Carburateur 24mm prototype
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Carburateur 24mm prototype
Martijn,er staan wel een stuk of 10 van die blokken te koop op die site.
Word zelfs nog een huvo casal cilinder aangeboden.
Het is inderdaad een mooi blok om te tunen,waar heel wat vermogen uit te halen is.
Word zelfs nog een huvo casal cilinder aangeboden.
Het is inderdaad een mooi blok om te tunen,waar heel wat vermogen uit te halen is.
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Carburateur 24mm prototype
@Enzo-tvzijden,
Dat zal Herr Hilber ook niet anders gedaan hebben.
Die heeft de expertise van een transmissiefabriek (Hurth) gebruikt om aan zijn bak te komen.
De bak van de Casal lijkt op die van een Suzuki T20.
Maar dat is een 250c ,dus meer als gezonde inspiratie zal hij daar niet opgedaan hebben...
Dat zal Herr Hilber ook niet anders gedaan hebben.
Die heeft de expertise van een transmissiefabriek (Hurth) gebruikt om aan zijn bak te komen.
De bak van de Casal lijkt op die van een Suzuki T20.
Maar dat is een 250c ,dus meer als gezonde inspiratie zal hij daar niet opgedaan hebben...
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Carburateur 24mm prototype
Maar als ik jouw "avatar" bekijk zit jij op die site (OLX?) meer naar XF-17's te kijken ??michael67 schreef:Martijn,er staan wel een stuk of 10 van die blokken te koop op die site.
Word zelfs nog een huvo casal cilinder aangeboden.
Het is inderdaad een mooi blok om te tunen,waar heel wat vermogen uit te halen is.
Heel aparte brommer is dat. Erg gewild in Portugal.
De SIS V5 is ook zo'n verzamelding ,die vind ik persoonlijk nog wat mooier.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Carburateur 24mm prototype
Daar kan ik me zeker in vinden. Bedankt voor de info.snel schreef:@Enzo-tvzijden,
Dat zal Herr Hilber ook niet anders gedaan hebben.
Die heeft de expertise van een transmissiefabriek (Hurth) gebruikt om aan zijn bak te komen.
De bak van de Casal lijkt op die van een Suzuki T20.
Maar dat is een 250c ,dus meer als gezonde inspiratie zal hij daar niet opgedaan hebben...
Enzo
Re: Carburateur 24mm prototype
welke site is dat?michael67 schreef:Martijn,er staan wel een stuk of 10 van die blokken te koop op die site.
Word zelfs nog een huvo casal cilinder aangeboden.
Het is inderdaad een mooi blok om te tunen,waar heel wat vermogen uit te halen is.
mischien ben ik wel OM naar CASAL
blijf de kreidlers er wel bij houden hoor
blijft toch mooi spul dat casal en een waterkoker 6 bakje voor een crossertje is altijd leuk,ik heb nog wel een freem staan,nee dijk, geen casal........
en laat me dit casal blokje nog niet hebben in de verzameling dus die past er altijd nog wel bij tussen
Re: Carburateur 24mm prototype
herr hilber is samen met H.G anscheidt naar hurth geweest,zoek zelf maar even uit waar anscheidt vandaan is gekomen VOOR de kreidler periode,daarna had kreidler een verfijnde versnellingbak met wals en vorkensnel schreef:@Enzo-tvzijden,
Dat zal Herr Hilber ook niet anders gedaan hebben.
Die heeft de expertise van een transmissiefabriek (Hurth) gebruikt om aan zijn bak te komen.
De bak van de Casal lijkt op die van een Suzuki T20.
Maar dat is een 250c ,dus meer als gezonde inspiratie zal hij daar niet opgedaan hebben...
zoals al gezegd martijn
het lijkt veel op een cobra 6 bak,mooi spul,mooi spul
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Carburateur 24mm prototype
snel schreef:@Enzo-tvzijden,
Niks afgekeken...
De Casal 6. motor is ontworpen door een beroemde Italiaanse constructeur :Francesco Villa.
@ Michael67,
Nog wel...snel kopen ,de cilinder heeft bxs 40x39,7 en tapeindafstand 56mm.
gutgut..waar zou die nu toch ook op passen...
7,3pk zuigergestuurd.
@ Gebben,
Voor zover ik heb uitgeknobbeld is men in '78 begonnen met de nieuwe motor te produceren.
Op dat moment nog luchtgekoeld.
Er zit overigens in de schakelklok een pennetje ,dat krijgen de crossers stuk. Maar dat is te verhelpen door een massief pennetje te nemen.
Ook de tandheugel die de schakelklok beweegt trappen ze kapot ,daar stampen ze de laatste tand vanaf ,die is bijna altijd al eens gelast bij een crossblok.
- Bijlagen
-
- a17.jpg (64.18 KiB) 10321 keer bekeken
- michael67
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 05 aug 2007, 01:50
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Carburateur 24mm prototype
Voor de liefhebbers van zo,n casal blok hier de portugese site.
Staan ook regelmatig zundapp blokken op voor weinig (Famel)
http://www.olx.pt/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staan ook regelmatig zundapp blokken op voor weinig (Famel)
http://www.olx.pt/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Carburateur 24mm prototype
Maar voordat iedereen nu denkt het paradijs gevonden te hebben:michael67 schreef:Voor de liefhebbers van zo,n casal blok hier de portugese site.
Staan ook regelmatig zundapp blokken op voor weinig (Famel)
http://www.olx.pt/" onclick="window.open(this.href);return false;
In Portugal zijn buiten de steden veel mensen aangewezen op bromfietsen als transportmiddel.
Geld is er niet ,dus er word gerepareerd ,geprutst en geknutseld.
Daarbij zijn de wegen vaak onverhard.
Als je een blok koopt is het in ieder geval grondig aangekoekt met de meest afgrijselijke aardesoort.
En hoe het van binnen is ?? Kan van alles zijn.
Kijk er ook niet van op als de cilinder een 2mm grotere zuiger heeft en opnieuw hardverchroomd is ,of zelfs een bus heeft gekregen.
Het heeft meestal een leven lang hard moeten werken.
Zoek ook eens naar het merk EFS.
Die zijn er met Kreidler RS blok. Mooi ? mmmmmhh.. ,maar in ieder geval heel apart.
Re: Carburateur 24mm prototype
klopt wel martijnsnel schreef:Maar voordat iedereen nu denkt het paradijs gevonden te hebben:michael67 schreef:Voor de liefhebbers van zo,n casal blok hier de portugese site.
Staan ook regelmatig zundapp blokken op voor weinig (Famel)
http://www.olx.pt/" onclick="window.open(this.href);return false;
In Portugal zijn buiten de steden veel mensen aangewezen op bromfietsen als transportmiddel.
Geld is er niet ,dus er word gerepareerd ,geprutst en geknutseld.
Daarbij zijn de wegen vaak onverhard.
Als je een blok koopt is het in ieder geval grondig aangekoekt met de meest afgrijselijke aardesoort.
En hoe het van binnen is ?? Kan van alles zijn.
Kijk er ook niet van op als de cilinder een 2mm grotere zuiger heeft en opnieuw hardverchroomd is ,of zelfs een bus heeft gekregen.
Het heeft meestal een leven lang hard moeten werken.
Zoek ook eens naar het merk EFS.
Die zijn er met Kreidler RS blok. Mooi ? mmmmmhh.. ,maar in ieder geval heel apart.
ik heb een tijdje spullen uit griekenland gehad,hetzelfde verhaal.
kost niet veel,en de kwaliteit werd later steeds minder en alles was versleuteld,dus maar gauw mee gestopt.
wel een leuke site trouwens bedankt voor de link,zo zie je nog eens wat
Re: Carburateur 24mm prototype
ik zag hetdijk schreef:er staat genoeg op jacob van casal.
zefs een advertentie van martijn
maar wel even 6 bakkies voor weinig dijk
dat is bij kreidler wel even anders
Re: Carburateur 24mm prototype
dat is je gegund martijn en dat blijft wat mij betreft ook zosnel schreef:Ja ,ik moet ook aan mijn spulletjes komen.
ps..alle advertenties waar "procuro" voor staat...die lui zoeken dus iets.
ik kan geen portugees en de portugezen ( weinig dan ) geen engels
dat weet ik van eerdere ,,escapades,,.......................
maar even weer on topic hoe staat het met het prototype
wat zijn de voors en tegens en hoever ben je ermee
lijkt me een goedkoper alternatief dan dat injectie systeem in een ander topic ( niets ten kwade daarover )
gebruik eventuele vermogens winst etc en leg de afstelling daarvan even goed uit
ik ben nogal ouderwets aangelegd,maar weet er een beetje van
mischien is het met een goede uitleg wel een mooi stukje werk voor de verkoop,ik zou het eens op een kreidler bouwen als ik jou was...................
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Carburateur 24mm prototype
Ik breng het hele spul mee naar de testdag bij S&S.gebben schreef: maar even weer on topic hoe staat het met het prototype
wat zijn de voors en tegens en hoever ben je ermee
lijkt me een goedkoper alternatief dan dat injectie systeem in een ander topic ( niets ten kwade daarover )
gebruik eventuele vermogens winst etc en leg de afstelling daarvan even goed uit
ik ben nogal ouderwets aangelegd,maar weet er een beetje van
mischien is het met een goede uitleg wel een mooi stukje werk voor de verkoop,ik zou het eens op een kreidler bouwen als ik jou was...................
Vermogen zal weinig anders zijn. De venturi is nog zoals hij normaal ook is bij een PWK.
Het stelt gewoon fijn af ,als je even omdenkt.
Want je stelt in gedeeltes af ,en je weet wat er gaat gebeuren.
Je hebt alleen naalden. met een dubbel nummer. bijv. 1-3
Ken je die motorzaagcarburateurs met een H(oog) en L(aag) mengselschroef ?
Zo werkt dit ook.
Het eerste nummer is de H ,het tweede nummer is de L. Ze lopen van 1-5 (minder-meer)
Verder kan de naald dmv. een schroefdraad in heel kleine stapjes omhoog en omlaag gesteld worden.
Ik werk ongeveer als volgt:
Kies het bruikbaarste 1e nummer (dat heb je vlot gevonden ,is bijna al van te voren voorspelbaar)
Stel de motor in de hogere toerentallen af door de naald hoger of lager te stellen.
Nu kijken hoe hij oppakt ,dat is het tweede nummer.
Moet hij bijvoorbeeld armer ,neem je een lager tweede nummer.
Het mooie is dat wat je bovenin toeren had afgesteld gewoon blijft.
De powerjet zit nog op de PWK ,die zit niet in de weg.
Is een mooie "heelhouder" bij lang volgas. Maar in principe kan het ook zonder.
De zwakte van het systeem is stationairloop.
Het is uitgevonden als racecarburateur ,en daar is stationair nu niet het belangrijkste.
De Casal pakt nu wel helemaal van onder af op ,maar kan niet langere tijd stationair lopen.
(Natuurlijk ligt dat ook aan de fikse poortentiming van het HuVo crossblok)
Het is af te stellen ,maar dat moet dmv. het groter vijlen van het kleine doorlaatboogje onder de gasschuif. (groter is rijker)
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Carburateur 24mm prototype
snel schreef:Ja ,ik moet ook aan mijn spulletjes komen.
ps..alle advertenties waar "procuro" voor staat...die lui zoeken dus iets.
zeker martijn je moet ook je onderdelen komen
zeker jacob dat zijn andere prijzen voor een 6 bak
Re: Carburateur 24mm prototype
dat lijkt mij geweldig martijn,de casal met het prototype naar S&S
dan kan iedereen zien hoe of wat met die carburateur en kun je ter plekke tekst en uitleg geven
bedankt voor je heldere uitleg,ik vond dat ook voor andere eventuele volgers van dit topic belangrijk,ik snappem helemaal het afstellen van de carburatie is eigenlijk simpeler als het lijkt,het zal niet vanzelf gaan en er zal wel e.e.a aan afstelwerk nodig zijn,uiteraard ook van andere belangrijke tuningdelen buiten de carburatie om
hou ons op de hoogte van eventuele ontwikkelingen van EMOT producten en uiteraard hoe dit eventueel verder gaat
dan kan iedereen zien hoe of wat met die carburateur en kun je ter plekke tekst en uitleg geven
bedankt voor je heldere uitleg,ik vond dat ook voor andere eventuele volgers van dit topic belangrijk,ik snappem helemaal het afstellen van de carburatie is eigenlijk simpeler als het lijkt,het zal niet vanzelf gaan en er zal wel e.e.a aan afstelwerk nodig zijn,uiteraard ook van andere belangrijke tuningdelen buiten de carburatie om
hou ons op de hoogte van eventuele ontwikkelingen van EMOT producten en uiteraard hoe dit eventueel verder gaat
Re: Carburateur 24mm prototype
gefeliciteerd martijn
het heeft zich gisteren in hoogeveen voorbeeldelijk gedragen
het heeft zich gisteren in hoogeveen voorbeeldelijk gedragen
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Carburateur 24mm prototype
Ja ,ik heb de stationairloop nu ook goed.
Dat zat hem in het testen met de foute (race) uitlaat.
De uitlaat die er nu onder zit laat hem gewoon stationair tokkelen.
Het werkt gewoon helemaal prima.
Ik ga het nu op een 19mm Bing proberen ,kijken hoe klein je kunt gaan.......
Het is een prachtig systeem.
Lectron beweert dat het systeem zichzelf automatisch enigszins aanpast aan kleine veranderingen in de situatie. (temperatuur ,vochtigheid,ed.)
Klinkt als Tell-Sell verkooppraatjes ,maar ik begin te geloven dat het waar is.
In feite was het afstellen zelfs met deze eigenbouw een makkie.
Het reageert zo gemoedelijk.
Dat zat hem in het testen met de foute (race) uitlaat.
De uitlaat die er nu onder zit laat hem gewoon stationair tokkelen.
Het werkt gewoon helemaal prima.
Ik ga het nu op een 19mm Bing proberen ,kijken hoe klein je kunt gaan.......
Het is een prachtig systeem.
Lectron beweert dat het systeem zichzelf automatisch enigszins aanpast aan kleine veranderingen in de situatie. (temperatuur ,vochtigheid,ed.)
Klinkt als Tell-Sell verkooppraatjes ,maar ik begin te geloven dat het waar is.
In feite was het afstellen zelfs met deze eigenbouw een makkie.
Het reageert zo gemoedelijk.
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Carburateur 24mm prototype
Het zelfde truukje nog een keer gedaan...
Een proefje voor de brommerracer.
Het lijkt goed te werken.
Een 19mm Bing valstroomcarburateurtje van een Sachs leeggeklopt en er een Lectron naald ingebouwd (en een 16mm restrictor)
Ik heb hem even provisorisch aan de Casal gehangen.
http://www.youtube.com/watch?v=wQWtzKFGHTQ" onclick="window.open(this.href);return false;
De 24mm PWK die er in Hoogeveen aan hing zal vermoedelijk in productie genomen worden.
Ik ben in overleg met de fa. Lectron en een afnemer in de USA.
Met die PWK carburateurs kan ik ze maken in 21,24 en 28mm.
Een proefje voor de brommerracer.
Het lijkt goed te werken.
Een 19mm Bing valstroomcarburateurtje van een Sachs leeggeklopt en er een Lectron naald ingebouwd (en een 16mm restrictor)
Ik heb hem even provisorisch aan de Casal gehangen.
http://www.youtube.com/watch?v=wQWtzKFGHTQ" onclick="window.open(this.href);return false;
De 24mm PWK die er in Hoogeveen aan hing zal vermoedelijk in productie genomen worden.
Ik ben in overleg met de fa. Lectron en een afnemer in de USA.
Met die PWK carburateurs kan ik ze maken in 21,24 en 28mm.
- Bijlagen
-
- Picture 817.jpg (63.78 KiB) 9937 keer bekeken
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19184
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 495 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
Re: Carburateur 24mm prototype
[youtube]wQWtzKFGHTQ[/youtube]snel schreef:Het zelfde truukje nog een keer gedaan...
Een proefje voor de brommerracer.
Het lijkt goed te werken.
Een 19mm Bing valstroomcarburateurtje van een Sachs leeggeklopt en er een Lectron naald ingebouwd (en een 16mm restrictor)
Ik heb hem even provisorisch aan de Casal gehangen.
http://www.youtube.com/watch?v=wQWtzKFGHTQ" onclick="window.open(this.href);return false;
De 24mm PWK die er in Hoogeveen aan hing zal vermoedelijk in productie genomen worden.
Ik ben in overleg met de fa. Lectron en een afnemer in de USA.
Met die PWK carburateurs kan ik ze maken in 21,24 en 28mm.