Denk dat hij Zundapp voorrijders bedoeld .Zunflappie schreef: Toch kan ik me niet herinneren bij die rit te zijn geweest
Beproeft de beste toertechniek
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60403
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 968 keren
- Ontvangen waarderingen: 2283 keren
Ik weet wie jullie bedoelen. Ik heb ze zelfs zien rollen.Robert1 schreef:Denk dat hij Zundapp voorrijders bedoeld .Zunflappie schreef: Toch kan ik me niet herinneren bij die rit te zijn geweest
Kan ook niet anders dat het een keer fout gaat.
Ondanks dat ze goede bedoelingen hebben met het afzetten van kruispunten.
Enzo
-
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
- Locatie: Sijbekarspel
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
Rij al jaren mee met de Kreidlerclub Noord Nederland, altijd gezellig en nooit problemen met aso rijders, rijden mooi met elkaar en alleen waar dat verantwoord is mag het gas open.
Vorig jaar een tocht gereden met de Zundapp veteranenclub en dat was eens maar nooit meer, geen saamhorigheid en veel asociaal gedrag.
Halverwege de tocht heb ik ze de rug toegekeerd en ben alleen verder gegaan, daar wil ik dus niet bij horen. Dus bij deze van harte aanbevolen de tochten van de KCNN.
Vorig jaar een tocht gereden met de Zundapp veteranenclub en dat was eens maar nooit meer, geen saamhorigheid en veel asociaal gedrag.
Halverwege de tocht heb ik ze de rug toegekeerd en ben alleen verder gegaan, daar wil ik dus niet bij horen. Dus bij deze van harte aanbevolen de tochten van de KCNN.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Beproeft de beste toertechniek
Tijdens de Limburgse heuvellandrit was er ook een groep Zündapp rijders uit de randstad die overal schijt aan had.
Met voornamelijk big-bore specials vlogen ze langs de rest van de rijders.
Werd niet door iedereen gewaardeerd..........
Met voornamelijk big-bore specials vlogen ze langs de rest van de rijders.
Werd niet door iedereen gewaardeerd..........
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Beproeft de beste toertechniek
Ook nog eens levens gevaarlijk.Caspar schreef:Tijdens de Limburgse heuvellandrit was er ook een groep Zündapp rijders uit de randstad die overal schijt aan had.
Met voornamelijk big-bore specials vlogen ze langs de rest van de rijders.
Werd niet door iedereen gewaardeerd..........
- Andre
- Berichten: 3357
- Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
- Locatie: Heos zeeland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Beproeft de beste toertechniek
niks mismee toch?caveman schreef:of rij een keer met hun mee.
[youtube]bF2prLFlCQI[/youtube]
Ik heb wel eens 125 dapps voorbij zien komen met een kind achterop die vast zat met een riem aan de bestuurder zodat deze volgas over de drempels kon
Kind onder de 10 kwam gewoon los, als zo iemand bij ons in de club mee zou rijden dan is dat gelijk de laatste keer.
Je hebt ook met omstanders, fietsers, voetgangers te maken orde is best belangrijk wil je geen slechte naam krijgen.
Iets verpesten gaat meestal sneller.
De methode van nico werkt perfect, wij hanteren deze ook maar we rijden ook met headseads, voorrijder en de laatste rijden werkt super, en rijd erg relaxed.
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Beproeft de beste toertechniek
Systeem D noemen we dit. Maar kruisingen afzetten en of blokkeren is niet toegestaan/wenselijk. Lees uitermate gevaarlijk. Voorste houdt op rustige wegen gewoon af en toe halt. Verzameld de groep tot de sluiter weer in beeld is. Dan weer verder. Ff oefenen maar werkt prima, ook als je om regels verkeer denkt. Hier en daar een oortje is overigens wel makkelijk, zeker bij grote groepen.
-
- Berichten: 272
- Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Beproeft de beste toertechniek
Ook is het belangrijk om zoals eerder gemeld "zig-zag" te rijden.
Ik ken dat in de volgende term, baksteensgewijs rijden. Maar het is dan wel van belang om ook op die positie te blijven.
Ook in een bocht, degene die dan rechts achter je rijdt zou het inzicht kunnen (moeten) hebben om zijn voorganger wat ruimte te geven.
Om vervolgens op het rechte stuk weer te kunnen aansluiten.
Ik rij regelmatig toertochten met mijn werk, en dat geeft geen enkel probleem.
Als je maar op je eigen stuk rijdt, en niet als een dwaas van links naar rechts vliegt om b.v. je banden op te warmen.
Ook bij plotseling remmen geeft dat geen probleem, als je maar op je eigen plaats blijft.
En hard rijden kunnen we allemaal, dat hoeft niemand te laten zien. Het belangrijkste van rijden blijft het remmen.
Het goed gedoseerd remmen in elke omstandigheid is het moeilijkste onderdeel van het rijden.
En juist dat onderdeel wordt nog wel is verkeerd gedaan. Zeker in de zomer lees je dat in elke krant.
En opletten, blijven opletten. Zo had ik bij de eerste toertocht van 28 april j.l. een omgezette nummerplaat en een grote kras op mijn achterspatbord.
Dit kwam omdat er iemand achterop knalde en dus niet oplette. Het is inmiddels weer hersteld en hoop dat het de laatste keer was dat dit gebeurde.
Dit wilde ik even kwijt, tot zover dan en de groeten.
Ik ken dat in de volgende term, baksteensgewijs rijden. Maar het is dan wel van belang om ook op die positie te blijven.
Ook in een bocht, degene die dan rechts achter je rijdt zou het inzicht kunnen (moeten) hebben om zijn voorganger wat ruimte te geven.
Om vervolgens op het rechte stuk weer te kunnen aansluiten.
Ik rij regelmatig toertochten met mijn werk, en dat geeft geen enkel probleem.
Als je maar op je eigen stuk rijdt, en niet als een dwaas van links naar rechts vliegt om b.v. je banden op te warmen.
Ook bij plotseling remmen geeft dat geen probleem, als je maar op je eigen plaats blijft.
En hard rijden kunnen we allemaal, dat hoeft niemand te laten zien. Het belangrijkste van rijden blijft het remmen.
Het goed gedoseerd remmen in elke omstandigheid is het moeilijkste onderdeel van het rijden.
En juist dat onderdeel wordt nog wel is verkeerd gedaan. Zeker in de zomer lees je dat in elke krant.
En opletten, blijven opletten. Zo had ik bij de eerste toertocht van 28 april j.l. een omgezette nummerplaat en een grote kras op mijn achterspatbord.
Dit kwam omdat er iemand achterop knalde en dus niet oplette. Het is inmiddels weer hersteld en hoop dat het de laatste keer was dat dit gebeurde.
Dit wilde ik even kwijt, tot zover dan en de groeten.
- Chrismetzwarteletters
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Beproeft de beste toertechniek
Ongeacht of het verantwoordelijk is of niet, die rit van Delft naar Rotterdam op Koninginnedag (anno 2014 Koningsdag) blijft erg gaaf om mee te rijden. Staan er altijd wel een paar in het gras die de bocht niet meer haalden.Andre schreef:Ik heb wel eens 125 dapps voorbij zien komen met een kind achterop die vast zat met een riem aan de bestuurder zodat deze volgas over de drempels kon
Kind onder de 10 kwam gewoon los, als zo iemand bij ons in de club mee zou rijden dan is dat gelijk de laatste keer.
Je hebt ook met omstanders, fietsers, voetgangers te maken orde is best belangrijk wil je geen slechte naam krijgen.
Iets verpesten gaat meestal sneller.