kaZeta schreef:Maarten, ik vindt het fantastisch dat je jezelf hiervan distantieert.
Ik kan tussen de regels gerust lezen dat de redenering hierachter niet enkel ligt in het feit persoonlijk aansprakelijk te worden gesteld (moest het zelfs ooit zover komen!), maar vooral om de toekomst van alle andere 'oldtimer' bromfietsbestuurders veilig te stellen...
In het huidige wettelijk klimaat wordt er al genoeg met slijk gesmeten naar alles wat twee wielen heeft, dit voornameijk door de argeloze scootercultuur. Eénieder die zich ietwat respectvol een mens met smaak durft te noemen en voor een gevestigde waarde (zoals Kreidler) kiest als transport wordt desalniettemin over dezelfde kam geschoren. De heren politiekers vinden het dan waarschijnlijk ook twijfelachtig of er wel rekening moet worden gehouden met dergelijke wetten en/of uitzonderingen etc die worden opgesteld voor de oldtimers.
Als er dan wel eens een 'evenement' wordt gepost op dit forum waar er daadwerkelijk iets fout loopt, dan VREES ik dat de gerechtelijke instanties (of media, whatever) hier ooit wel eens een kijkje zullen nemen, want Kreidler.nl is, zoals iedereen al wel weet, stilaan een GEVESTIGDE WAARDE aan het worden. Dan is het gewoon een kwestie van iemand die met het vingertje wijst en zegt: zie je nu wel dat het allemaal nozems zijn. Het is makkelijk om te generaliseren, dat weten we allemaal ondertussen wel...
/rant
PS @Henk: reed jij normaal niet met een tuffertje en bagagezakken rond? Wat heb ik allemaal wel niet gemist...
PPS @ Maarten: Mettet? Linkie pls.
Ja, ik kan het wel telkens uitleggen maar ik val in herhaling denk ik.
Het gaat me vooral om de veiligheid. Als je met je standaard bromfiets met 50 door een woonerf rijdt, dan is dat misschien gevaarlijker (je zult maar een kind aanrijden) dan dat je met 150 op een lege snelweg rijdt met een pak aan en helemaal voorbereid.
Ik draag die jongens die zo snel willen rijden ook een warm hart toe, ik vind mijn eigen snelle Kreidler ook gaaf en heb niet voor niets zo'n membraanset er op.
Maar het draait om de veiligheid en de verantwoordelijkheid die elke bestuurder van een motorvoertuig heeft. En met de toename van de snelheden en de vermogens, en met het ontstaan van een competitie die op de weg wordt uitgevochten, is er van mijn kant een duidelijke mening en stellingname nodig. Ik gun iedereen het nozem gevoel, en als een paar jongens hun spullen goed in orde hebben en de omstandigheden laten het toe, dan mogen ze van mij hun gang gaan (ik kan ze ook niet tegenhouden).
Maar een evenement dat het karakter heeft van een race, en dat wordt gehouden op de openbare weg, en dat je zou kunnen bestempelen als een "illegale straatrace", dat kunnen we niet in het openbaar via dit forum organiseren. Dat is vragen om moeilijkheden en ik wil daar ook afstand van nemen.
Liever stel ik dan die eerder genoemde suggesties voor van cupracen, testbankdag, circuitdag, brommerraces, sprintrace, classicrace enzovoorts.
Enfin, ik denk niet dat ik hiermee nu iets nieuws heb gezegd, ik herhaal alleen mijn standpunt. Voor onze eigen veiligheid en die van onze medeweggebruikers moeten we ons gedeisd houden en op een verantwoorde manier omgaan met onze snelle machines. Inderdaad in ons eigen belang, maar ook in het belang van andere merken oldtimerrijders.
Mvg Maarten