Opbouw van een 81er duitse Florett RS
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Opbouw van een 81er duitse Florett RS
Nu ik bijna met de restauratie van de RS klaar ben heeft Emilio me aangeboden om er een Video van te maken. Hij heeft daarom zowel informatie als veel foto's van me toegestuurd gekregen zodat hij voldoende materiaal had om de Video te maken.
Ik hoop nu de komende dagen een toelatingskeuring bij de TüV (Duitse RDW) te laten afnemen en een “Vermogenstoename„ in het kenteken te laten opnemen.
Een SP50 van JTmx-Racing (Rion) en een door Creanovativ berekende Cilinderkop zijn de volgende stappen!
Voor de goede orde: in Duitsland zijn de mogelijkheden tot Tunen om legaal op de weg te rijden slechts zeer beperkt.
Emilio bedankt voor de te gekke Video!
Veel plezier!!
Ik hoop nu de komende dagen een toelatingskeuring bij de TüV (Duitse RDW) te laten afnemen en een “Vermogenstoename„ in het kenteken te laten opnemen.
Een SP50 van JTmx-Racing (Rion) en een door Creanovativ berekende Cilinderkop zijn de volgende stappen!
Voor de goede orde: in Duitsland zijn de mogelijkheden tot Tunen om legaal op de weg te rijden slechts zeer beperkt.
Emilio bedankt voor de te gekke Video!
Veel plezier!!
- KreidlerRS
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 13:26
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
die roten kreidler RS mag ich besonders...
deine ist ja echt klasse geworden roman
vorallem da ich ja deine genauigkeit dort mitbekommen habe und wieviel wert du auf sehr hohe qualität gelegt hast.
so eine rote ( red baron) habe ich kürzlich auch erst aufgebaut. nur in "langsamer" version.
http://www.youtube.com/watch?v=sPEsQHmnfsc
besonders witzig ist dort ein meteor zylinder prototyp der verbaut wurde.
einer von 3 stk die auf der IFMA in den 80er Jahren für die VV GS 50 gedacht war sowie als "tuning" zylinder für die RS 50. zur serienfertigung kam es aber leider nie.
steuerzeiten entsprechen dem 15. - . -
gruß dirk
deine ist ja echt klasse geworden roman
vorallem da ich ja deine genauigkeit dort mitbekommen habe und wieviel wert du auf sehr hohe qualität gelegt hast.
so eine rote ( red baron) habe ich kürzlich auch erst aufgebaut. nur in "langsamer" version.
http://www.youtube.com/watch?v=sPEsQHmnfsc
besonders witzig ist dort ein meteor zylinder prototyp der verbaut wurde.
einer von 3 stk die auf der IFMA in den 80er Jahren für die VV GS 50 gedacht war sowie als "tuning" zylinder für die RS 50. zur serienfertigung kam es aber leider nie.
steuerzeiten entsprechen dem 15. - . -
gruß dirk
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
door de extra luchtgatten, a 15mm, is het geluid niet meer.
de "Luftdüsen", Et-Nr. 37.22.37 van de Kreidlerframe heb ik extra voor het geluid te minderen ingebouwd.
heb het getest eerst met een luchtgat dan met 2....
de 23 mm Bing is niet louder, dan de ori 20mm
en met de ori luchtfilter loopt die 23mm Bing niet
probeer ma noog een Twin Air filter, normal mut die beter funktionieren dan de sch...immi filter 60mm..
HD is nu 90
Groetjes naar NL,
Roman
de "Luftdüsen", Et-Nr. 37.22.37 van de Kreidlerframe heb ik extra voor het geluid te minderen ingebouwd.
heb het getest eerst met een luchtgat dan met 2....
de 23 mm Bing is niet louder, dan de ori 20mm
en met de ori luchtfilter loopt die 23mm Bing niet
probeer ma noog een Twin Air filter, normal mut die beter funktionieren dan de sch...immi filter 60mm..
HD is nu 90
Groetjes naar NL,
Roman
- Bijlagen
-
- IMG_0048.JPG (55.24 KiB) 34102 keer bekeken
-
- IMG_0039.JPG (35.35 KiB) 34102 keer bekeken
-
- IMG_0035.JPG (40.76 KiB) 34102 keer bekeken
-
- IMG_0029.JPG (39.2 KiB) 34102 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
heb nu de filter van de Simson bewerkt, die worden hier in Duitsland verkoopt voor een RS
Mijn Motor had Asthma bronichiale met deze filter
heb een andere filter ingezet..
Mijn Motor had Asthma bronichiale met deze filter
heb een andere filter ingezet..
- Bijlagen
-
- 6.JPG (30.98 KiB) 33642 keer bekeken
-
- 4.JPG (28.82 KiB) 33642 keer bekeken
-
- 3.JPG (29.76 KiB) 33643 keer bekeken
-
- 1.JPG (45.51 KiB) 33643 keer bekeken
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Let op bij het inbouwen van het nieuwe filter dat de kant waar het gaasje los is gehaald niet aan de kant van de carburateur komt.
Dit soort filters pas ik ook toe, één keer verkeerd om gemonteerd en je raad wel wat er gebeurde.. Metaalmoeheid en knak... Stukje gaasje door de carburateur, gelukkig was de rsp sterk .
Dit soort filters pas ik ook toe, één keer verkeerd om gemonteerd en je raad wel wat er gebeurde.. Metaalmoeheid en knak... Stukje gaasje door de carburateur, gelukkig was de rsp sterk .
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9302
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 944 keren
- Ontvangen waarderingen: 776 keren
Robert1 schreef:Let op bij het inbouwen van het nieuwe filter dat de kant waar het gaasje los is gehaald niet aan de kant van de carburateur komt.
Dit soort filters pas ik ook toe, één keer verkeerd om gemonteerd en je raad wel wat er gebeurde.. Metaalmoeheid en knak... Stukje gaasje door de carburateur, gelukkig was de rsp sterk .
ja,
die kant waar het gaasje los is gehaald, heb ik naar buiten gemonteert.
Kan ook de kant waar het gaasje los is gehaald, met Sika-Flex de rand afgedicht.....
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 16 aug 2009, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.