NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#26 Bericht door nozems » 27 mei 2011, 08:02

Rick ik gebruik heel wat anders dan het gaasmateriaal dan wat er in het zeefje zit, door een origineel kreidlerzeefje kan meer rommel komen als wat ik ik nu heb, maar pak veel meer lucht, met een extra gat erin met tule pakt ie voldoende lucht.

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#27 Bericht door Zatopek » 27 mei 2011, 08:33

nozems schreef:Rick ik gebruik heel wat anders dan het gaasmateriaal dan wat er in het zeefje zit, door een origineel kreidlerzeefje kan meer rommel komen als wat ik ik nu heb, maar pak veel meer lucht, met een extra gat erin met tule pakt ie voldoende lucht.
Ben het met Pascal eens. Haal alle gaasjes op 2 na uit je zeefje en frot er een netjes uitgeknipt pannensponsje tussen. Laat veel meer lucht door dan het standaard zeefje met wel 7 of 8 gaasjes................... Ik heb nu op mijn rode RS een 60cc zitten van Claus, hoeveel PK die heeft weet ik niet, ik schat iets van 9 PK. Ik heb zelfs mijn tules nog boven in het frame zitten, ik rij met een 23mm BING met sproeier 80. Het zou best kunnen dat ie met een Twinair ietsje sneller is maar de extra bak herrie heb ik liever niet. Bovendien rijdt ie dan bij lage RPM vaak minder. Wel interessant trouwens dit "nieuwe" Twinair filter. En wel of niet inoliën van zo'n filter, daar zijn de meningen ook over verdeeld. Waar niet over met een Kreidler :wink: :)

*rick*
Berichten: 207
Lid geworden op: 12 nov 2007, 18:35
Locatie: Wouw
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#28 Bericht door *rick* » 27 mei 2011, 09:32

Ik heb om reactie gevraagd van de beste man en dit is wat ik terug kreeg. Lijkt mij klare taal, precies wat ik dacht dat het zou zijn.
Ik weet dat deze man niet zo geliefd is hier op het forum maar dat betekend niet dat zijn technisch vlak in combinatie met het team van twin air niet goed zijn :!:
Lijkt me dus een mooie uitvinding voor de big bore rijders die toch van de natuur willen genieten. :lol:
Hallo,

Het filter bestaat uit 3 lagen schuim.
Het normale filter is voorzien van Twin Air dubbel filterschuim.
Het binnenfilter is gemaakt van F.R. geluids dempingsschuim.
Het complete filter in ingeolied met Denicol Air Filter Fluid.
Het oppervlakte is zo groot dat het gemakkelijk de gevraagde
liters lucht kan doorlaten (± 15000 liter lucht voor 1 liter benzine).
De standaard koker heeft hier een beperking qwa doorlaat,
de aansluiting op het frame + de luchtgaten boven in het frame.
Dus ook al plaats je een Twin Air filter (zoals Formule Cross filter) in de
koker hou je ademnood.

Met vriendelijke groeten / Mit freundlichen Grüßen / Best regards,


P.J. ********

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#29 Bericht door RS3001 » 27 mei 2011, 10:06

Kijk.......nu hebben we info. Als het filter voor de 21mm BE er is ga ik het proberen.

*rick*
Berichten: 207
Lid geworden op: 12 nov 2007, 18:35
Locatie: Wouw
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#30 Bericht door *rick* » 27 mei 2011, 10:34

RS3001 schreef:Kijk.......nu hebben we info. Als het filter voor de 21mm BE er is ga ik het proberen.
Volgens mij staat deze ook al in zijn shop! Het is nu dus geen Twin air maar Tripple air haha :lol:

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#31 Bericht door RS3001 » 27 mei 2011, 12:15

Heb gebeld, vanaf volgende week komt het prototype......testen en dan in productie.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#32 Bericht door Caspar » 27 mei 2011, 16:49

Ik ga gewoon de gok wagen:
-1- Ik heb bij KJ een Twin-Air besteld van de Formule-Kreidler die dus in de ori luchtfilterbuis komt.
-2- Als tzt de geluidsarme Twin-Air voor de 21mm DellOrto binnen is bij ProTuning , zal ik die ook bestellen en proberen.

Eerlijk gezegd twijfel ik aan beide oplossingen: -1- Met een aangepaste ori filterbuis heb ik nu al te weinig lucht , zelfs zónder het zeefje. Met die Twin air er in zal hij minder lucht krijgen , toch ?
-2-En geluiddempend schuim van de 2e optie zal best werken , maar ben benieuwd of het geluid dan wel enigzins acceptabel zal zijn :?:
We gaan het meemaken.....

Met een standaard Twin-Air filter loopt hij zuigergestuurd in ieder geval als een speer , alleen die herrie :(
Ik olie de Twin-Air filters altijd in , werkt beter. Tips: zéér GOED uitknijpen en beschermen tegen regen

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#33 Bericht door RS3001 » 27 mei 2011, 17:06

Wel olie, geen olie......ben een keer bij Cees Veldt op de bank geweest met Marinus. Het eerste wat Cees en Marinus deden.......die troep er uitspoelen. Dus......zeg het maar. :-k met olie zal hij ook zeker stiller zijn.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#34 Bericht door Caspar » 27 mei 2011, 17:12

Mét olie filtert hij beter , zonde olie gaat er meer lucht doorheen natuurlijk.
Tja , het is maar net waar je prioriteiten liggen. Ik ga voor heel houden.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#35 Bericht door Mario TT » 27 mei 2011, 18:58

Ik heb met mijn TM toenertijd ook problemen gehad met het originele filter en het twinairfilter werd erg snel vies. Wat ik gedaan heb uiteindelijk lostte mijn probleem op met het feit dat een getunede cilinder, die van mij wel in ieder geval, veel terugslag geeft bij lage toeren. Met name bij toerritten trok ik echt dikke blauwe wolken omdat het hele filter vol met olie zat. Iets wat voor je bougie en zuiger en uitlaat poort ook niet echt goed is.
Ik heb het originele filter erin gezet met een nieuw origineel gaasfiltertje. Vervolgens heb ik in het luchthuis twee gaten geboord met een normaal niet te groot boortje, misschien wel 3 of 4 hoor, ik weet het niet precies meer. En daaroverheen heb ik het twinair filter vastgezet met tie raps. Hierdoor had ik een normaal aanzuig geluid en meer lucht naar de cilinder. Ik had een van de gaatjes precies achter de carburateur aan de onderzijde geboord waardoor het residu er uit kon lopen en ik bijna geen last meer had van die enorme kwalmen uit de uitlaat. Bovendien was alles goed gefilterd. Een beetje het beste uit twee werelden en het werkte perfekt voor mij. En dan heb je zo`n filter als hier beschreven is ook niet meer nodig.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#36 Bericht door nozems » 27 mei 2011, 20:31

De meesten denken dat ik nog steeds met iets van een spons rijdt tussen m,n zeefjes, maar dat is al jaren geleden, ik heb iets wat binnen de koker past en een veel groter doorlaatoppervlak heeft, met een in mijn ogen goede filtratie, hij houdt meer deeltjes tegen dan het originele onaangepaste standaard zeefje.......en ik heb een aardige sproeierbezetting in m,n 20mm bing 102hoofd en een 45er stationair, roken doet ie alleen de eerste meters als ie koud is :wink:

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6357
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 52 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#37 Bericht door Gijs » 27 mei 2011, 21:06

De ring van een 20 mm bing past op een Black edition, dus het 0riginele filter past erop dus ook dit filter.

Zie topic viewtopic.php?f=4&t=34951&hilit=black

Afbeelding

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#38 Bericht door Caspar » 27 mei 2011, 21:44

Klopt als een bus Gijs , maar dan wordt hij topzwaar en valt de ring van de B.E. af. Blijft niet goed zitten.
De standaard luchtfilterbuis steunt/klemt nog op de frame aansluiting en blijft zodoende wél goed zitten.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6357
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 52 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#39 Bericht door Gijs » 27 mei 2011, 21:50

had ik niet zo'n last van. paste eigenlijk verrassend. Als ik er definitief mee was blijven rijden had ik hem wel wat aangepast.
En zo'n schuimfilter is natuurlijk lichter.
Denk dat ik er 1 bestel, of heeft Dick ze al.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#40 Bericht door Caspar » 27 mei 2011, 22:02

Heb Dick gister nog gesproken , maar heb het hem niet gevraagd.
Welke wil je proberen Gijs , de stille van Pro of die van KJ ?

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6357
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 52 keren
Ontvangen waarderingen: 33 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#41 Bericht door Gijs » 27 mei 2011, 22:11

van Pro

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#42 Bericht door gebben » 27 mei 2011, 23:57

*rick* schreef:Ik heb hem zelf op mijn honda NSR met 10pk+, (mijn kreidlers hebben zoveel vermogen niet dus rijden met orgineel filter). ik zeg ook niet dat het niet nodig is omdat een aanzuigbuis dit niet kan leveren. Wat ik bedoelde is dat een Twin-air veel te veel levert voor een bromfiets, deze zijn geconstureerd voor crossmotoren! ik denk dat een extra inlegfilter dus zeker zorgt voor minder geluid en tevens dus ook minder lucht maar nog altijd wel genoeg denk ik! Als ik morgen tijd heb ga ik zo'n inlegfiltertje in elkaar lijmen en proberen!

Be: Een open lucht filter zal altijd meer geluid geven of in ieder geval anders!, als je dit natuurkundig bekijkt moet de lucht een veel langere afstand afleggen met allerei hoeken en vernauwingen. Dit werkt volgens hetzelfde princiepe als een uitlaatdemper van een auto. Hier worden de gassen ook van voor naar achter gestuurd door verschillende kamers, Hier komt geen demperwol bij kijken!
twin air levert teveel :?: waar rijdt een KTM 50 cc automaat crosser dan mee :?:

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#43 Bericht door gebben » 28 mei 2011, 00:04

RS3001 schreef:Wel olie, geen olie......ben een keer bij Cees Veldt op de bank geweest met Marinus. Het eerste wat Cees en Marinus deden.......die troep er uitspoelen. Dus......zeg het maar. :-k met olie zal hij ook zeker stiller zijn.
berend,marinus weet wel wattie doet :wink:
een luchtfilter................... rijden wij op de cuppers ook niet mee :!:
zonder luchtfilter kan veel afstellingproblemen geven,op een straatfiets :!: zeker met moderne carburatie :!: aanvoer van lucht met een luchtfilter is constanter,temperatuur en vochtigheid blijven met en zonder hetzelfde :wink:
de voorschrift van twin air,het is immers een filter voor de cross ontwikkeld,is dik in de olie,en zonder olie is de crosser van mijn zoon bij de verloren troepen,dat betreft dan overmatige slijtage van zuiger en cilinder,dus olieen dat filter :!: voor de crossbaan :!:
olie werkt in mijn optiek op de straat averechts :study
een racer heeft ook geen filter................................. met filter rijden op straat :?: voordeel is dan geen olie kopen :mrgreen:
wat betreft het zonder luchtfilter rijden met de cupper,ik heb er geen overmatige slijtage aan gezien.
dat vergelijk ik met een standaard opgevoerde RS ook zonder luchtfilter 8) tenminste,zonder de zeverij erin :!:
op mijn straatfietsen hebben nog nooit GEFILTERDE luchtfilters gezeten,dus alles eruit en geen problemen,maar daar cross ik dan ook niet mee :wink:

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#44 Bericht door danahi » 28 mei 2011, 11:41

Filterolie is er alleen voor om de fijnste deeltjes te laten plakken aan je filter zodat zodat ze niet naar binnen worden gezogen en voor slijtage zorgen.
Uitspoelen moet uiteraard regelmatig gebeuren om de teruggespuwde olie van de mensmering die naar beneden is gezakt in je filter er uit te krijgen. Dit zorgt voor vieze lekkage langs het blok, maar verminderd ook de luchtdoorlaat (is dat niet wat Cee en Marinus deden?)

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#45 Bericht door RS3001 » 28 mei 2011, 11:52

Marinus en de meesten die ik ken rijden allemaal zonder olie.......ik ook.....sindsdien.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
Locatie: ZOETERMEER
Gegeven waarderingen: 13 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#46 Bericht door Ger » 28 mei 2011, 12:53

Heb voor mijn 60cc Ocin memraan zo,n beetje alle soorten luchtfilters geprobeerd, standaard koker met zeef, zonder zeef,koker met gaten met aangepaste zeef, zeef met dunne pannenspons er tussen gefrot en ga zo maar door. Feit is, dat set met een Twinair veruit gewoon het beste rijdt, trekt veel sneller en loopt aanzienlijk harder! Ja alleen die pokke herrie en daarom ga ik zo,n nieuw silence luchtfilter eens proberen! Groeten Ger

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#47 Bericht door Eifelyeti » 28 mei 2011, 13:01

alt 2 paginas voor so een Filter die noog niet is getest.... ](*,)



Afbeelding
Laatst gewijzigd door Eifelyeti op 28 mei 2011, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#48 Bericht door nozems » 28 mei 2011, 13:44

Nou Gebben, ik stond er laatst anders weer van te kijken hoeveel zand er in m,n koker lag, ben blij dat ik een eigenbouwfilter heb:)...gelukkig geen twinair nodig, dat hoop ik zo te houden.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9266
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 923 keren
Ontvangen waarderingen: 765 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#49 Bericht door Eifelyeti » 28 mei 2011, 14:10

nozems schreef:Nou Gebben, ik stond er laatst anders weer van te kijken hoeveel zand er in m,n koker lag, ben blij dat ik een eigenbouwfilter heb:)...gelukkig geen twinair nodig, dat hoop ik zo te houden.
nu, darom bent je ook noog niet over de 100..... :wink: :lol:

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: NIEUW !! Kreidler Twin Air Silence Luchtfilters 63 mm.

#50 Bericht door Caspar » 28 mei 2011, 14:11

Ik heb na een toerritje ook vaak alles onder het stof en zand zitten , dan toch maar een filter graag.....

Plaats reactie