Polijsten
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 22:04
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mwah val wel mee, dat het lang duurt..
Ik het toen met de hand gedaan en betoen misschien net 3 uur bezig geweest.
Zie hier het resultaat zoals het er toen de tijd uitzag.
Wow was een beetje fout gegaan met het typen daarnet
Ik het toen met de hand gedaan en betoen misschien net 3 uur bezig geweest.
Zie hier het resultaat zoals het er toen de tijd uitzag.
Wow was een beetje fout gegaan met het typen daarnet
- Bijlagen
-
- kees Kreidler foto (klein).jpg (45.94 KiB) 14808 keer bekeken
Laatst gewijzigd door kees_SK op 26 nov 2003, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ik hoop dat deze reactie met je handtekening te maken heeft en niet serieus bedoeld isEvan schreef:Het ziet er wel leuk uit die glimmende trommels waar de "kratertjes" uit geslepen zijn,
maar die kratertjes zitten er niet voor niets.....
Zorgen namelijk voor koeling van je remmen. en als je ze eraf haalt zul je stukken minder koeling hebben.
Beetje jolig kan geen kwaad
.
- Evan
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 12 sep 2002, 11:11
- Locatie: Leidschendam/Leiden
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dimage schreef:
Ik hoop dat deze reactie met je handtekening te maken heeft en niet serieus bedoeld is
Beetje jolig kan geen kwaad
.
Ach, gaan we katten?????
Beetje jammer....
ik heb er met een oud motorfietshandelaar over gesproken die vroeger ook geraced heeft (met Kreidler)
volgens hem ben je dan een essentieel stukje koeling kwijt.
Waarom zouden die remankerplaten anders zo pokdalig zijn??
vroeger bij biologie hadden ze het altijd over oppervlaktevergroting, nu is dit geen biologie, maar wel oppervlaktevergroting... hoe groter het oppervlakte dat aan de lucht wordt blootgesteld is hoe beter de koeling.
verder moet je gewoon maar doen wat je leuk vindt,......:S
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ik had het idee dat je een half serieuze opmerking maakte en deed het hierom af als een geintje.Evan schreef: Ach, gaan we katten?????
Beetje jammer....
ik heb er met een oud motorfietshandelaar over gesproken die vroeger ook geraced heeft (met Kreidler)
volgens hem ben je dan een essentieel stukje koeling kwijt.
Waarom zouden die remankerplaten anders zo pokdalig zijn??
vroeger bij biologie hadden ze het altijd over oppervlaktevergroting, nu is dit geen biologie, maar wel oppervlaktevergroting... hoe groter het oppervlakte dat aan de lucht wordt blootgesteld is hoe beter de koeling.
verder moet je gewoon maar doen wat je leuk vindt,......:S
Als jij dit dan ook ziet als jou beledigen, mijn excuses hiervoor want dat was niet de bedoeling...
Even serieus verder over de gaande discussie;
Een racer heeft een soort van luchthapper op de ankerplaat om te zorgen dat de binnenkant van de remtrommel extra koeling krijgt.
Omdat het te raken oppervlakte door de remvoering altijd van een materiaal gemaakt is welke slecht zijn warmte kwijt kan, moet deze gekoeld worden wanneer er bij hele hoge snelheden of veelvuldig geremd moet worden.
Je praat dan altijd over de remschijf of het remoppervlak in de trommel zelf.
In een remtrommel heb je al een redelijke koeling door het ronddraaien van de trommel zelf tijdens het rijden.
En over de oppervlaktevergroting; juist dat pokdalige zou er aan meedragen dat je een luchtkussen effect rond de buitenkant van de ankerplaat krijgt (denk maar aan de deuken in golfballen, welke door dit luchtkussen effect, meer draagvermogen krijgen en dus verder komen).
Door dit luchtkussen effect, zou je juist het effect kwijt zijn van het direkte contact van koude lucht met de ankerplaat.
Ik ben dan ook van mening dat dit pokdalige gewoon heeft te maken met het gietprocedé en dat dit niet is gedaan om te zorgen voor extra koeling van de ankerplaat.
Tenslotte zijn er genoeg andere merken die (zoals Johnny ook al aangeeft) gewoon gladde ankerplaten hebben, verreweg de meesten zelfs.
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ik denk ook niet dat het grove van die remtrommels iets te maken heeft met je koeling. bij de spaakwielen zie je dat ze koeling hebben aan de buitenkant van de naaf. Ze zijn zo grof met die kraters door hoe ze gemaakt worden. Net als gegoten sterwielen, Zo werden die remtrommels ook gemaakt en cilinders. Een beetje kraters op een remtrommel zal nooit voor meer verkoeling kunnen zorgen. De wind kan er minder makkelijk langs omdat het ruw is. De nieuwe leleu naven zijn gewoon anders geproduceert. en niet gepolijst daarna
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- nick bakker
- Berichten: 2742
- Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
- Locatie: haarlemmerliede (NH)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ja dat is niet zomaar blanke lak. als je dat zo na het polijsten erop spuit hecht het nooit. Er zit namelijk heel veel siliconen in die poets. Als je blanke lak erop spuit kan er idd geen lucht meer opkomen en water. maar als er een keer water in komt dan krijg je occidatie van hier tot verweggistan. dit zie je vaak bij velgen van auto's