Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 3:54 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
M3GTDRIVER schreef:
Inderdaad, had niet goed gekeken :oops: ; maar ik had nog een filmpje gezien waarbij de uitlaatgassen naar buiten kwamen op de plaats van de demper-uitgang ipv de opening voor de turbo-uitgang; moet dan toch van vóór het laatste rekord zijn geweest.

@fokko, ik had toendertijd ook iets gelezen dat de eigenlijke record run zonder turbo was verreden. Was dat niet op Luc Foekema zijn oude site??


Luc's website ............ klik.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 10:40 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
M3GTDRIVER schreef:
@ snel, vergis je niet in het feit dat de Casal dat vermogen hier heeft en de Buddfab op 1290m boven de zeespiegel !!


Ja ,daar zit wat in.
Dat gaat de pk's geen goed doen.

Waar is het oude Casal rekord eigenlijk gereden ?? Ook daar ??


Bijlagen:
casal record.jpg
casal record.jpg [ 47.58 KiB | 3225 keer bekeken ]
casal segui record do mundo.jpg
casal segui record do mundo.jpg [ 71.22 KiB | 3226 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 10:55 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
Bij Lelystad, onder zeenivo.

Citaat:
vergis je niet in het feit dat de Casal dat vermogen hier heeft en de Buddfab op 1290m boven de zeespiegel !!


Een turbo of compressor compenseert dat wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 11:15 am 
Offline

Geregistreerd: za feb 17, 2007 7:42 pm
Berichten: 136
Woonplaats: ermelo
snel schreef:
Waar is het oude Casal rekord eigenlijk gereden ?? Ook daar ??


Inderdaad op de in aanleg zijnde A6 bij Lelystad; met heel veel geluk heb ik erbij mogen zijn, ook bij een deel van de voorbereidingen ter plaatse.
Maar ik denk dat jouw goede kennis Bert Smit er wel meer over kan vertellen; hij reed de 125cc.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 12:26 pm 
Offline

Geregistreerd: za dec 23, 2006 9:24 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Gemert
TonK schreef:
Bij Lelystad, onder zeenivo.

Citaat:
vergis je niet in het feit dat de Casal dat vermogen hier heeft en de Buddfab op 1290m boven de zeespiegel !!


Een turbo of compressor compenseert dat wel.


Natuurlijk compenseert een goed drukvullingssysteem dat wel TonK, maar het is de vraag welk rekord je precies wilt verbreken. (of misschien meerdere??)

BTW is dat Luc zijn nieuwe site of een opslag van de oude?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 12:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
Het onderstaande F.I.M. record, daarbij is alles vrij behalve twee wielen en de cilinderinhoud.

Het is een copie van Luc's oude site.


Bijlagen:
FIM 50cc record.jpg
FIM 50cc record.jpg [ 39.64 KiB | 3198 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 3:14 pm 
Offline

Geregistreerd: za feb 17, 2007 7:42 pm
Berichten: 136
Woonplaats: ermelo
TonK schreef:
Bij Lelystad, onder zeenivo.

Citaat:
vergis je niet in het feit dat de Casal dat vermogen hier heeft en de Buddfab op 1290m boven de zeespiegel !!


Een turbo of compressor compenseert dat wel.


En verder heb je het voordeel van de lagere luchtweerstand, daarmee zou je bij gelijkblijvend vermogen ruim 3% harder moeten gaan vergeleken met zeeniveau.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 8:20 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Ja ,ijlere lucht heeft inderdaad ook een voordeel.....

Zou een recht traject van 4km met een zeer ruime bocht ervoor en erachter voldoende zijn om een record op te rijden? Het hoeft toch niet perse in die zoutpan te gebeuren ?
Dat boven beschreven traject hebben we hier namelijk in de buurt.
En dat maakt dit gekke idee al weer wat haalbaarder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 04, 2010 9:31 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jul 29, 2007 11:48 am
Berichten: 1695
Woonplaats: Tiel
Als de wekker is afgelopen en iedereen staat weer met de voetjes op de grond........en we willen het dan nog......en hebben iets wat er op lijkt........dan is er binnen die mensen die de site runnen een moderator aanwezig die wat betreft het traject je aan de mooiste rechte nieuwe baan kan helpen van Nederland (en nieuw),......altans hij heeft er een zeer serieuze ingang voor om dit mogelijk te maken. :shock:

Veel geluk er mee (gooi maar eens een visje uit)

Marinus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 1:43 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Zo...visje uitgeworpen.. :mrgreen:

Inderdaad is een locatie uitzoeken wel een beetje erg voorbarig.
Maar het kost niets ,dankzij google earth.

Vlak bij Rheine (D) is een oud Nato vliegveld ,met een startbaan van 3km.
Is net zo lang als het voor records gebruikte Elvington (UK)
En de baan is (was?) te huur voor zeer aanvaardbare prijzen.

Bij Papenburg ,ook net over de grens is het ATP testterein.
De high speed oval daar is ideaal.
4 km rechtuit en een enorm wijde bocht ervoor en erachter.
Ook te huur ,maar kost wat meer ,vrees ik...


Bijlagen:
visje.jpg
visje.jpg [ 16.98 KiB | 3095 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 3:42 am 
Offline

Geregistreerd: zo okt 31, 2010 1:34 am
Berichten: 20
Ik vond in een oude stapel tijdschriften van het blad Bromfiets een leuk artikel over de Black arrow. Sorry
dat de beelden niet echt duidelijk zijn, moest de scans kleiner dan 100 kb maken.
Als iemand ze in beter kwaliteit wil zien, wil ik die wel even door emailen.

Ik heb nog een vraag. Ik zou graag willen weten wat de invloed is van de friktie van zuiger en zuigerveer op
het totale vermogen en hoe dat verloop is met het toerental.


Rikus

Edit Maarten: Artikel nu hier duidelijk te lezen: viewtopic.php?f=11&t=35839


Bijlagen:
PAGE16.JPG
PAGE16.JPG [ 83.97 KiB | 3084 keer bekeken ]
PAGE15.JPG
PAGE15.JPG [ 85.09 KiB | 3084 keer bekeken ]
PAGE14.JPG
PAGE14.JPG [ 92.71 KiB | 3084 keer bekeken ]
PAGE13.JPG
PAGE13.JPG [ 99.43 KiB | 3084 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 3:43 am 
Offline

Geregistreerd: zo okt 31, 2010 1:34 am
Berichten: 20
Nog even de laatste bladzijde erbij:


Bijlagen:
PAGE17.JPG
PAGE17.JPG [ 88.89 KiB | 3083 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 7:34 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45312
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
rikus schreef:
Nog even de laatste bladzijde erbij:
Er stonden er meer perfect op het forum onder Henk van Kessel. Maar het copyright werd opgeëist door de schrijver. #-o

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 8:25 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
snel schreef:
Zo...visje uitgeworpen.. :mrgreen:

Inderdaad is een locatie uitzoeken wel een beetje erg voorbarig.
Maar het kost niets ,dankzij google earth.

Vlak bij Rheine (D) is een oud Nato vliegveld ,met een startbaan van 3km.
Is net zo lang als het voor records gebruikte Elvington (UK)
En de baan is (was?) te huur voor zeer aanvaardbare prijzen.

Bij Papenburg ,ook net over de grens is het ATP testterein.
De high speed oval daar is ideaal.
4 km rechtuit en een enorm wijde bocht ervoor en erachter.
Ook te huur ,maar kost wat meer ,vrees ik...

rheine is daar een prachtige baan voor martijn :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 8:49 am 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 8:26 pm
Berichten: 627
Woonplaats: koudekerk aan den rijn
rikus schreef:

Ik heb nog een vraag. Ik zou graag willen weten wat de invloed is van de friktie van zuiger en zuigerveer op
het totale vermogen en hoe dat verloop is met het toerental.


Rikus


grofweg 10-15% gaat er verloren hierin. van laag naar hoog toerental zogezegd (2k-15k)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 9:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 12, 2007 3:56 pm
Berichten: 2982
Woonplaats: JO32FI
snel schreef:
Zou een recht traject van 4km met een zeer ruime bocht ervoor en erachter voldoende zijn om een record op te rijden? Het hoeft toch niet perse in die zoutpan te gebeuren ?
Dat boven beschreven traject hebben we hier namelijk in de buurt.


Op Elvington zijn korte afstand (sprint) records gevestigd, meestal met staande start.

Het traject voor een topsnelheids record moet aanzienlijk langer zijn, minimaal toch wel een kilometer of 10.

Een versnellingsbak met veel meer "gangen" maakt het wat eenvoudiger op een korte baan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 9:22 am 
Offline

Geregistreerd: zo okt 31, 2010 1:34 am
Berichten: 20
RmC schreef:

Ik heb nog een vraag. Ik zou graag willen weten wat de invloed is van de friktie van zuiger en zuigerveer op
het totale vermogen en hoe dat verloop is met het toerental.


Rikus


grofweg 10-15% gaat er verloren hierin. van laag naar hoog toerental zogezegd (2k-15k)




Kun je dat misschien ook nog splitsen voor mij in friktie voor de veer en friktie voor de zuiger.

Het lijkt me nogal hoog, die 10-15%. Is dat niet misschien voor alle friktie die optreed, inclusief alle lagers in
krukas, drijfstang, blok,etc?

Rikus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 05, 2010 5:27 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Rikus, de grote scans mag je sturen naar maarten@kreidler.nl, dan zet ik ze groot op het forum.
Alvast bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 06, 2010 9:20 pm 
Offline

Geregistreerd: wo dec 28, 2005 10:05 pm
Berichten: 325
Woonplaats: 52°43'15.36"N 4°56'26.49"O
Mocht er wat 3d getekend moeten worden voor de record machine wil ik daar wel wat mee helpen! Bouwen dat ding! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 12:00 am 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 8:26 pm
Berichten: 627
Woonplaats: koudekerk aan den rijn
rikus schreef:
RmC schreef:

Ik heb nog een vraag. Ik zou graag willen weten wat de invloed is van de friktie van zuiger en zuigerveer op
het totale vermogen en hoe dat verloop is met het toerental.


Rikus


grofweg 10-15% gaat er verloren hierin. van laag naar hoog toerental zogezegd (2k-15k)




Kun je dat misschien ook nog splitsen voor mij in friktie voor de veer en friktie voor de zuiger.

Het lijkt me nogal hoog, die 10-15%. Is dat niet misschien voor alle friktie die optreed, inclusief alle lagers in
krukas, drijfstang, blok,etc?

Rikus


indicatieve verdeelsleutels voor de mechanische verliezen in een zuigermotor (4-takt):

zuiger tegen de wand: 19%
veren tegen de wand: 25%
krukaslagering: 12.5%
drijfstang lagering: 10%
hydraulische verliezen (denk aan de bak en de oliepomp): 5%
kleppen: 6%
nevenagregaten (denk aan de dynamo en de waterpomp): 22.5%

dit geheel moet je dan even opschalen naar een 2-takt

dit zijn indicatieve verdeelsleutels waarmee je mag rekenen. in werkelijkheid afhankelijk van veel factoren waaronder ook het toerental en de belasting.

bron: Albert Haas; Aufsteilung de Triebwerksverluste am schnellaufenden Verbrennungsmotor mittels eines neuem Messverfahrens.

10-15% is inderdaad het gehele mechanische rendement bij vollast deel last kan dit dalen tot 70%. deze getallen zijn toepasbaar op een tweetakt zoals een kreidler blok, zonder dynamo en waterpomp(mechanisch).

het eea aan teken (2d/3d) en rekenwerk (voertuig dynamica en meer) kan ik wel mee helpen.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 1:02 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 21, 2005 3:25 pm
Berichten: 1838
Woonplaats: Den Haag
eventueel het modelleren van een 3d model of het daarna renderen ervan kunnen jullie ook aan mij vragen:p


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 1:06 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Ja..misschien is het haalbaar als forumprojekt ?
We hebben een in Indonesie wonende Nederlander die een leuke hobby zoekt en mooie faciliteiten schijnt te hebben.
Zelf heb ik een halfklaar ontwerp van een motorblok dat die AM6 van Buddenbaum rauw lust.
Het schort mij voornamelijk aan tekenwerk.
Voor technische vragen kan ik terecht bij een paar extreem goede tweetakt raadgevers ,die een dergelijk motorprojekt ook mooi vinden.
Verder hebben we hier dus tekenaars.
Rekenaars ook.
3d modelling...alles bij de hand.
Iemand hier schijnt ook direkte ervaring te hebben als bezoeker op Bonneville.
Via familie kan ik waarschijnlijk ook aan zeer recente aerodynamicagegevens uit de windmolenbouw komen.
Nu nog een sponsor ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 10:48 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 25, 2004 3:11 pm
Berichten: 1573
Woonplaats: Monster
snel schreef:
Ja..misschien is het haalbaar als forumprojekt ?
We hebben een in Indonesie wonende Nederlander die een leuke hobby zoekt en mooie faciliteiten schijnt te hebben.

hmmm, en hoe ontmoeten we elkaar?

snel schreef:
Zelf heb ik een halfklaar ontwerp van een motorblok dat die AM6 van Buddenbaum rauw lust.

ik zou het lekker Kreidler houden, dat is al eerder goed gelukt

snel schreef:
Het schort mij voornamelijk aan tekenwerk.
Voor technische vragen kan ik terecht bij een paar extreem goede tweetakt raadgevers ,die een dergelijk motorprojekt ook mooi vinden.
Verder hebben we hier dus tekenaars.
Rekenaars ook.
3d modelling...alles bij de hand.

30 jaar gelden hadden ze daar nog nooit van gehoord.

snel schreef:
Iemand hier schijnt ook direkte ervaring te hebben als bezoeker op Bonneville.
Via familie kan ik waarschijnlijk ook aan zeer recente aerodynamicagegevens uit de windmolenbouw komen.
Nu nog een sponsor ??

sponsors zijn leuk, maar wat is het doel?
en wil je wel bemoeinis van een sponsor?

zelf denk ik dat de sigaar niet het probleem is,
het vermogen ook niet (de 15 pk uit het wereldrecord is niet echt schokkend meer tegenwoordig)
ik denk meer de versnellingsbak (misschien een 2e bak erachter, maar hou je het simpel en werkbaar bij 240km/uur)
en de hoogte.

zo denk ik ook dat de turbo of compressor puur was om de hoogte te compenseren,
wanneer je weer op 1 bar zit, heb je normale Duitse condities..

echter, met een injectie computer;
de buitendruk kan apart gemeten worden (en gecompenseerd),
een echte druk kan worden opgebouwd (en bij gespoten),
waterkoeling is mogelijk (zeker met een turbo),
nos is gecontroleerd, inclusief de extra benzine inspuiting waardoor je de motor dus niet sloopt
en de lat kan weer een stuk hoger..

zelf denk ik dat 250 of meer geen probleem zou moeten zijn :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 12:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 27, 2009 7:29 pm
Berichten: 1236
Woonplaats: Maasland
Ook ik kan het een en ander doen met 3d-tekenen. Ik werk met Inventor, hierin is het ook mogelijk om bewegende componenten samen te voegen. Met behulp van het programma Simulink kan ook de weerstand van diverse componenten berekent worden (en daar uit verbeterd worden).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 07, 2010 12:33 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Overzicht van de snelheidsrecords is weer bijgewerkt en de pagina's doen het weer:

viewtopic.php?t=23582


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 225 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!