Huib - Kreidlerclublid mei 2009

Elke maand zetten we iemand van de club in de schijnwerpers
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Huib - Kreidlerclublid mei 2009

#1 Bericht door Maarten » 30 apr 2009, 09:53

Huib - Kreidlerclublid mei 2009

Een snelle man deze maand op de voorpagina van kreidler.nl. Gek van Kreidlers, vooral de rode Piet van de Gaag modellen. Bouwt ook wel eens een Kreidlercrossertje. Organiseert jaarlijks een snelle toertocht, steeds met een ander thema, zoals de kerkentocht, toen raceten we langs kerken, of de kamperstocht, toen scheurden we door de woonwagenkampen.
We hebben het dus over niemand minder dan Huib en hij is Kreidlerclublid van mei 2009!

Goed gedaan Huipie!


Afbeelding
Huib tijdens de bloembollenrit 2009


V R A G E N L I J S T

Wanneer werd jij besmet met het Kreidlervirus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?

Ik was nog 15 denk, in de crossfietstijd, er reden hier in de buurt natuurlijk heel wat rond en dat was het dan natuurlijk. Wat het meest indruk maakte uit die tijd was Nootdorp, daar zat Piet Gaag en die Kreidlers dat vond ik echt fantastisch. Ik weet nog wel dat ik bij het zwembad was of bij de sportvelden? En toen kwam er een Kreidler uit Nootdorp en die deed denk een testrit?? Dus die kwam aan rijden voluit, draaide op toen nog een normale kruising en ging met een bloedgang weer terug. Nou die keek ik helemaal na en toen was het simpel, zo een wou ik ook ;-)


Afbeelding
Huib - Kreidlerclublid mei 2009 - Toen hij 16 was al gek van Kreidler


Wat vind jij het leukste aan de Kreidlerhobby?

Het leukste? ik denk 8 jaar geleden toen ik weer met de Kreidlers begon, was ik veel aan het sleutelen en aan het testen hoe ik dat ding natuurlijk net zo snel kreeg als Piet en zonder hem bij Piet neer te zetten. Dus ik ging overal heen en kocht de spullen her en der wat ik nodig had. Elke keer een dingetje erbij. Op tweetact gebied weet ik nu veel meer dan toen ik 16 was, toen had ik alleen een snelle cilinder gekocht bij Piet en daar reed ik dan mee. Nu ben ik zelf aan het frezen en heb veel meer kijk gekregen waarom er wat gebeurt bij een bepaalde verandering bv. Het mooie van dit is dat ik nu het meeste zelf kan. Dat is een leuk onderdeel. Ook het rijden met de club heb ik lol aan, de club wordt steeds groter. Je leert steeds meer mensen kennen en met elkaar op stap is altijd weer gezellig. Op dit moment is de hobby een leuk onderdeel van mijn leven.

Afbeelding
ff stoer doen.

Wat voor Kreidler vind jij het mooist?

Ik blijf dus een beetje bij Piet Gaag hierbij, dat vind ik gewoon het mooiste modelletje. Ik heb ze nu in bijna alle kleuren gehad en heb nu twee rode en een oranje. En ik zit te denken om die oranje ook nog rood te maken. Rood heb het toch het meest vind ik nu. Maar ik ben ook bezig met een VHS en die maak ik gewoon zoals ik hem leuk vind, ik zoek altijd een beetje een eigen ding erin. Het hoeft zeker niet perse origineel te zijn.

Welk type Kreidler vind je het mooist, en welke het lelijkst?

Zie boven, de mijne en bv Stefan de Roo, dát zijn Kreidlers. Eitankjes en verwante heb ik eigenlijk nooit wat mee gehad bv.

Je staat met je net gerestaureerde Kreidler op een meeting, en iemand zegt je dat je buddyseat van het verkeerde type is, hoe reageer je?

Ligt eraan wie het zegt ;-) maar het maakt mij dus niet zoveel uit.


Afbeelding
Huib's vader reed Puch.


Wie bewonder je het meest binnen de Kreidlerhobby?

Ik raak niet zo snel meer verwonderd, soms nog bij vrouwen. Maar daar is er maar 1 en dat is Kees Verleeuwen uit de Lier, die maakt wel eens wat voor me, dat doet hij echt prachtig en met veel geduld en het is me eigenlijk soms een raadsel hoe die dat doet met zijn beperkingen want hij zit in een rolstoel. Voor hem heb ik zeker bewondering.

Je bent één dag minister van verkeer, wat ga je doen?

Ik denk dat ik me lekker laat rond rijden in zo'n grote bak met chauffeur, naar Scheveningen over de boulevard ;-) Ik geloof niet dat ik me daar in moet mengen, ik zou ook niet weten waar ik moet beginnen.

Wat is je favoriete weg/route om met de Kreidler te rijden?

Ik rij denk het meeste hier in de buurt, gewoon een beetje neuzen wat ze allemaal aan het veranderen zijn etc.

Afbeelding
Huib en z'n tourmaten


Wat vind jij van het opvoeren van de Kreidlers? Doe jij daar aan mee?

Beetje dus, ik rij leuk mee voorin. En vind dat ook een leuk element bv in de toerrit ;-) Effe kijken denk ik dan.

Wie mag er absoluut niet op jouw Kreidler rijden?

Ik denk in de richting van een heel dik iemand ofzo, anders zou ik het niet weten.

Hoeveel Kreidlers heb jij? Zou je er nog een Kreidler bij willen hebben, en welk type dan?

Heb er nu drie en ik zou het er wel met twee af kunnen. Ik heb ook nog de VHS das waar, dus 4. zat.

Afbeelding
Huib - Kreidlerclublid mei 2009 - Stompwijkse rit 2008

Ben je nog gek van andere merken bromfietsen, motoren, auto's etc.?

Zeker, heb een leuke RD 350 Yamaha en een DT250 Yamaha. Ook oudjes en tweetact, heerlijk speelgoed. Had ook een Capri maar die ging te veel roesten. Maar ik heb wel wat met auto's, motoren. Ik neig hierbij altijd een beetje naar vroeger, heb eigenlijk niks met nieuw.

Afbeelding
Snelle Huib op de Yamaha RD

Wat is het idiootste dat je ooit met je Kreidler hebt gedaan?

Dat is toch een beetje dat sporten denk, achter Wilco en Frankie aan op de rijksweg in de stromende regen met een hobbel in mijn voorwiel. Achteraf denk je dan, gelukkig ging dat goed.

Ben je een mooi weer rijder, staat je Kreidler zelfs gepoetst in de huiskamer, of rij je dagelijks door weer en wind?

Ik rij naar mijn werk met de Kreid zo nu en dan. Een toerrit in de regen laat ik lopen. Ik heb er een tijdje wel een gehad in de huiskamer, maar ben verhuisd en hier past het niet zo. ik probeer ze natuurlijk netjes te houden.

Afbeelding
TourritWelk Kreidler- of motorevenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?

heb niet echt een voorkeur, heb van allerlei ritjes leuke herinneringen.

Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?

8je denk, heb nooit echt geracet ofzo maar ik probeer altijd wel een beetje erbij na te denken dat het niet te gek wordt. Je kan gevaar ook opzoeken.

Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je Kreidler?

Dat is denk toch Kees Verleeuwen. Die heeft het meeste voor mij gedaan. Daar hangt ook nog een beetje de hobby sfeer, ik kom met mijn cilindertje, effe honen bv. Dan heeft hij er nog wat in de kast liggen en doen we dat gelijk met z'n tweeën en aan het eind van het verhaal zegt tie, zit wel goed zo je heb mij ook geholpen. Dat is leuk. Maar Claus en Piet hebben ook leuk geholpen.


Afbeelding
Rode Piet vd Gaag Kreidlers, zo ziet Huib ze het liefst.

Hoe vet smeer je je Kreidler, en meng je zelf?

Ik rij ongeveer 1/35 met Castrol TTS daar heb ik een goed gevoel bij.

Je ziet dat iemand het Kreidlerkapje van je vorkbovenplaat probeert te stelen, wat doe je?

Ik ga even met hem praten.

Wat vind jij het leukst op de Kreidlersite? En waar erger je je mateloos aan op de site?

Zeker in het begin heb ik heel veel plezier gehad van deze site met het bediscussiëren en uitzoeken etc met dat tunen. Ik ben nog altijd een beetje trots op het topic Foto's plaatsen van getunede cilinders ;-) ik erger me niet zo snel. Maar ik wil ook Maarten hier niet vergeten want als hij er niet was geweest dan was mijn topic er helemaal niet geweest ;-) Pluim voor Maarten en hij blijft maar doorgaan met van alles en nog wat. Toppertje.

Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?

Ik zou het niet weten.

Waarvoor ga jij naar een Kreidler-evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?

Gewoon gezellig met elkaar, een beetje ondeugende spanning maar gewoon leuk. Kreidlers natuurlijk.

Doe jij veel zelf aan je Kreidler, of besteed je alles uit?

De cilinder zelf laat ik meest tunen door bv Kees of Claus of Piet en dan zelf de rest. Piet doet wel altijd de ontsteking afstellen.

Afbeelding
Huib's crosser met Kreidlerblok.

Wat is je lievelingsmaal?

We gaan nu Burrito's eten, dat maakt mijn vrouwtje toppie.

Vind je de Kreidlerhobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?

Elke keer een dingetje, tien dubbeltje worden ook een gulden, ik heb dus alles beetje bij beetje bij elkaar gesprokkeld en een olifant heb toch de grootste, het kan altijd gekker en duurder, ik laat die olifant gaan ;-) . Kortom het past goed bij mij.

Kun je alle onderdelen die je nodig hebt nog vinden? Helemaal niet meer, of alleen als je veel geld neertelt?

Tja.... ik heb gelukkig nog een Denfeldje kunnen vinden en ook gelukkig voor een leuke prijs maar het meeste is wel te krijgen maar met sommige dingetjes moet je geluk hebben of veel geld neer leggen.

Afbeelding
Snelle rit Delft 04-07-2004

Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....

Tja... ben getrouwd met Magda, gelukkig nog steeds en woon in Delfgauw vlakbij pa en ma. Ik sleutel weer op de plek waar ik vroeger toen ik 16 was ook sleutelde, bij pa in de schuur dus. ] Mijn vader was tuinder en heeft een redelijke grote schuur. De grond van de kassen is verkocht en hij woont er nog in het huis met de schuur en een klein kasje. Ik heb thuis ook wel ruimte maar met 5 motorfietsjes is het gevuld ;-). Op dit moment ben ik redelijk op orde met de Kreidlers, heb het meeste wel uitgedokterd. ben nu dan nog wel met de VHS bezig maar op mijn gemak. Ik werk bij de Porceleyne Fles in Delft daar maak ik aardewerk. Prachtig oud bedrijf www.royaldelft.com ook leuk voor een bezoekje. Heb de afgelopen jaren verschillende ritjes opgezet. Het zit nog steeds in mijn hoofd maar we zijn nu hier in de buurt wel in alle uithoeken geweest die ik ken. Dus ben een beetje denkende "" wat nu?"" Ik probeer altijd iets creatiefs te doen, net effe anders, heb nog een idee voor de Eerste Internationale tuinder huizen rit. Maar die zit dus al in die categorie, wat nu nog? :-) heeft iemand een leuk idee laat het me weten. Maar ook tot nu toe is er elke keer weer een rit her en der en misschien lopen we zo wel het seizoen door, het zou best kunnen. Ook ben ik een beetje bang voor de opkomst, want als er ineens 100 man staat moet het wel voor elkaar zijn. Ben ook nog steeds een beetje verlegen dus ja? ;-) dat zijn van die dingetjes. Verder ben ik gister naar het Tentfeest geweest, de laatste keer voor mijn 40ste. Das toch ook wat. Wel is jammer dat je niet meer terug kan maar gelukkig hebben we een Kreidler, tijdloze degelijkheid ;-) Mensen ik hoop op nog een hoop leuke ritjes zonder ongelukken. Stiekem had ik wel een beetje gehoopt dat ik een keer maand lid zou worden ;-) Ergens zit er nog zo'n gedachte misschien wordt ik nog beroemd, dat is dan toch nog een beetje gelukt en wel nog voor mijn 40ste ;-)

Huib

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6356
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

#2 Bericht door Gijs » 01 mei 2009, 17:41

Huipie gefeliciteerd met deze eretitel!

Gebruikersavatar
arjan v
Berichten: 487
Lid geworden op: 12 jan 2008, 19:28
Locatie: hazerswoude dorp
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#3 Bericht door arjan v » 01 mei 2009, 17:42

leuk stukje Huib en gefeliciteerd



Arjan

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 01 mei 2009, 17:53

Huib gefeliciteerd. Je hebt het dik verdiend.
Zie hier en daar bekende foto's :wink:
Soms krijgt Maarten van mijn een tip. 8)
We zijn als Stompwijkse nozems nog steeds jaloers op dat mooie Van Veen gekleurde motorjack.

Enzo

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

#5 Bericht door Theove » 01 mei 2009, 18:26

Gefeliciteerd Huib :clap :clap

Ook jij dik verdiend!

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#6 Bericht door dijk » 01 mei 2009, 19:19

Gefeliciteerd Huib dit heb je zeker verdiend :clap

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4803
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 668 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

#7 Bericht door Monsma » 01 mei 2009, 19:27

Gefeliciteerd Huib :wink: :!:

Mvgr Anne

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

#8 Bericht door nozems » 01 mei 2009, 19:32

Huib van harte man :clap leuk verhaal :!: :D

Gebruikersavatar
papabrolli
Berichten: 2073
Lid geworden op: 10 jul 2005, 19:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door papabrolli » 01 mei 2009, 19:48

Huib, gefeliciteerd met de titel :thumbleft echt verdiend :clap

Erwin.

Gebruikersavatar
gerwinskreidler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 30 dec 2006, 19:55
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door gerwinskreidler » 01 mei 2009, 19:51

Leuk stukje! Gefeliciteerd! :D

Gerwin

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#11 Bericht door Andre » 01 mei 2009, 20:10

He Huib, gefeliciteerd en weer een leuk verhaal.
Ik dacht eigenlijk dat je boomchirurg was, maar je doet heel iets anders lees ik :oops:
En 40 had ik je ook nog niet gegeven, het helpt dan toch door een beetje op die brommers te blijven rijden :wink:

gr Andre

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#12 Bericht door MichielJ » 01 mei 2009, 20:18

Ja, op welk ritje zien we hem niet met het felgekleurde kort-model lederen motorjack 8)

Van harte Huib. Dik verdiend.

Michiel

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1634
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 102 keren

#13 Bericht door Richard B » 01 mei 2009, 20:19

dik verdiend huib,leuk om te lezen ook! :D

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#14 Bericht door RS3001 » 01 mei 2009, 20:32

Mooi wark, Huib......kreidler man pur sang :!:

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#15 Bericht door Fred57 » 01 mei 2009, 20:48

Gefeliciteerd Huib !
Een leuk verhaaltje er weer bij !

Gr Fred

Marco RS-S
Berichten: 597
Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#16 Bericht door Marco RS-S » 01 mei 2009, 21:02

leuk intervieuw Huub, Gefeliciteerd.... :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

#17 Bericht door Maarten » 01 mei 2009, 21:26

Ja, leuk stukje geworden Huib, al zeg ik het zelf, maar jij hebt het natuurlijk toch zelf geschreven.

Enzo is mijn rechterhand bij de totstandkoming van veel zaken op deze site, dank je wel voor de hulp Tjerry!

mrbillet
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 dec 2005, 20:19
Locatie: Den Haag
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#18 Bericht door mrbillet » 01 mei 2009, 21:45

Huib, van harte gefeliciteerd,
jij was het eerste forumlid dat ik leerde kennen,
gouwe gozer, je verdient het. :clap

groeten Rene

Gebruikersavatar
pluisje
Berichten: 1918
Lid geworden op: 25 mar 2004, 14:11
Locatie: Monster
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#19 Bericht door pluisje » 01 mei 2009, 21:53

hoi Huib, lekker stukje!

gefeliciteerd met het vrouwtje en je eigen plek,
hopenlijk gaat dit dalijk niet ten kosten van de 5 fietsjes,
als er dalijk kleine drijfstangetjes komen :wink:

geluk!

Gebruikersavatar
rick rol
Berichten: 3332
Lid geworden op: 30 sep 2004, 19:06
Locatie: noordwijkerhout
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#20 Bericht door rick rol » 01 mei 2009, 22:17

Huib jongen proficiat

leuk stukje en mooie foto,s

gr RR

Gebruikersavatar
Nico Ha
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 aug 2004, 18:35
Locatie: Hazerswoude dorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

#21 Bericht door Nico Ha » 01 mei 2009, 22:28

Hoi Huib, gefeliciteerd \:D/ en dat we je nog op vele ritten en meetings mogen zien 8)

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#22 Bericht door Rommats » 01 mei 2009, 22:32

Huib,
Gefeliciteerd man,maar je was al hartstikke beroemd voor dat je lid van de maand werd :wink:

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#23 Bericht door kreidler-holland » 01 mei 2009, 22:47

Gefeliciteerd huib

ik vind dat je leuke ''workshops'' hebt op het forum
een verdiende titel

Gebruikersavatar
AndreH
Beheerder
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 sep 2007, 22:06
Locatie: 's-Heerenbroek
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door AndreH » 01 mei 2009, 23:36

Gefeliciteerd Huib!
Erg leuk stukje weer

Gebruikersavatar
svdh
Berichten: 1509
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:09
Locatie: Veghel, Noord-Brabant
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#25 Bericht door svdh » 01 mei 2009, 23:39

Gefeliciteerd met de titel Huib!

Plaats reactie