Turbo/kompressor mogenlijk op brommers ?
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 12 sep 2009, 22:10
- Locatie: Bruinisse
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Turbo/kompressor mogenlijk op brommers ?
misschien een rare vraag maar zou het kunnen een turbo op een brommer te zetten heb het al wel eens op een motor gezien. maar zou dat dan ook op een twee-taktje kunne
- hcmaikel
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 02 apr 2009, 13:16
- Locatie: Egmond Binnen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
heb er wel eens iets ergens op internet over gelezen.
zijn wel verschillende projectjes geweest ik geloof met een mitsubithi turbo o.i.d omdat deze lekker klein en compact waren! maar naar mijn weten hadden ze er geen resultaat mee behaald. mischien dat andere mensen hier meer over kunnen vertellen.
zijn wel verschillende projectjes geweest ik geloof met een mitsubithi turbo o.i.d omdat deze lekker klein en compact waren! maar naar mijn weten hadden ze er geen resultaat mee behaald. mischien dat andere mensen hier meer over kunnen vertellen.
-
- Berichten: 548
- Lid geworden op: 15 apr 2006, 19:14
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
-
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 jun 2008, 08:10
- Locatie: gulpen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
recordhouder van de 50cc reed ook met turbo, am-6 blokkie met turbo, liep net ff wat harder als een kreidlerblokkie......
http://www.elsberg-tuning.dk/images/buddfab4.jpg
groeten christophe
http://www.elsberg-tuning.dk/images/buddfab4.jpg
groeten christophe
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 17 feb 2007, 18:42
- Locatie: ermelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Is wel geprobeerd, maar tijdens het record zat er geen turbo op.christophe schreef:recordhouder van de 50cc reed ook met turbo, am-6 blokkie met turbo, liep net ff wat harder als een kreidlerblokkie......
http://www.elsberg-tuning.dk/images/buddfab4.jpg
groeten christophe
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=52173
Meestal blijft het bij turbo projectjes altijd bij een hoop dromen en gebeurt er uiteindelijk niks
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Lijkt wel stoer Tom, maar of het iets uithaalt weet ik niet, misschien met een compressor (charger) en volgens mij kan het alleen met een schijfgestuurde inlaat, zoals bij die FS1.tombo schreef:
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=52173
Meestal blijft het bij turbo projectjes altijd bij een hoop dromen en gebeurt er uiteindelijk niks
Daarentegen moet je een charger ook aandrijven en meeslepen dus op een 50 cc lijkt het mij niet zo zinvol.
Wietse
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
IK weet uberhaupt niet of het werkt, maar het ziet er idd dik uit (en er is over nagedacht, zie de olieleidingen enzo). Dit is een Mitsubishi TD-02, die worden standaard toegepast op van die K-cars in Japan (600cc turbo). Ik heb ook wel eens gelezen dat ze deze turbo's op Honda 4-takt blokken proberen, daar schijnt het wel wat vermogen op te leveren (maarja, dat zijn dan vaak ook de +120cc blokken met Takegawa spul erop)
Hier nog 1:
Met filmpje
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=1U4bOtifdFU
Hier nog 1:
Met filmpje
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=1U4bOtifdFU
- Bo17
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hmm, bochtjes rechtsom lijken mij ook moeilijk. Grasbanen kan weer wel!
Zijn de Deense (.dk) Fs1-tjes trouwens ook niet met 2 bak uitgevoerd? Wel spannend dat jankt wel lekker...
Nog even serieus:
Wat doet turbo schoep voor negatiefs met de expansie werking in het uitlaatkanaal, zou je daar alleen al niet heel veel verliezen? Deze FS1 heeft niet echt een tailpipe die er toe doet. En natuurlijk hoe je de boel aanstuurt, de roterende schijf lijkt al heel veel op de kleppen in een viertakt, dus dan kom je al een aardig eind in de richting van hoe een turbo op een 4 takt werkt. Maar de hele handel moet wel allemaal door het carter waar het bij een 4 takt zich boven de zuiger afspeelt.
Technisch allemaal heel mooi, maar wel heel veel moeite! Plug&playtje uit NH of Brabant erop is volgens mij goedkoper!
Gr.
Zijn de Deense (.dk) Fs1-tjes trouwens ook niet met 2 bak uitgevoerd? Wel spannend dat jankt wel lekker...
Nog even serieus:
Wat doet turbo schoep voor negatiefs met de expansie werking in het uitlaatkanaal, zou je daar alleen al niet heel veel verliezen? Deze FS1 heeft niet echt een tailpipe die er toe doet. En natuurlijk hoe je de boel aanstuurt, de roterende schijf lijkt al heel veel op de kleppen in een viertakt, dus dan kom je al een aardig eind in de richting van hoe een turbo op een 4 takt werkt. Maar de hele handel moet wel allemaal door het carter waar het bij een 4 takt zich boven de zuiger afspeelt.
Technisch allemaal heel mooi, maar wel heel veel moeite! Plug&playtje uit NH of Brabant erop is volgens mij goedkoper!
Gr.
- mopeddy
- Berichten: 874
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 21:00
- Locatie: Thailand
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Krijg je van die turbo verhalen! bron Telegraaf vandaag!
VIANEN - De politie heeft woensdag 10 maart, twee 16-jarige jongens uit Hagestein en Vianen aangehouden die op hun brommers met een vaartje van 90 kilometer per uur op de A27 bij Vianen reden. Dat meldde de politie donderdag
Ze verklaarden tegenover de politie dat ze het wel een leuke stunt vonden om met de brommer op de snelweg te rijden. De bromfietsen zijn in beslag genomen en tegen de jongens is proces-verbaal opgemaakt.
VIANEN - De politie heeft woensdag 10 maart, twee 16-jarige jongens uit Hagestein en Vianen aangehouden die op hun brommers met een vaartje van 90 kilometer per uur op de A27 bij Vianen reden. Dat meldde de politie donderdag
Ze verklaarden tegenover de politie dat ze het wel een leuke stunt vonden om met de brommer op de snelweg te rijden. De bromfietsen zijn in beslag genomen en tegen de jongens is proces-verbaal opgemaakt.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Het kan dus wel met een membraam.tombo schreef:IK weet uberhaupt niet of het werkt, maar het ziet er idd dik uit (en er is over nagedacht, zie de olieleidingen enzo). Dit is een Mitsubishi TD-02, die worden standaard toegepast op van die K-cars in Japan (600cc turbo). Ik heb ook wel eens gelezen dat ze deze turbo's op Honda 4-takt blokken proberen, daar schijnt het wel wat vermogen op te leveren (maarja, dat zijn dan vaak ook de +120cc blokken met Takegawa spul erop)
Hier nog 1:
Met filmpje
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=1U4bOtifdFU
Wietse
- Bo17
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 06 nov 2003, 21:08
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
En zie ook de positie van de turbo: na de tailpipe, waarbij de FS1 hem 'in' de bocht heeft zitten.
Maar wat doet de overdruk van de Turbo met het membraam? Staat de waste gate dan open tot het moment dat er onderdruk in het carter komt?
Maar allemaal leuk, nog meer varianten? En wie heeft de eerste (foto) van de Kreidler-turbo?
Gr.
Maar wat doet de overdruk van de Turbo met het membraam? Staat de waste gate dan open tot het moment dat er onderdruk in het carter komt?
Maar allemaal leuk, nog meer varianten? En wie heeft de eerste (foto) van de Kreidler-turbo?
Gr.
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
twee takt
om maar eens een idee te geven waar twee takt staat tegenwoordig!!!!!!!!!!!!
Technologisch meest geavanceerde tweetaktmotor
Snow Goer
BRP's Rotax 600 H.O. E-TEC Engine
Ski-Doo's E-TEC directe brandstofinjectie technologie is misschien wel de grootste sneeuwscooter product nieuws voor 2009. Deze technologie maakt een twee-takt motor branden zo netjes dat de emissie-ratings zijn schoner dan sommige van vier slagen
dit hangen we tegenwoordig voor de lol in kleine rubberbootjes
funride zeggen we dan
mart
ik bak nog maar weer een biefstuk
Technologisch meest geavanceerde tweetaktmotor
Snow Goer
BRP's Rotax 600 H.O. E-TEC Engine
Ski-Doo's E-TEC directe brandstofinjectie technologie is misschien wel de grootste sneeuwscooter product nieuws voor 2009. Deze technologie maakt een twee-takt motor branden zo netjes dat de emissie-ratings zijn schoner dan sommige van vier slagen
dit hangen we tegenwoordig voor de lol in kleine rubberbootjes
funride zeggen we dan
mart
ik bak nog maar weer een biefstuk
- Bijlagen
-
- 2stroke met compressor.jpg (8.2 KiB) 16463 keer bekeken
- tombo
- Berichten: 4057
- Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
- Locatie: Achterhoek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Zou je dan niet last gaan krijgen van een "zwevende" wastegate (als de wastegate continu open en dicht gaat?).Bo17 schreef:En zie ook de positie van de turbo: na de tailpipe, waarbij de FS1 hem 'in' de bocht heeft zitten.
Maar wat doet de overdruk van de Turbo met het membraam? Staat de waste gate dan open tot het moment dat er onderdruk in het carter komt?
Maar allemaal leuk, nog meer varianten? En wie heeft de eerste (foto) van de Kreidler-turbo?
Gr.
Ik vraag me trouwens af of je perse een expansieuitlaat nodig hebt voor een turbo 2-takt. Als je puur voor het vermogen gaat, en je hebt het hele turbo gebeuren incl afstelling goed voor elkaar, dan lijkt me gewoon dat je de turbodruk opschroeft (alhoewel dat natuurlijk makkerlijker gezegd dan gedaan is) om het gebrek aan expansieuitlaat te compenseren.
Dit zijn trouwens allemaal draw-through setups, ik heb nog geen 2-takt blow-through setups (zoals bij een auto) kunnen vinden.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Wastegate lozen.tombo schreef:Zou je dan niet last gaan krijgen van een "zwevende" wastegate (als de wastegate continu open en dicht gaat?).Bo17 schreef:En zie ook de positie van de turbo: na de tailpipe, waarbij de FS1 hem 'in' de bocht heeft zitten.
Maar wat doet de overdruk van de Turbo met het membraam? Staat de waste gate dan open tot het moment dat er onderdruk in het carter komt?
Maar allemaal leuk, nog meer varianten? En wie heeft de eerste (foto) van de Kreidler-turbo?
Gr.
Ik vraag me trouwens af of je perse een expansieuitlaat nodig hebt voor een turbo 2-takt. Als je puur voor het vermogen gaat, en je hebt het hele turbo gebeuren incl afstelling goed voor elkaar, dan lijkt me gewoon dat je de turbodruk opschroeft (alhoewel dat natuurlijk makkerlijker gezegd dan gedaan is) om het gebrek aan expansieuitlaat te compenseren.
Dit zijn trouwens allemaal draw-through setups, ik heb nog geen 2-takt blow-through setups (zoals bij een auto) kunnen vinden.