Lengte uitlaatbocht Homoet 4P

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Bericht
Auteur
s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Lengte uitlaatbocht Homoet 4P

#1 Bericht door s3quattro » 19 apr 2010, 22:22

Hoe lang moet de header (bocht) zijn bij een 50cc Homoet 4P?
Heb een standaard KT super breitwand met 21 dellorto black edition.
Kokusan ontsteking en een volle krukas van KT.
Mijn RMC heeft veel trekkracht in het lage/middel toerengebied, maar wil absoluut geen toeren maken.
Ontsteking staat 1,2 mm voor en sproeier is 92.
Wie weet raad??

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#2 Bericht door kreidler-holland » 19 apr 2010, 22:28

gewoon zorgen dat de bocht 2cm in de uitlaat steekt, en wat meer er in steekt afzagen,

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Bocht

#3 Bericht door s3quattro » 19 apr 2010, 22:33

kreidler-holland schreef:gewoon zorgen dat de bocht 2cm in de uitlaat steekt, en wat meer er in steekt afzagen,
Dat snap ik, maar vraag mij af of de homoet verder naar voren moet om hem wat hoogtoeriger te krijgen en hoeveel met een standaard super breitwand.
Heb nu beide bevestigingsbouten vsn de uitlaatsteun in de Homoet zitten.

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#4 Bericht door kreidler-holland » 19 apr 2010, 22:35

daar moet het prima toeren mee kunnen draaien !,
moet je ergens anders gaan zoeken,
je kan hem wel 1 boutje naar voren zetten,
maar dat gaat neit je probleem oplossen,

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Homoet

#5 Bericht door s3quattro » 19 apr 2010, 22:45

kreidler-holland schreef:daar moet het prima toeren mee kunnen draaien !,
moet je ergens anders gaan zoeken,
je kan hem wel 1 boutje naar voren zetten,
maar dat gaat neit je probleem oplossen,
Waar moet ik het dan zoeken denk je?
Ding loopt in midden gebied echt super!

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 apr 2010, 22:47

Poort timing :idea:

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#7 Bericht door kreidler-holland » 19 apr 2010, 22:50

afstelling misschien ?,

en anders poorttiming indd,

maar wat is geen toeren willen draaien ?
( hoeveel K )

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

King Tai

#8 Bericht door s3quattro » 19 apr 2010, 22:52

Enzo-tvdzijden schreef:Poort timing :idea:
Dus de poorttiming van de king tai is bagger?

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: King Tai

#9 Bericht door LVS » 19 apr 2010, 23:09

s3quattro schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Poort timing :idea:
Dus de poorttiming van de king tai is bagger?
-------------------

de timing is genoeg voor 5 tot 5,5 pk
er zit wat verschil in de cilinders .
en het is maar net hoeveel voet pakkingen er je onder de cilinder stopt .
maar 75 tot 80 km lopen ze allemaal .

met iets bewerking 90 km
en met nog wat extra bewerking , tegen de 100 .km

#

rion
Berichten: 1268
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:32
Locatie: LIESHOUT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: King Tai

#10 Bericht door rion » 20 apr 2010, 08:33

LVS schreef:
s3quattro schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Poort timing :idea:
Dus de poorttiming van de king tai is bagger?
-------------------

de timing is genoeg voor 5 tot 5,5 pk
er zit wat verschil in de cilinders .
en het is maar net hoeveel voet pakkingen er je onder de cilinder stopt .
maar 75 tot 80 km lopen ze allemaal .

met iets bewerking 90 km
en met nog wat extra bewerking , tegen de 100 .km

#
`

Het probleem niet doorlopen is in u geval de Ballans factor van de KT Krukas deze is veelste laag,hier door loopt je motor onderin erg soepel
zodra je hoger in toeren gaat houd alles op!! Zou je de cilinder verderder tunen gaat de motor enorm trillen en dat kost je weer al je vermogen!!

Dit is ook het geval bij de Rito volle krukas!! Ik heb nu zelf een aan gepast Rito krukas , de balans factor is aan gepast op het gewicht van de drijstang en al wat hier aanhangt. Aan de binnenkant van de wangen zijn wolfaam propjes geplaatst , En het resultaat is verbluffend!!! Financeel gezien wordt het minder interesant!!

Gr Rion

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

KT

#11 Bericht door s3quattro » 20 apr 2010, 20:58

O.k bedankt voor de antwoorden.
Dat de krukas van kT niet 100% super in balans is geloof ik best, maar ik verlang er ook geen toerentallen van een wegracer van. Dat van die voetpakkingen kan ik me goed voorstellen. De spoelpoorten komen voor driekwart open als de zuiger onderin staat.
Als ik bijv. de cilinder 2mm aan de bovenkant laat afdraaien, en de cilinder hoger zet zodat de spoelpoorten loskomen zal dat een verbetering zijn?
Ook gaat dan de uitlaat eerder open en later dicht en de inlaat omgekeerd.
Moet ik dan juist ook de zuiger nog 2mm inkorten of juist niet omdat de openingsduur gelijk blijft alleen de timing verandert.
De onderkant van de uitlaatpoort is ook plusminus 1mm hoger als de onderkant van de spoelers.
Ik hoef echt niet het beste van het beste te hebben, maar ben op zoek naar een behoorlijke verbetering.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 apr 2010, 21:19

Was toch plug and play en gelijk aan Mahle zo´n KT :wink:
Dit wordt al tunen.
Hoe hard loopt het dan met de 4P :?:

Enzo

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#13 Bericht door kreidler-holland » 20 apr 2010, 21:23

niets gaat boven mahle tjerry,
maar ik denk dat de 85 toch wel haalbaar moet zijn,
en anders zelf de uitlaat timing iets omhoog halen,..
word ie ook iets hoogtoerig en is prima te doen, :wink:

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door s3quattro » 20 apr 2010, 21:30

Enzo-tvdzijden schreef:Was toch plug and play en gelijk aan Mahle zo´n KT :wink:
Dit wordt al tunen.
Hoe hard loopt het dan met de 4P :?:

Enzo
Heb 13 35 tandwielverhouding en haal ongeveer 70km/h, wel heb ik dan het gevoel dat ik nog wel een 6e en 7e versnelling erbij kon hebben qua trekkracht onderin de toeren. :wink:
Had met de Pharmakit 60cc (met korte zuiger) en een verlengde homoet meer lol :(
Had echt gehoopt dat de KT standaard met volle krukas, homoet en black edition 21mm een leuke set-up zou zijn, maar het lijkt wel een 70cc met toerentalbegrenzing.

Gebruikersavatar
kreidler-holland
Berichten: 3781
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:10
Locatie: Heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#15 Bericht door kreidler-holland » 20 apr 2010, 21:31

hmm dat is wel heeel erg weinig. !
denk dat er ergens toch niet goed zit,
meet eens je timingen op ?
( neem aan dat je 50cc hebt )

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

#16 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 apr 2010, 21:33

s3quattro schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:Was toch plug and play en gelijk aan Mahle zo´n KT :wink:
Dit wordt al tunen.
Hoe hard loopt het dan met de 4P :?:

Enzo
Heb 13 35 tandwielverhouding en haal ongeveer 70km/h, wel heb ik dan het gevoel dat ik nog wel een 6e en 7e versnelling erbij kon hebben qua trekkracht onderin de toeren. :wink:
Had met de Pharmakit 60cc (met korte zuiger) en een verlengde homoet meer lol :(
Had echt gehoopt dat de KT standaard met volle krukas, homoet en black edition 21mm een leuke set-up zou zijn, maar het lijkt wel een 70cc met toerentalbegrenzing.
Ik rij ook 13/35 met standaard Mahle en 20mm en standaard chroompijp met vaste bocht.
80 tegenwind en 90 voor de wind.

Enzo

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Mahle

#17 Bericht door s3quattro » 20 apr 2010, 21:35

kreidler-holland schreef:niets gaat boven mahle tjerry,
maar ik denk dat de 85 toch wel haalbaar moet zijn,
en anders zelf de uitlaat timing iets omhoog halen,..
word ie ook iets hoogtoerig en is prima te doen, :wink:
Heb wel een Mahle alleen is ie te smal ( W6 staat erop)
Superbreitwand is een must! :D

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Timing

#18 Bericht door s3quattro » 20 apr 2010, 21:40

kreidler-holland schreef:hmm dat is wel heeel erg weinig. !
denk dat er ergens toch niet goed zit,
meet eens je timingen op ?
( neem aan dat je 50cc hebt )
Maandagavond gaat hij eraf, zal dan eerst ff de timingen meten.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Timing

#19 Bericht door Enzo-tvdzijden » 20 apr 2010, 21:51

s3quattro schreef:
kreidler-holland schreef:hmm dat is wel heeel erg weinig. !
denk dat er ergens toch niet goed zit,
meet eens je timingen op ?
( neem aan dat je 50cc hebt )
Maandagavond gaat hij eraf, zal dan eerst ff de timingen meten.
Dan moet hij er juist op blijven :!:

Enzo

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Timing

#20 Bericht door s3quattro » 21 apr 2010, 09:32

Enzo-tvdzijden schreef:
s3quattro schreef:
kreidler-holland schreef:hmm dat is wel heeel erg weinig. !
denk dat er ergens toch niet goed zit,
meet eens je timingen op ?
( neem aan dat je 50cc hebt )
Maandagavond gaat hij eraf, zal dan eerst ff de timingen meten.
Dan moet hij er juist op blijven :!:

Enzo
hahah lampje! :D

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

#21 Bericht door kreidler844 » 21 apr 2010, 11:55

Probeer eerst eens met je uitlaat te spelen:
Ik gebruik hiervoor een strip met gaten om de 10 mm, je begint op de stand waar hij nu staat en dan test je hem iedere keer met een gaatje verder, je voorontsteking mag wel op 1,3 of 1,4.
Dan zul je zien dat het karakter verandert, op een gegeven moment zal je een punt vinden waarin hij het fijnste rijdt.
Daarna zaag je de bocht op lengte(die steekt immers te ver in de uitlaat).
Op deze manier krijg je hem met de huidige setup optimaal.
Wil je gaan tunen dan deze aktie doen na het tunen.

Success!

Wietse

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Timingen

#22 Bericht door s3quattro » 15 mei 2010, 15:52

King Tai loopt eindelijk naar behoren.

Na veel proberen zijn we op het volgende uitgekomen.

Cilinder aan de bovekant 1.75mm afgedraaid
Cilinder onder opgehoogd met alu plaatje en twee pakkingen.
RSP zuiger
Timingen aangepast:
Uitaat 185
Spoel 127
Inlaat 165
Homoet 4p met 80mm belly (had ik nog van de 60cc pharma)
De bocht is 23cm
Zal het nog zin hebben een Homoet 6P of een kortere belly te proberen?
De squish is ook nog wat te ruim, zit op 1.48mm (normale SB kop)
Ben er behoorlijk tevreden mee zo, maar als iemand nog goede ideen heeft waardoor de puntjes op de I kan zetten hoor ik het graag.

Groeten,
Marco

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

#23 Bericht door LVS » 15 mei 2010, 17:07

:arrow: King Tai loopt eindelijk naar behoren. :mrgreen:

-------------------------------------

heb je nu de 50 of 60 cc ktt cilinder :?:

#

s3quattro
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mar 2009, 21:01
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

King Tai

#24 Bericht door s3quattro » 15 mei 2010, 17:36

LVS schreef::arrow: King Tai loopt eindelijk naar behoren. :mrgreen:

-------------------------------------

heb je nu de 50 of 60 cc ktt cilinder :?:

#
50CC KT
Standaard King Tai loopt erg goed, maar heeft dezelfde beleving als een Honda CB50 :(
Zonder aanpassingen komt ie niet in de buurt van de Mahle
Heb trouwens ook de volle krukas van KT

Gebruikersavatar
ploemmen
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:00
Locatie: Epen (limburg)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#25 Bericht door ploemmen » 23 mei 2010, 23:50

Ik heb zelf toch ook de KT 50cc cilinder?? en bij mij loopt het gewoon zeer goed, tandwielverhouding : 13-40 , loopt 72 km/h constant (dus met wind mee en wind tegen..) bergop zo'n 68km/h . 18mm bing zit erop en met contactpunten ontsteking..

Dus ik weet niet waar je over zeurt ?? maar de KT cilinder is een prima cilinder;).

Gr Ryan

Plaats reactie