André Gebben: Kampioen en constructeur (1974)
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9754
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 827 keren
- Ontvangen waarderingen: 417 keren
- Contacteer:
André Gebben: Kampioen en constructeur (1974)
André Gebben: Kampioen en constructeur (1974)
Bron: Moto 73, 22-02-1974, No. 4
Auteur: Bert Hulleman
André (89) en Hans Gebben (87) aan de leiding in het veld van 50 cc-machines, waaronder vele Gebben-Kreidlers.
Het succesverhaal van de slechts 1 meter zeventig grote en 54 kg zware André Gebben uit Rouveen kent twee kanten. De ene zijde van de medaille vermeldt maar liefst elf nationale titels terwijl de andere kant van de medaille de constructie van de machines omvat, waarmee een deel van die titels werden binnengehaald. Bron van dit alles is de motorzaak van vader Gebben die nu met zijn zoon niet alleen motorfietsen, bromfietsen en rijwielen verkoopt, maar ook huishoudelijke artikelen en radio's en tv's in Rouveen, gelegen op de grens van het veel beter bekende Staphorst. De motorbacil zwierf daar reeds lang rond, want Gebben Sr. was vroeger een gewaardeerd grasbaan- en speedwayrijder.
Als ik aan de Dekkersweg aan Gebben Sr. vraag hoe het met André begon, dan begint hij te lachen en zegt: „Ach je weet hoe het gaat. Ze zijn een jaar of veertien, vijftien en als er een motorfiets voor het grijpen staat dan gebeurt het vanzelf." Zo ging het ook met André. Net vijftien jaar, maar toch al de beschikking over een Itom met vierversnellings handschakeling.
Maar dat was allemaal niet echt genoeg en een jaar later werd de 50 cc Kreidler van Stef van der Sluis gekocht, die daarop Nederlands kampioen was geworden.
Gebben Kreidler rechterzijde
Dat lukte André nog niet direct, maar het ging zo leuk bij de junioren dat er zelfs een machine bij werd gekocht. Dat zou belangrijke gevolgen hebben voor André's toekomst; nu had hij de mogelijkheid om één machine wedstrijdklaar te houden en met de andere te experimenteren. Het liep allemaal voortreffelijk, want André werd Nederlands kampioen 50 cc grasbaan, maar behaalde daarnaast ook de titel 50 cc junior-motocross. Dat was 1966.
Aan het eind van dat jaar accepteerde hij het aanbod van Jan de Groot uit Havelte om voor AGS Puch te gaan rijden; een monteur uit de motorzaak moest in militaire dienst en André moest zelf aanpakken in de zaak, zodat voor de eigen machine weinig tijd meer was.
Gebben Kreidler onderzijde
Twee jaar reed hij voor De Groot, die mede door de successen van André Gebben zijn verkoop danig zag stijgen. Zakenman Gebben had dat ook in de gaten en in de winter van 1968/'69 werd er in Rouveen een eigen Kreidler crosser voor André ontwikkeld. Dit was het prototype van wat de zo succesvolle Gebben-Kreidler zou worden. André won met deze machine bijna alles, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook een goede stuurman op zat.
ANDRÉ GEBBEN VAN JAAR TOT JAAR
1965 Eerste crosses in 50 cc junioren.
1966 Kampioen 50 cc grasbaan en de Nederlandse titel motocross 50 cc junioren,
1967 Opnieuw grasbaankampioen 50 cc; eerste optreden bij de 50 cc senioren motocross.
1968 Prolongatie 50 cc grasbaantitel.
Een tweede plaats achter Jan van Beek bij de 50 cc motocross,
1969 Een zelfde prestatie als in 1968, nu bij de 50 cc cross, tweede achter Wim van de Brink.
1970 Een dubbel-kampioenschap: 50 cc grasbaan en 50 cc senioren!
1971 André Gebben is opnieuw ongenaakbaar in de kleinste cilinderinhoud-klasse: grasbaan- en cross-kampioen!
1972 Opnieuw de 50 cc grasbaantitel en een tweede plaats in het kampioenschap in de 125 cc klasse op Batavus. Na drie wedstrijden staat Gebben drie punten voor op Mattie Ghielen in het kampioenschap 50 cc senior-motocross. In een lichte training voor de vierde en laatste wedstrijd breekt Gebben een been en moet de eer aan Ghielen laten.
1973 Geen wedstrijden doordat na de beenbreuk teveel tijd verloren ging. De nieuwe Gebben-Kreidler is trouwens in ontwikkeling en neemt veel tijd in beslag. Bovendien is de 50 cc motocross taboe voor hem ingevolge een ingestelde leeftijdsgrens (21 jaar) door de KNMV.
1974 André Gebben besluit opnieuw aan wedstrijden te gaan deelnemen.
De 50 cc grasbaantitel moet terug veroverd worden en daarnaast komt hij uit in de 125 cc grasbaanwedstrijden, op Honda, De 125 cc motocrosstitel krijgt eveneens in het zadel van een Honda grote aandacht.
„Als ik terug denk aan die machine, dat was wat. Iedereen wilde hem kopen en daarom maakten we er in 1969 een stuk of dertig. De machine omvatte een eigen frame plus achtervork, voetsteunen en uitlaat. De tankmallen ontwierpen we zelf, maar het maken van de tanks werd uitbesteed. Het tunen van de cilinders deden we uiteraard zelf." En na een korte pauze: ,,De framebouw kostte ons veel tijd, omdat we er niet in gespecialiseerd waren, in de winter van 1969/ '70 kwamen er weer zoveel aanvragen, dat er besloten werd om een serie van 50 stuks op te zetten. Die waren snel uitverkocht en er volgde een tweede serie van vijftig, ja zelfs een derde."
André reed de machine zelf naar een dubbelkampioenschap (50 cc gras en motocross) en elke verbetering werd teruggevonden in de nieuwe serie. Zonder essentiële verandering was de machine in 1971 weer goed voor een „dubbel".
Voor 1972 werd veel vermogen gewonnen door de constructie van een expansie-uitlaat (eerder een gedempte expansie-uitlaat). Het motorkarakter werd makkelijker te hanteren, ook voor een nieuwe, beginnende rijder, hetgeen niet alleen door de nieuwe uitlaat maar ook door een veranderd poortensysteem bereikt werd.
André werd opnieuw 50 cc grasbaankampioen, ook in de 125 cc (op Batavus). Bijna had hij ook de crosstitel te pakken, maar kort voor de laatste kampioenswedstrijd brak hij een been.
Dat zou andermaal een grote verandering brengen. Ondanks dat de oude Gebben-Kreidler een winnende machine was, besloot men een nieuw frame te construeren. De rijders hadden zoveel vertrouwen in het product van Gebben, dat de eerste serie al verkocht was voordat iemand de machine ook maar had gezien. De presentatie op de RAI lokte zelfs een Deense en Zweedse importeur naar het merk.
André kwam zelf niet meer in de 50 cc motocross op de deelnemerslijsten voor, omdat de KNMV een leeftijdsgrens van 21 jaar aan deze klasse had verbonden. Daarom kwam er het afgelopen jaar een Gebben-Kreidler team: broer Hans Gebben, hoofdzakelijk voor het werk op het gras, met Joop Staman, die ook motocross reed met de teamgenoten Henk Poorte en Tonnie van de Sligte. Beide laatsten werden tweede en derde in het Nederlands kampioenschap 50 cc motocross.
TECHNISCHE GEGEVENS
Motor: Kreidler 50 cc, 5 versn., rijwind gekoeld, max. vermogen bij ca. 10.500 tpm., motoplat transistor ontsteking, Dell'Orto 24 mm type UB.-
Frame: buizen wiegframe, wielbasis 1320 mm, grondspeling 200 mm, zithoogte 760 mm, aluminium velgen met Grimeca naven, voorwiel 21" x 2.75, achterwiel 18" x 3.00, dubbel hydraulische voorvork !poot30 mm), achtervering Girling progressief, plastic spatborden en luchtfilter kast, polyester benzinetank.
Kleur: zwart frame met gele tank. Gewicht: 70 kg. Prijs: wedstrijdklaar f 3250,-. Door de steeds verdergaande ontwikkelingen worden prijs en constructie aan wijziging voorbehouden.
Verkoop: Firma H. Gebben en Zn., Dekkers-weg 1, Rouveen. Tel.: 05225 - 265.
België: Motorhandel Haverbeke, Hamonterweg 137, Bocholt (Lozen). Tel.: 011/45858.
Denemarken: Fa. Hansen, Holbaek.
Zweden: Fa. Maszeros, Västeras. (JM Kreidler)
Van de Sligte won tevens nog een wedstrijd in Denemarken op invitatie van de importeur.
André zelf won in zijn 50 cc-jaren vele wedstrijden in België en Luxemburg. Bovendien reed hij een betrouwbaarheidsrit in de DDR. In Zschopau veroverde hij meteen een gouden medaille.
Wie in Isny goed zou rijden, mocht mee naar de zesdaagse op Man; André was één van de twee uitrijders van zeventien starters in zijn klasse maar was zo moe, dat hij besloot af te zien van de zesdaagse.
Sprinten om het wereldrecord deed André in Elvington. Hij had op een 125 cc Batavus officieus het wereldrecord gebroken, maar in de officiële poging mislukte de zaak. Onder slechte weersomstandigheden reed hij vijftiende boven het wereldrecord, maar in de uitloop van de eerste poging sloeg de drijfstang door het carter. De tweede poging moest binnen 1 uur daarna plaatsvinden; met een reserveblok bleef hij nog viertiende boven het record.
Met een crossblok in een wegracemachine reed André mee in de wegraces te Oldebroek.
In Kollum won hij de eerste serie, om in de finale op kop liggend uit te vallen door een kapotte koppakking.
Allemaal eendagsvliegen in andere takken van motorsport; dat is het niet in grasbaan en motocross, want André heeft op 25-jarige leeftijd definitief de stap naar de 125 cc gemaakt.
Gebben Kreidler linkerzijde
Op een Honda gaat hij de grasbaan- en motocrosswedstrijden doen. Op het gras ook nog, in de 50 cc uiteraard, op een Gebben-Kreidler.
Belangrijke mensen achter de productie van deze machine zijn uiteraard zijn vader, die voor de financiële armslag zorgde. Klaas Knoll en Rieks van der Wal. Knoll is de technicus die op aanwijzingen van André als testrijder de veranderingen aanbrengt aan
de machine. Van der Wal werkt voornamelijk aan de afbouw van de machines. Vader en zoon Gebben hebben zo ieder hun eigen bedrijvigheid in de motorzaak, die uitgroeide tot een fabriekje van 50 cc crossmotoren-
Klaas Knoll en André Gebben (links) voor de motorzaak in Rouveen met de Gebben-Kreidler machines.
Meer informatie:
Overzicht personen: André Gebben
Overzicht motocross artikelen
Artikel gescand door peter G
Artikel bewerkt en geplaatst door Maarten
© 2010 www.kreidler.nl
Bron: Moto 73, 22-02-1974, No. 4
Auteur: Bert Hulleman
André (89) en Hans Gebben (87) aan de leiding in het veld van 50 cc-machines, waaronder vele Gebben-Kreidlers.
Het succesverhaal van de slechts 1 meter zeventig grote en 54 kg zware André Gebben uit Rouveen kent twee kanten. De ene zijde van de medaille vermeldt maar liefst elf nationale titels terwijl de andere kant van de medaille de constructie van de machines omvat, waarmee een deel van die titels werden binnengehaald. Bron van dit alles is de motorzaak van vader Gebben die nu met zijn zoon niet alleen motorfietsen, bromfietsen en rijwielen verkoopt, maar ook huishoudelijke artikelen en radio's en tv's in Rouveen, gelegen op de grens van het veel beter bekende Staphorst. De motorbacil zwierf daar reeds lang rond, want Gebben Sr. was vroeger een gewaardeerd grasbaan- en speedwayrijder.
Als ik aan de Dekkersweg aan Gebben Sr. vraag hoe het met André begon, dan begint hij te lachen en zegt: „Ach je weet hoe het gaat. Ze zijn een jaar of veertien, vijftien en als er een motorfiets voor het grijpen staat dan gebeurt het vanzelf." Zo ging het ook met André. Net vijftien jaar, maar toch al de beschikking over een Itom met vierversnellings handschakeling.
Maar dat was allemaal niet echt genoeg en een jaar later werd de 50 cc Kreidler van Stef van der Sluis gekocht, die daarop Nederlands kampioen was geworden.
Gebben Kreidler rechterzijde
Dat lukte André nog niet direct, maar het ging zo leuk bij de junioren dat er zelfs een machine bij werd gekocht. Dat zou belangrijke gevolgen hebben voor André's toekomst; nu had hij de mogelijkheid om één machine wedstrijdklaar te houden en met de andere te experimenteren. Het liep allemaal voortreffelijk, want André werd Nederlands kampioen 50 cc grasbaan, maar behaalde daarnaast ook de titel 50 cc junior-motocross. Dat was 1966.
Aan het eind van dat jaar accepteerde hij het aanbod van Jan de Groot uit Havelte om voor AGS Puch te gaan rijden; een monteur uit de motorzaak moest in militaire dienst en André moest zelf aanpakken in de zaak, zodat voor de eigen machine weinig tijd meer was.
Gebben Kreidler onderzijde
Twee jaar reed hij voor De Groot, die mede door de successen van André Gebben zijn verkoop danig zag stijgen. Zakenman Gebben had dat ook in de gaten en in de winter van 1968/'69 werd er in Rouveen een eigen Kreidler crosser voor André ontwikkeld. Dit was het prototype van wat de zo succesvolle Gebben-Kreidler zou worden. André won met deze machine bijna alles, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat er ook een goede stuurman op zat.
ANDRÉ GEBBEN VAN JAAR TOT JAAR
1965 Eerste crosses in 50 cc junioren.
1966 Kampioen 50 cc grasbaan en de Nederlandse titel motocross 50 cc junioren,
1967 Opnieuw grasbaankampioen 50 cc; eerste optreden bij de 50 cc senioren motocross.
1968 Prolongatie 50 cc grasbaantitel.
Een tweede plaats achter Jan van Beek bij de 50 cc motocross,
1969 Een zelfde prestatie als in 1968, nu bij de 50 cc cross, tweede achter Wim van de Brink.
1970 Een dubbel-kampioenschap: 50 cc grasbaan en 50 cc senioren!
1971 André Gebben is opnieuw ongenaakbaar in de kleinste cilinderinhoud-klasse: grasbaan- en cross-kampioen!
1972 Opnieuw de 50 cc grasbaantitel en een tweede plaats in het kampioenschap in de 125 cc klasse op Batavus. Na drie wedstrijden staat Gebben drie punten voor op Mattie Ghielen in het kampioenschap 50 cc senior-motocross. In een lichte training voor de vierde en laatste wedstrijd breekt Gebben een been en moet de eer aan Ghielen laten.
1973 Geen wedstrijden doordat na de beenbreuk teveel tijd verloren ging. De nieuwe Gebben-Kreidler is trouwens in ontwikkeling en neemt veel tijd in beslag. Bovendien is de 50 cc motocross taboe voor hem ingevolge een ingestelde leeftijdsgrens (21 jaar) door de KNMV.
1974 André Gebben besluit opnieuw aan wedstrijden te gaan deelnemen.
De 50 cc grasbaantitel moet terug veroverd worden en daarnaast komt hij uit in de 125 cc grasbaanwedstrijden, op Honda, De 125 cc motocrosstitel krijgt eveneens in het zadel van een Honda grote aandacht.
„Als ik terug denk aan die machine, dat was wat. Iedereen wilde hem kopen en daarom maakten we er in 1969 een stuk of dertig. De machine omvatte een eigen frame plus achtervork, voetsteunen en uitlaat. De tankmallen ontwierpen we zelf, maar het maken van de tanks werd uitbesteed. Het tunen van de cilinders deden we uiteraard zelf." En na een korte pauze: ,,De framebouw kostte ons veel tijd, omdat we er niet in gespecialiseerd waren, in de winter van 1969/ '70 kwamen er weer zoveel aanvragen, dat er besloten werd om een serie van 50 stuks op te zetten. Die waren snel uitverkocht en er volgde een tweede serie van vijftig, ja zelfs een derde."
André reed de machine zelf naar een dubbelkampioenschap (50 cc gras en motocross) en elke verbetering werd teruggevonden in de nieuwe serie. Zonder essentiële verandering was de machine in 1971 weer goed voor een „dubbel".
Voor 1972 werd veel vermogen gewonnen door de constructie van een expansie-uitlaat (eerder een gedempte expansie-uitlaat). Het motorkarakter werd makkelijker te hanteren, ook voor een nieuwe, beginnende rijder, hetgeen niet alleen door de nieuwe uitlaat maar ook door een veranderd poortensysteem bereikt werd.
André werd opnieuw 50 cc grasbaankampioen, ook in de 125 cc (op Batavus). Bijna had hij ook de crosstitel te pakken, maar kort voor de laatste kampioenswedstrijd brak hij een been.
Dat zou andermaal een grote verandering brengen. Ondanks dat de oude Gebben-Kreidler een winnende machine was, besloot men een nieuw frame te construeren. De rijders hadden zoveel vertrouwen in het product van Gebben, dat de eerste serie al verkocht was voordat iemand de machine ook maar had gezien. De presentatie op de RAI lokte zelfs een Deense en Zweedse importeur naar het merk.
André kwam zelf niet meer in de 50 cc motocross op de deelnemerslijsten voor, omdat de KNMV een leeftijdsgrens van 21 jaar aan deze klasse had verbonden. Daarom kwam er het afgelopen jaar een Gebben-Kreidler team: broer Hans Gebben, hoofdzakelijk voor het werk op het gras, met Joop Staman, die ook motocross reed met de teamgenoten Henk Poorte en Tonnie van de Sligte. Beide laatsten werden tweede en derde in het Nederlands kampioenschap 50 cc motocross.
TECHNISCHE GEGEVENS
Motor: Kreidler 50 cc, 5 versn., rijwind gekoeld, max. vermogen bij ca. 10.500 tpm., motoplat transistor ontsteking, Dell'Orto 24 mm type UB.-
Frame: buizen wiegframe, wielbasis 1320 mm, grondspeling 200 mm, zithoogte 760 mm, aluminium velgen met Grimeca naven, voorwiel 21" x 2.75, achterwiel 18" x 3.00, dubbel hydraulische voorvork !poot30 mm), achtervering Girling progressief, plastic spatborden en luchtfilter kast, polyester benzinetank.
Kleur: zwart frame met gele tank. Gewicht: 70 kg. Prijs: wedstrijdklaar f 3250,-. Door de steeds verdergaande ontwikkelingen worden prijs en constructie aan wijziging voorbehouden.
Verkoop: Firma H. Gebben en Zn., Dekkers-weg 1, Rouveen. Tel.: 05225 - 265.
België: Motorhandel Haverbeke, Hamonterweg 137, Bocholt (Lozen). Tel.: 011/45858.
Denemarken: Fa. Hansen, Holbaek.
Zweden: Fa. Maszeros, Västeras. (JM Kreidler)
Van de Sligte won tevens nog een wedstrijd in Denemarken op invitatie van de importeur.
André zelf won in zijn 50 cc-jaren vele wedstrijden in België en Luxemburg. Bovendien reed hij een betrouwbaarheidsrit in de DDR. In Zschopau veroverde hij meteen een gouden medaille.
Wie in Isny goed zou rijden, mocht mee naar de zesdaagse op Man; André was één van de twee uitrijders van zeventien starters in zijn klasse maar was zo moe, dat hij besloot af te zien van de zesdaagse.
Sprinten om het wereldrecord deed André in Elvington. Hij had op een 125 cc Batavus officieus het wereldrecord gebroken, maar in de officiële poging mislukte de zaak. Onder slechte weersomstandigheden reed hij vijftiende boven het wereldrecord, maar in de uitloop van de eerste poging sloeg de drijfstang door het carter. De tweede poging moest binnen 1 uur daarna plaatsvinden; met een reserveblok bleef hij nog viertiende boven het record.
Met een crossblok in een wegracemachine reed André mee in de wegraces te Oldebroek.
In Kollum won hij de eerste serie, om in de finale op kop liggend uit te vallen door een kapotte koppakking.
Allemaal eendagsvliegen in andere takken van motorsport; dat is het niet in grasbaan en motocross, want André heeft op 25-jarige leeftijd definitief de stap naar de 125 cc gemaakt.
Gebben Kreidler linkerzijde
Op een Honda gaat hij de grasbaan- en motocrosswedstrijden doen. Op het gras ook nog, in de 50 cc uiteraard, op een Gebben-Kreidler.
Belangrijke mensen achter de productie van deze machine zijn uiteraard zijn vader, die voor de financiële armslag zorgde. Klaas Knoll en Rieks van der Wal. Knoll is de technicus die op aanwijzingen van André als testrijder de veranderingen aanbrengt aan
de machine. Van der Wal werkt voornamelijk aan de afbouw van de machines. Vader en zoon Gebben hebben zo ieder hun eigen bedrijvigheid in de motorzaak, die uitgroeide tot een fabriekje van 50 cc crossmotoren-
Klaas Knoll en André Gebben (links) voor de motorzaak in Rouveen met de Gebben-Kreidler machines.
Meer informatie:
Overzicht personen: André Gebben
Overzicht motocross artikelen
Artikel gescand door peter G
Artikel bewerkt en geplaatst door Maarten
© 2010 www.kreidler.nl
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- kriegsman
- Berichten: 1635
- Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
- Locatie: onstwedde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
voor mij alleen uit de motor blaadjes.
we stonden als kind te kwijlen aan de baan,als er iemand een gebben had
onstwedde had het MRTO,motor racing team onstwedde.
ik kwam vaak kijken,maar ik en mijn broer konden daar alleen van dromen
de PKaas van die machines was ondenkbaar groot voor ons.
voor mij echt een voorbeeld van jeugdsentiment
we stonden als kind te kwijlen aan de baan,als er iemand een gebben had
onstwedde had het MRTO,motor racing team onstwedde.
ik kwam vaak kijken,maar ik en mijn broer konden daar alleen van dromen
de PKaas van die machines was ondenkbaar groot voor ons.
voor mij echt een voorbeeld van jeugdsentiment
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
mooi verhaal ,was toevallig vrijdag nog bij Rieks v wal (riwa)
voor keihin,s carb.
en hadden natuurlijk weer praot over vrogger
foto met de start.......nr.89.... is Andre niet denk ik...
de achtste rijder van links ...
zal Hans van de week dit!!! eens laten zien. (kijkt mij bij naar deze site
met een bakkie koffie )
voor keihin,s carb.
en hadden natuurlijk weer praot over vrogger
foto met de start.......nr.89.... is Andre niet denk ik...
de achtste rijder van links ...
zal Hans van de week dit!!! eens laten zien. (kijkt mij bij naar deze site
met een bakkie koffie )
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Yamaha specialist. Tijdens de S&S dag nog lekker broodje worst en erwtensoep gegeten bij Gebben in Rougat.rene albers 2takt schreef:leuk stukje weer, blijft mooi om te zien
tevens nog steeds een grote motor zaak gebben motoren
Altijd even in Het Kreidlerhoekje (er staan er 3) kijken naar de foto en artikel collage.
Enzo
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
KLOPT ,zegt HansJohnnycross schreef:mooi verhaal ,was toevallig vrijdag nog bij Rieks v wal (riwa)
voor keihin,s carb.
en hadden natuurlijk weer praot over vrogger
foto met de start.......nr.89.... is Andre niet denk ik...
de achtste rijder van links ...
zal Hans van de week dit!!! eens laten zien. (kijkt mij bij naar deze site
met een bakkie koffie )
- Johnnycross
- Berichten: 818
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 20:36
- Locatie: ruunerwold
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer