Weer één gered

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#126 Bericht door gcge » 22 dec 2011, 23:36

Maakt een imi demper hetzelfde geluid of is dit door de andere binnendemper anders (harder/zachter?)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: weer één gered

#127 Bericht door Caspar » 23 dec 2011, 11:00

Bij Hanke heb ik er vorig jaar al 3 meegenomen :mrgreen:
Heb ze al vaker op beurzen zien liggen , gewoon effe opletten.
Neem een kladblaadje mee met de juiste maten , want er zijn 2 varianten.

De imi varianten klinken wat blikkeriger , maar dat word minder als er wat kool op komt.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: weer één gered

#128 Bericht door Andy » 23 dec 2011, 11:13

Je hoeft geen nieuwe te kopen, de demper in een potje met benzine leggen. Wordt weer als nieuw.

En je kan het plaatje weer met een laspuntje eraan vast maken.

Andy,

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#129 Bericht door gcge » 23 dec 2011, 12:58

Andy schreef:Je hoeft geen nieuwe te kopen, de demper in een potje met benzine leggen. Wordt weer als nieuw.

En je kan het plaatje weer met een laspuntje eraan vast maken.

Andy,
Heb inmiddels een nieuwe gevonden! Qua diameter exact hetzelfde alleen de pijpjes een halve cm langer. Neem aan dat het de goede is.
Bijlagen
IMAG0076.jpg
IMAG0076.jpg (73.71 KiB) 10230 keer bekeken
IMAG0077.jpg
IMAG0077.jpg (79.87 KiB) 10230 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: weer één gered

#130 Bericht door Mach4 » 23 dec 2011, 14:55

Ik zou zeggen pas hem in de pijp,als hij er in past is het goed.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: weer één gered

#131 Bericht door Andy » 23 dec 2011, 16:09

Die glijdt er zo in met een beetje vaseline :)

Andy

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#132 Bericht door gcge » 23 dec 2011, 17:13

Mach4 schreef:Ik zou zeggen pas hem in de pijp,als hij er in past is het goed.
Past perfect!

Nu alles weer terugzetten en dan klaar voor het nieuwe seizoen. Mooi de tijd gehad om alles een keer goed te poetsen en schoon te maken.

Als ik het dus goed lees moet ik de kopmoeren als volgt vastzetten (gezien van de voorkant van de cilinder): 1 Linksboven, 2 Linksonder, 3 Rechtsonder, 4 rechtsboven
Bijlagen
kopmoeren-aandraaien.jpg
kopmoeren-aandraaien.jpg (81.54 KiB) 10205 keer bekeken

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: weer één gered

#133 Bericht door Enzo-tvdzijden » 23 dec 2011, 17:33

gcge schreef:
Mach4 schreef:Ik zou zeggen pas hem in de pijp,als hij er in past is het goed.
Past perfect!

Nu alles weer terugzetten en dan klaar voor het nieuwe seizoen. Mooi de tijd gehad om alles een keer goed te poetsen en schoon te maken.

Als ik het dus goed lees moet ik de kopmoeren als volgt vastzetten (gezien van de voorkant van de cilinder): 1 Linksboven, 2 Linksonder, 3 Rechtsonder, 4 rechtsboven
Dat heb je goed. Dat heeft te maken met niet symmetrische carter delen.

Kijk maar naar de breedte

Enzo

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#134 Bericht door gcge » 24 dec 2011, 16:37

Zo, het klein onderhoud zit erop. Alles schoongemaakt, ontkoold, gesmeerd en voorzien van een paar nieuwe pakkingen.

Zadeldekje behandeld met leervet en die glimt weer als nieuw. Voor het lakwerk heb ik Valvoline Wax gebruikt. Een aanrader! Daarnaast natuurlijk Belgom Alu en Chroom en het blokje schoongemaakt met lampenolie.

De carb heb ik ultrasoon gereinigd en daar kwam toch veel vuil vanaf.

Vanmiddag een flinke rit gemaakt en hij loopt weer super. Top is ongewijzigd, maar het wind tegen toch net iets meer trekkracht.

Hij is weer klaar voor het nieuwe seizoen. De 4,2 pk cilinder kan nog even wachten...
Bijlagen
79083773_1.jpg
79083773_1.jpg (11.93 KiB) 10147 keer bekeken
IMAG0082 (Small).jpg
IMAG0082 (Small).jpg (79.2 KiB) 10151 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#135 Bericht door gcge » 11 jan 2012, 21:19

Vandaag een gebruikte Mahle 15.53.92 binnengekregen. Heb hem via marktplaats gekocht dus het blijft altijd een gok (maar daar was de prijs ook naar...)

De wand ziet er nog goed uit en er zit een splinternieuwe Meteor zuiger bij (1 L veer en een blok veer). Ik ga hem voor de zekerheid nog wel op laten meten.

Er is weinig over te vinden, maar het is blijkbaar een cilinder voor de zwitserse markt met nikasil wand en hij heeft een vermogen van 3,6 pk. http://www.kreidler.n/forum/viewtopic.php?f=4&t=29952" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedoeling is dat ik hem ga gebruiken voor de vakantie naar Luxemburg i.c.m. met de SL driebak.

Wie kan nog meer over deze cilinder vertellen? Voor welke modellen werd deze gebruikt en was de setup hetzelfde als bij de vergelijkbare 15.53.90 cilinder (bing 1/14/106 en lage druk cilinderkop).

Ik heb nog een gebruikte 1/12/237 en een 1/14/990, maar de 14 mm is niet meer bruikbaar (te ver uitgesleten). Hoe zou deze set lopen i.c.m. met de 12 mm carb?

Geeft deze cilinder i.c.m. een hogedrukkop en 16 mm carb ook 4,2 pk of is dit bij deze zwitserse cilinder niet het geval?
Bijlagen
xfElFlgxIh2cz1BAU_ypnw__.jpg
xfElFlgxIh2cz1BAU_ypnw__.jpg (22.27 KiB) 10079 keer bekeken

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#136 Bericht door gcge » 12 jan 2012, 12:52

gcge schreef:
Wie kan nog meer over deze cilinder vertellen? Voor welke modellen werd deze gebruikt en was de setup hetzelfde als bij de vergelijkbare 15.53.90 cilinder (bing 1/14/106 en lage druk cilinderkop).

Ik heb nog een gebruikte 1/12/237 en een 1/14/990, maar de 14 mm is niet meer bruikbaar (te ver uitgesleten). Hoe zou deze set lopen i.c.m. met de 12 mm carb?

Geeft deze cilinder i.c.m. een hogedrukkop en 16 mm carb ook 4,2 pk of is dit bij deze zwitserse cilinder niet het geval?
Niemand een idee :?:

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: weer één gered

#137 Bericht door Mach4 » 12 jan 2012, 15:57

Geduld er zijn ook mensen die moeten werken :shock: ,en die lezen dit pas later :mrgreen:

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#138 Bericht door gcge » 12 jan 2012, 16:14

Mach4 schreef:Geduld er zijn ook mensen die moeten werken :shock: ,en die lezen dit pas later :mrgreen:
O ja, niet iedereen heeft internet op z'n telefoon... :wink:

Ik heb geduld. Heb nog tot zondag. Misschien dat ik in Rosmalen nog een mooie 14 mm carb probeer te vinden.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: weer één gered

#139 Bericht door Mach4 » 12 jan 2012, 17:47

Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#140 Bericht door gcge » 12 jan 2012, 21:53

Mach4 schreef:Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.
Ik weet niet welke 14 mm er exact op moet.

1/14/106 (3,6 pk)
1/14/998 (3,6 pk)

1/14/99 (2,9 pk)
1/14/990 (2,9 pk)

Het is sowieso een rechte inlaat

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: weer één gered

#141 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 jan 2012, 22:10

gcge schreef:
Mach4 schreef:Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.
Ik weet niet welke 14 mm er exact op moet.

1/14/106 (3,6 pk)
1/14/998 (3,6 pk)

1/14/99 (2,9 pk)
1/14/990 (2,9 pk)

Het is sowieso een rechte inlaat
Verschil is een sproeier of sproeiernaald.
http://www.kreidlertreff-giessen.de/data/t_verg_srf.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#142 Bericht door gcge » 12 jan 2012, 22:51

Enzo-tvdzijden schreef:
gcge schreef:
Mach4 schreef:Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.
Ik weet niet welke 14 mm er exact op moet.

1/14/106 (3,6 pk)
1/14/998 (3,6 pk)

1/14/99 (2,9 pk)
1/14/990 (2,9 pk)

Het is sowieso een rechte inlaat
Verschil is een sproeier of sproeiernaald.
http://www.kreidlertreff-giessen.de/data/t_verg_srf.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Weinig verschil dus. Welk spruitstuk moet er gebruikt worden:

15.53.10 of 15.43.10 of 15.63.63. Alle drie gebruikt in combinatie met een 14 mm en 3,6 pk cilinder.

15.53.10 kan blijkbaar ook gebruikt worden met de 16 mm carb

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#143 Bericht door gcge » 16 jan 2012, 13:20

Wie o wie kan me helpen?

Ik ben op zoek naar de originele setup gegevens van een Zwitserse 3,6 pk cilinder met nummer 15.53.92:

- carb 1/14/??

- sproeier, afstelling gasnaald

- nr spruitstuk

- nr cilinderkop

Heb inmiddels alle onderdelenboeken al doorgenomen en de bekende lijsten bekeken, maar helaas nog niks gevonden. Cilinder 15.53.90 + 15.53.91 is voldoende over te vinden, maar de 15.53.92 helemaal niks

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: weer één gered

#144 Bericht door Mach4 » 16 jan 2012, 13:42

Moet dan wel een heel zeldzame cilinder zijn,is het wel een orginele Mahle en geen verzonnen nummer?

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#145 Bericht door peterria » 16 jan 2012, 14:14

er zit op mijn eitank een 4.2 mahle cilinder met het nummer
155393 is ook nergens tevinden en is toch zo van de fabriek gekomen
het cilindertje wat ik gekregen heb van een colega heeft het nummer
155390 is ook 4.2 dus wie het weet mag het zeggen
de eitank is van het bouwjaar 1965 orgi duits dus geen ch
gr peterria

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#146 Bericht door gcge » 16 jan 2012, 14:28

Het zou dus ook een 4,2 pk cilinder kunnen zijn?

Als ik het goed heb zit er geen verschil in poorttiming tussen een 3,6 en 4,2 pk cilinder en wordt het verschil volledig gemaakt door de hogedruk cilinderkop en de 16 i.p.v. 14 mm carb.

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#147 Bericht door peterria » 16 jan 2012, 14:38

gcge dat zou zo maar kunnen ik weet ook niet hoe de benummering
tot stand is gekomen en wat de betekenis van de 90/91/92/93 op het eind is
bij mijn loopt die top 75/80 met een 16 mm carb
volgens het tellertje dan hee
gr peterria

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#148 Bericht door gcge » 16 jan 2012, 16:41

peterria schreef:gcge dat zou zo maar kunnen ik weet ook niet hoe de benummering
tot stand is gekomen en wat de betekenis van de 90/91/92/93 op het eind is
bij mijn loopt die top 75/80 met een 16 mm carb
volgens het tellertje dan hee
gr peterria
Okay, misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven. Doelstelling is om uiteindelijk met een originele Zwitserse setup te gaan rijden.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: weer één gered

#149 Bericht door Mach4 » 16 jan 2012, 17:38

Bljikbaar toch iets zeldzaams,want ook op internet is er bijna niets over te vinden.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: weer één gered

#150 Bericht door gcge » 25 jan 2012, 22:01

Afgelopen zomer keer langs te weg gestaan met een gebroken koppelingskabel van de Kreidler van een vriend. Een uur staan de kloten met een imitatie kabel en slecht gereedschap. Ik heb nu dus een flinke reserve voorraad ori kabels gekocht voor de SL en de RS. Gelukkig zijn de voorrem- en koppelingskabel uitwisselbaar. Ook gelijk een ori kabel voor de 14 mm gekocht.
Bijlagen
IMAG0201 (Small).jpg
IMAG0201 (Small).jpg (77.34 KiB) 9749 keer bekeken

Plaats reactie