Beproeft de beste toertechniek
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Beproeft de beste toertechniek
Beste kreidler fannaten,
Bij een toerrit van een ander hebben Marco RS-S en ik toch weer wat bijgeleerd en met het Daytona weekend hebben we deze techniek al toegepast.
Wat is er voor nodig;
één Voorrijder.
Achterrijder en of bezemwagen.
Disipline van de toerders zelf.
Spelregels;
De voorrijder wordt niet ingehaald.
De voorrijder geeft aan en de toerders volgen gedisiplineerd.
De achterrijder blijft de achterrijder en herkenbaar.
Het gaat als volgt te werk;
De voorrijder geeft aan diegene achter hem aan waar diegene moet blijven staan in de bocht (wel op een veilige plaats natuurlijk).
Hierdoor is het voor iedereen duidelijk welke afslag hij moet nemen.
Wanneer de hele groep voorbij is kan diegene voor de achterrijder weer aansluiten.
In de Praktijk;
Je zal zien dat je nooit de weg kwijt raakt en je volledig aan de verkeersregels kan houden, dus nooit meer gevaarlijk door rood rijden en diensmeer.
Mochten er problemen zijn dan zal de voorrijder op een gegeven moment niemand meer achter zich hebben rijden en dan kan hij zo weer terug rijden en iedereen kan weer achter hem aansluiten tot hij weer terug is bij het pechgeval of diensmeer.
Veelal zal de voorrijder het toch wel in de gaten hebben dat de groep uiteengereten is en kan dan eventueel langzaam gaan rijden of de rotonde meerdere keren nemen of even stoppen.
Conclusie;
Deze methode werkt en voorkomt onprettig overkomend weggedrag van een grote groep, voor het overige wegverkeer.
Groeten,
Nico
Bij een toerrit van een ander hebben Marco RS-S en ik toch weer wat bijgeleerd en met het Daytona weekend hebben we deze techniek al toegepast.
Wat is er voor nodig;
één Voorrijder.
Achterrijder en of bezemwagen.
Disipline van de toerders zelf.
Spelregels;
De voorrijder wordt niet ingehaald.
De voorrijder geeft aan en de toerders volgen gedisiplineerd.
De achterrijder blijft de achterrijder en herkenbaar.
Het gaat als volgt te werk;
De voorrijder geeft aan diegene achter hem aan waar diegene moet blijven staan in de bocht (wel op een veilige plaats natuurlijk).
Hierdoor is het voor iedereen duidelijk welke afslag hij moet nemen.
Wanneer de hele groep voorbij is kan diegene voor de achterrijder weer aansluiten.
In de Praktijk;
Je zal zien dat je nooit de weg kwijt raakt en je volledig aan de verkeersregels kan houden, dus nooit meer gevaarlijk door rood rijden en diensmeer.
Mochten er problemen zijn dan zal de voorrijder op een gegeven moment niemand meer achter zich hebben rijden en dan kan hij zo weer terug rijden en iedereen kan weer achter hem aansluiten tot hij weer terug is bij het pechgeval of diensmeer.
Veelal zal de voorrijder het toch wel in de gaten hebben dat de groep uiteengereten is en kan dan eventueel langzaam gaan rijden of de rotonde meerdere keren nemen of even stoppen.
Conclusie;
Deze methode werkt en voorkomt onprettig overkomend weggedrag van een grote groep, voor het overige wegverkeer.
Groeten,
Nico
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- lutje
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 17:35
- Locatie: Florettcity een plaats waar ik heerlijk kan toeven, het huis heeft een hok ernaast waar ik vaak ben.
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Zeker wetenErwin_1965 schreef:Nico,
mee eens het werket perfect
En wheelies alleen op verlaten plekken met veel ruimte ( dus niet van de pont af Hannes)
Lutje
Laatst gewijzigd door lutje op 13 okt 2009, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Mischien dat de moderators er een sticky van kunnen maken.
Je zal inderdaad zien dat er mensen zijn die zich niet geroepen voelen om uit zichzelf bij een afslag te gaan staan.
In de praktijk lost dit zich vanzelf op omdat er daarna toch iemand volgt en op de afslag gaat staan.
Belangrijk is wel dat bij de start iedereen duidelijk uitgelegd wordt wat er van hem verlangd wordt.
Dat dit niet nieuw zou zijn voor sommige was mij wel duidelijk.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
-
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 18:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 5 keren
Goed werkende verlichting zou een verplichting moeten zijn bij iedere toerrit.Robert1 schreef:En goed werkende remlichten ontbreken ook maar al te vaak.Enzo-tvdzijden schreef:Sterker nog er zijn nog volksstammen die geen spiegels hebben.rs-r schreef:Overgroot probleem is dat er mensen zijn die zich niet geroepen voelen regelmatig eens in de spiegels te kijken
Enzo
De ritten waarin ik enig bemoeienis mee heb gaat dit ook gebeuren.
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
[quote="bas mostert"]Inderdaad deze techniek was ook bij de snelle brommerrit van de Danaparit. Een duidelijk voorrijder met hesje, achteraan mark en ik reed er tussen in om de groep te begeleiden!
Goede technietk
gr Bas[/quote]
Nou dan zou ik maar eerst eens goed gaan lezen.
Want mensen die als kip zonder kop van voor naar achter rijden is nou net niet de bedoeling, Mijnheer Homoet
Goede technietk
gr Bas[/quote]
Nou dan zou ik maar eerst eens goed gaan lezen.
Want mensen die als kip zonder kop van voor naar achter rijden is nou net niet de bedoeling, Mijnheer Homoet
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
ocin schreef:Nou dan zou ik maar eerst eens goed gaan lezen.bas mostert schreef:Inderdaad deze techniek was ook bij de snelle brommerrit van de Danaparit. Een duidelijk voorrijder met hesje, achteraan mark en ik reed er tussen in om de groep te begeleiden!
Goede technietk
gr Bas
Want mensen die als kip zonder kop van voor naar achter rijden is nou net niet de bedoeling, Mijnheer Homoet
en daarom rij ik geen tochten ..... we reden vroeger al met grote groepen op de brommer overal naar toe. en wat je ook afspreekt er zitten altijd mensen tussen die flink gaan gassen....in de groep.
dacht toen ik later een motor had en ook bij een motorclub was, ook een keer mee rijden pfff het waren net bijen... en ze reden op een chopper..
bij een club in het noorden wou ik een keer meerijden maar door ziekte ging dit voor mij gelukkig niet door, was er ook een gek die gassen moest 3 man plat. de laatste keer dat ik mee wou, was in lexmond maar heb ik maicky laten rijden dat ging ook niet helemaal goed.
en als ik de filmpjes hier zie de meesten in ieder geval. zit er altijd een kamikaze tussen.....
greetz cave
-
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Wij [ mijn zwager en ik ] hebben op 6 september een rit mee gereden vanuit bleiswijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik het k.t vond !
Ik wil geen krietiek aan de organisatie geven maar er zijn toch een paar dingen wat mij niet lekker zit !
Er waren 3 groepen [ dat is niet gek als er 124 man / vrouw ] zijn en wij zaten met een aantal brommers / snorfietsen / en motoren en dat werkt dus [ volgens mij ] echt niet ! Hou de snorfietsen apart en zeker niet bij de motoren !
Rode lichten !! WAT IS DAT ?
ook waren er een paar voor rijders [ zunflap] die tot 3 keer toe bijna op elkaar klapten omdat ze de groep weer in moesten halen echt totaal onverantwoordelijk
Ik wil geen krietiek aan de organisatie geven maar er zijn toch een paar dingen wat mij niet lekker zit !
Er waren 3 groepen [ dat is niet gek als er 124 man / vrouw ] zijn en wij zaten met een aantal brommers / snorfietsen / en motoren en dat werkt dus [ volgens mij ] echt niet ! Hou de snorfietsen apart en zeker niet bij de motoren !
Rode lichten !! WAT IS DAT ?
ook waren er een paar voor rijders [ zunflap] die tot 3 keer toe bijna op elkaar klapten omdat ze de groep weer in moesten halen echt totaal onverantwoordelijk
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ik zeg dat dat ik tussen de groep reed op te begeleiden, lees is goed er staat niks dat ik er als een gek langs scheurde...ocin schreef:Nou dan zou ik maar eerst eens goed gaan lezen.bas mostert schreef:Inderdaad deze techniek was ook bij de snelle brommerrit van de Danaparit. Een duidelijk voorrijder met hesje, achteraan mark en ik reed er tussen in om de groep te begeleiden!
Goede technietk
gr Bas
Want mensen die als kip zonder kop van voor naar achter rijden is nou net niet de bedoeling, Mijnheer Homoet
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Wat wil je dan met rood licht? Stoppen en zo uiteindelijk 3 of 4 groepen krijgen? Als je een goede organisatie hebt, zetten ze de kruisingen af.Fred57 schreef:Wij [ mijn zwager en ik ] hebben op 6 september een rit mee gereden vanuit bleiswijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik het k.t vond !
Ik wil geen krietiek aan de organisatie geven maar er zijn toch een paar dingen wat mij niet lekker zit !
Er waren 3 groepen [ dat is niet gek als er 124 man / vrouw ] zijn en wij zaten met een aantal brommers / snorfietsen / en motoren en dat werkt dus [ volgens mij ] echt niet ! Hou de snorfietsen apart en zeker niet bij de motoren !
Rode lichten !! WAT IS DAT ?
ook waren er een paar voor rijders [ zunflap] die tot 3 keer toe bijna op elkaar klapten omdat ze de groep weer in moesten halen echt totaal onverantwoordelijk
Ik probeer met toerritten (en de meeste mensen met wie ik altijd ga rijden ook zo) altijd in een "zigzag" rij te rijden. Dus niet achter elkaar, maar de 1 links, en de ander rechts, zoiets dus:
|
..|
|
..|
|
..|
Verder ook als deelnemer handsignalen gebruiken, wanneer je afslaat, of een fietser ons tegemoet komt (dit zie je standaard bij al die 4-takt ritjes, met 75% jongere bestuurders, dit gaat altijd goed)
-
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik begrijp dat je niet bij elk verkeerslicht [ ROOD ] kan stoppen als je met een groep rijd !!
Dat is dus HET probleem in mijn ogen !
Als de kruisingen afgezet waren heb je inderdaad een veilige oversteek !
Maar nu ging men er van uit dat de overige weggebruikers toch wel stopten !
Nogmaals dat is mijn ervaring !!
Gr Fred
Dat is dus HET probleem in mijn ogen !
Als de kruisingen afgezet waren heb je inderdaad een veilige oversteek !
Maar nu ging men er van uit dat de overige weggebruikers toch wel stopten !
Nogmaals dat is mijn ervaring !!
Gr Fred
- Lacsap
- Berichten: 1244
- Lid geworden op: 03 dec 2008, 17:48
- Locatie: Berkel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Fred57 schreef:Wij [ mijn zwager en ik ] hebben op 6 september een rit mee gereden vanuit bleiswijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik het k.t vond !
Ik wil geen krietiek aan de organisatie geven maar er zijn toch een paar dingen wat mij niet lekker zit !
Er waren 3 groepen [ dat is niet gek als er 124 man / vrouw ] zijn en wij zaten met een aantal brommers / snorfietsen / en motoren en dat werkt dus [ volgens mij ] echt niet ! Hou de snorfietsen apart en zeker niet bij de motoren !
Rode lichten !! WAT IS DAT ?
ook waren er een paar voor rijders [ zunflap] die tot 3 keer toe bijna op elkaar klapten omdat ze de groep weer in moesten halen echt totaal onverantwoordelijk
Ik vond dat toen ook niet echt een leuke rit nee Fred.
Vooral die vreselijke debielen met die zundappen ja die je dan met 80 voorbij kwamen op een haartje. Ze liepen die dingen ook echt af te raggen, echt niet leuk ofzo.
De stompwijkserit was dit jaar echt goed geregeld alles afgezet goed begeleid!
Gewoon allemaal rekening houden met elkaar, stoer doen heeft toch geen zin
Gr Pascal
- Zunflappie
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 23 dec 2003, 21:17
- Locatie: Sliedrecht, hét baggerdorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Toch kan ik me niet herinneren bij die rit te zijn geweestFred57 schreef:Wij [ mijn zwager en ik ] hebben op 6 september een rit mee gereden vanuit bleiswijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik het k.t vond !
Ik wil geen krietiek aan de organisatie geven maar er zijn toch een paar dingen wat mij niet lekker zit !
Er waren 3 groepen [ dat is niet gek als er 124 man / vrouw ] zijn en wij zaten met een aantal brommers / snorfietsen / en motoren en dat werkt dus [ volgens mij ] echt niet ! Hou de snorfietsen apart en zeker niet bij de motoren !
Rode lichten !! WAT IS DAT ?
ook waren er een paar voor rijders [ zunflap] die tot 3 keer toe bijna op elkaar klapten omdat ze de groep weer in moesten halen echt totaal onverantwoordelijk