Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#1 Bericht door Maarten » 10 nov 2011, 06:20

Beste Kreidlervrienden,


Het merk Kreidler is onlosmakelijk verbonden met begrippen als opvoeren, hoge snelheden, racen en sleutelen. Denk daarbij aan het roemruchte verleden van Kreidler, waarin Kreidler zelf het wereldsnelheidsrecord 50 cc op 210 km/uur zette. Of de fabrieksteams van Kreidler die, met groot succes, meededen aan de wegrace, sprintrace, motorcross en tal van andere activiteiten op het gebied van motorsport, op officiële circuits.
Kreidler promootte zich zelf ook op het gebied van duurzaamheid, door het laten zien dat een van de eerste Kreidlers, de "Roller", zo ongeveer de hele wereld rond reed. En op het gebied van snelheid en betrouwbaarheid, door te laten zien dat twee (standaard) RS'jes sneller waren dan de D-trein, op het traject van Hamburg naar Wenen.

Maar Kreidler zette niet aan tot racen op de openbare weg, of het opvoeren van Kreidlers voor het gebruik op de openbare weg.

We weten allemaal dat er gevaren verbonden zijn aan het rijden op een motorfiets of bromfiets. Niet voor niets wordt er op de rijopleiding veel aandacht besteed aan de veiligheid. Zowel voor de berijder van het motorvoertuig zelf, als voor zijn medeweggebruikers.
Dat er gevaren zijn, hebben we helaas in de praktijk al moeten constateren. Er zijn helaas al serieuze ongevallen geweest tijdens toerritten waar het nog niet eens ging om de snelheid. Maar ook tijdens een evenement waarbij de rijders even de ruimte kregen om wat harder te gaan rijden, ging het minstens een keer goed mis.

Het mag duidelijk zijn dat we allemaal onze waarden en normen hebben. Bijvoorbeeld auto- of motorrijden met alcohol op, is iets wat in meerderheid gezien wordt als “not done„ en als onaanvaardbaar en ontoelaatbaar, denkend aan de veiligheid van de persoon die rijdt, maar vooral ook aan zijn of haar onschuldige medeweggebruikers. Je kinderen zullen maar aangereden worden door een persoon die onder invloed is…

Deze inleiding brengt ons bij de kern van mijn verhaal; Het rijden op een Kreidler met hoge snelheden, of zelfs het rijden van snelheidswedstrijden op de openbare weg. Mede onder invloed van het huidige niveau van opvoeren, en de daarmee samenhangende, bereikte motorvermogens en topsnelheden, vind ik het onaanvaardbaar en ontoelaatbaar om het rijden van races en hoge snelheden op de openbare weg, via het forum van Kreidler.nl aan te moedigen of te promoten.
De “gekte„ is in alle hevigheid losgebarsten, de huidige vermogenswedloop en competitie om de snelste te zijn, heeft er toe geleid dat er momenteel motorblokken ontwikkeld worden die straks minimaal 25 pk gaan leveren.
Kreidler.nl distantieert zich bij deze van activiteiten die uitgevochten worden op de openbare weg. De risico's die er genomen worden zijn onaanvaardbaar.
Kreidler.nl geeft expliciet aan geen enkele aansprakelijkheid te aanvaarden voor schade of ongevallen die ontstaan tijdens het racen of met te hoge snelheden rijden op de openbare weg.
Het rijden van een Kreidler is geheel voor eigen risico.
Het opvoeren van je Kreidler is geheel voor je eigen risico, Kreidler.nl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade aan je motorblok naar aanleiding van tips en ideeën die je hebt opgedaan op het forum van Kreidler.nl

Voor de snelle jongens onder ons, die graag op competitieniveau willen racen of die willen laten zien tot waar ze zelf, en of hun Kreidler, toe in staat zijn, heb ik de volgende suggesties om op legale manieren toch aan hun trekken te komen:

  • Testbankdagen, zoals de jaarlijkse dag bij S&S, zijn een legale methode om te laten zien wat jouw Kreidler in huis heeft.
  • Officieel georganiseerde sprintraces: Hierbij is een stuk weg afgezet, is er een organisatie en zijn er veiligheidsmaatregelen genomen. Een goede methode om te meten en te demonstreren wat jij en jouw Kreidler presteren.
  • Brommerraces, bijvoorbeeld georganiseerd door de SOBW. Hier kun je naar hartenlust racen tegen soortgelijke snelheidsduivels.
  • Cupraces
  • Racen bij de klassieke wegrace, zoals de CRT en de HMV, voor als je van hoge snelheden houdt.
  • Evenementen die georganiseerd worden om te gaan rijden op een circuit, zoals er nu sprake van is om te gaan rijden op het circuit van Mettet in België. Hierbij worden er goede eisen gesteld aan de veiligheid van deelnemers en publiek, en wordt er officieel op een circuit gereden, dat daar voor bedoeld is.
  • Niet in de laatste plaats kun je gaan motorcrossen, dat is niet alleen een uitputtingsslag voor je motorblok, maar je eigen vaardigheden en je lichamelijk conditie moeten ook goed in orde zijn. Ook in de lichte klasses wordt er nog van alles georganiseerd waar je aan mee kunt doen.

Uit de mails die ik de afgelopen tijd heb ontvangen, maak ik op dat meerdere mensen het eens zijn met bovenstaande uiteenzetting. Zij wezen, terecht, op de gevaren.
En zeker niet in de laatste plaats, hoewel Kreidler.nl geen enkele aansprakelijkheid aanvaardt bij ongevallen, voel ik mij, als beheerder en oprichter van Kreidler.nl, persoonlijk toch verantwoordelijk voor eventuele ongevallen waarbij op een dag Kreidlerrijders of onschuldige medeweggebruikers, het slachtoffer zijn.

Mijn besluit is genomen na hier goed over nagedacht te hebben. Gevolg is dat ik de organisatie van illegale straatraces niet zal toestaan via het openbare forum van Kreidler.nl.


Met vriendelijke groet,


Maarten Hoogervorst
Beheerder en oprichter van Kreidler.nl

Gebruikersavatar
GerritjanS
Berichten: 1545
Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
Locatie: Goor
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#2 Bericht door GerritjanS » 10 nov 2011, 06:47

je hebt helemaal gelijk

alleen kun je eraan toevoegen

de cupraceses

dit is nog low butget ook, tenzij je voor toptuning gaat natuurlijk
:thumbleft

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#3 Bericht door Maarten » 10 nov 2011, 07:07

Je hebt gelijk Gerrit Jan, die heb ik er ook bijgezet.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4832
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 623 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#4 Bericht door KJ » 10 nov 2011, 08:01

Hoe jammer het bovenstaande misschien zal worden ervaren door enkelen, het is, hoe je het ook wend of keert, voor het forum en de mensen die daaraan meewerken als organisatie, het verstandigste standpunt dat kan worden ingenomen als Kreidler.nl .

Mogelijk dat er in 2012 nog meer gelegenheden komen om op een circuit te rijden.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5501
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#5 Bericht door kreidler844 » 10 nov 2011, 08:52

GerritjanS schreef:je hebt helemaal gelijk

alleen kun je eraan toevoegen

de cupraceses

dit is nog low butget ook, tenzij je voor toptuning gaat natuurlijk
:thumbleft
Toptuning kan ook low budget Gerritjan. :wink:

Wietse

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#6 Bericht door Maarten » 10 nov 2011, 09:06

Het blijft ook moeilijk om een scheidslijn te trekken tussen wat niet mag en wat wel mag. Dat ligt aan allerlei omstandigheden.

Een rit met snelle stukken er in waarin geknald kan worden (zoals Lexmond ooit), en waar mensen tussen zitten in korte broek en t-shirtje met hun zoontje van 8 achterop, dat kan wat mij betreft dan dus niet. En een rit waar goed over nagedacht is, waar iedereen goed in het motorpak zit en waar de omstandigheden goed zijn uitgedacht, daar kan misschien meer.

Acties van inhalen over de vluchtstrook, inhalen tussen vangrail en de meest linkse auto, 100 km/uur door de bebouwde kom en dat soort zaken... dat moeten we gewoon niet willen en zeker ook niet tonen.

Wie daar te lichtzinnig over denken, die zijn nu misschien dan toch gewaarschuwd, en wie er iets organiseert moet zich ook heel goed bewust zijn van zijn verantwoordelijkheid. Daar gaat het allemaal om, om te komen tot een verantwoord en veilig rijgedrag en anders toch te kiezen voor het circuit of de testbank.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10470
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 236 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#7 Bericht door nozems » 10 nov 2011, 09:36

Maarten ik denk dat je hier een hele wijze stap heb gezet, ondanks dat ik het graag zie en me er soms ook een beetje schuldig aan maak.

De wedloop om vermogen is inmiddels op z,n hoogtepunt, denk dat het nu zomaar kan gebeuren dat kreidlerblokjes spontaan doormidden scheuren, er zijn dus serieuze risico's aan verbonden.

Een circuitdag of een stuk oud landingsbaan zijn ideaal om dergelijke snelheidscompententies uit te vechten!

Veiligheid voorop, al is dat maar een relatief begrip dus, zo zijn er mensen die mij een rommelaar noemen en beweren dat ik met (zeer) onveilig materiaal in de rondte rijdt, maar ik heb m,n rijwielgedeelte wel degelijk op orde en heb zelfs motorkleding aan, en diezelfde personen stappen gewoon in hun hemdje, gewone spijkerbroek zondagse schoenen en zonder handschoenen op hun brommer...hoe zwaar hypocriet kun je dan zijn.

Al ga je met 42.3km/h onderuit ook dan kun je lelijk openliggen.

Veiligheid voor alles, maar ik ben ook niet heilig, ook ik maak weleens grove fouten.

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#8 Bericht door veldmuis » 10 nov 2011, 09:39

Zeer wijs Maarten. Goed opgelost zo.

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#9 Bericht door hermanp » 10 nov 2011, 11:24

Lijkt me een verstandig besluit Maarten.
Ook de filmpjes waarin te zien is dat er hoogst illegale snelheden op de openbare weg worden behaald, zijn niet meer welkom?

Gebruikersavatar
royekolen
Berichten: 754
Lid geworden op: 24 dec 2004, 12:14
Locatie: odijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#10 Bericht door royekolen » 10 nov 2011, 11:32

jongens ga bij de SOBW rijden :P tijmen doet het erg goed op de kreidler en ik ben vorig jaar kampioen geworden.... je zult merken dat het op de weg hard rijden niet eens leuk is om te doen.... (je kan niet onbezorgd knallen)

gr roy

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4832
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 623 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#11 Bericht door KJ » 10 nov 2011, 14:04

royekolen schreef:jongens ga bij de SOBW rijden :P tijmen doet het erg goed op de kreidler en ik ben vorig jaar kampioen geworden.... je zult merken dat het op de weg hard rijden niet eens leuk is om te doen.... (je kan niet onbezorgd knallen)

gr roy
en / of ..Classic 50cc EuroCup, Golden 50 Riders, HMV, CRT, RMM, DutchPre70, Classic50cc Grasbaan Team, Classic 50cc Motocross...etc etc

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#12 Bericht door RS3001 » 10 nov 2011, 16:41

Vind het allemaal wel leuk om te lezen......the big boss etc. Het is absoluut niet mijn ding met een kreidler op de snelweg, maar dat is een ieder zijn voorkeur.
Het besluit van Maarten had ik al zien aankomen, je hebt niet de verantwoording.....maar als het op jou site ontspruit, voelt het toch wel zo. Maar goed......vond het wel een leuk topic.

Gebruikersavatar
Gene
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2010, 10:57
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#13 Bericht door Gene » 10 nov 2011, 18:03

hermanp schreef:Lijkt me een verstandig besluit Maarten.
Ook de filmpjes waarin te zien is dat er hoogst illegale snelheden op de openbare weg worden behaald, zijn niet meer welkom?
Ik denk het niet als ik het zo lees.

Ik zeg goed bezig om hier een standpunt in te nemen als opperhoofd van kreidler.nl. Wat eenieder daarmee doet mag hij (of zij) zelf weten.

Gebruikersavatar
tet
Berichten: 1387
Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
Locatie: hoofddorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#14 Bericht door tet » 10 nov 2011, 18:06

KJ schreef:
royekolen schreef:jongens ga bij de SOBW rijden :P tijmen doet het erg goed op de kreidler en ik ben vorig jaar kampioen geworden.... je zult merken dat het op de weg hard rijden niet eens leuk is om te doen.... (je kan niet onbezorgd knallen)

gr roy
en / of ..Classic 50cc EuroCup, Golden 50 Riders, HMV, CRT, RMM, DutchPre70, Classic50cc Grasbaan Team, Classic 50cc Motocross...etc etc
En daar kun je allemaal met een straatkreidler rijden?????Natuurlijk niet,ze zien je aankomen.......
Het opvoeren van brommers en dan kijken wie het hardste gaat is natuurlijk niet nieuw,het is van alle tijden.
Dat Maarten dit bericht neer zet kan ik begrijpen,het heeft met verantwoordelijkheid te maken,als Kreidler.nl reclame maakt of oproept tot illegale races en er gebeurt wat kunnen ze zelfs voor de rechter worden gesleept en als organisator worden gezien,dat kan aardig centen kosten........
Daarentegen zal men wel gewoon illegaal blijven racen,met of zonder Kreidler.nl.................
Dan wordt het bijv.genoemd:Toertocht exclusief voor Bigbore Kreidlers.
En dan weet ook iedereen wat er gaat gebeuren........
René

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#15 Bericht door MichielJ » 10 nov 2011, 18:18

Hoewel ik je besluit begrijp en respecteer, voelt het toch een afscheid van een mooi onderdeel van het forum. Begrijp natuurlijk heel goed dat je ergens een grens moet trekken maar vrees ook dat deze lastig te bewaken zal zijn.

Toch,, er zijn al zoveel dingen die niet mogen of onwenselijk zijn. Krijg een beetje het "Koos Spee gevoel" af en toe ;-) Het moet maar wennen ;-) ;-)

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4832
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 623 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#16 Bericht door KJ » 10 nov 2011, 20:40

tet schreef:
KJ schreef:
royekolen schreef:jongens ga bij de SOBW rijden :P tijmen doet het erg goed op de kreidler en ik ben vorig jaar kampioen geworden.... je zult merken dat het op de weg hard rijden niet eens leuk is om te doen.... (je kan niet onbezorgd knallen)

gr roy
en / of ..Classic 50cc EuroCup, Golden 50 Riders, HMV, CRT, RMM, DutchPre70, Classic50cc Grasbaan Team, Classic 50cc Motocross...etc etc
En daar kun je allemaal met een straatkreidler rijden?????Natuurlijk niet,ze zien je aankomen.......
Het opvoeren van brommers en dan kijken wie het hardste gaat is natuurlijk niet nieuw,het is van alle tijden.
Dat Maarten dit bericht neer zet kan ik begrijpen,het heeft met verantwoordelijkheid te maken,als Kreidler.nl reclame maakt of oproept tot illegale races en er gebeurt wat kunnen ze zelfs voor de rechter worden gesleept en als organisator worden gezien,dat kan aardig centen kosten........
Daarentegen zal men wel gewoon illegaal blijven racen,met of zonder Kreidler.nl.................
Dan wordt het bijv.genoemd:Toertocht exclusief voor Bigbore Kreidlers.
En dan weet ook iedereen wat er gaat gebeuren........
René

Overal waar je wilt "spelen" zijn regels.
Het gaat me iets te ver om de spelregels van alle verschillende clubjes alhier te benoemen.
Mocht iemand interesse hebben dan mag tie zelf z'n research doen.
Vervolgens moet je, los van de fiets die aan de regels voldoet, als persoon nog in het clubje "passen".

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#17 Bericht door gebben » 10 nov 2011, 21:55

een goed besluit maarten :thumbleft
het is een goed en duidelijk besluit van de site eigenaar,en uiteraard begrijpelijk,en vooral een verantwoordelijke stap en een goede stap om reclame voor een illegale kreidler race op de openbare weg niet hier te gaan plaatsen.

dus dat de kranten en dergelijke hun informatie NIET hier van het forum kunnen halen,maar rechtstreeks bij de organisatoren van zulkse ,,evenementen,,..............
dan geeft het namelijk geen negatieve smet op dit forum als er eventueel iets mis gaat,voor de organisatoren en deelnemers aan deze hoop ik uiteraard dat alles zonder brokken verloopt.
ik zou me echter toch vooraf even goed verdiepen in het wetboek van strafrecht of me vooraf door een advocaat laten inlichten,want er kan altijd iets mis gaan.

voor een mooie publiciteit rondom zulke ,,evenementen,, kan men beter SBS6 of de regionale televisie uitnodigen voor een verslag op TV.
landelijk succes en bekendheid is dan gegarandeerd voor organisatoren en deelnemers van zulkse ,,evenementen,, op de openbare weg.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10789
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 184 keren
Ontvangen waarderingen: 563 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#18 Bericht door Henk 3bakvoet » 10 nov 2011, 22:37

Rustig rustig, er zijn er die even te lang aan de groene thee hebben gezeten.

Het evenement The Boss gaat gewoon door, laat daar geen misverstand over bestaan.
Er is media zat voor handen om de gemaakte filmpjes op het internet te zetten.

Alle deelnemers zullen apart worden geïnterviewd en die filmpjes kijk je of je kijkt ze niet.
De aandacht krijgen we toch wel, met of zonder kreidler forum.

Natuurlijk had ik het graag anders gezien, we doen dit voor een specifieke groep forum kreidler rijders.
Ik ga er maar van uit dat een aantal tegenstanders van dit evenement echt bezorgt zijn en alle doem scenario's zien gebeuren.
Risicoloos is het zeker niet, maar dat realiseert een ieder met gezond verstand, al helemaal als je gaat opvoeren.
Maar het hele leven zit vol met risico`s, de overspannen reacties kan ik niet plaatsen, het lijkt wel een heksenjacht, doet mij denken aan middeleeuwse hysterie, op de brandstapel met ze, in vierendelen, het zijn heksen, verzuipen die minderwaardige geld verslindende bigboren.
Wat is het? ik weet het wel, frustratie jalousie interessant doen, lullen om het lullen en niets zegende prietpraat van idioten die nog roomser zijn als de Paus, een lege A7, ze krijgen er geen vinger onder, hoe doen ze dat? daar wordt op voorhand van alles bij bedacht, de frustratie gaat beginnen, ze weten het niet, wat het merendeel wel weet is dat ze van brood stront kunnen maken maar dan heb je al hun vaardigheden wel gehad.

Sinds een paar weken is Friesland mijn tweede heimat geworden, ik kom daar helemaal tot rust, o heerlijk, we gaan gewoon door, ik kan het niet afwachten, aansprakelijkheid? bang? om de dooie dood niet!.
Ik veeg mijn reet af met alle claims, sorry voor mijn taal gebruik, alles is tot in de puntjes geregeld, en niemand maakt mij de pis lauw.

Als de race is gereden mogen jullie weer schreeuwen,

Als eerste van het forum wens ik jullie hele fijne feestdagen en het dubbele van wat jullie mij toe wensen voor 2012.

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#19 Bericht door oz » 10 nov 2011, 22:47

Prachtig verwoord weer henk............. :mrgreen: en ach ze kunnen beter over je fiets lullen als over je lul fietsen............. :whistle

Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#20 Bericht door kriegsman » 10 nov 2011, 22:54

Henk 3bakvoet schreef:Rustig rustig, er zijn er die even te lang aan de groene thee hebben gezeten.

Het evenement The Boss gaat gewoon door, laat daar geen misverstand over bestaan.
Er is media zat voor handen om de gemaakte filmpjes op het internet te zetten.

wel hier ergens de linkjes plaatsen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ben het voor de eerste keer met je eens :D

maar begrijp maarten ook,die heeft 100% gelijk.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5501
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 47 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#21 Bericht door kreidler844 » 10 nov 2011, 23:37

Sinds een paar weken is Friesland mijn tweede heimat geworden, ik kom daar helemaal tot rust,
Oh ja Henk? ik heb je hier anders nog niet gesignaleerd? :mrgreen: :wink: :lol:

Wietse

hermanp
Berichten: 6980
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 105 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#22 Bericht door hermanp » 11 nov 2011, 00:03

Ik wens je een miljoen Henk.

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#23 Bericht door redfox » 11 nov 2011, 00:10

kreidler844 schreef:
Sinds een paar weken is Friesland mijn tweede heimat geworden, ik kom daar helemaal tot rust,
Oh ja Henk? ik heb je hier anders nog niet gesignaleerd? :mrgreen: :wink: :lol:

Wietse
Rond deze periode moet je uitzien naar een lange man met een tabbert een punt muts en witte baard Wietse :lol:
Vaak hangen er ook wel wat van die zwarte gasten om heen.
Grote kans is dan dat het Henk is, =P~ zoniet vraag je gewoon om wat pepernoten


Wim.

Gebruikersavatar
Parlotti
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Berichten: 1413
Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 11 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#24 Bericht door Parlotti » 11 nov 2011, 00:11

Zo neem je als beheerder van een forum dat een instituut is geworden dus je verantwoordelijkheid en kun je ook verantwoording afleggen als er onverhoopt iets mis zou gaan!

Ik denk dat ik er als nieuwkomer onbevangen tegenaan kijk: ik begrijp alle emoties wel, want het is een heeel erg leuk en mooi circus. Maar het wordt steeds groter en we zijn op een leeftijd gekomen dat je emoties van (juridische) feiten en mogelijke consequenties moet kunnen onderscheiden. :cry: maar het is niet anders. Maarten mijn respect :clap

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 808 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#25 Bericht door Maarten » 11 nov 2011, 07:44

MichielJ schreef:Hoewel ik je besluit begrijp en respecteer, voelt het toch een afscheid van een mooi onderdeel van het forum. Begrijp natuurlijk heel goed dat je ergens een grens moet trekken maar vrees ook dat deze lastig te bewaken zal zijn.

Toch,, er zijn al zoveel dingen die niet mogen of onwenselijk zijn. Krijg een beetje het "Koos Spee gevoel" af en toe ;-) Het moet maar wennen ;-) ;-)

We blijven nozems Michiel, en er blijft van alles mogelijk.

We hebben helaas al ongevallen meegemaakt, sommige mensen hebben blijvend letsel opgelopen.

Wat er nu veranderd is, zijn eigenlijk twee belangrijke zaken:

A. Er wordt nu steeds vaker gesproken over racen, in plaats van zoals voorheen een toerrit, met een voorrijder die je niet in mag halen.
B. De vermogens en topsnelheden zijn toegenomen. Van ca. 10 pk wordt er nu opgevoerd tot boven de 20 pk.

Daarbij komt dat de rijders en tuners uiterst fanatiek zijn, met het rood voor de ogen zet men alles op alles om de snelste te zijn en zullen er straks snelheden van 160 km/uur gehaald gaan worden. Dan moet ik maar een beetje Koos Spee zijn, maar ik moet een beetje tegengas geven.

Mijn doel is niet om alles te verbieden, maar meer om er over te praten en te denken. Uiteindelijk gaat het er om dat we allemaal weer heelhuids thuiskomen, zonder brokken. En uiteraard zonder dat andere verkeersdeelnemers de dupe zijn van eventueel onverantwoordelijk rijgedrag.

Mvg Maarten

Plaats reactie