Polijsten

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#76 Bericht door Joris » 26 nov 2003, 18:55

waarom niet......?
natuurlijk niet de blokken eronderuit sleutelen
maar gewoon ...
je weet wel...

dat je niks uit mekaar hoeft te halen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#77 Bericht door Burning Tyre » 26 nov 2003, 18:56

Je remplaten kan je er toch zo uithalen, en weer inzetten...

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#78 Bericht door Sander » 26 nov 2003, 18:57

ja kan wel maar t polijsten duurt wel een end

Gebruikersavatar
Joris
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 3764
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:48
Locatie: Breda
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 9 keren
Contacteer:

#79 Bericht door Joris » 26 nov 2003, 19:11

man je hebt tiet zat op vakantie ..... :)

kees_SK
Berichten: 374
Lid geworden op: 08 sep 2002, 22:04
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#80 Bericht door kees_SK » 26 nov 2003, 19:13

Mwah val wel mee, dat het lang duurt..
Ik het toen met de hand gedaan en betoen misschien net 3 uur bezig geweest.
Zie hier het resultaat zoals het er toen de tijd uitzag.

Wow was een beetje fout gegaan met het typen daarnet :shock: :oops:
Bijlagen
kees Kreidler foto (klein).jpg
kees Kreidler foto (klein).jpg (45.94 KiB) 14775 keer bekeken
Laatst gewijzigd door kees_SK op 26 nov 2003, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#81 Bericht door Sander » 26 nov 2003, 19:20

Mwah val wel mee, dat het lang duurt..
Ik heb het toen met de hand gedaan en benmisshcien 2 a 3 bezig geresultaat wasweest.
Zie hier wat toen de tijd het .
vaag :shock:

Gebruikersavatar
spikes
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 nov 2002, 13:05
Locatie: Vaassen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#82 Bericht door spikes » 26 nov 2003, 22:33

mijnes (remtrommels) zijn een stuk mooier nu, ik heb ze met boormachine en staalborsteltje heel wat blanker gekregen, alleen die kleine plekjes.... daar moet geduld op.

Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 sep 2002, 11:11
Locatie: Leidschendam/Leiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#83 Bericht door Evan » 27 nov 2003, 15:08

Het ziet er wel leuk uit die glimmende trommels waar de "kratertjes" uit geslepen zijn,
maar die kratertjes zitten er niet voor niets.....
Zorgen namelijk voor koeling van je remmen. en als je ze eraf haalt zul je stukken minder koeling hebben.

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#84 Bericht door -Johnny- » 27 nov 2003, 17:26

denk dat dit wel mee zal vallen...ken eigenlijk geen enkel ander merk die dit net zoals kreidler heeft. zundapp, honda, yamha etc. hadden/hebben allemaal gladde ankerplaten. 'k denk dat ze anders de koelribben ook wel zo gemaakt zouden hebben als het echt veel zou schelen :P

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#85 Bericht door Dimage » 27 nov 2003, 18:33

Evan schreef:Het ziet er wel leuk uit die glimmende trommels waar de "kratertjes" uit geslepen zijn,
maar die kratertjes zitten er niet voor niets.....
Zorgen namelijk voor koeling van je remmen. en als je ze eraf haalt zul je stukken minder koeling hebben.
Ik hoop dat deze reactie met je handtekening te maken heeft en niet serieus bedoeld is :roll:
Beetje jolig kan geen kwaad

.

Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 sep 2002, 11:11
Locatie: Leidschendam/Leiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#86 Bericht door Evan » 28 nov 2003, 13:25

Dimage schreef:
Ik hoop dat deze reactie met je handtekening te maken heeft en niet serieus bedoeld is :roll:
Beetje jolig kan geen kwaad

.

Ach, gaan we katten?????
Beetje jammer....

ik heb er met een oud motorfietshandelaar over gesproken die vroeger ook geraced heeft (met Kreidler)

volgens hem ben je dan een essentieel stukje koeling kwijt.

Waarom zouden die remankerplaten anders zo pokdalig zijn??

vroeger bij biologie hadden ze het altijd over oppervlaktevergroting, nu is dit geen biologie, maar wel oppervlaktevergroting... hoe groter het oppervlakte dat aan de lucht wordt blootgesteld is hoe beter de koeling.

verder moet je gewoon maar doen wat je leuk vindt,......:S

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#87 Bericht door Steven » 28 nov 2003, 13:52

waarom zijn de remplaten van het setje 116mm champagnolo wielen dan wel gewoon glad?? :roll:

en het minimale verlies aan koeling dat je misschien kwijt ben merk je niet eens.. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#88 Bericht door Burning Tyre » 28 nov 2003, 15:52

Zo warm worden die remmen niet eens...

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#89 Bericht door Dimage » 28 nov 2003, 15:57

Evan schreef: Ach, gaan we katten?????
Beetje jammer....

ik heb er met een oud motorfietshandelaar over gesproken die vroeger ook geraced heeft (met Kreidler)

volgens hem ben je dan een essentieel stukje koeling kwijt.

Waarom zouden die remankerplaten anders zo pokdalig zijn??

vroeger bij biologie hadden ze het altijd over oppervlaktevergroting, nu is dit geen biologie, maar wel oppervlaktevergroting... hoe groter het oppervlakte dat aan de lucht wordt blootgesteld is hoe beter de koeling.

verder moet je gewoon maar doen wat je leuk vindt,......:S
Ik had het idee dat je een half serieuze opmerking maakte en deed het hierom af als een geintje.
Als jij dit dan ook ziet als jou beledigen, mijn excuses hiervoor want dat was niet de bedoeling...

Even serieus verder over de gaande discussie;

Een racer heeft een soort van luchthapper op de ankerplaat om te zorgen dat de binnenkant van de remtrommel extra koeling krijgt.
Omdat het te raken oppervlakte door de remvoering altijd van een materiaal gemaakt is welke slecht zijn warmte kwijt kan, moet deze gekoeld worden wanneer er bij hele hoge snelheden of veelvuldig geremd moet worden.
Je praat dan altijd over de remschijf of het remoppervlak in de trommel zelf.
In een remtrommel heb je al een redelijke koeling door het ronddraaien van de trommel zelf tijdens het rijden.

En over de oppervlaktevergroting; juist dat pokdalige zou er aan meedragen dat je een luchtkussen effect rond de buitenkant van de ankerplaat krijgt (denk maar aan de deuken in golfballen, welke door dit luchtkussen effect, meer draagvermogen krijgen en dus verder komen).
Door dit luchtkussen effect, zou je juist het effect kwijt zijn van het direkte contact van koude lucht met de ankerplaat.

Ik ben dan ook van mening dat dit pokdalige gewoon heeft te maken met het gietprocedé en dat dit niet is gedaan om te zorgen voor extra koeling van de ankerplaat.
Tenslotte zijn er genoeg andere merken die (zoals Johnny ook al aangeeft) gewoon gladde ankerplaten hebben, verreweg de meesten zelfs.

Gebruikersavatar
Evan
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 sep 2002, 11:11
Locatie: Leidschendam/Leiden
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#90 Bericht door Evan » 28 nov 2003, 21:19

nou dan laten we het hier maar bij, wat je zegt klinkt logisch,
maar wat die man mij vertelde klonk mij ook logisch in de oren.

Helmantel
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 55 keren

#91 Bericht door Helmantel » 28 nov 2003, 21:45

Dat ruwe oppervlak is gewoon het gevolg van gieten met zandmallen.

Een groter oppervlakte vergroot inderdaad het koelvermogen, maar dan moet je toch echt met koelribben gaan werken voordat je daar iets van merkt. Anders zou een Zeta cylinder ook beter koelen dan een Mahle :)

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#92 Bericht door nick bakker » 29 nov 2003, 08:23

ik denk ook niet dat het grove van die remtrommels iets te maken heeft met je koeling. bij de spaakwielen zie je dat ze koeling hebben aan de buitenkant van de naaf. Ze zijn zo grof met die kraters door hoe ze gemaakt worden. Net als gegoten sterwielen, Zo werden die remtrommels ook gemaakt en cilinders. Een beetje kraters op een remtrommel zal nooit voor meer verkoeling kunnen zorgen. De wind kan er minder makkelijk langs omdat het ruw is. De nieuwe leleu naven zijn gewoon anders geproduceert. en niet gepolijst daarna

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#93 Bericht door nick bakker » 29 nov 2003, 08:24

hmm zie ik daar een gepolijste, gladde, goude naaf???
Bijlagen
kreidler wegracer.JPG
kreidler wegracer.JPG (33.75 KiB) 14436 keer bekeken

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#94 Bericht door Steven » 29 nov 2003, 11:30

gisteravond ben ik in niekerk geweest waar aalt toersen een praatje kwam houden. daar heb ik speciaal nog even de remplaten bekeken en die waren zo glad als het maar kan... :roll:

dus hier hoeven we niet verder over te praten lijkt me :mrgreen: :clap

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#95 Bericht door tombo » 29 nov 2003, 18:58

Ik zit nu deze topic te lezen, ik heb alleen 1 vraagje, hoe zorg je dat het gepolijste onderdeel zo mooi blijft? En kom nu niet aan met "Ja, dan moet je niet rijden" ;) dat snap ik ook wel.

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#96 Bericht door nick bakker » 29 nov 2003, 18:59

poetsen poetsen poetsen enz..... het wordt wel gauw dof

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#97 Bericht door Sander » 29 nov 2003, 19:35

veel vrijetijd hebben :wink:

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#98 Bericht door tombo » 29 nov 2003, 19:45

Poetsen is geen probleem :) maar ik dacht dat er middeltjes waren, een spuitbus ofzo met iets waardoor het langer bleef glimmen :)

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#99 Bericht door Sander » 30 nov 2003, 08:52

misschien wat blanke lak erover heen spuiten

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#100 Bericht door nick bakker » 30 nov 2003, 11:20

ja dat is niet zomaar blanke lak. als je dat zo na het polijsten erop spuit hecht het nooit. Er zit namelijk heel veel siliconen in die poets. Als je blanke lak erop spuit kan er idd geen lucht meer opkomen en water. maar als er een keer water in komt dan krijg je occidatie van hier tot verweggistan. dit zie je vaak bij velgen van auto's

Plaats reactie