Tijmen SOBW racer.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 09:24
- Locatie: kwadijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19179
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 482 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Tijmen SOBW racer.
[youtube]<object width="640" height="505"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1XqAFpcsvjQ&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1XqAFpcsvjQ&hl=nl_NL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505"></embed></object>[/youtube]
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
Na lange tijd geen verslag meer te hebben geschreven wegens erg veel technische problemen waardoor ik 4 racedagen achter elkaar uit ben gevallen en dus niet ben gefinisht nu eindelijk weer eens een verslag van een succes volle racedag met goede resultaten.
Afgelopen weekend stond er weer een race gepland op het kartcircuit pottendijk vlak bij Emmen. Zoals ik al vermelde waren er erg veel problemen met het motorblok waar ik tot nu toe altijd mee heb gereden. Daarom heb ik de afgelopen weken een nieuw blok opgebouwd zodat ik met een andere basis kan beginnen met de hoop dat het wel heel blijft.
Er was deze keer een extra vrije training ingelast wat mij erg goed uitkwam omdat ik zo mijn blok extra kon testen en aan de afstelling kon werken. Tijdens de vrije trainingen kwam ik toch nog wel de nodige punten tegen waar even naar gekeken moest worden en eventueel wat veranderd moest worden. Hierdoor heb ik relatief weinig ronden kunnen rijden en kon ik pas tijdens de kwalificatie voor het eerst snelle rondes gaan rijden. Desondanks wist ik toch naar een 6e trainingstijd te rijden met een verbetering van mij persoonlijke ronderecord op deze baan.
De start van de eerste race was goed ik kon gelijk een plek pakken en kwam al snel was ik met 2 andere coureurs aan het strijden om de 3e plek. We waren erg aan elkaar gewaagd en zaten constant vlak achter elkaar. De kartbaan van pottendijk heeft echter een heel erg lang recht, en aangezien in de langzaamste machine had van ons groepje van 3 verloor ik op het rechte stuk steeds een behoorlijk aantal meters. In het bochten gedeelte was ik wel sneller maar helaas kwamen ze me steeds weer op het rechte stuk voorbij. Uiteindelijk heb ik eieren voor mijn geld gekozen en besloten om voor de 5e plek te gaan omdat ik steeds meer risico begon te nemen tijdens mijn pogingen nog meer meter goed te maken met sturen. Uiteindelijk op een nette 5e plek gefinisht.
Ook de 2e race had ik weer een goede start en opnieuw was ik al snel met de zelfde coureurs aan het strijden om de 3e plaats. Ook kon er deze race nog een andere coureur aanpikken bij ons groepje waardoor we met 4 man om plaats 3 aan het strijden waren. Na 2 ronden viel de persoon op positie 1 echter uit waardoor wij met ons groepje streden om de 2e plek. Deze race verliep zeer spannen en leuk. We wisselde vaak van positie en zelf heb ik ook nog even op de 2e plaats en een aantal ronden op de 3e plaats gereden. Dit duurde ongeveer tot de 12 ronde totdat de snellere machines toch langzaam wegliepen door hun veel hogere snelheid op het rechte stuk. Uiteindelijk kon ik door een aantal gewaagde inhaal acties als 4e de laatste ronde ingaan en ook de laatste bocht ging ik als 4e in. Helaas werd ik echter vlak voor de finishlijn op snelheid voorbij gestoken waardoor ik opnieuw als 5e finishte.
Wel ben ik 4e in de einduitslag geworden, een resultaat waar ik toch wel tevreden mee ben.
Nou heb ik 1 weekend rust en dan het weekend daarop weer een wedstrijddag op de kartbaan van berghem, een baan waar het heel erg op sturen aan komt. In de tussen tijd ga ik ook nog proberen het blok te verbeteren zodat ik weer een poging kan wagen om op het podium te komen.
Met vriendelijke groet,
Tijmen van Rossum #17
Afgelopen weekend stond er weer een race gepland op het kartcircuit pottendijk vlak bij Emmen. Zoals ik al vermelde waren er erg veel problemen met het motorblok waar ik tot nu toe altijd mee heb gereden. Daarom heb ik de afgelopen weken een nieuw blok opgebouwd zodat ik met een andere basis kan beginnen met de hoop dat het wel heel blijft.
Er was deze keer een extra vrije training ingelast wat mij erg goed uitkwam omdat ik zo mijn blok extra kon testen en aan de afstelling kon werken. Tijdens de vrije trainingen kwam ik toch nog wel de nodige punten tegen waar even naar gekeken moest worden en eventueel wat veranderd moest worden. Hierdoor heb ik relatief weinig ronden kunnen rijden en kon ik pas tijdens de kwalificatie voor het eerst snelle rondes gaan rijden. Desondanks wist ik toch naar een 6e trainingstijd te rijden met een verbetering van mij persoonlijke ronderecord op deze baan.
De start van de eerste race was goed ik kon gelijk een plek pakken en kwam al snel was ik met 2 andere coureurs aan het strijden om de 3e plek. We waren erg aan elkaar gewaagd en zaten constant vlak achter elkaar. De kartbaan van pottendijk heeft echter een heel erg lang recht, en aangezien in de langzaamste machine had van ons groepje van 3 verloor ik op het rechte stuk steeds een behoorlijk aantal meters. In het bochten gedeelte was ik wel sneller maar helaas kwamen ze me steeds weer op het rechte stuk voorbij. Uiteindelijk heb ik eieren voor mijn geld gekozen en besloten om voor de 5e plek te gaan omdat ik steeds meer risico begon te nemen tijdens mijn pogingen nog meer meter goed te maken met sturen. Uiteindelijk op een nette 5e plek gefinisht.
Ook de 2e race had ik weer een goede start en opnieuw was ik al snel met de zelfde coureurs aan het strijden om de 3e plaats. Ook kon er deze race nog een andere coureur aanpikken bij ons groepje waardoor we met 4 man om plaats 3 aan het strijden waren. Na 2 ronden viel de persoon op positie 1 echter uit waardoor wij met ons groepje streden om de 2e plek. Deze race verliep zeer spannen en leuk. We wisselde vaak van positie en zelf heb ik ook nog even op de 2e plaats en een aantal ronden op de 3e plaats gereden. Dit duurde ongeveer tot de 12 ronde totdat de snellere machines toch langzaam wegliepen door hun veel hogere snelheid op het rechte stuk. Uiteindelijk kon ik door een aantal gewaagde inhaal acties als 4e de laatste ronde ingaan en ook de laatste bocht ging ik als 4e in. Helaas werd ik echter vlak voor de finishlijn op snelheid voorbij gestoken waardoor ik opnieuw als 5e finishte.
Wel ben ik 4e in de einduitslag geworden, een resultaat waar ik toch wel tevreden mee ben.
Nou heb ik 1 weekend rust en dan het weekend daarop weer een wedstrijddag op de kartbaan van berghem, een baan waar het heel erg op sturen aan komt. In de tussen tijd ga ik ook nog proberen het blok te verbeteren zodat ik weer een poging kan wagen om op het podium te komen.
Met vriendelijke groet,
Tijmen van Rossum #17
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
Afgelopen zaterdag was het zover, de laatste wedstrijd om het kampioenschap van het seizoen, en deze werd gehouden op het mooie technische kart circuit de Lansard nabij Eindhoven.
In de week voorafgaan aan de race nog een nieuw blok opgebouwd omdat er wat problemen waren met en oude blok. Gelukkig was er iemand bereidt een cilinder uit te lenen en na een aantal runs op de testbank kwamen er toch weer erg leuke vermogens afgifte uit het nieuw opgebouwde blok. Dus vol goede moet vertrokken vrijdag avond al vertrokken richting Eindhoven zodat we er zaterdag ochtend al zouden zijn en ons niet zouden hoeven haasten.
Na het gebruikelijke inschrijven en keuren konden we ons op gaan maken voor de eerste vrije training. Ik wou deze training gebruiken om te kijken hoe het blok het deed en hoe de afstelling stond. Ook had ik deze keer bandenwarmers te leen van een vriend wat ook zeer goed bleek te werken. De baan bleek in deze training nog verraderlijk glad aangezien er op sommige plekken nog water lag van de regen die snachts gevallen was. Gelukkig merkte ik al snel dat het blok het uitstekend deed en door de bandenwarmers kon ik al een leuk tempo rijden zonder risico te nemen. Ik sloot deze training tevreden met een 3e tijd af.
Voor de kwalificatie de vertanding iets aangepast om beter uit te komen in bepaalde bochten en iets meer snelheid te krijgen op het rechte stuk. De baan was in de tussen tijd gelukkig helemaal opgedroogd zodat er serieus gas gegeven kon gaan worden. In het begin moest ik me nog langs een aantal wat langzamere rijders werken maar toen ik eenmaal vrij baan had kon ik serieuze tijden neer gaan zetten. Ik had een goed ritme te pakken en zette steeds snellere ronde tijden neer. Toen ik aan het eind via het pitbord doorkreeg dat ik de snelste rondetijd had en dus vanaf de 1e plek mocht starten heb ik het tempo de laatste 2 rondjes laten zakken aangezien ik al een aantal keer gemerkt had dat ik het maximale uit de banden en vering haalde en dat ik niet veel sneller kon zonder de serieuze kans op een crash. Helaas bleken er 2 rijders toch iets sneller in de laatste 2 rondjes waardoor ik uiteindelijk een 3e startpositie behaalde wat natuurlijk nog steeds een zeer goed uitgans punt is voor de te rijden wedstrijden.
De eerste race begon redelijk hectisch, op het moment dat we de baan op gingen begon het namelijk te miezeren en regen in combinatie met het vele rubber op de kartbaan zorgt voor een extreem gladde baan met erg weinig grip. Na de opwarm ronde begon het zelfs nog harder te regenen zodat het echt een natte race werd, en dat terwijl iedereen nog op droogweer banden stond. Bij de start was ik goed weg en dook als 2e de eerste bocht in. Dit duurde een rondje totdat de nr 1 onderuit schoof en ik de leiding overnam. Ik ben zeer behouden gaan rijden waarbij ik bij het uit accelereren zoveel mogelijk de curbstones meepakte om zo grip te houden en tot mijn eigen verbazing begon het gat naar de rijders achter me steeds groter te worden. Ik kon het tempo vasthouden tot de laatste 2 rondes. Toen werd ik heel erg gehinderd door een langzamere rijder die niet aan de kant ging zodat de persoon op de 2e positie heel erg hard dichterbij kwam. Bij het ingaan van de laatste bocht naar de finish reed die vlak achter me, helaas was zijn machine ietsje sneller de bocht uit te zijn en kwamen we met tegelijkertijd over de finish. Achteraf hoorde ik dat mijn wiel eerder over de streep was maar omdat mijn transponder achter de machine gemonteerd zit en die van de andere rijder voorop werd de wedstrijd met een verschil van 0,008 sec in zijn voordeel beslist. Heel erg jammer aangezien dit mijn eerste overwinning geweest zou zijn. Maar desondanks toch een nette 2e plaats behaalt en veruit de snelste rondtijd van de race gereden.
Voor de 2e race leek het er even op dat het weer zou geen regen maar gelukkig bleef het droog zodat er niet behouden gereden hoefde te worden. Opnieuw was ik goed weg bij de start en dook als 2e achter Roy de eerste bocht in. De 2e plek kon ik 2 rondjes vasthouden totdat ik voorbij werd gestoken door de persoon die ook nog kans maakte op de titel. Het tempo van de 2 rijders lag iets te hoog zodat ik niet kon volgen. Ik kreeg nu echter gezelschap van de rijder op de 4e positie en samen hadden we een mooie strijd om de 3e plaats. We wisselde vaak van positie en bij het ingaan van de laatste ronde reed ik voor hem op de 3e plaats. Helaas ging het ook nu weer mis bij het dubbelen van de achterblijvers. Mijn concurrent kon er makkelijk langs en ik had wat meer moeite om er snel voorbij te komen. De volgende bocht wou ik echt gelijk de 3e plek weer goed maken en zette ik mijn fiets naast die van hem. Echter waren we beide iets te fanatiek en raakte we elkaar met een crash als gevolg. erg jammer wand ik had graag het seizoen afgesloten met een podium plaats. Ik weet echter dat de snelheid er goed inzit aangezien ik deze race de 3e rondetijd had neergezet.
de laatste race van het jaar is traditioneel de afsluitende 4 uurs endurance race op het circuit van Croix en Ternois in frankrijk. het plan is om ook daar aan de start te verschijnen maar de exacte plannen zijn nog niet duidelijk.
met vriendelijke groet,
Tijmen van Rossum #17
In de week voorafgaan aan de race nog een nieuw blok opgebouwd omdat er wat problemen waren met en oude blok. Gelukkig was er iemand bereidt een cilinder uit te lenen en na een aantal runs op de testbank kwamen er toch weer erg leuke vermogens afgifte uit het nieuw opgebouwde blok. Dus vol goede moet vertrokken vrijdag avond al vertrokken richting Eindhoven zodat we er zaterdag ochtend al zouden zijn en ons niet zouden hoeven haasten.
Na het gebruikelijke inschrijven en keuren konden we ons op gaan maken voor de eerste vrije training. Ik wou deze training gebruiken om te kijken hoe het blok het deed en hoe de afstelling stond. Ook had ik deze keer bandenwarmers te leen van een vriend wat ook zeer goed bleek te werken. De baan bleek in deze training nog verraderlijk glad aangezien er op sommige plekken nog water lag van de regen die snachts gevallen was. Gelukkig merkte ik al snel dat het blok het uitstekend deed en door de bandenwarmers kon ik al een leuk tempo rijden zonder risico te nemen. Ik sloot deze training tevreden met een 3e tijd af.
Voor de kwalificatie de vertanding iets aangepast om beter uit te komen in bepaalde bochten en iets meer snelheid te krijgen op het rechte stuk. De baan was in de tussen tijd gelukkig helemaal opgedroogd zodat er serieus gas gegeven kon gaan worden. In het begin moest ik me nog langs een aantal wat langzamere rijders werken maar toen ik eenmaal vrij baan had kon ik serieuze tijden neer gaan zetten. Ik had een goed ritme te pakken en zette steeds snellere ronde tijden neer. Toen ik aan het eind via het pitbord doorkreeg dat ik de snelste rondetijd had en dus vanaf de 1e plek mocht starten heb ik het tempo de laatste 2 rondjes laten zakken aangezien ik al een aantal keer gemerkt had dat ik het maximale uit de banden en vering haalde en dat ik niet veel sneller kon zonder de serieuze kans op een crash. Helaas bleken er 2 rijders toch iets sneller in de laatste 2 rondjes waardoor ik uiteindelijk een 3e startpositie behaalde wat natuurlijk nog steeds een zeer goed uitgans punt is voor de te rijden wedstrijden.
De eerste race begon redelijk hectisch, op het moment dat we de baan op gingen begon het namelijk te miezeren en regen in combinatie met het vele rubber op de kartbaan zorgt voor een extreem gladde baan met erg weinig grip. Na de opwarm ronde begon het zelfs nog harder te regenen zodat het echt een natte race werd, en dat terwijl iedereen nog op droogweer banden stond. Bij de start was ik goed weg en dook als 2e de eerste bocht in. Dit duurde een rondje totdat de nr 1 onderuit schoof en ik de leiding overnam. Ik ben zeer behouden gaan rijden waarbij ik bij het uit accelereren zoveel mogelijk de curbstones meepakte om zo grip te houden en tot mijn eigen verbazing begon het gat naar de rijders achter me steeds groter te worden. Ik kon het tempo vasthouden tot de laatste 2 rondes. Toen werd ik heel erg gehinderd door een langzamere rijder die niet aan de kant ging zodat de persoon op de 2e positie heel erg hard dichterbij kwam. Bij het ingaan van de laatste bocht naar de finish reed die vlak achter me, helaas was zijn machine ietsje sneller de bocht uit te zijn en kwamen we met tegelijkertijd over de finish. Achteraf hoorde ik dat mijn wiel eerder over de streep was maar omdat mijn transponder achter de machine gemonteerd zit en die van de andere rijder voorop werd de wedstrijd met een verschil van 0,008 sec in zijn voordeel beslist. Heel erg jammer aangezien dit mijn eerste overwinning geweest zou zijn. Maar desondanks toch een nette 2e plaats behaalt en veruit de snelste rondtijd van de race gereden.
Voor de 2e race leek het er even op dat het weer zou geen regen maar gelukkig bleef het droog zodat er niet behouden gereden hoefde te worden. Opnieuw was ik goed weg bij de start en dook als 2e achter Roy de eerste bocht in. De 2e plek kon ik 2 rondjes vasthouden totdat ik voorbij werd gestoken door de persoon die ook nog kans maakte op de titel. Het tempo van de 2 rijders lag iets te hoog zodat ik niet kon volgen. Ik kreeg nu echter gezelschap van de rijder op de 4e positie en samen hadden we een mooie strijd om de 3e plaats. We wisselde vaak van positie en bij het ingaan van de laatste ronde reed ik voor hem op de 3e plaats. Helaas ging het ook nu weer mis bij het dubbelen van de achterblijvers. Mijn concurrent kon er makkelijk langs en ik had wat meer moeite om er snel voorbij te komen. De volgende bocht wou ik echt gelijk de 3e plek weer goed maken en zette ik mijn fiets naast die van hem. Echter waren we beide iets te fanatiek en raakte we elkaar met een crash als gevolg. erg jammer wand ik had graag het seizoen afgesloten met een podium plaats. Ik weet echter dat de snelheid er goed inzit aangezien ik deze race de 3e rondetijd had neergezet.
de laatste race van het jaar is traditioneel de afsluitende 4 uurs endurance race op het circuit van Croix en Ternois in frankrijk. het plan is om ook daar aan de start te verschijnen maar de exacte plannen zijn nog niet duidelijk.
met vriendelijke groet,
Tijmen van Rossum #17
- Andy
- Berichten: 10278
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: Tijmen SOBW racer.
Leuk om te horen dat je het goed doet Tijmen. Vind het erg knap wat je presteert in de korte tijd dat je met racen bezig bent.
Vraag me af of je geen reserve blok hebt in geval van problemen.
Andy,
Vraag me af of je geen reserve blok hebt in geval van problemen.
Andy,
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
ja ben zelf ook blij met hoe het gaat, er is dit jaar duidelijk een stijgende lijn zichtbaar geweest. begin dit jaar zat ik nog rond de 10e plek waarna ik langzaam naar boven ben opgeklommen en uitijndelijk zelfs voor een plek op het podium kan strijdenAndy schreef:Leuk om te horen dat je het goed doet Tijmen. Vind het erg knap wat je presteert in de korte tijd dat je met racen bezig bent.
Vraag me af of je geen reserve blok hebt in geval van problemen.
Andy,
wat betrefd de blokken. gedurende het seizoen krijgt alles behorlijk wat te verduren en ik was eigenlijk door alles heen ( geen knappe cilinders meer ) vandaar dat ik met het spul an een ander reed.
Het was trouwens Claus die het voor mij mogelijk heeft gemaakt om deze race te rijden en deze goede reslutaten neer te zetten, dus Claus nog heel erg bedankt
- Kreidler freak
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 16 apr 2008, 15:00
- Locatie: Expert doos nr9
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
Tijmen104 schreef:ja ben zelf ook blij met hoe het gaat, er is dit jaar duidelijk een stijgende lijn zichtbaar geweest. begin dit jaar zat ik nog rond de 10e plek waarna ik langzaam naar boven ben opgeklommen en uitijndelijk zelfs voor een plek op het podium kan strijdenAndy schreef:Leuk om te horen dat je het goed doet Tijmen. Vind het erg knap wat je presteert in de korte tijd dat je met racen bezig bent.
Vraag me af of je geen reserve blok hebt in geval van problemen.
Andy,
wat betrefd de blokken. gedurende het seizoen krijgt alles behorlijk wat te verduren en ik was eigenlijk door alles heen ( geen knappe cilinders meer ) vandaar dat ik met het spul an een ander reed.
Het was trouwens Claus die het voor mij mogelijk heeft gemaakt om deze race te rijden en deze goede reslutaten neer te zetten, dus Claus nog heel erg bedankt
Altijd mooi mensen die je uit de brand helpen (zijn er maar een handjevol van)
Je bent echt snel opgeklommen is het klassement!
En je hebt ook een mooie machine om te zien.
Gr Joey
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
.....
- Bijlagen
-
- 0174.jpg (42.61 KiB) 13507 keer bekeken
-
- 0114.jpg (47.6 KiB) 13507 keer bekeken
- Peter Polo
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 21:28
- Locatie: Twentestad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
de onderste is op een natte baan vandaar de matige hellingshoek wel in leidende positie
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:17
- Locatie: Zuidwolde, Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
Vandaag de eerste testruns gemaakt voor het komende seizoen. Ik ben nog niet helemaal klaar maar tot nu toe ben ik behoorlijk tevreden
- Bijlagen
-
- DSC_0174 klein.JPG (45.07 KiB) 13195 keer bekeken
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
Motor : 2takt, luchtkoeling, zuigerstuuring, 6 spoelpoorten, uitlaatpoort met 2 extra hulp poorten, cilinderkop met verwisselbare verbrandingskamers.
Cilinderinhoud : 50cc
Maximaal vermogen : meer dan 12 pk
Maximum snelheid : meer dan 100 kmh
Transmissie : 4bak met standaard verhoudingen, natte platen koppeling met rechte primaire overbrenging.
Carburatie : Keihin PE20 race carburateur met 16mm restrictie.
Brandstof : BP ultimate 98
Smeermiddel : Motul 800 factory line roadracing
Ontsteking : PVL 12*
Uitlaat : mosterd racing 46
Eindaandrijving : Regina ketting
Chassis : Aangepast kreidler frame en achterbrug.
Vering : Aangepaste Honda NS1 31mm voorvork poten met CNC gefreesde kroonplaten, YSS stereo schokbrekers met verstelbare veervoorspanning en demping.
Banden : 17'' Bridgestone BT39ss voorband en 17'' pirelli diablo supercorsa achterband.
Wielen : 17'' gegoten aluminium Honda rs125 HRC wielen.
Remmen : Enkele 300mm stalen remschijf met 2 zuiger remklauw, Enkele stalen 150mm stalen remschijf met 2 zuiger remklauw.
Droog gewicht : 70kg
Cilinderinhoud : 50cc
Maximaal vermogen : meer dan 12 pk
Maximum snelheid : meer dan 100 kmh
Transmissie : 4bak met standaard verhoudingen, natte platen koppeling met rechte primaire overbrenging.
Carburatie : Keihin PE20 race carburateur met 16mm restrictie.
Brandstof : BP ultimate 98
Smeermiddel : Motul 800 factory line roadracing
Ontsteking : PVL 12*
Uitlaat : mosterd racing 46
Eindaandrijving : Regina ketting
Chassis : Aangepast kreidler frame en achterbrug.
Vering : Aangepaste Honda NS1 31mm voorvork poten met CNC gefreesde kroonplaten, YSS stereo schokbrekers met verstelbare veervoorspanning en demping.
Banden : 17'' Bridgestone BT39ss voorband en 17'' pirelli diablo supercorsa achterband.
Wielen : 17'' gegoten aluminium Honda rs125 HRC wielen.
Remmen : Enkele 300mm stalen remschijf met 2 zuiger remklauw, Enkele stalen 150mm stalen remschijf met 2 zuiger remklauw.
Droog gewicht : 70kg
- Bijlagen
-
- klein.JPG (57.63 KiB) 13097 keer bekeken
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19179
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 482 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Tijmen SOBW racer.
mooie omschrijving van de Technische gegevens.Tijmen104 schreef:Motor : 2takt, luchtkoeling, zuigerstuuring, 6 spoelpoorten, uitlaatpoort met 2 extra hulp poorten, cilinderkop met verwisselbare verbrandingskamers.
Cilinderinhoud : 50cc
Maximaal vermogen : meer dan 12 pk
Maximum snelheid : meer dan 100 kmh
Transmissie : 4bak met standaard verhoudingen, natte platen koppeling met rechte primaire overbrenging.
Carburatie : Keihin PE20 race carburateur met 16mm restrictie.
Brandstof : BP ultimate 98
Smeermiddel : Motul 800 factory line roadracing
Ontsteking : PVL 12*
Uitlaat : mosterd racing 46
Eindaandrijving : Regina ketting
Chassis : Aangepast kreidler frame en achterbrug.
Vering : Aangepaste Honda NS1 31mm voorvork poten met CNC gefreesde kroonplaten, YSS stereo schokbrekers met verstelbare veervoorspanning en demping.
Banden : 17'' Bridgestone BT39ss voorband en 17'' pirelli diablo supercorsa achterband.
Wielen : 17'' gegoten aluminium Honda rs125 HRC wielen.
Remmen : Enkele 300mm stalen remschijf met 2 zuiger remklauw, Enkele stalen 150mm stalen remschijf met 2 zuiger remklauw.
Droog gewicht : 70kg
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 09:24
- Locatie: kwadijk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Tijmen SOBW racer.
ja en nu nog even kampioen worden tijmen
aan de fiets kan het niet meer liggen
aan de fiets kan het niet meer liggen
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Tijmen SOBW racer.
Erg strakke fiets en een mooie omschrijving.
Heb je ook nog foto's van de binnenkant van de cilinder? Ben wel benieuwd hoe die gatenkaas er uit ziet bij z'n klein cilindertje
Heb je ook nog foto's van de binnenkant van de cilinder? Ben wel benieuwd hoe die gatenkaas er uit ziet bij z'n klein cilindertje
- Tijmen104
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
- Locatie: Oosthuizen ( NH )
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
Dankje, foto's heb ik op dit moment niet. Maar heel zo bizonder is het nou ook were niet, gewoon een kwestie van de juiste componenten goed op elkaar afstemmen!Niekjuh schreef:Erg strakke fiets en een mooie omschrijving.
Heb je ook nog foto's van de binnenkant van de cilinder? Ben wel benieuwd hoe die gatenkaas er uit ziet bij z'n klein cilindertje
- LVS
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: Tijmen SOBW racer.
---------------------Niekjuh schreef:Erg strakke fiets en een mooie omschrijving.
Heb je ook nog foto's van de binnenkant van de cilinder? Ben wel benieuwd hoe die gatenkaas er uit ziet bij z'n klein cilindertje
kijk naar foto 1 , 2 , 3 , 4 .
dan weet je genoeg .
viewtopic.php?f=5&t=36446&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;
##