Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 355
Martijn,er staan wel een stuk of 10 van die blokken te koop op die site.
Word zelfs nog een huvo casal cilinder aangeboden.
Het is inderdaad een mooi blok om te tunen,waar heel wat vermogen uit te halen is.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:25 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2041
Woonplaats: omg.Assen
@Enzo-tvzijden,

Dat zal Herr Hilber ook niet anders gedaan hebben.
Die heeft de expertise van een transmissiefabriek (Hurth) gebruikt om aan zijn bak te komen.

De bak van de Casal lijkt op die van een Suzuki T20.
Maar dat is een 250c ,dus meer als gezonde inspiratie zal hij daar niet opgedaan hebben...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:30 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2041
Woonplaats: omg.Assen
michael67 schreef:
Martijn,er staan wel een stuk of 10 van die blokken te koop op die site.
Word zelfs nog een huvo casal cilinder aangeboden.
Het is inderdaad een mooi blok om te tunen,waar heel wat vermogen uit te halen is.


Maar als ik jouw "avatar" bekijk zit jij op die site (OLX?) meer naar XF-17's te kijken ??
Heel aparte brommer is dat. Erg gewild in Portugal.
De SIS V5 is ook zo'n verzamelding ,die vind ik persoonlijk nog wat mooier.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 22, 2010 11:33 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 38619
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
snel schreef:
@Enzo-tvzijden,

Dat zal Herr Hilber ook niet anders gedaan hebben.
Die heeft de expertise van een transmissiefabriek (Hurth) gebruikt om aan zijn bak te komen.

De bak van de Casal lijkt op die van een Suzuki T20.
Maar dat is een 250c ,dus meer als gezonde inspiratie zal hij daar niet opgedaan hebben...
Daar kan ik me zeker in vinden. Bedankt voor de info.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 11:28 am 
michael67 schreef:
Martijn,er staan wel een stuk of 10 van die blokken te koop op die site.
Word zelfs nog een huvo casal cilinder aangeboden.
Het is inderdaad een mooi blok om te tunen,waar heel wat vermogen uit te halen is.


welke site is dat?
mischien ben ik wel OM naar CASAL :wink:
blijf de kreidlers er wel bij houden hoor :lol:
blijft toch mooi spul dat casal en een waterkoker 6 bakje voor een crossertje is altijd leuk,ik heb nog wel een freem staan,nee dijk, geen casal........ [-X
en laat me dit casal blokje nog niet hebben in de verzameling :wink: dus die past er altijd nog wel bij tussen :roll:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 11:32 am 
snel schreef:
@Enzo-tvzijden,

Dat zal Herr Hilber ook niet anders gedaan hebben.
Die heeft de expertise van een transmissiefabriek (Hurth) gebruikt om aan zijn bak te komen.

De bak van de Casal lijkt op die van een Suzuki T20.
Maar dat is een 250c ,dus meer als gezonde inspiratie zal hij daar niet opgedaan hebben...


herr hilber is samen met H.G anscheidt naar hurth geweest,zoek zelf maar even uit waar anscheidt vandaan is gekomen VOOR de kreidler periode,daarna had kreidler een verfijnde versnellingbak met wals en vorken :mrgreen:

zoals al gezegd martijn :?:
het lijkt veel op een cobra 6 bak,mooi spul,mooi spul :clap


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 3:20 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17698
snel schreef:
@Enzo-tvzijden,
Niks afgekeken...
De Casal 6. motor is ontworpen door een beroemde Italiaanse constructeur :Francesco Villa.

@ Michael67,
Nog wel...snel kopen ,de cilinder heeft bxs 40x39,7 en tapeindafstand 56mm.
gutgut..waar zou die nu toch ook op passen... :wink:
7,3pk zuigergestuurd.

@ Gebben,
Voor zover ik heb uitgeknobbeld is men in '78 begonnen met de nieuwe motor te produceren.
Op dat moment nog luchtgekoeld.
Er zit overigens in de schakelklok een pennetje ,dat krijgen de crossers stuk. Maar dat is te verhelpen door een massief pennetje te nemen.
Ook de tandheugel die de schakelklok beweegt trappen ze kapot ,daar stampen ze de laatste tand vanaf ,die is bijna altijd al eens gelast bij een crossblok.


Bijlagen:
a17.jpg
a17.jpg [ 64.18 KiB | 3146 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 7:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 355
Voor de liefhebbers van zo,n casal blok hier de portugese site.
Staan ook regelmatig zundapp blokken op voor weinig (Famel)
http://www.olx.pt/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 8:29 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2041
Woonplaats: omg.Assen
Halfbroer van de Villa....


Bijlagen:
motor_casal_125cc.jpg
motor_casal_125cc.jpg [ 97.61 KiB | 3098 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 8:38 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2041
Woonplaats: omg.Assen
michael67 schreef:
Voor de liefhebbers van zo,n casal blok hier de portugese site.
Staan ook regelmatig zundapp blokken op voor weinig (Famel)
http://www.olx.pt/


Maar voordat iedereen nu denkt het paradijs gevonden te hebben:

In Portugal zijn buiten de steden veel mensen aangewezen op bromfietsen als transportmiddel.
Geld is er niet ,dus er word gerepareerd ,geprutst en geknutseld.
Daarbij zijn de wegen vaak onverhard.
Als je een blok koopt is het in ieder geval grondig aangekoekt met de meest afgrijselijke aardesoort.
En hoe het van binnen is ?? Kan van alles zijn.
Kijk er ook niet van op als de cilinder een 2mm grotere zuiger heeft en opnieuw hardverchroomd is ,of zelfs een bus heeft gekregen.
Het heeft meestal een leven lang hard moeten werken.

Zoek ook eens naar het merk EFS.
Die zijn er met Kreidler RS blok. Mooi ? mmmmmhh.. ,maar in ieder geval heel apart.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 10:47 pm 
snel schreef:
michael67 schreef:
Voor de liefhebbers van zo,n casal blok hier de portugese site.
Staan ook regelmatig zundapp blokken op voor weinig (Famel)
http://www.olx.pt/


Maar voordat iedereen nu denkt het paradijs gevonden te hebben:

In Portugal zijn buiten de steden veel mensen aangewezen op bromfietsen als transportmiddel.
Geld is er niet ,dus er word gerepareerd ,geprutst en geknutseld.
Daarbij zijn de wegen vaak onverhard.
Als je een blok koopt is het in ieder geval grondig aangekoekt met de meest afgrijselijke aardesoort.
En hoe het van binnen is ?? Kan van alles zijn.
Kijk er ook niet van op als de cilinder een 2mm grotere zuiger heeft en opnieuw hardverchroomd is ,of zelfs een bus heeft gekregen.
Het heeft meestal een leven lang hard moeten werken.

Zoek ook eens naar het merk EFS.
Die zijn er met Kreidler RS blok. Mooi ? mmmmmhh.. ,maar in ieder geval heel apart.


klopt wel martijn :shock:
ik heb een tijdje spullen uit griekenland gehad,hetzelfde verhaal.
kost niet veel,en de kwaliteit werd later steeds minder en alles was versleuteld,dus maar gauw mee gestopt.
wel een leuke site trouwens :clap bedankt voor de link,zo zie je nog eens wat :lol: :wink:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 10:51 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17698
er staat genoeg op jacob van casal.

zefs een advertentie van martijn :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 11:32 pm 
dijk schreef:
er staat genoeg op jacob van casal.

zefs een advertentie van martijn :mrgreen:


ik zag het :mrgreen:
maar wel even 6 bakkies voor weinig dijk :clap
dat is bij kreidler wel even anders :cry:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do dec 23, 2010 11:55 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2041
Woonplaats: omg.Assen
Ja ,ik moet ook aan mijn spulletjes komen. :mrgreen:

ps..alle advertenties waar "procuro" voor staat...die lui zoeken dus iets.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 12:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 28, 2003 7:05 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Haarlemmermeer
EFS

viewtopic.php?t=22579&highlight=efs+portugal


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 12:06 am 
snel schreef:
Ja ,ik moet ook aan mijn spulletjes komen. :mrgreen:

ps..alle advertenties waar "procuro" voor staat...die lui zoeken dus iets.


dat is je gegund martijn :wink: en dat blijft wat mij betreft ook zo :lol:
ik kan geen portugees en de portugezen ( weinig dan ) geen engels :|
dat weet ik van eerdere ,,escapades,,....................... :mrgreen:

maar even weer on topic :?: hoe staat het met het prototype :?:
wat zijn de voors en tegens en hoever ben je ermee :?:
lijkt me een goedkoper alternatief dan dat injectie systeem in een ander topic ( niets ten kwade daarover [-X )
gebruik :?: eventuele vermogens winst :?: etc :?: en leg de afstelling daarvan even goed uit :?:
ik ben nogal ouderwets aangelegd,maar weet er een beetje van 8)
mischien is het met een goede uitleg wel een mooi stukje werk voor de verkoop,ik zou het eens op een kreidler bouwen als ik jou was................... :wink:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 12:51 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2041
Woonplaats: omg.Assen
gebben schreef:
maar even weer on topic :?: hoe staat het met het prototype :?:
wat zijn de voors en tegens en hoever ben je ermee :?:
lijkt me een goedkoper alternatief dan dat injectie systeem in een ander topic ( niets ten kwade daarover [-X )
gebruik :?: eventuele vermogens winst :?: etc :?: en leg de afstelling daarvan even goed uit :?:
ik ben nogal ouderwets aangelegd,maar weet er een beetje van 8)
mischien is het met een goede uitleg wel een mooi stukje werk voor de verkoop,ik zou het eens op een kreidler bouwen als ik jou was................... :wink:


Ik breng het hele spul mee naar de testdag bij S&S.
Vermogen zal weinig anders zijn. De venturi is nog zoals hij normaal ook is bij een PWK.

Het stelt gewoon fijn af ,als je even omdenkt.
Want je stelt in gedeeltes af ,en je weet wat er gaat gebeuren.
Je hebt alleen naalden. met een dubbel nummer. bijv. 1-3
Ken je die motorzaagcarburateurs met een H(oog) en L(aag) mengselschroef ?
Zo werkt dit ook.
Het eerste nummer is de H ,het tweede nummer is de L. Ze lopen van 1-5 (minder-meer)

Verder kan de naald dmv. een schroefdraad in heel kleine stapjes omhoog en omlaag gesteld worden.

Ik werk ongeveer als volgt:
Kies het bruikbaarste 1e nummer (dat heb je vlot gevonden ,is bijna al van te voren voorspelbaar)
Stel de motor in de hogere toerentallen af door de naald hoger of lager te stellen.
Nu kijken hoe hij oppakt ,dat is het tweede nummer.
Moet hij bijvoorbeeld armer ,neem je een lager tweede nummer.
Het mooie is dat wat je bovenin toeren had afgesteld gewoon blijft.

De powerjet zit nog op de PWK ,die zit niet in de weg.
Is een mooie "heelhouder" bij lang volgas. Maar in principe kan het ook zonder.

De zwakte van het systeem is stationairloop.
Het is uitgevonden als racecarburateur ,en daar is stationair nu niet het belangrijkste.
De Casal pakt nu wel helemaal van onder af op ,maar kan niet langere tijd stationair lopen.
(Natuurlijk ligt dat ook aan de fikse poortentiming van het HuVo crossblok)
Het is af te stellen ,maar dat moet dmv. het groter vijlen van het kleine doorlaatboogje onder de gasschuif. (groter is rijker)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 12:51 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17698
snel schreef:
Ja ,ik moet ook aan mijn spulletjes komen. :mrgreen:

ps..alle advertenties waar "procuro" voor staat...die lui zoeken dus iets.



zeker martijn je moet ook je onderdelen komen :mrgreen:

zeker jacob dat zijn andere prijzen voor een 6 bak :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 24, 2010 12:08 pm 
dat lijkt mij geweldig martijn,de casal met het prototype naar S&S :clap
dan kan iedereen zien hoe of wat met die carburateur en kun je ter plekke tekst en uitleg geven :clap
bedankt voor je heldere uitleg,ik vond dat ook voor andere eventuele volgers van dit topic belangrijk,ik snappem helemaal :wink: het afstellen van de carburatie is eigenlijk simpeler als het lijkt,het zal niet vanzelf gaan en er zal wel e.e.a aan afstelwerk nodig zijn,uiteraard ook van andere belangrijke tuningdelen buiten de carburatie om :!:
hou ons op de hoogte van eventuele ontwikkelingen van EMOT producten en uiteraard hoe dit eventueel verder gaat :clap


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 11:59 am 
gefeliciteerd martijn :clap
het heeft zich gisteren in hoogeveen voorbeeldelijk gedragen :thumbsup


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr dec 31, 2010 6:40 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2041
Woonplaats: omg.Assen
Ja ,ik heb de stationairloop nu ook goed.
Dat zat hem in het testen met de foute (race) uitlaat.
De uitlaat die er nu onder zit laat hem gewoon stationair tokkelen.
Het werkt gewoon helemaal prima.
Ik ga het nu op een 19mm Bing proberen ,kijken hoe klein je kunt gaan.......

Het is een prachtig systeem.
Lectron beweert dat het systeem zichzelf automatisch enigszins aanpast aan kleine veranderingen in de situatie. (temperatuur ,vochtigheid,ed.)
Klinkt als Tell-Sell verkooppraatjes ,maar ik begin te geloven dat het waar is.
In feite was het afstellen zelfs met deze eigenbouw een makkie.
Het reageert zo gemoedelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 9:04 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2041
Woonplaats: omg.Assen
Het zelfde truukje nog een keer gedaan...
Een proefje voor de brommerracer.
Het lijkt goed te werken.
Een 19mm Bing valstroomcarburateurtje van een Sachs leeggeklopt en er een Lectron naald ingebouwd (en een 16mm restrictor)
Ik heb hem even provisorisch aan de Casal gehangen.

http://www.youtube.com/watch?v=wQWtzKFGHTQ

De 24mm PWK die er in Hoogeveen aan hing zal vermoedelijk in productie genomen worden.
Ik ben in overleg met de fa. Lectron en een afnemer in de USA.
Met die PWK carburateurs kan ik ze maken in 21,24 en 28mm.


Bijlagen:
Picture 817.jpg
Picture 817.jpg [ 63.78 KiB | 2760 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 04, 2011 9:12 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17698
snel schreef:
Het zelfde truukje nog een keer gedaan...
Een proefje voor de brommerracer.
Het lijkt goed te werken.
Een 19mm Bing valstroomcarburateurtje van een Sachs leeggeklopt en er een Lectron naald ingebouwd (en een 16mm restrictor)
Ik heb hem even provisorisch aan de Casal gehangen.

http://www.youtube.com/watch?v=wQWtzKFGHTQ

De 24mm PWK die er in Hoogeveen aan hing zal vermoedelijk in productie genomen worden.
Ik ben in overleg met de fa. Lectron en een afnemer in de USA.
Met die PWK carburateurs kan ik ze maken in 21,24 en 28mm.



Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: smitscoen en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerman - Alles op het gebied van Kreidler onderdelen! CNC-Parts.nl - Voor tuning en al uw speciale CNC gefreesde onderdelen voor Kreidler. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
JTmxRACING.com - Onderdelen, nieuw en gebruikt, tunen en reviseren van Kreidler motoren. EMOT - Specialist in klassieke tweetakt racemotoren, waaronder Kreidler. Advies, tuning en veel onderdelen in de webshop! WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.

Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!


De beste autoverzekering van 2012