HvH of zo, denk ik.
Om een stok achter de deur te hebben om dat rijbewijs te halen ben ik wel al een motor aan het zoeken, op marktplaats.nl staan een paar leuke tweetakt Harley's , wel met sleutelwerk maar dat moet wel lukken. Eigenlijk zijn het gewoon grote brommers maar zeg dat maar nooit tegen een Harley-rijder . Anders wordt 't wrsch. een Kreidler RS of andere op kenteken, op de snelwegen in de Randstad kan je toch zelden doorgassen , 90-100 als top is zat.
Een vraag die ik nog wilde stellen: Ik ben vast niet de enige op dit forum die deze Kreidler op marktplaats heeft zien staan. Wie heeft er ook naar gekeken en wat dachten jullie er toen bij? Vraagprijs was 550 en werd aangeprezen met 'snelle carburateur'.
Rijbewijs nog niet afgemaakt nee, alleen die proefles. Eerst wil ik 't gevoel hebben de brommer volledig onder controle te hebben, alles aan te kunnen voelen, zoals ik nu kan met een auto of racefiets (verkijk je niet op de bochten- en remtechniek van een snelle racefiets . ). Ben gewoon een beetje onzeker maar het gaat met de dag beter. Binnen de bebouwde kom rij ik toch al als een motor, tussen de auto's. Achteraansluiten bij stoplichten, meegaan in de stroom, anticiperen dat vierwielers harder moeten remmen in bochten enzo. Van de winter ben ik van plan te gaan lessen. Ook omdat ik het wel handig vind om bij slecht weer een instructeur te hebben, ik wil ook 's winters rijden. Die paar lessen die ik in de auto kreeg bij sneeuwval waren goud waard, later heb ik me daarmee nog uit een slip gered . Motortheorie had ik indertijd (twee jaar geleden) al gehaald, moet ik wel over doen maar moet geen probleem worden. In de tussentijd had ik ook wat anders aan mijn hoofd, zie ook onzekerheid. Is nog een psycholoog aan te pas gekomen maar daar hebben we het wel een keertje over bij een biertje ofzo, je zal me toch binnenkort wel zien bij een tourtocht of een spontaan tripje richting HvH of zo, denk ik.
Om een stok achter de deur te hebben om dat rijbewijs te halen ben ik wel al een motor aan het zoeken, op marktplaats.nl staan een paar leuke tweetakt Harley's , wel met sleutelwerk maar dat moet wel lukken. Eigenlijk zijn het gewoon grote brommers maar zeg dat maar nooit tegen een Harley-rijder . Anders wordt 't wrsch. een Kreidler RS of andere op kenteken, op de snelwegen in de Randstad kan je toch zelden doorgassen , 90-100 als top is zat.
Een vraag die ik nog wilde stellen: Ik ben vast niet de enige op dit forum die deze Kreidler op marktplaats heeft zien staan. Wie heeft er ook naar gekeken en wat dachten jullie er toen bij? Vraagprijs was 550 en werd aangeprezen met 'snelle carburateur'.
- Remco
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
ik heb hem ook zien staan, maar juist omdat er zoveel on originele onderdelen opzaten en het feit dat ie als een RMC werd aangeboden deden mij het vermoeden ontstaan dat het een bij mekaar geraapt ding was.
Ik ben ook begonnen met een bij mekaar geraapt ding en om hem klaar te krijgen is het vaak duurder dan 1 die origineel compleet is op te knappen.
Toch leuk dat je eraan begonnen bent
Remco
Ik ben ook begonnen met een bij mekaar geraapt ding en om hem klaar te krijgen is het vaak duurder dan 1 die origineel compleet is op te knappen.
Toch leuk dat je eraan begonnen bent
Remco
- Baaf
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 30 jul 2003, 20:55
- Locatie: Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb hem niet gekocht met het doel te restaureren maar als dagelijks vervoermiddel en daarvoor voldoet hij prima. Dat-ie in de buurt stond scheelde me weer het huren of regelen van een busje of aanhanger, dat was me al minstens E50,- waard. Voor die onderdelen heb ik ook al een bestemming: ik ga zelf een RMC-s Electronic bouwen Afgelopen weekend heb ik een frame (k53/402 mét bevestiging voor zijbakken) en sterwielen (geklonken delen, is dat altijd Weinmann?) gekocht, nog op zoek naar een heleboel meer maar alles op z'n tijd. Hier komt nog wel een topic over als ik echt aan de gang ga. Maar op die manier kan ik de extra onderdelen ook voor E.50 (ofzo) afschrijven en heeft de brommer waar ik nu op rij 400 gekost. Nog een NL frame ook , het nieuwe frame ook.
Ik ben iig heel erg blij met m'n machientje, 't is nu zo dat als ik wakker word en geen zin heb naar mijn werk te gaan, staat hij me aan te kijken vanuit de binnenplaats en het vooruitzicht een dik half uur te kunnen rijden maakt alles een stuk beter
Edit: De originele onderdelen moeten gespoten worden maar gaan dan weer onder de brommer waar ze horen. Wat daar van af komt gaat op de 'nieuwe'. Echt origineel hoeven ze ook niet te worden van mij, liefst wel gelijkend op origineel model.
Ik heb hem niet gekocht met het doel te restaureren maar als dagelijks vervoermiddel en daarvoor voldoet hij prima. Dat-ie in de buurt stond scheelde me weer het huren of regelen van een busje of aanhanger, dat was me al minstens E50,- waard. Voor die onderdelen heb ik ook al een bestemming: ik ga zelf een RMC-s Electronic bouwen Afgelopen weekend heb ik een frame (k53/402 mét bevestiging voor zijbakken) en sterwielen (geklonken delen, is dat altijd Weinmann?) gekocht, nog op zoek naar een heleboel meer maar alles op z'n tijd. Hier komt nog wel een topic over als ik echt aan de gang ga. Maar op die manier kan ik de extra onderdelen ook voor E.50 (ofzo) afschrijven en heeft de brommer waar ik nu op rij 400 gekost. Nog een NL frame ook , het nieuwe frame ook.
Ik ben iig heel erg blij met m'n machientje, 't is nu zo dat als ik wakker word en geen zin heb naar mijn werk te gaan, staat hij me aan te kijken vanuit de binnenplaats en het vooruitzicht een dik half uur te kunnen rijden maakt alles een stuk beter
Edit: De originele onderdelen moeten gespoten worden maar gaan dan weer onder de brommer waar ze horen. Wat daar van af komt gaat op de 'nieuwe'. Echt origineel hoeven ze ook niet te worden van mij, liefst wel gelijkend op origineel model.
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Uiteraard ben je van harte welkom op de site, als je wel svp in de gaten wilt houden dat het forum alleen bedoeld is voor vragen over Kreidlers
Sommige nieuwe leden (zonder Kreidler) willen namelijk nog wel eens de fout maken, vragen over andere merken te stellen
Verder denk ik dat de site je goed van dienst kan zijn met de aankoop van een Kreidler en de keuze in het model.
Er is tenslotte genoeg info te vinden.
Ps: De overige nieuwe leden die ik ben vergeten; ook van harte welkom.
Sommige nieuwe leden (zonder Kreidler) willen namelijk nog wel eens de fout maken, vragen over andere merken te stellen
Verder denk ik dat de site je goed van dienst kan zijn met de aankoop van een Kreidler en de keuze in het model.
Er is tenslotte genoeg info te vinden.
Ps: De overige nieuwe leden die ik ben vergeten; ook van harte welkom.
Laatst gewijzigd door Dimage op 23 okt 2003, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.