Sander - Kreidlerclublid maart 2009

Elke maand zetten we iemand van de club in de schijnwerpers
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Sander - Kreidlerclublid maart 2009

#1 Bericht door Maarten » 07 mar 2009, 08:45

Sander - Kreidlerclublid maart 2009

Het Kreidlerclublid van de maand maart 2009 is geworden: Sander. Zoals hij zelf zegt is hij niet de handigste, maar hij stond wel verbaasd toen hij zijn Kreidler helemaal uit elkaar had gehaald en weer in elkaar had gezet en toen geen boutjes over had gehouden. Als student doet hij de Kreidlerhobby met niet zo'n ruim budget, maar desondanks doet hij wel altijd enthousiast en opbouwend mee op de site.

Dus leuk dat je er bij bent op de site Sander!


V R A G E N L I J S T

Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?

Toen ik 16 werd eind juli 2005 was ik, samen met mijn beste vrienden niet van plan om mijn brommercertificaat te halen. Uiteindelijk hebben we we toch maar besloten om dit wel te doen en ik liep geloof ik op 10 november dat jaar met een grijns met zo'n pasje bij het CBR naar buiten. Ik wist toen al dat ik op een Aprilia SR Ditech zou gaan rondrijden, maar toen een vriend van mij een scooter zonder, jawel, kappen kocht veranderde dat idee toch wel aardig. Ik mocht een ritje rijden maar merkte al snel dat ik een scooter absoluut voor geen meter vond rijden en na ongeveer 30 seconden rijden lag ik er dan ook naast...


Afbeelding
Sander - Kreidlerclublid maart 2009 - Op zijn Kreidler. Waarom er geen motorschermen meer op zitten lees je verderop in het verhaal!

Een kleine maand later kwam ineens het woord ‘Kreidler' dat ergens in mijn onderbewustzijn rondzweefde naar boven, ben op marktplaats gaan kijken en wist al vrij snel dat zo'n apparaat mij eigenlijk wel erg leuk leek. Daarbij had mijn vader, zoals in mijn profiel te zien, er vroeger ook een gehad. En zo zat ik een paar dagen voor nieuwjaar zo trots als een hond met 7 lullen in de auto op weg naar huis met een rode Kreidler op de trailer. (Deze opmerking mag eventueel genuanceerd worden)

Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?

Het leukste heb ik altijd het rijden zelf gevonden. Ik voel me altijd blij als ik op mijn Kreidler stap. Ik rij er niet zo vaak (meer) op, en moet dan ook vaak terugdenken aan ‘vroeger' toen ik er elke dag mee naar de Havo reed. Dat ik dit vind kan overigens ook aan m'n redelijke onhandigheid liggen ;)

Wat voor Kreidler vind jij het mooist?

Eigenlijk van alles wel een beetje. Originele en als nieuw opgebouwde Kreidlers vind ik erg mooi maar een special zoals bijvoorbeeld die van Maarten en Parid (met spaakwielen) vind ik minstens even mooi.

Afbeelding
Toen hij zijn Kreidler net had, was die nog rood.

Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?

Al sinds ik voor het eerst Kreidlers zag hebben de modellen van om en nabij 1973 het mooist gevonden. Als ik er echt eentje moet kiezen zeg ik de RS '73 Luxus (die met de druppellamp en de twee losse tellers). Met zo'n basis zou ik ook graag een special willen bouwen maar dat vind ik zonde. Het lelijkst... tsja, ik ben nooit echt een fan geweest van Kreidlers met vierkante koplampen, cross-sturen en de bekende dunne immitatie chromen achterspatbordjes.

Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?

*kijkt naar buddy* Ik ben bang dat ik diegene dan gelijk moet geven.. Maar dat zou me verder niet zoveel uitmaken, ik heb immers bewust het goede type vervangen door een ‘verkeerde'.

Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?

Voornamelijk mensen van wie ik vind dat ze in mijn ogen iets goeds doen voor de hobby. To name a few. Ik moet zeker Claus bedanken voor alles wat hij voor mij gedaan heeft. Hij heeft er zeker een aantal keer voor gezorgd dat ik niet met veel hoofdpijn de Kreid voorgoed in de schuur gestopt heb. Daarnaast ook jou, Maarten. Buiten dat je natuurlijk deze site hebt opgericht en deze nog onderhoudt, dingen organiseert heb ik ook een mooi frame van je gekocht wat je me zeker gegund hebt, bedankt nog daarvoor. Als ik verder nog naar de site kijk dan benoem ik nog Tjerry, die heeft al een scheepslading mensen geholpen en ik verbaas me vaak ook over het geduld dat hij heeft om weer hetzelfde antwoord op een veel gestelde vraag te geven. Zo, de veren om in iemands kont te steken zijn op.

Afbeelding
Sander in actie op Lexmond 2007. Foto gemaakt door Michael (op de site "Kreidler" genaamd)

Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?

(Deels als experiment) brommers/scooters minder op fietspaden laten rijden maar ze niet alleen op alle snellere wegen te verplichten. Daarbij zou ik de toegestane snelheid verhogen naar 50-55 kmpu (het is nu geloof ik 40 of 45) en vanaf je 17e een snelheid van 70 kmpu toestaan. Dit overigens alleen als de persoon geen boetes heeft gehad en daarbij zou ik wel de zwaarheid van de straffen een aanzienlijke hoop verhogen.

Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?

De tussendoor route van Poeldijk naar 's Gravenzande die ik altijd reed. Rustige weg, een aantal mooie bochten en ben er in twee jaar maar twee of drie keer een agent tegen gekomen.


Afbeelding
De appel valt niet ver van de boom, Sander's vader was ook Kreidlerfan!Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?

Mijn Kreidler is lichtjes opgevoerd en ik heb er in principe niets op tegen. Ik kijk altijd naar het totaal plaatje en als de Kreidler daarbij nog duidelijk de Kreidler look heeft dan maakt het mij niet uit of er een 110cc membraanblok onder hangt. Maar na gepakt te worden met een opgevoerde moped en vervolgens het rijk en iedereen en alles uitschelden vind ik dom, doe het dan niet.

Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?

Eigenlijk mag iedereen wel op mijn Kreidler rijden, tenzij ik weet dat deze persoon absoluut niet kan rijden bijvoorbeeld.

Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?

Ik heb er nu een die ik (denk ik) nooit meer wegdoe en ik zou er uiteraard nog wel een zooitje bijwillen. Ik rij echter al praktisch nooit op mn huidige dus dan heb ik ook niet zoveel aan nog meer.

Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?

Met andere brommers heb ik nooit echt iets gehad en ik moet toegeven dat ik altijd meer van vierwielers heb gehouden, het liefst van die uit het land van de laars en daarbij heb ik somehow ook een interesse in (oude) Formule 1.

Afbeelding
Alles overgebouwd op het gele frame. Alleen nu nog een RVS voorspatbordje!Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?

Echt idiote dingen heb ik nooit gedaan geloof ik. Ik heb wel ooit eens een keertje ergens op straat mijn kappen opnieuw matzwart gaan spuiten, vervolgens een broodje gaan eten en de kappen vergeten. En toen was er iemand overheen gereden...

Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?

Ik reed er ooit mee door weer en wind, kan je vertellen dat je Schürmanns daar niet beter van worden en ik rij er nu eigenlijk alleen nog maar meer rond in de zomer/als het goed weer is. Maar als ik graag een ritje met het ding wil rijden en het regent een beetje dan houdt me dat waarschijnlijk niet tegen. De Kreidler staat overigens gewoon in de schuur, op het moment dat mams thuiskomt en hij staat in de woonkamer dan kan ik hard gaan rennen. Ik ben wel sneller, dat scheelt.

Welk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?

In de 2 jaar dat ik actief Kreidler reed heb ik een handvol toerritjes gereden en ik vond die van Lexmond en de door Leo Jordaan georganiseerde Langs de kustrit het leukst.

Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?

Toen ik mn Kreidler net had was het schandalig dat ik op de weg rondreed, gelukkig was dat na een halfjaartje een stuk beter en bleef zich ook nog wel verbeteren. Als cijfer zou ik mezelf een 7 á 7,5 geven.

Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?

Wat betreft technische dingen, ik ben naar twee zaken geweest voor mijn Kreidler, de een beviel absoluut niet goed en de tweede heb ik al eerder genoemd, dat is Claus' Kreidler Enterprise LTD ;) Vooral van zijn praktische kennis stond ik zelf als onwetende redelijk vaak versteld. Iemand met het Kreidlerhart op de goede plek.

Afbeelding
Sander op zijn Kreidler.

Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?

In m'n gehele Kreidlertijd heb ik op 1 keer na altijd gewoon brommix getankt, hij loopt er prima op.

Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?

Het raar vinden want ik heb er geen een maar als dat wel zo zou zijn dan zou ik hem er zeker wel op aanspreken dat hij hem toch maar beter kan laten zitten.

Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?

De leuke dingen: sommige restauraties, een aantal delen van het chatgedeelte en als ik zelf een probleem heb, het technische gedeelte. De minder leuke dingen vind ik mensen die praktisch nooit op de site zijn en vervolgens als ze iemand niet mogen ineens even flink toe slaan met een onzin bericht en zich vervolgens niet meer zien en hetzelfde een bepaalde tijd later weer doen.

Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?

Geen enkele eigenlijk.

Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?

Mooie Kreidlers, wat gezichten bij de machine en als lid van de Liga der Homoetsnuivers > niet-standaard uitlaatgeluiden.

Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?

Ik zou het graag zelf allemaal wel willen doen en ik heb tot mijn verbazing mijn Kreidler ooit gestript en weer opgebouwd zonder dat ik daarbij boutjes en moeren overhad, maar verder ben ik a-technisch en moet zo ongeveer alles wel uitbesteden.

Afbeelding
De gele Kreidler zonder motorschermen.

Wat is je lievelingsmaal?

Een aantal dingen, en ik lust niet eens zoveel. Ik zeg nu Chinese Dim Sum (hartige hapjes en de lokale Shoarma tent, de eigenaar van die toko is echt een legende.

Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?

Ik vind de hobby wel duur(der) geworden in de relatief korte tijd dat ik me met Kreidlers bezig hou. Ik kan (gelukkig) niet alles kopen wat ik wil, anders denk ik dat ik helemaal los zou gaan terwijl ik het allemaal niet nodig heb. Naar mijn mening vind ik het wel jammer dat als de prijzen voor een bepaald onderdeel een tijd lang hetzelfde blijven dat er altijd weer iemand is die het ineens voor meer aanbiedt waarna de rest snel volgt en dat alles zich een tijdje later weer herhaalt.

Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?

Het meeste wat ik zou willen om een in mijn ogen mooie Kreidler op te bouwen/restaureren is er nog wel. Met uitzondering van de twee losse tellers en houders.


Afbeelding
De gele Kreidler met kappen.

Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....

Tsja, ik ben dus Sander. In het dagelijks leven ben ik student. Een aantal van mijn interesses staan al in mijn profiel en ik zou ooit in mijn leven nog wel eens Mount Everest willen beklimmen. Ik ben verder een vrij makkelijk, wel lui persoon. Ga verder graag met vrienden uit en probeer een hoop lol in het leven te hebben.
Cheers,

Sander

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2 Bericht door lampie » 07 mar 2009, 17:07

gefeli met je kreidler club lid van de maand.

lampie

Gebruikersavatar
Arny
Berichten: 1211
Lid geworden op: 06 feb 2005, 16:59
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Arny » 07 mar 2009, 17:09

Leuk stuk Sander !
Vooral blijven rijden en niet laten verstoffen die Kreidler !
En de Kreidler komt vanzerlf wel in de woonkamer, de mijne is ook al gepromoveerd van de straat via de tuin naar de gang.

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Robert1 » 07 mar 2009, 17:13

Leuk stukje! :)

Gebruikersavatar
AndreH
Beheerder
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
Locatie: 's-Heerenbroek
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door AndreH » 07 mar 2009, 17:13

Gefeliciteerd Sander. Leuk stukje weer.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#6 Bericht door Maarten » 07 mar 2009, 17:20

En zo kunnen we elke maand weer met een andere liefhebber kennismaken. Van het hoge noorden tot aan België, jong of oud, een hele verzameling Kreidlers in het bezit hebbend of "slechts" eentje.
Gezellig cluppie hebben we! :-)

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6357
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 52 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

#7 Bericht door Gijs » 07 mar 2009, 17:29

Gefeliciteerd! Eentje om de gemiddelde leeftijd naar beneden te halen!

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#8 Bericht door caveman » 07 mar 2009, 17:31

van harte Sander.... blij dat je het stokje hebt overgenomen.... :mrgreen:

al die aandacht het viel niet mee......

greetz cave 8)

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

#9 Bericht door KJ » 07 mar 2009, 17:53

Van Harte !! :clap

Leuk om ook eens een lid van de "jongere generatie" in het centrum van de belangstelling te zien staan denk ik dan als bouwjaar 1969 zijnde. :wink:

Gebruikersavatar
Mattias
Berichten: 292
Lid geworden op: 20 aug 2007, 20:28
Locatie: Oostenrijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Mattias » 07 mar 2009, 17:53

't is wel grappig :D :D :D

Grr

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 mar 2009, 18:12

Sander gefeliciteerd,

Leuk een keer wat van de nieuwe garde te weten. Die "oude rotten" weten we vaak het meeste al van.

Leuke antwoorden hier en daar. Zie ook mijn naam nog voorbij komen :)

Enzo

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#12 Bericht door freaky_ferry » 07 mar 2009, 18:17

we maken mischien nog wel eens kennis

gefeliciteerd

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#13 Bericht door peterria » 07 mar 2009, 18:24

sander leuk stukie

en fijn dat er nog steeds jongens zijn die het kreidler hoby gebeuren

fris houden en nieuw leven in blazen top :clap

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#14 Bericht door Ries » 07 mar 2009, 18:43

Gefeliciteerd Sander!

Gebruikersavatar
naessensf
Berichten: 147
Lid geworden op: 08 jul 2008, 12:54
Locatie: Kortrijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door naessensf » 07 mar 2009, 19:46

wel grappig dat hij zijn motorbeschermers vergeten liggen heeft :lol: maar hij heeft wel gelijk dat tjerry hier al ZEER veel mensen geholpen heeft!! :clap
frédéric

Gebruikersavatar
d.verburg
Berichten: 536
Lid geworden op: 30 sep 2006, 12:55
Locatie: Kudelstaart
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#16 Bericht door d.verburg » 07 mar 2009, 19:48

Sander,

van harte met je status van deze maand!

Dennis

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4804
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 669 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

#17 Bericht door Monsma » 07 mar 2009, 20:22

Gefeliciteerd met jouw kreidlerclublid van de maand.

Mvgr

Gebruikersavatar
Sander.
Berichten: 2161
Lid geworden op: 14 dec 2005, 17:40
Locatie: het Westland, bij Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#18 Bericht door Sander. » 07 mar 2009, 20:58

Enzo-tvdzijden schreef:Sander gefeliciteerd,


Leuke antwoorden hier en daar. Zie ook mijn naam nog voorbij komen :)

Enzo
Alsjeblieft Tjer!
caveman schreef:van harte Sander.... blij dat je het stokje hebt overgenomen.... :mrgreen:

al die aandacht het viel niet mee......

greetz cave 8)
Inderdaad Cave, sta er nog geen dag op en moest ze nu al van me af slaan ;)



Verder iedereen, bedankt :)

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

#19 Bericht door hermanp » 07 mar 2009, 21:05

Graag gedaan Sander.

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#20 Bericht door jvr » 07 mar 2009, 21:09

Leuk Sander, gefeliciteerd :clap :D

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door MichielJ » 07 mar 2009, 21:41

Gefeliciteerd Sander. Heb het stukje met plezier gelezen.

Maar hoe zit dat nu met die kappen op straat spuiten :?: :lol:

Gebruikersavatar
gerwinskreidler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door gerwinskreidler » 08 mar 2009, 10:40

Gefeliciteerd Sander, leuk om te lezen. :)

Gr,
Gerwin

Gebruikersavatar
Michel
Berichten: 1927
Lid geworden op: 14 jan 2005, 22:04
Gegeven waarderingen: 29 keren
Ontvangen waarderingen: 23 keren

#23 Bericht door Michel » 08 mar 2009, 12:11

Gefeliciteerd & weer ´n leuk stukje om te lezen, alleen dat van die vierkante koplampen :cry: [-X , is de leeftijd misschien hahaha :wink:

groeten Michel

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#24 Bericht door Andre » 08 mar 2009, 12:37

Ik ken je verder niet sander maar het is weer een leuk stukje.
Je hebt i.i.g voor het juiste merk gekozen.
En die tijd dat je 16 was en er op naar school reed vergeet je nooit meer das het leuke eraan.
Niet weg doen die brommer maar gewoon de ritten meerijden.
gefeliciteerd

gr Andre

Gebruikersavatar
Kreidler
Berichten: 2339
Lid geworden op: 10 apr 2003, 21:21
Locatie: Wateringen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#25 Bericht door Kreidler » 08 mar 2009, 13:07

Sander gefeliciteerd leuke artikel om te lezen!
super dat mij foto is gebruikt die ik van jou maakte toen in lexmond! 8)

Plaats reactie