Opbouw van een 81er duitse Florett RS

Verslagen van restauraties, het volledig opknappen en opnieuw opbouwen van een Kreidler - Restoring a Kreidler
Bericht
Auteur
Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Opbouw van een 81er duitse Florett RS

#1 Bericht door Eifelyeti » 13 jul 2009, 08:35

Nu ik bijna met de restauratie van de RS klaar ben heeft Emilio me aangeboden om er een Video van te maken. Hij heeft daarom zowel informatie als veel foto's van me toegestuurd gekregen zodat hij voldoende materiaal had om de Video te maken.
Ik hoop nu de komende dagen een toelatingskeuring bij de TüV (Duitse RDW) te laten afnemen en een “Vermogenstoename„ in het kenteken te laten opnemen.
Een SP50 van JTmx-Racing (Rion) en een door Creanovativ berekende Cilinderkop zijn de volgende stappen!

Voor de goede orde: in Duitsland zijn de mogelijkheden tot Tunen om legaal op de weg te rijden slechts zeer beperkt.

Emilio bedankt voor de te gekke Video!


Veel plezier!!


Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19179
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 481 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#2 Bericht door dijk » 13 jul 2009, 09:40

leuk filmpje gemaakt johan en roman :mrgreen:

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

#3 Bericht door emilio » 13 jul 2009, 13:01

Dank je wel Jeroen!! Roman is een hele tijd bezig geweest om de RS op te bouwen. Stap voor stap heeft hij iedere beslissing gewikt en gewogen. Slechts het beste van het beste was goed genoeg. Mocht hij hem ooit verkopen dan heeft hij in mij een potentiële koper :mrgreen: .....

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#4 Bericht door Eifelyeti » 13 jul 2009, 14:00

bedank Jereon :D

Gebruikersavatar
KreidlerRS
Berichten: 169
Lid geworden op: 06 jun 2007, 13:26
Locatie: Duitsland
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door KreidlerRS » 13 jul 2009, 15:58

die roten kreidler RS mag ich besonders...
deine ist ja echt klasse geworden roman :clap :clap :clap
vorallem da ich ja deine genauigkeit dort mitbekommen habe und wieviel wert du auf sehr hohe qualität gelegt hast.


so eine rote ( red baron) habe ich kürzlich auch erst aufgebaut. nur in "langsamer" version.

http://www.youtube.com/watch?v=sPEsQHmnfsc

besonders witzig ist dort ein meteor zylinder prototyp der verbaut wurde.
einer von 3 stk die auf der IFMA in den 80er Jahren für die VV GS 50 gedacht war sowie als "tuning" zylinder für die RS 50. zur serienfertigung kam es aber leider nie.

steuerzeiten entsprechen dem 15. - . -

gruß dirk

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4804
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 669 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

#6 Bericht door Monsma » 13 jul 2009, 17:00

Bijzondere manier van restaureren zo met het filmpje maar het resultaat mag er zijn.

Supper, veel plezier ermee en succes met de laatste stappen.

Ja rode rs mogen er zijn Dirk

Mvgr Anne Monsma

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#7 Bericht door Eifelyeti » 15 jul 2009, 10:19

bedank :wink:

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

#8 Bericht door emilio » 15 jul 2009, 11:33

Roman...Je hebt je luchtfilter aangepast door 2 extra luchtgaten te boren. Denk je wel door de Tüv te komen in verband met het extra geluid wat het filter maakt?

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#9 Bericht door Eifelyeti » 15 jul 2009, 13:59

door de extra luchtgatten, a 15mm, is het geluid niet meer.

de "Luftdüsen", Et-Nr. 37.22.37 van de Kreidlerframe heb ik extra voor het geluid te minderen ingebouwd.

heb het getest eerst met een luchtgat dan met 2....

de 23 mm Bing is niet louder, dan de ori 20mm :wink:

en met de ori luchtfilter loopt die 23mm Bing niet :cry:

probeer ma noog een Twin Air filter, normal mut die beter funktionieren dan de sch...immi filter 60mm..

HD is nu 90

Groetjes naar NL,

Roman
Bijlagen
IMG_0048.JPG
IMG_0048.JPG (55.24 KiB) 34002 keer bekeken
IMG_0039.JPG
IMG_0039.JPG (35.35 KiB) 34002 keer bekeken
IMG_0035.JPG
IMG_0035.JPG (40.76 KiB) 34002 keer bekeken
IMG_0029.JPG
IMG_0029.JPG (39.2 KiB) 34002 keer bekeken

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

#10 Bericht door Andy » 15 jul 2009, 23:31

Hoi Roman welke sproeier heb je erin,,, ik rij ook met 23 bing (50cc) en ori koker zonder gaasje of xtra gat en met sproeier 85.

En dat gaat goed ...

Andy,

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

#11 Bericht door hermanp » 15 jul 2009, 23:36

HD is 90, dus dat zal de Hauptdüse zijn, oftewel de hoofdsproeier?

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

#12 Bericht door Andy » 15 jul 2009, 23:47

Bij mij ging ie al 4takten met een 88, dan is 90 inderdaad te groot voor een standaard koker.

Andy,

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#13 Bericht door Eifelyeti » 16 jul 2009, 00:07

hermanp schreef:HD is 90, dus dat zal de Hauptdüse zijn, oftewel de hoofdsproeier?
ja Hauptdüse.... :oops:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#14 Bericht door Eifelyeti » 16 jul 2009, 00:11

Andy schreef:Hoi Roman welke sproeier heb je erin,,, ik rij ook met 23 bing (50cc) en ori koker zonder gaasje of xtra gat en met sproeier 85.

En dat gaat goed ...

Andy,
Hallo Andy,

ik komm dan me de 23mm Bing niet op touren met de standaard koker,

welke timing was het bij je cilinder?

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

#15 Bericht door Andy » 16 jul 2009, 00:24

Timing weet ik niet zou je Piet vd Gaag moeten vragen, als ie een archief bijhoudt.

Ik heb geen hoogtoerige cilinder maar één getund op kracht, top snelheid is 100km.

Andy,


ps. Al geprobeerd zonder koker met HD 90 ??? Dan weet je genoeg.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#16 Bericht door Eifelyeti » 16 jul 2009, 01:43

nee, oke, dat geprobeer ik achter de bezoek van de TÃœV....... zonder kenteken is dat met het testen niet zo mooi, :lol:


100 was te groot ok zonder koker, met deze heb ik begonnen

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

#17 Bericht door emilio » 16 jul 2009, 07:22

Mijn vrouw rijdt met een 22 mm Bing met ori Koker (nog zonder extra gaatjes)en met zeefje. Het is een 50 cc 4 Poorter. Sproeier een 90. Bij 92 begint hij te viertakten. Bougie is lekker koffiebruin......

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#18 Bericht door Eifelyeti » 16 jul 2009, 09:20

ik heb ja ook noog een originele Kop montiert, noog :wink:

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#19 Bericht door Eifelyeti » 11 aug 2009, 10:42

heb nu de filter van de Simson bewerkt, die worden hier in Duitsland verkoopt voor een RS #-o

Mijn Motor had Asthma bronichiale met deze filter :cry:

heb een andere filter ingezet..
Bijlagen
6.JPG
6.JPG (30.98 KiB) 33542 keer bekeken
4.JPG
4.JPG (28.82 KiB) 33542 keer bekeken
3.JPG
3.JPG (29.76 KiB) 33543 keer bekeken
1.JPG
1.JPG (45.51 KiB) 33543 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#20 Bericht door Eifelyeti » 11 aug 2009, 10:45

noog wat fotos
Bijlagen
13.JPG
13.JPG (32.03 KiB) 33539 keer bekeken
9.JPG
9.JPG (39.89 KiB) 33539 keer bekeken
8.JPG
8.JPG (29.71 KiB) 33539 keer bekeken
7.JPG
7.JPG (37.08 KiB) 33539 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#21 Bericht door Eifelyeti » 11 aug 2009, 10:47

noog wat...
Bijlagen
17.JPG
17.JPG (54.84 KiB) 33535 keer bekeken
15.JPG
15.JPG (33.93 KiB) 33535 keer bekeken
14.JPG
14.JPG (42.04 KiB) 33534 keer bekeken

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#22 Bericht door Eifelyeti » 11 aug 2009, 10:52

Nu is ook de SP50 van Rion montiert...
Bijlagen
10082009003.jpg
10082009003.jpg (58.54 KiB) 33524 keer bekeken
IMG_0002 (Kopie).JPG
IMG_0002 (Kopie).JPG (85.64 KiB) 33524 keer bekeken
IMG_0003 (Kopie).JPG
IMG_0003 (Kopie).JPG (99.23 KiB) 33524 keer bekeken

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4804
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 669 keren
Ontvangen waarderingen: 277 keren

#23 Bericht door Monsma » 16 aug 2009, 09:28

Mooie uitlaat Roman

Gebruikersavatar
Robert1
Berichten: 2333
Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
Locatie: Ergens in Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#24 Bericht door Robert1 » 16 aug 2009, 12:18

Let op bij het inbouwen van het nieuwe filter dat de kant waar het gaasje los is gehaald niet aan de kant van de carburateur komt.

Dit soort filters pas ik ook toe, één keer verkeerd om gemonteerd en je raad wel wat er gebeurde.. Metaalmoeheid en knak... Stukje gaasje door de carburateur, gelukkig was de rsp sterk :| .

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

#25 Bericht door Eifelyeti » 16 aug 2009, 12:51

Robert1 schreef:Let op bij het inbouwen van het nieuwe filter dat de kant waar het gaasje los is gehaald niet aan de kant van de carburateur komt.

Dit soort filters pas ik ook toe, één keer verkeerd om gemonteerd en je raad wel wat er gebeurde.. Metaalmoeheid en knak... Stukje gaasje door de carburateur, gelukkig was de rsp sterk :| .

ja,

die kant waar het gaasje los is gehaald, heb ik naar buiten gemonteert.

Kan ook de kant waar het gaasje los is gehaald, met Sika-Flex de rand afgedicht..... :wink:
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 16 aug 2009, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie