Verzekeringen.. Alle adressen op een rijtje

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#51 Bericht door Remco » 13 nov 2003, 15:08


Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#52 Bericht door tombo » 13 nov 2003, 15:14

Bedankt Remco,
ik had de search zelf ook al geprobeert, maar hij pakt heel veel dingen niet. Ook al typ ik een paar woorden die ik net in een ander bericht zelf heb getypt (ok, hoord hier niet, maar wilde het toch even melden).

Kreidler LF
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 jun 2003, 21:57
Locatie: Kwedamme
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#53 Bericht door Kreidler LF » 01 dec 2003, 20:41

hallo
ik ben bijna 16 en heb een brommer uit 1976, dus ik bel naar ZLM verzekeringen, die doen brommerverzekeringen via unigarant. Zeggen ze van ja je kan hem alleen als oldtimer verzekeren als je nog een voertuig verzekert hebt, ik moest hem gwn als brommer verzekeren voor 1??,?? per jaar. dus hoe zit dat nou mag je bij de een wel en de ander niet je brommer als oldtimer verzekeren als je 16 bent?

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#54 Bericht door tombo » 01 dec 2003, 21:03

In principe kan je hem op je vaders naam zetten. Want een oldtimer verzekering kent geen leeftijdscatogorie kwa bestuurder. Of als je het legaal wilt doen bij unigarant, dan zou je een brommer erbij moeten kopen (of een auto :)) en die daar verzekeren, dan kan je je oldtimer verzekeren.

Gebruikersavatar
westlander chris
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 147
Lid geworden op: 02 jul 2003, 18:29
Locatie: DE LIER , WESTLAND
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#55 Bericht door westlander chris » 01 dec 2003, 21:30

oldtimer versekering kan alleen als je een tweede kenteken heb/op geeft dus
-je moet een brommer er bij kopen of
-je set hem op je vaders naam heb ik ook gedaan daar heeft de politie geen probleme mee (nou ja ik heb er nog geen probleme mee gehad)

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#56 Bericht door Remco » 01 dec 2003, 22:32

Als je nu een mail stuurt naar London verzekeringen kan je hem als oldtimer op je eigen naam zetten zonder geleur met op iemands ander naam enzo..

Das dus veel makkelijker, Arjen Spikes en Mijzelf hebben hem daar alledrie dus jij kan er ook makkelijk tussen al zijn er een hele hoop mensen die denken dat je overal een 2e vervoers ding bij moet hebben, niet dus..

T rijd toch fijner als ik iemand aanrijd met me eigen verzekering dan dat me pa in touwtrekkerij komt..

Remco

Charly
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2003, 13:55
Locatie: Utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#57 Bericht door Charly » 09 dec 2003, 14:01

Remco schreef:Als je nu een mail stuurt naar London verzekeringen kan je hem als oldtimer op je eigen naam zetten zonder geleur met op iemands ander naam enzo..

Das dus veel makkelijker, Arjen Spikes en Mijzelf hebben hem daar alledrie dus jij kan er ook makkelijk tussen al zijn er een hele hoop mensen die denken dat je overal een 2e vervoers ding bij moet hebben, niet dus..

T rijd toch fijner als ik iemand aanrijd met me eigen verzekering dan dat me pa in touwtrekkerij komt..

Remco
Bij london hoef je dus GEEN 2e motorvoertuig op te geven als je een oldtimer wil verzekeren? zoet! Dan zou ik voor 60 euraux klaar zijn!

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8272
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

#58 Bericht door Melvin » 09 dec 2003, 14:12

Ja ik heb dus al 5 verzekerings maatschappijen gebelt daarnet (ook london), en bij alle moet je of een 2de motorvoortuig hebben, of je verzekert hem als gewone schakelbrommer a 290 euro.
Dus ik zit toch met een probleem, want ik kan hem ook niet om de naam van mijn vader zetten, omdat ik dan niet verzekerd ben, en daar gaat het nou juist om.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#59 Bericht door tombo » 09 dec 2003, 15:00

Bij London moet je ook een 2e voertuig hebben, daarom ben ik daarvan af gegaan. In feite maakt het nu niks meer uit. Hij staat nu op mijn vaders naam de verzekering.
@Mellie,
bij unigarant (en bij London) moet je een 2e voertuig hebben. Maar er is geen leeftijdscatogorie voor de bestuurder, dús jij kan je brommer gewoon op je vaders naam zetten (hij heeft immers een auto neem ik aan :)), en kan je zonder problemen op je brommert rondrijden.

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8272
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

#60 Bericht door Melvin » 09 dec 2003, 15:13

Ja, ik kan wel zonder problemen op mijn brommer rondrijden die op de naam van mijn vader verzekerd is, maar als ik door een ongeluk iemand verlamt en de verzekering keert het niet uit, dan zijn wij dakloos :) . Je bent niet verzekerd als je rijd op de brommer die op je vaders naam staat.

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#61 Bericht door tombo » 09 dec 2003, 15:15

Je bent ook niet verzekerd als je op een brommer rijdt en er in de polisvoorwaarden staat dat je een 2e brommer moet hebben.... Maar bewijs maar eens dat ik niet verzekert ben...

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#62 Bericht door Martijn Koert » 09 dec 2003, 15:19

ik ben gewoon verzekerd bij london en onder men eigen naam. Geen gezeur over ander voertuig. Ik heb dat nog gevraagd maar hoefde niet. Ik heb het via een advies bureau laten uitzoeken en hebben zij hem op naam gezet klaar

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8272
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

#63 Bericht door Melvin » 09 dec 2003, 15:20

ik zou zeggen: bel naar london, en vraag of je verzekerd bent als je een ongeluk maakt op een brommer die je pa verzekerd heeft :mrgreen:

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#64 Bericht door tombo » 09 dec 2003, 15:25

Ik zit niet bij London, maar bij Unigarant :) En daar hebben we gebeld, 3x zelfs, en bij de ANWB zelf gevraagt, en die zeiden allemaal dat we gewoon verzekert zijn. Maarja, je moet het zelf weten. Volgens mij weten die lui het zelf niet eens. Je moet zelf maar kijken. Ik weet iig dat ik verzekert ben.

Gebruikersavatar
Melvin
Berichten: 8272
Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 46 keren
Ontvangen waarderingen: 118 keren

#65 Bericht door Melvin » 09 dec 2003, 15:28

En wat betaald je vader voor de eerste brommer (oldtimer)?

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#66 Bericht door Remco » 09 dec 2003, 16:09

Mellie, probeer eens een tussenpersoon van London, ik heb mijn verzekering bij Harry Sileon assurantiekantoor afgesloten.

Brommer is verzekerd als Oldtimer, geen 2e voertuig opgegeven, werd ook niet naar gevraagd. Als je wilt kan ik je via pb telefoonnummer van die gasten geven..

Remco

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#67 Bericht door Martijn Koert » 09 dec 2003, 20:18

Remco schreef:Mellie, probeer eens een tussenpersoon van London, ik heb mijn verzekering bij Harry Sileon assurantiekantoor afgesloten.

Brommer is verzekerd als Oldtimer, geen 2e voertuig opgegeven, werd ook niet naar gevraagd. Als je wilt kan ik je via pb telefoonnummer van die gasten geven..

Remco
wat jij gedaan hebt heb ik dus ook gedaan. Gewoon op de site van london een assurantie kantoor opzoeken (of iest anders) en hun het laten regelen. Bij mij had ik het dezelfde avond nog in de bus. Kon die dag erna al rijden en heb alleen 15 minuutjes gebeld. de prijs weet ik niet precies. iets van 40 euro in het jaar ofzo

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#68 Bericht door Burning Tyre » 09 dec 2003, 22:51

Ik heb het bij BFA-ede. Ook tussenpersoontje van London.

Gebruikersavatar
greenwikinger
Berichten: 1183
Lid geworden op: 02 okt 2003, 22:48
Locatie: Sonnemaere(zonnemaire)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

vragen

#69 Bericht door greenwikinger » 28 dec 2003, 00:19

en als jeje brommer gaat verzekeren en ze vragen,bent u ooit in aanraking gekomen met halt,zeg dan nee als is eht ja want teneerste willen ze je neit verzekeren en ten tweede dat mogen hun helemaal niet vragen hebben ze niks mee te maken en ze kunnen eht neit controleren is namelijk pas heel onderzoek naar ingesteld!


en je mag op de brommer van de vader rijden en hij is verzekerd de brommer is verzekerd op de gene die er het meest oprijd heb je nou geen oldtimer meot je eum je vader laten verzekeren denk je nou egt dat ze daara chter komen dat pa e rneit vaak op rijd misschien rijdt ie wel elke nacht naar de hoeren jew eet maar nooit!(alleen doen antuurlijk als je geen geld heb en een nieuwe van nog geen 25 jaar oud heb he!en zkr neit je eerste brommer,ik ben 23,50 voor m';n verzekering kwijt per jaar
zlm!

Gebruikersavatar
greenwikinger
Berichten: 1183
Lid geworden op: 02 okt 2003, 22:48
Locatie: Sonnemaere(zonnemaire)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#70 Bericht door greenwikinger » 28 dec 2003, 00:20

en dat is m'n eerste brommer!!!!flex of niet?

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#71 Bericht door Remco » 28 dec 2003, 10:26

Ik kan er geen touw aan vastknopen, maar ik kan je wel vertellen dat aan een als oldtimer verzekerde brommer geen leeftijdristrictie zit zodat deze door iedereen bereden mag worden die aan de wettelijke eisen voldoet, dus met certificaat of een rijbewijs en de verzekeringspapieren.

Remco

Kreidler LF
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 jun 2003, 21:57
Locatie: Kwedamme
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#72 Bericht door Kreidler LF » 28 dec 2003, 14:28

hallo
Ik heb naar verschillende verzekeringsmaatschappijen gebeld, bij sommige moet je een 2de voertuig hebben bij andere niet, maar wanneer je geen 2de voertuig nodig hebt kun je hem als oldtimer verzekeren maar ze zeggen er dan wel bij dan je hem dan niet voor woon-werk verkeer mag gebruiken of (zoals ik van plan ben) van huis naar school, dus ik vraag hoe ze dat dan willen gaan controleren, zij zeiden als er wat gebeurd zullen wij aan iedereen vragen bijvoorbeeld leraren van school, klasgenoten vrienden of je ouders of jij er wel vaker op van huis naar school rijd, en als je het ongeluk om 8 uur s ochtends hebt met je boekentas op je rug is het al helemaal makkelijk, dan krijg je niets uitgekeerd en je hebt nog kans dat als je daarvoor schade had en ze zijn er toen niet achter gekomen, dat je hetgene wat ze toen uitgekeerd hebben je terug moet betalen,

dus om een lang verhaal kort te maken ik denk dat ik gewoon maar 250 eurie betaal :( maar dan weet ik zkr dat ik geen probleem heb.

groeten kreidler lf

Kreidler LF
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 jun 2003, 21:57
Locatie: Kwedamme
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#73 Bericht door Kreidler LF » 28 dec 2003, 14:31

o ja waar ze me dat verhaal trouwens verteld hebben over dat niet elke dag mogen rijden was bij:

M Tjaarda Assurantien
kastanjelaan oost 33
6741 dt lunteren
tel: 0318-487073

groeten kreidler lf

Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#74 Bericht door Remco » 28 dec 2003, 18:28

250\30... 8 jaar.. Gefeliciteerd dat je de verzekeringsmaatschappijen wat geld met de kerst toeschuift.. De kachel moet daar ook immers branden.

Succes, en word snel wijzer..

Remco

Kreidler LF
Berichten: 75
Lid geworden op: 23 jun 2003, 21:57
Locatie: Kwedamme
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#75 Bericht door Kreidler LF » 29 dec 2003, 18:43

250\30... 8 jaar.. Gefeliciteerd dat je de verzekeringsmaatschappijen wat geld met de kerst toeschuift.. De kachel moet daar ook immers branden.

Succes, en word snel wijzer..

Remco
nou als u het stom vind mag u zeggen hoe het dan moet, moet je dan maar op je brommer gaan rijden terwijl je weet dat er niets mag gebeuren omdat als er iets gebeurd je je dan de rest van je leven de pleuris betaalt, lijkt me niet lekker rijden.

groeten kreidler lf

Plaats reactie