Servers verhuisd!

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Servers verhuisd!

#1 Bericht door Maarten » 06 nov 2003, 20:51

De afgelopen tijd is hard gezocht naar een oplossing voor een groot probleem dat deze site had, namelijk dat er veel webspace (geheugen) nodig was om alle plaatjes, filmpjes, verhalen en forumpraat te kunnen opslaan, behouden en snel toegankelijk te houden, en dat ook voor vele bezoekers, wat betekent dat er veel dataverkeer wordt gegenereerd.
De site stond in feite op maar liefst 8 servers, en overal werd gelinkt van de ene server naar de andere. Dit was een onhoudbare en moeilijk werkbare situatie. Zo werden een maand geleden 4 (gratis) servers ineens afgesloten, waardoor de bikes of visitors gallerij en de filmpjes pagina verloren gingen.

Daar is een oplossing voor gevonden, de gehele site plus forum staan nu gehost op 2 servers, beide van GeneralWebHosting. De domeinnamen kreidler.nl en kreidlerforum.nl zijn daar nu ook op mijn persoonlijke naam ondergebracht.

De bikes of visitors gallerij zal ik binnenkort weer updaten, maar alle oude pagina's staan er in ieder geval weer op.
Ook de movies pagina is terug, met een enkel nieuw filmpje. Stuur me gerust filmpjes per mail ( maarten@kreidler.nl ) of links van filmpjes (uiteraard alleen mbt Kreidler) zodat we deze pagina eens kunnen gaan vullen met veel videomateriaal.

Ik denk/hoop dat de verhuizing zonder veel overlast voor de gebruikers heeft plaatsgevonden, en ik hoop dat iedereen weet te waarderen al het werk dat er achter de schermen gebeurt door mensen als Joost, Frans, Jan, Steven en ikzelf. Maar ook de vaste ploeg forumleden, die vele foto's en wetenswaardigheden en adviezen enzovoorts plaatsen, verdient een applausje.

Veel plezier op het forum! Kreidlergroeten van Maarten :)
Laatst gewijzigd door Maarten op 05 mar 2005, 12:46, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Haakie » 06 nov 2003, 21:17

:thumbleft Maarten en de rest. Jullie verrichten goed werk! :thumbleft

Mijn complimenten! :clap

Gebruikersavatar
Hengst
Berichten: 312
Lid geworden op: 14 sep 2003, 21:32
Locatie: Sint-Katelijne-Waver (B)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door Hengst » 06 nov 2003, 21:40

Jup, ik heb veel respect voor het werk dat jullie doen. Dit portaal is nuttig voor onvoorstelbaar veel oldtimer-liefhebbers denk ik. Neen , ik weet het zeker!

vriendelijke groeten

Jef :clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#4 Bericht door Maarten » 06 nov 2003, 21:47

En het is een leuke hobby hoor Jef, om zo'n site op te zetten en bij te houden! En ik leer er zelf ook steeds weer veel nieuwe dingen op, want ik ben ook maar een gewone jongen en toen ik aan de site begon had ik nog heel veel te leren op Kreidlergebied (en nu nog)... maar de site en het forum zijn zo'n grote bron van wetenswaardigheden en informatie... dat is echt geweldig, daar doe je het allemaal voor.
En de site is niet meer alleen van mij hoor, hij is van alle Kreidlerliefhebbers nu. :-)

Gebruikersavatar
nonserviam
Berichten: 836
Lid geworden op: 31 jul 2003, 12:46
Locatie: Oudkarspel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#5 Bericht door nonserviam » 06 nov 2003, 21:51

nou ik vin een groot applaus waard. :clap :clap :clap :clap :clap . ik heb grote waardering voor jullie ! en heb eigenlijk niets gemerkt van de "verhuizing"

ga zo doorrrrrrrrrrrrrrrrr :D:D:D:D:D:D:D

groeten jordie

Mathijs
Berichten: 227
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:44
Locatie: Heinkenszand
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#6 Bericht door Mathijs » 06 nov 2003, 21:53

Heey maarten ik weet niet of dit van toepassing is maar als je moet betalen voor webruimte wil ik best mee betalen als dat moet of gewoon een vast bedrag om lid te mogen wezen. Want volgens mij kost zo een site hosten (zo heet dat toch)best duur. En er zitten nog niet eens van die irritanten reclame plaatje bij dus daar krijg je ook geen geld voor. Als het nodig is hoor ik het graag.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#7 Bericht door Maarten » 06 nov 2003, 21:59

Dank je wel Mathijs, het hosten is inderdaad niet gratis maar de kosten vallen wel te overzien.

Waar ik wel aan zit te denken zijn bepaalde aanbiedingen/akties waarbij alle leden iets leuks aangeboden krijgen op Kreidlergebied, waar ze dan wel voor moeten betalen. Per item/persoon maken wij dan wat winst wat ten goede komt aan het hosten van de site op internet. (niet om er financieel beter op te worden hoor)

We hebben wel wat op het oog/een aanbieding gehad, en ik zal proberen daar deze week werk van te maken. de bedoeling was eigenlijk voor de kerst, maar dan moeten we nu wel gaan rennen!

RedOne
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 jun 2003, 11:20
Locatie: Västerås Sweden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#8 Bericht door RedOne » 06 nov 2003, 22:04

:clap Thank you Maarten :clap
8) For keeping this very nice place open 8)
I hope this do not cost to much and if it does that you tell us so we can share it with you :wink:

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#9 Bericht door Maarten » 06 nov 2003, 22:15

Thank you Red One, I hope you enjoy our mainly Dutch website and we appreciate it that you are a member of the Kreidlerclub :-)

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

#10 Bericht door Helmantel » 06 nov 2003, 23:30

Inderdaad, bedankt voor het zo perfect hosten van deze mooie site.

En ik kan nu ook alle "bikes of visitors" weer bekijken!

Nicolaas
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Nicolaas » 07 nov 2003, 07:50

He' die Maarten

Het werd trouwens zo wie zo tijd om eens een compliment jullie kant uit, te doen toekomen.
Alles loopt bij jullie wat mij betreft net zo gesmeerd als mijn Kreidler.
Tevens mijn complimenten voor je vrouw/vriendin.
Ook zij zal niet altijd even blij zijn met al die uren die je besteed aan
Maartens Kreidler Club.
De Mzl Nicolaas

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#12 Bericht door Maarten » 07 nov 2003, 18:19

Dank je wel Nicolaas, en ik zorg wel dat ik ook nog wat tijd over hou voor mn vriendin. :-) Maar ja, de Kreidlers gaan voor uiteraard! (grapje lief :wink: )

Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

#13 Bericht door maloud » 07 nov 2003, 20:19

Ha die Maarten,

Ook van mijn zijde complimenten. Niet meer en niet minder.

Na de vorige commentaren gelezen te hebben stel ik het volgende voor:

Uiteraard blijft het kijken bij de Kreidler Club en Kreidler Forum gratis

Tegen een vergoeding van bijvoorbeeld 5,00 euro per jaar kun je een speciale code krijgen waardoor je ook op het forum kunt schrijven. Dat heeft 2 voordelen:
:D 1e jullie halen er een beetje geld mee op,
:D 2e Je legt een drempel voor allerlei kwakbollen die menen het forum te moeten vervuilen.

Voor dat laatste moet ik alle moderators ook complimenteren, de laatste maanden eigenlijk weinig rare bezoekers opgemerkt

Het is maar een voorstel, laat de anderen nu maar eens hun mening geven. :D :D :D

Dit heeft

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#14 Bericht door Ries » 08 nov 2003, 07:09

Hoi Louis,

dat lijkt misschien wel een strak plan, misschien kunnen we er een poll over houden?

Mathijs
Berichten: 227
Lid geworden op: 07 sep 2002, 15:44
Locatie: Heinkenszand
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door Mathijs » 08 nov 2003, 20:13

Ik vind het ook wel een goed plan

jacco
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jun 2003, 18:15
Locatie: Goes Zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door jacco » 12 nov 2003, 19:08

Ik vindt het leuk dat jullie dit doen, omdat ik er veel van kan leren.
:clap :clap :clap :clap :clap :clap

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#17 Bericht door Jasper » 12 nov 2003, 20:07

ckers een :clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap :clap waard!
Dat geldsysteem lijkt me geen slecht idee. Hierdoor krijg je ook meer een ''clubgevoel'' denk ik.

Flip Oude Weernink
Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
Berichten: 2242
Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
Locatie: Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door Flip Oude Weernink » 12 nov 2003, 20:14

ik ook!, krijg je idd een clubgevoel van, misschien is het dan ook leuk om eens in het half jaar ofsow dan een rit te houden voor mensen ALLEEN van het forum.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#19 Bericht door tombo » 12 nov 2003, 20:28

Idd, maar mag je van de makers van dit soort fora geld vragen om bepaalde content te bekijken?

Jasper
Berichten: 2401
Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
Locatie: Ede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#20 Bericht door Jasper » 12 nov 2003, 20:35

man, ze zijn zoveel vrije uren met het forum bezig, en het kost ze nog geld ook.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#21 Bericht door Steven » 12 nov 2003, 20:43

nou het idee van geld vragen om op het forum te mogen ben ik opzich niet voor hoor... niet dat ik niet zou willen betalen, maar op zo'n manier word het forum toch veel minder toegangkelijk. zeker voor mensen die al niet zo heel handig met internet zijn.

dan liever iets meer mod werk en af en toe een vervelende bezoeker! maar het forum is in principe van en voor liefhebbers.

Gebruikersavatar
Haakie
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
Locatie: Borne (Ov)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Haakie » 12 nov 2003, 23:08

Precies, dat heb ik ooit eens meegemaakt met een ander forum. Daarom lijkt me dat merchandising-systeem van Maarten een leukere optie. Die actie met die patches van Mario heeft al bewezen dat daar intresse voor is.

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#23 Bericht door Steven » 12 nov 2003, 23:19

ja merchandise (t-shirts, petjes, patches enz enz...) zijn een leuk idee om een beetje bij te verdienen en zo de server kosten enzo een beetje te kunnen dekken.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#24 Bericht door Maarten » 13 nov 2003, 20:00

We denken inderdaad aan een merchandising systeem, leuke Kreidler items aanbieden en er iets op verdienen om de site betaalbaar te houden. Niet dat de kosten zo hoog zijn hoor, die zijn momenteel 50 euro per maand en die worden vooralsnog door mij betaald. (en dat vind ik prima, dat wil ik zelf zo voorlopig)

Maar ook denken we aan een systeem met vaste leden, die krijgen dan een email adres gebruikersnaam@kreidler.nl en misschien dat er dan een chat-area komt voor alleen de vaste leden, en we denken nog na over andere interessante privileges voor een betalend lid. Forum en site zullen zeker wel volwaardig toegankelijk blijven voor niet betalende leden, en een contributie wordt ook geen hoog bedrag, denk dan inderdaad aan iets van 5 euro per jaar. Zouden er 50 leden zijn die daar op reageren, dan heb je het over 250 euro en dan hebben we met z'n allen de kosten toch al leuk verdeeld.

Ander alternatief is banners en pop-ups van sponsors.... nahhhh nee hoor, zo ver zal ik niet snel gaan :-)

Maar we denken er over na... geen haast, alles gaat prima momenteel en de kosten zijn goed te overzien. En het is ons aller hobby.

Maar vergeet niet dat wij er ook veel tijd insteken, laatst met die verhuizing van de servers heb ik zeker 14 uur pagina's en topics zitten aanpassen, de verkiezingen opzetten was ook ruim 5 uur werk met die 39 inzendingen. En Joost steekt er ook enorm veel tijd in, denk aan de nieuwe mogelijkheden nu om artikelen te plaatsen of aan de onderdelenboekjes die hij online heeft gezet, en wat te denken van het laatste artikel geplaatst door Frans en de vele vele uren moderator werk die hij aan het forum besteedt.

Als er dan van die mensen zijn die er lol in hebben om valse stemmen in de verkiezingen uit te brengen of die denken dat dit forum uit zich zelf zo mooi en zo snel draait of dat het allemaal gratis en vanzelfsprekend is, dan hebben zij het toch echt mis. Of die graag aanschoppen tegen moderators en het nooit eens zijn met een beslissing, of ruzie hebben/maken met de andere leden... sja, dan baal ik er ook wel eens van.

Maar in hoofdlijnen vind ik de site die we zo met z'n allen hebben echt super (breitwand), met zo veel informatie en zo veel leden en zo veel leuke items en zo veel enthousiaste mensen... Leuke hobby, zowel de site als de Kreidler... jammer dat ik zelf zo weinig rij en sleutel de laatste jaren, maar dat komt ook wel weer. Nou ja, ik zit al weer veel te lang te oh'en nu, groetjes en have fun!

Gebruikersavatar
pimvandongen
Berichten: 4707
Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 56 keren

#25 Bericht door pimvandongen » 13 nov 2003, 20:04

Ik zal de kosten bijdrage zeker steunen!

Plaats reactie