Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

Handleiding, vraagbaak en gedragsregels van het Kreidlerforum.
Guide with questions and answers about using the Kreidler forum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5509
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#26 Bericht door kreidler844 » 11 nov 2011, 08:13

redfox schreef:
kreidler844 schreef:
Sinds een paar weken is Friesland mijn tweede heimat geworden, ik kom daar helemaal tot rust,
Oh ja Henk? ik heb je hier anders nog niet gesignaleerd? :mrgreen: :wink: :lol:

Wietse
Rond deze periode moet je uitzien naar een lange man met een tabbert een punt muts en witte baard Wietse :lol:
Vaak hangen er ook wel wat van die zwarte gasten om heen.
Grote kans is dan dat het Henk is, =P~ zoniet vraag je gewoon om wat pepernoten


Wim.

:lol: :lol: :lol: :lol: :clap... Zal vanavond mijn schoen bij de kachel zetten..... [-o< 8)

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#27 Bericht door pax00l » 11 nov 2011, 15:36

Ja dat zat er al aan te komen want een mens wil nou eenmaal de 1est zijn,
Maar dat MOET je niet willen als forum, en daar hoef je geen verantwoording voor te nemen. Daar zou je van moeten distantiëren van hen die dat doen.
En ik vind MAARTEN dat je daar goed aangedaan heb om dat even lees baar te maken.

GR LOUIS

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3730
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#28 Bericht door jamojamo » 11 nov 2011, 15:51

Heel goed Maarten, met 19pk kun je wel meedoen met de illegale straatrace. Dat je afstand neemt als site beheerder begrijp ik echter!
Respect hoor, er wordt niet alleen slap geluld maar ook nagedacht. Ik lees alles wat te maken heeft met opvoeren en vind het leuk om te zien maar je houdt je hart vast dat het goed gaat. Aanmoedigen en faciliteren van agenda's om te gaan straatracen is inderdaad niet slim.
M.v.g.,
Eric

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#29 Bericht door jvr » 11 nov 2011, 23:11

Die bommers en motertjes mogen van mij 200 km.
De Heren met die posche,s en Ferarri,s- Lambrochini,s etc etc etc laten we naar deze mensen kijken
op de rijkswegen, rijden allemaal netjes 100 120 (An me HOLA )Die zijn Ilegaal bezig !!<<<<<<<<<<<
Wat zitten we nou te zeuren, Kijk elke dag maar om je heen hoe loeiend hard er gereden wordt in de bebouwde kom en daar buiten Poeh Poeh !!!
Laat die mensen, die meedoen in 2012 lekker hun gangetje gaan en mogen de beste winnen.
T,is maar een aardigheidje toch. Ik wou dat ik zo,n snelle had, dan deed ik gelijk mee. :lol: :^o [-X

Gebruikersavatar
laskoning
Berichten: 173
Lid geworden op: 25 jun 2010, 06:51
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#30 Bericht door laskoning » 12 nov 2011, 08:31

Als al die motorrijders die naar de tt gaan ook onder de verantwoordelijkheid van de organisatie vallen, dan zullen ze het daar nog druk gaan krijgen. Ik denk dat er namelijk niet 1 zich netjes aan de snelheid houd.
Daarmee wil ik zeggen dat ik denk dat de verantwoordelijkheid niet bij het forum ligt maar bij de coureurs zelf.

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#31 Bericht door parid001 » 12 nov 2011, 08:47

wanneer was die big boss rit nu
kan nog wel vinden een toppic met begin juni.
Maar het andere toppic, die gesloten is over de big boss rit van 2011 kan ik niet meer vinden
Stond eerst heel stoer op de front page, maar nu nergens meer te vinden

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#32 Bericht door pax00l » 12 nov 2011, 10:30

Laat ik nou voor op stellen dat geen één hier op forum als hij op zn kreid rij aan de snelheid houd,maar dat is anders als een race organiseren wat niet legaal is,en dat als nieuws op het forum breng,of bekend maak voor een bepaalde datum,daar kunnen de mensen die het forum op hebben gezet niet aan mee werken.
ZO ZIE IK DAT

GR LOUIS

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3053
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 248 keren
Ontvangen waarderingen: 54 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#33 Bericht door Theove » 12 nov 2011, 10:36

Heren,

Ik heb er begrip voor dat dit onderwerp gevoelig ligt. Het hele riedeltje veiligheid vwb de Big Boss hebben we uitgebreid besproken in het Big Boss topic en dat werd een "puinhoop".

Dit topic gaat niet alleen over het inhoudelijke van de Big Boss maar over hoge snelheidsritjes in het algemeen.

Termen op de man af als "rot op..." worden niet geaccepteerd. Heb ik dan ook verwijderd.

kreidlercross
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 jul 2010, 19:49
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#34 Bericht door kreidlercross » 12 nov 2011, 12:13

helemaal mee eens, hou het verantwoord.

gebben
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#35 Bericht door gebben » 12 nov 2011, 17:59

parid001 schreef:wanneer was die big boss rit nu
kan nog wel vinden een toppic met begin juni.
Maar het andere toppic, die gesloten is over de big boss rit van 2011 kan ik niet meer vinden
Stond eerst heel stoer op de front page, maar nu nergens meer te vinden
zie plaatsing van maarten in het andere topic :!:
The Big Boss evenement juni 2012
PB henkdriebakvoet :?:
Laatst gewijzigd door gebben op 12 nov 2011, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3016
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 16 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#36 Bericht door emilio » 12 nov 2011, 18:03

Meld je maar aan op facebook: TheKreidler BossRace. Daar zal o.a. de discussie verder gaan en eventuele informatieverstrekking plaats vinden even als op youtube: http://www.youtube.com/user/TheKreidlerBossRace" onclick="window.open(this.href);return false;

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#37 Bericht door snel » 12 nov 2011, 22:49

Ik geef je gelijk Maarten.
Dat een vriendenclubje samen afspreekt en onder elkaar uitmaakt wie de snelste is ,dat is folklore en van alle tijden.
Maar zo'n illegale straatrace over de snelweg (inclusief de vluchtstrook) breeduit met film en al bespreken is een provocatie.
Zou me niet verbazen als er de volgende keer een blik politieagenten opengetrokken word.
Die zullen toch ook wel Youtube kunnen kijken ?

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#38 Bericht door Henk 3bakvoet » 13 nov 2011, 08:55

snel schreef:Ik geef je gelijk Maarten.
Dat een vriendenclubje samen afspreekt en onder elkaar uitmaakt wie de snelste is ,dat is folklore en van alle tijden.
Maar zo'n illegale straatrace over de snelweg (inclusief de vluchtstrook) breeduit met film en al bespreken is een provocatie.
Zou me niet verbazen als er de volgende keer een blik politieagenten opengetrokken word.
Die zullen toch ook wel Youtube kunnen kijken ?
Die folklore zie je ook bij de cuppers, ook een vriendenclubje.
Gelukkig dat er bij legale evenementen nooit wat gebeurt.
Het aantal inschrijvingen groeit ook met de dag, de A7 is leeg dus we kunnen de volle breedte gebruiken om te starten. :lol:

En snel, dat je tegen bent begrijp ik als geen ander.

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#39 Bericht door MichielJ » 13 nov 2011, 09:12

Henk 3bakvoet schreef:legale evenementen nooit wat gebeurt.
Juist Henk, ik zou dit weekend ook afreizen naar Huy. Bezoek al heel wat jaren rallyevenementen en ook daar gebeurt er zo nu en dan wel wat vervelends. Natuurlijk een drama maar echt niet te voorkomen. Dit is het risico dat nu eenmaal hoort bij auto- en motorsport.

Ook daar staat het publiek soms op levengevaarlijke bochten. De organisatie kan nooit alle bezoekers in de gaten houden. Met andere woorden: eigen verantwoordelijkheid nemen en blijven nadenken.

Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#40 Bericht door kriegsman » 13 nov 2011, 09:17

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1091 ... tml?p=16,1" onclick="window.open(this.href);return false;
heel erg.heb mij er altijd over verwonderd dat het publiek altijd zo dicht bij staat

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#41 Bericht door MichielJ » 13 nov 2011, 09:34

kriegsman schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/1091 ... tml?p=16,1
heel erg.heb mij er altijd over verwonderd dat het publiek altijd zo dicht bij staat
Waar ga je die 100.000 man publiek anders neerzetten? Dat is de concequenties van een snelheidswedstrijd over (afgesloten) openbare wegen. Het is geen circuit met mooie grintbakken en tribunes. Dat is nu juist de charme van rally.

Het is al heel sterk verbetert allemaal. Kijk eens naar beelden uit de jaren '80. Het is een wonder dat het nog zo vaak goed is gegaan..

http://www.youtube.com/watch?v=_HjXXUyQhPE" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#42 Bericht door huib » 13 nov 2011, 11:19

Verstandig besluit Maarten ivm het forum. Maar heb je je al opgegeven voor de rit?

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#43 Bericht door snel » 13 nov 2011, 15:29

Henk 3bakvoet schreef:
snel schreef:Ik geef je gelijk Maarten.
Dat een vriendenclubje samen afspreekt en onder elkaar uitmaakt wie de snelste is ,dat is folklore en van alle tijden.
Maar zo'n illegale straatrace over de snelweg (inclusief de vluchtstrook) breeduit met film en al bespreken is een provocatie.
Zou me niet verbazen als er de volgende keer een blik politieagenten opengetrokken word.
Die zullen toch ook wel Youtube kunnen kijken ?
Die folklore zie je ook bij de cuppers, ook een vriendenclubje.
Gelukkig dat er bij legale evenementen nooit wat gebeurt.
Het aantal inschrijvingen groeit ook met de dag, de A7 is leeg dus we kunnen de volle breedte gebruiken om te starten. :lol:

En snel, dat je tegen bent begrijp ik als geen ander.
Volgens mij niet Henk ,ik ben niet persé tegen ,en al zeker niet om de soort redenen die jij misschien denkt.
Ik ben tegen het provocatieve karakter van dit ritje ,daar kan narigheid van komen.

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#44 Bericht door jvr » 14 nov 2011, 23:16

Snel mag niet meedoen, hij is te SNEL Henk !! :lol:

Gebruikersavatar
kaZeta
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 jul 2006, 11:30
Locatie: Antwerpen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#45 Bericht door kaZeta » 16 nov 2011, 14:43

Maarten, ik vindt het fantastisch dat je jezelf hiervan distantieert.

Ik kan tussen de regels gerust lezen dat de redenering hierachter niet enkel ligt in het feit persoonlijk aansprakelijk te worden gesteld (moest het zelfs ooit zover komen!), maar vooral om de toekomst van alle andere 'oldtimer' bromfietsbestuurders veilig te stellen...

In het huidige wettelijk klimaat wordt er al genoeg met slijk gesmeten naar alles wat twee wielen heeft, dit voornameijk door de argeloze scootercultuur. Eénieder die zich ietwat respectvol een mens met smaak durft te noemen en voor een gevestigde waarde (zoals Kreidler) kiest als transport wordt desalniettemin over dezelfde kam geschoren. De heren politiekers vinden het dan waarschijnlijk ook twijfelachtig of er wel rekening moet worden gehouden met dergelijke wetten en/of uitzonderingen etc die worden opgesteld voor de oldtimers.

Als er dan wel eens een 'evenement' wordt gepost op dit forum waar er daadwerkelijk iets fout loopt, dan VREES ik dat de gerechtelijke instanties (of media, whatever) hier ooit wel eens een kijkje zullen nemen, want Kreidler.nl is, zoals iedereen al wel weet, stilaan een GEVESTIGDE WAARDE aan het worden. Dan is het gewoon een kwestie van iemand die met het vingertje wijst en zegt: zie je nu wel dat het allemaal nozems zijn. Het is makkelijk om te generaliseren, dat weten we allemaal ondertussen wel...

/rant

PS @Henk: reed jij normaal niet met een tuffertje en bagagezakken rond? Wat heb ik allemaal wel niet gemist... :)
PPS @ Maarten: Mettet? Linkie pls.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60281
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#46 Bericht door Enzo-tvdzijden » 16 nov 2011, 16:09

kaZeta schreef: PPS @ Maarten: Mettet? Linkie pls.
viewtopic.php?f=2&t=38516" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#47 Bericht door Maarten » 16 nov 2011, 19:56

kaZeta schreef:Maarten, ik vindt het fantastisch dat je jezelf hiervan distantieert.

Ik kan tussen de regels gerust lezen dat de redenering hierachter niet enkel ligt in het feit persoonlijk aansprakelijk te worden gesteld (moest het zelfs ooit zover komen!), maar vooral om de toekomst van alle andere 'oldtimer' bromfietsbestuurders veilig te stellen...

In het huidige wettelijk klimaat wordt er al genoeg met slijk gesmeten naar alles wat twee wielen heeft, dit voornameijk door de argeloze scootercultuur. Eénieder die zich ietwat respectvol een mens met smaak durft te noemen en voor een gevestigde waarde (zoals Kreidler) kiest als transport wordt desalniettemin over dezelfde kam geschoren. De heren politiekers vinden het dan waarschijnlijk ook twijfelachtig of er wel rekening moet worden gehouden met dergelijke wetten en/of uitzonderingen etc die worden opgesteld voor de oldtimers.

Als er dan wel eens een 'evenement' wordt gepost op dit forum waar er daadwerkelijk iets fout loopt, dan VREES ik dat de gerechtelijke instanties (of media, whatever) hier ooit wel eens een kijkje zullen nemen, want Kreidler.nl is, zoals iedereen al wel weet, stilaan een GEVESTIGDE WAARDE aan het worden. Dan is het gewoon een kwestie van iemand die met het vingertje wijst en zegt: zie je nu wel dat het allemaal nozems zijn. Het is makkelijk om te generaliseren, dat weten we allemaal ondertussen wel...

/rant

PS @Henk: reed jij normaal niet met een tuffertje en bagagezakken rond? Wat heb ik allemaal wel niet gemist... :)
PPS @ Maarten: Mettet? Linkie pls.


Ja, ik kan het wel telkens uitleggen maar ik val in herhaling denk ik.
Het gaat me vooral om de veiligheid. Als je met je standaard bromfiets met 50 door een woonerf rijdt, dan is dat misschien gevaarlijker (je zult maar een kind aanrijden) dan dat je met 150 op een lege snelweg rijdt met een pak aan en helemaal voorbereid.
Ik draag die jongens die zo snel willen rijden ook een warm hart toe, ik vind mijn eigen snelle Kreidler ook gaaf en heb niet voor niets zo'n membraanset er op.

Maar het draait om de veiligheid en de verantwoordelijkheid die elke bestuurder van een motorvoertuig heeft. En met de toename van de snelheden en de vermogens, en met het ontstaan van een competitie die op de weg wordt uitgevochten, is er van mijn kant een duidelijke mening en stellingname nodig. Ik gun iedereen het nozem gevoel, en als een paar jongens hun spullen goed in orde hebben en de omstandigheden laten het toe, dan mogen ze van mij hun gang gaan (ik kan ze ook niet tegenhouden).

Maar een evenement dat het karakter heeft van een race, en dat wordt gehouden op de openbare weg, en dat je zou kunnen bestempelen als een "illegale straatrace", dat kunnen we niet in het openbaar via dit forum organiseren. Dat is vragen om moeilijkheden en ik wil daar ook afstand van nemen.
Liever stel ik dan die eerder genoemde suggesties voor van cupracen, testbankdag, circuitdag, brommerraces, sprintrace, classicrace enzovoorts.

Enfin, ik denk niet dat ik hiermee nu iets nieuws heb gezegd, ik herhaal alleen mijn standpunt. Voor onze eigen veiligheid en die van onze medeweggebruikers moeten we ons gedeisd houden en op een verantwoorde manier omgaan met onze snelle machines. Inderdaad in ons eigen belang, maar ook in het belang van andere merken oldtimerrijders.

Mvg Maarten

Gebruikersavatar
pax00l
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
Locatie: ROTTERDAM
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#48 Bericht door pax00l » 17 nov 2011, 14:04

Kijk weet je wat nou zo zielig is er zijn genoeg clubs sprint drag race zandvoord waar je wel elke week je hard op kan halen,ik zou zeggen richt zelf een club op en ga naar je gemeenten vragen om een licentie dat van die tot die tijd wil rijden daar,en dan kijken wat ze zeggen ,nee heb je ja kan je krijgen,en het zal een paar centen kosten,verzekering hekken strobalen,vlaggennisten maaaar ja het is hobby en dan mag het wat kosten.

Gebruikersavatar
Leks
Berichten: 728
Lid geworden op: 01 aug 2004, 17:20
Locatie: Wog de la mar
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#49 Bericht door Leks » 17 nov 2011, 19:22

Kijk, dat is nu nog eens een wereldidee :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup :thumbsup
Ik ga morgen gelijk naar de gemeente :scooter :scooter :scooter :scooter :scooter

Gebruikersavatar
Andre
Berichten: 3357
Lid geworden op: 05 feb 2004, 21:50
Locatie: Heos zeeland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Organiseren van illegale straatraces via Kreidler.nl

#50 Bericht door Andre » 25 dec 2011, 14:22

bij de sobw komen ze nog ''big boss'' rijders te kort. ;0

Plaats reactie