Zit wel wat in. Blijft een potentieel risico.danahi schreef:Dat ziet er allemaal weer keurig uit Maarten. Ik heb geen ervaring met magneetjes in de schijf, maar houd je dat wel goed in de gaten. Het één zal wat meer uitzetten dan het ander, en je wil niet dat het magneetje ineens naar buiten komt en tussen je remblok en je schijf vastslaat...
En het kan ook gebeuren dat er ijzer rommel blijft kleven aan de magneet wat niet bevorderlijk is voor de blokken...
Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee.
Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 20,4 PK!!
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
hou hard heb je nou gereden net die 19 pk maarten
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Kan ik moeilijk vertellen zonder werkende snelheidsmeter en slippende koppeling. Morgen ga ik de mooi gemaakte onderdelen bij Arnold ophalen, en de GP10 olie is onderweg (online besteld).freaky_ferry schreef:hou hard heb je nou gereden net die 19 pk maarten
Ik hou jullie echt wel op de hoogte, morgen weet ik weer meer en heb ik hopelijk ook tijd om te sleutelen.
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Het zijn Neodymium magneetjes. De remschijf zet vanaf 20 graden 2 tot 12x zo veel uit dan het magneetje (afhankelijk van de as).danahi schreef:Dat ziet er allemaal weer keurig uit Maarten. Ik heb geen ervaring met magneetjes in de schijf, maar houd je dat wel goed in de gaten. Het één zal wat meer uitzetten dan het ander, en je wil niet dat het magneetje ineens naar buiten komt en tussen je remblok en je schijf vastslaat...
En het kan ook gebeuren dat er ijzer rommel blijft kleven aan de magneet wat niet bevorderlijk is voor de blokken...
Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee.
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
2 tot 12 keer zoveel uitzetting, dat is behoorlijk wat, wel serieus iets om in de gaten te houden dan al denk ik wel dat je hem verliest ipv dat hij vast slaat.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Vandaag gezellig bij Arnold geweest en de onderdelen opgehaald. Alles weer prachtig in orde gemaakt door de Specialist!
We beginnen maar even bij het magneetje in de remschijf, dit is niet iets nieuws, deze truc is al eens eerder vertoond. Arnold heeft er hierbij voor gekozen om het magneetje vast te lijmen met speciale locktite die bestand is tot 250 graden celsius. Dit magneetje gaat echt geen kant meer uit, althans niet zonder een stevige hamer en een doorslag.
Die schijf zal ook niet warm worden, aangezien ik de achterrem nauwelijks ooit gebruik. Ik durf er in ieder geval met een gerust hart mee te gaan rijden. Arnold moest het magneetje wel wat minder dik frezen, en de iets ruwere kant zit nu aan de binnenzijde, want de gladde zijde behoudt de meeste magnetische kracht.
Vandaag de cilinder opnieuw gemonteerd met de nieuwe tapeinden. Dit is ook weer vakwerk van Arnold, de draadeinden zaten nogal losjes in het carter en hij heeft het tapeind wat in het carter gedraaid wordt iets dikker gemaakt zodat ze er goed vast ingingen. Ingesmeerd met wat vet heb ik ze er in gedraaid, en dat werd heel erg naar mijn zin. Stevig in het carter.
Toen zuiger en cilinder er op, ging van een leien dakje. Me er uitgebreid van vergewist dat de borgveertjes goed op hun plek gemonteerd zaten. Met de momentsleutel de cilinder vastgedraaid, zoals dat hoort. Vorige keer had ik de boel veel te vast gedraaid, daar maakte Marinus me (terecht) op attent.
Carburateur weer gemonteerd, even gepast hoe het uit gaat komen met het door Claus dichtgelaste motorscherm en dat gaat ook helemaal goedkomen.
Toen de koppeling op mijn gemak gemonteerd met de gladde platen. Ik zat lekker in de huiskamer te sleutelen, toen er ook gebeld werd en een pakketje binnenkwam met flessen olie. Putoline GP10 voor het blok, Putoline HPX10 voor de voorvork (beetje dikke versie want m'n vork ging wel wat erg soepeltjes) en Castrol Power RS. Dus alles kan weer gesmeerd worden.
Het borgdraadje voor de koppeling heb ik maar hergebruikt, ondanks dat Arnold me nieuw draad en een vlechttang had meegegeven, maar ik vond het bestaande draadje nog keurig en heb het zo maar gemonteerd. Het zal niet loslopen. (in de fietsenzaak zeggen we wel eens voor de gein "het zal wel loslopen".) Daarna het koppelingsdeksel er op met een nieuwe pakking er tussen. Boutjes van de koppeling heb ik op 1 1/2 slag losgezet, in de hoop dat ze hiermee toch nog iets meer druk uitoefenen op de platen. Koppeling bedient nog prima.
Toen heb ik de boel weer opgeruimd, volgende keer verder aan het achterwiel en de uitlaat terugschroeven en dan eens proefrijden.
We beginnen maar even bij het magneetje in de remschijf, dit is niet iets nieuws, deze truc is al eens eerder vertoond. Arnold heeft er hierbij voor gekozen om het magneetje vast te lijmen met speciale locktite die bestand is tot 250 graden celsius. Dit magneetje gaat echt geen kant meer uit, althans niet zonder een stevige hamer en een doorslag.
Die schijf zal ook niet warm worden, aangezien ik de achterrem nauwelijks ooit gebruik. Ik durf er in ieder geval met een gerust hart mee te gaan rijden. Arnold moest het magneetje wel wat minder dik frezen, en de iets ruwere kant zit nu aan de binnenzijde, want de gladde zijde behoudt de meeste magnetische kracht.
Vandaag de cilinder opnieuw gemonteerd met de nieuwe tapeinden. Dit is ook weer vakwerk van Arnold, de draadeinden zaten nogal losjes in het carter en hij heeft het tapeind wat in het carter gedraaid wordt iets dikker gemaakt zodat ze er goed vast ingingen. Ingesmeerd met wat vet heb ik ze er in gedraaid, en dat werd heel erg naar mijn zin. Stevig in het carter.
Toen zuiger en cilinder er op, ging van een leien dakje. Me er uitgebreid van vergewist dat de borgveertjes goed op hun plek gemonteerd zaten. Met de momentsleutel de cilinder vastgedraaid, zoals dat hoort. Vorige keer had ik de boel veel te vast gedraaid, daar maakte Marinus me (terecht) op attent.
Carburateur weer gemonteerd, even gepast hoe het uit gaat komen met het door Claus dichtgelaste motorscherm en dat gaat ook helemaal goedkomen.
Toen de koppeling op mijn gemak gemonteerd met de gladde platen. Ik zat lekker in de huiskamer te sleutelen, toen er ook gebeld werd en een pakketje binnenkwam met flessen olie. Putoline GP10 voor het blok, Putoline HPX10 voor de voorvork (beetje dikke versie want m'n vork ging wel wat erg soepeltjes) en Castrol Power RS. Dus alles kan weer gesmeerd worden.
Het borgdraadje voor de koppeling heb ik maar hergebruikt, ondanks dat Arnold me nieuw draad en een vlechttang had meegegeven, maar ik vond het bestaande draadje nog keurig en heb het zo maar gemonteerd. Het zal niet loslopen. (in de fietsenzaak zeggen we wel eens voor de gein "het zal wel loslopen".) Daarna het koppelingsdeksel er op met een nieuwe pakking er tussen. Boutjes van de koppeling heb ik op 1 1/2 slag losgezet, in de hoop dat ze hiermee toch nog iets meer druk uitoefenen op de platen. Koppeling bedient nog prima.
Toen heb ik de boel weer opgeruimd, volgende keer verder aan het achterwiel en de uitlaat terugschroeven en dan eens proefrijden.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ja, vandaag het achterwiel weer gemonteerd, ketting en uitlaat er weer op. Had nog vrij vanmiddag en het weer was goed, dus ik dacht: vandaag moet de Kreidler weer eens rijden.
Koppeling doet het nu met de gladde platen en de GP10 olie veel beter, ik heb nog geen slip gehad, terwijl ik toch behoorlijk gereden heb. Eerst over de snelweg van oprit Nootdorp naar afslag Zoetermeer Oost en weer terug, toen nog even door het tunneltracé gereden en terug over de A4 (erop bij Leidschendam en er weer af bij Delft Noord).
Toen heb ik nog een RVS bout gehaald, inbus M8 x 25 om de sensor voor de snelheidsmeter te kunnen monteren. Het magneetje zit keurig in de achterremschijf. Het bijgeleverde kabeltje is lang genoeg om zonder te hoeven te verlengen aan te kunnen sluiten van achterwiel naar cockpit. Daar ga ik de volgende keer aan verder werken. Ketting ook weer spannen, die heeft na het ritje toch weer iets te veel speling.
Foto's van de sensor heb ik net gemaakt, speciaal voor jullie
Koppeling doet het nu met de gladde platen en de GP10 olie veel beter, ik heb nog geen slip gehad, terwijl ik toch behoorlijk gereden heb. Eerst over de snelweg van oprit Nootdorp naar afslag Zoetermeer Oost en weer terug, toen nog even door het tunneltracé gereden en terug over de A4 (erop bij Leidschendam en er weer af bij Delft Noord).
Toen heb ik nog een RVS bout gehaald, inbus M8 x 25 om de sensor voor de snelheidsmeter te kunnen monteren. Het magneetje zit keurig in de achterremschijf. Het bijgeleverde kabeltje is lang genoeg om zonder te hoeven te verlengen aan te kunnen sluiten van achterwiel naar cockpit. Daar ga ik de volgende keer aan verder werken. Ketting ook weer spannen, die heeft na het ritje toch weer iets te veel speling.
Foto's van de sensor heb ik net gemaakt, speciaal voor jullie
- Bijlagen
-
- Sensor en magneetje op achterremschijf
- sensor-en-magneetje.jpg (81.25 KiB) 8951 keer bekeken
-
- Sensor op achterrem
- sensor-op-achterrem.jpg (81.96 KiB) 10486 keer bekeken
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Dat ziet er allemaal snaarstrak uit Maarten. Je had inderdaad ook nog geluk met het weer. Ik heb vandaag ook nog wel even met een schuin oog naar buiten gekeken. Helaas zat ik op mijn werk.
Je RS is in ieder geval even lekker uitgelaten. In 1 middag meer KM's dan de afgelopen 2 jaar
Je RS is in ieder geval even lekker uitgelaten. In 1 middag meer KM's dan de afgelopen 2 jaar
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Gisterochtend weer even wat gerommeld, het rechter motorscherm dat Claus heeft dichtgelast, heb ik voorzien van een gat voor de stationairschroef en even snel zwart gespoten en beide schermen gemonteerd om te kunnen rijden. Beide schermen ga wil ik voor Hoogeveen stralen en mooi glad maken en opnieuw in de matzwarte lak zetten. Cockpit moet dan ook aangesloten zijn en werken.
Toen alles weer vast zat en op zijn plek heb ik nog net voor de buien een stukje snelweg gereden, waarbij het gas lekker open ging. Haalde heel wat verkeer in. Bij Delft-Noord de weg op, via het Prins Clausplein en dan bij Nootdorp er weer af. Precies een mooi stukje als test. Koppeling houdt het goed.
Alles heel houden nu en dan ben ik al aardig op schema voor Hoogeveen.
Toen alles weer vast zat en op zijn plek heb ik nog net voor de buien een stukje snelweg gereden, waarbij het gas lekker open ging. Haalde heel wat verkeer in. Bij Delft-Noord de weg op, via het Prins Clausplein en dan bij Nootdorp er weer af. Precies een mooi stukje als test. Koppeling houdt het goed.
Alles heel houden nu en dan ben ik al aardig op schema voor Hoogeveen.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Zo eindelijk rijdt ie eens echt met z,n kreidler hij gaat wel goed dus, 130 zal je dan nog wel redelijk gemakkelijk halen denk ik zomaar
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Je mag daar nergens 130 rijden, maar er zal vast nog wel een zondag komen dat Maarten met de Piet van der Gaag en zijn clan even de snelweg zullen nemen wel veilig natuurlijk.nozems schreef:Zo eindelijk rijdt ie eens echt met z,n kreidler hij gaat wel goed dus, 130 zal je dan nog wel redelijk gemakkelijk halen denk ik zomaar
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ziet er weer strak uit Maarten!
Ben erg benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, je neemt hem dus wel mee naar Hoogeveen zo te lezen
Ben erg benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, je neemt hem dus wel mee naar Hoogeveen zo te lezen
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ik kom zeker wel naar Hoogeveen, dat ik dat schreef was een por aan die figuren die alleen voor de oliebol komen, en verder al het moois er af kijken bij de concurrentieNiekjuh schreef:Ziet er weer strak uit Maarten!
Ben erg benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, je neemt hem dus wel mee naar Hoogeveen zo te lezen
Van het rechtermotorscherm komt een fotootje als het er netjes uitziet.
130 zit er wel in, ik zal volgende keer de Garmin navigatie uit de Corsa er op doen, dan weet ik iets meer van de snelheid.
- caveman
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
- Locatie: Grunn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Maarten zo hoort het man, zo ben je een kreidlersite waardig hahaha
geweldig mooie machine geworden zal hem graag live aanschouwen in Hoogeveen.
greetz cave
geweldig mooie machine geworden zal hem graag live aanschouwen in Hoogeveen.
greetz cave
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Je hebt hem toch al gezien in Lexmondcaveman schreef:Maarten zo hoort het man, zo ben je een kreidlersite waardig hahaha
geweldig mooie machine geworden zal hem graag live aanschouwen in Hoogeveen.
greetz cave
Enzo
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ja, maar toen was die nog zuigergestuurd he.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Vandaag gesleuteld aan de Koso cockpit.
Tellers zitten nu netjes in de cockpit, toerenteller doet het (gestart in de huiskamer ), snelheidsmeter doet het behalve dan dat het magneetje achterstevoren in de remschijf zit. Noordpool moet naar de sensor wijzen. Staat duidelijk in de handleiding van Koso, die ik ook hier op het forum heb geplaatst. Maar ja, helemaal vergeten en niet aan Arnold vermeld. Dus ja, toen was er 50% kans en dat pakte niet goed uit.
Temperatuurmeter werkt ook, getest door even de föhn er bij te houden
Ga zo dadelijk, nu bijna, naar Arnold toe die me weer uit de brand helpt!
Want dat magneetje, voor wie zich er zorgen om maakten, komt er niet zo maar uit, dat heb ik al even geprobeerd maar aan een kromme schijf heb ik ook niets.
http://www.youtube.com/watch?v=Krj2mAeYhvs" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]Krj2mAeYhvs[/youtube]
Tellers zitten nu netjes in de cockpit, toerenteller doet het (gestart in de huiskamer ), snelheidsmeter doet het behalve dan dat het magneetje achterstevoren in de remschijf zit. Noordpool moet naar de sensor wijzen. Staat duidelijk in de handleiding van Koso, die ik ook hier op het forum heb geplaatst. Maar ja, helemaal vergeten en niet aan Arnold vermeld. Dus ja, toen was er 50% kans en dat pakte niet goed uit.
Temperatuurmeter werkt ook, getest door even de föhn er bij te houden
Ga zo dadelijk, nu bijna, naar Arnold toe die me weer uit de brand helpt!
Want dat magneetje, voor wie zich er zorgen om maakten, komt er niet zo maar uit, dat heb ik al even geprobeerd maar aan een kromme schijf heb ik ook niets.
http://www.youtube.com/watch?v=Krj2mAeYhvs" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]Krj2mAeYhvs[/youtube]
- Bijlagen
-
- Koso snelheidsmeter
- koso-snelheidsmeter.jpg (58.87 KiB) 9962 keer bekeken
-
- Koso toerenteller
- koso-toerenteller.jpg (63.75 KiB) 9962 keer bekeken
- MichielJ
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
- Berichten: 2343
- Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
- Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
you must be jokingMaarten schreef:Tellers zitten nu netjes in de cockpit, toerenteller doet het (gestart in de huiskamer ), s
De originele cockpit heeft mijn persoonlijke voorkeur maar ik begrijp dat alle klokken dan de schaal uitlopen bij jou
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ik wilde eigenlijk niet starten (alleen wat kickstarteren) maar hij sloeg nogal snel aan. Ach ja, heb ook met de dremel zitten slijpen in de huiskamer.MichielJ schreef:you must be jokingMaarten schreef:Tellers zitten nu netjes in de cockpit, toerenteller doet het (gestart in de huiskamer ), s
De originele cockpit heeft mijn persoonlijke voorkeur maar ik begrijp dat alle klokken dan de schaal uitlopen bij jou
Maar het zit wel netjes nu. Heb de wieldiameter ingesteld op 1780 mm? Goed toch?
Huiskamer is nog een beetje een zooitje.
Het is hier een beetje Cheech & Chong (nou ja, niet die drugs haha), zie vanaf 02:10
[youtube]o3lxPLIw-mA[/youtube]
- Bijlagen
-
- Cheech en Chong - Next Movie
- cheech-en-chong-next-movie.jpg (30.11 KiB) 9874 keer bekeken
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Met de wielomtrek kun je ook iets gaan spelen om zo de juiste snelheid weer te geven, mijne staat op 1770 volgens mij en zo kwam het precies overeen met de gps.
- Theove
- Moderator
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 250 keren
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Zo heb ik het ook gedaan Niek.
Wel eerst gemeten door een streepje op de velg te zetten, op de kreidler gaan zitten en langs een rolmaat exact 1 omwenteling gemaakt (je band drukt wat in door je gewicht en daarmee wordt de omtrek iets korter).
Wel eerst gemeten door een streepje op de velg te zetten, op de kreidler gaan zitten en langs een rolmaat exact 1 omwenteling gemaakt (je band drukt wat in door je gewicht en daarmee wordt de omtrek iets korter).
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
de omtrek inderdaad, anders wordt het wel een erg hoge kreidler met wielen die een diameter hebben van 1 meter 78
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9762
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Re: Maartens RS: De membraanset op testbank Marinus: 19,4 PK
Ja, "wieldiameter", daar had natuurlijk "omtrek" moeten staan.
Cockpit en bedrading heb ik helemaal afgemaakt, alles werkt weer. Het blauwe grootlicht indicatie lampje, het seinlicht, groot en kleinlicht, licht aan via de contactsleutel, claxon en remlicht via de accu, temperatuur, snelheid en toerental. Hoewel, toerental moet ik nog even controleren, hij lijkt wat veel aan te geven.
Alles is 12 volt, accu zit onder het zadel, 1,2 Ah en wordt bijgeladen. Achterlicht/remlicht is het 12 volt achterlicht van Kreidlerparts. Een aanrader!
Aan de onderzijde van de cockpitbak heb ik openingen gemaakt, ruim groot genoeg om met dikke vingers de knopjes van de Koso meters te kunnen bedienen.
Alles over de Koso tellers: viewtopic.php?f=4&t=36157" onclick="window.open(this.href);return false;
Enfin, Arnold heeft een nieuw magneetje in de schijf bevestigd en heeft me dus weer uit de brand geholpen, en nu zit de noordpool wel naar de sensorzijde. Net even geprobeerd door de remschijf langs de sensor te bewegen en alles werkt. Dus dan kan ik mijn wiel weer gaan monteren en dan kan ik op de standaard al een beetje zien hoe hard het nu eigenlijk gaat.
Ga dat morgen op mijn gemakkie doen, heb gewerkt vandaag en het monteren van het wiel met de schijfrem is een precisie klusje, je moet namelijk de gepolijste aluminium delen afplakken en dan met beleid de boel monteren, anders heb je zo een paar stevige krassen er bij.
Ben helemaal enthousiast.
Cockpit en bedrading heb ik helemaal afgemaakt, alles werkt weer. Het blauwe grootlicht indicatie lampje, het seinlicht, groot en kleinlicht, licht aan via de contactsleutel, claxon en remlicht via de accu, temperatuur, snelheid en toerental. Hoewel, toerental moet ik nog even controleren, hij lijkt wat veel aan te geven.
Alles is 12 volt, accu zit onder het zadel, 1,2 Ah en wordt bijgeladen. Achterlicht/remlicht is het 12 volt achterlicht van Kreidlerparts. Een aanrader!
Aan de onderzijde van de cockpitbak heb ik openingen gemaakt, ruim groot genoeg om met dikke vingers de knopjes van de Koso meters te kunnen bedienen.
Alles over de Koso tellers: viewtopic.php?f=4&t=36157" onclick="window.open(this.href);return false;
Enfin, Arnold heeft een nieuw magneetje in de schijf bevestigd en heeft me dus weer uit de brand geholpen, en nu zit de noordpool wel naar de sensorzijde. Net even geprobeerd door de remschijf langs de sensor te bewegen en alles werkt. Dus dan kan ik mijn wiel weer gaan monteren en dan kan ik op de standaard al een beetje zien hoe hard het nu eigenlijk gaat.
Ga dat morgen op mijn gemakkie doen, heb gewerkt vandaag en het monteren van het wiel met de schijfrem is een precisie klusje, je moet namelijk de gepolijste aluminium delen afplakken en dan met beleid de boel monteren, anders heb je zo een paar stevige krassen er bij.
Ben helemaal enthousiast.