Weer één gered
- Caspar
- Berichten: 13599
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: weer één gered
Bij Hanke heb ik er vorig jaar al 3 meegenomen
Heb ze al vaker op beurzen zien liggen , gewoon effe opletten.
Neem een kladblaadje mee met de juiste maten , want er zijn 2 varianten.
De imi varianten klinken wat blikkeriger , maar dat word minder als er wat kool op komt.
Heb ze al vaker op beurzen zien liggen , gewoon effe opletten.
Neem een kladblaadje mee met de juiste maten , want er zijn 2 varianten.
De imi varianten klinken wat blikkeriger , maar dat word minder als er wat kool op komt.
- Andy
- Berichten: 10278
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 333 keren
Re: weer één gered
Je hoeft geen nieuwe te kopen, de demper in een potje met benzine leggen. Wordt weer als nieuw.
En je kan het plaatje weer met een laspuntje eraan vast maken.
Andy,
En je kan het plaatje weer met een laspuntje eraan vast maken.
Andy,
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Heb inmiddels een nieuwe gevonden! Qua diameter exact hetzelfde alleen de pijpjes een halve cm langer. Neem aan dat het de goede is.Andy schreef:Je hoeft geen nieuwe te kopen, de demper in een potje met benzine leggen. Wordt weer als nieuw.
En je kan het plaatje weer met een laspuntje eraan vast maken.
Andy,
- Bijlagen
-
- IMAG0076.jpg (73.71 KiB) 10235 keer bekeken
-
- IMAG0077.jpg (79.87 KiB) 10235 keer bekeken
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Past perfect!Mach4 schreef:Ik zou zeggen pas hem in de pijp,als hij er in past is het goed.
Nu alles weer terugzetten en dan klaar voor het nieuwe seizoen. Mooi de tijd gehad om alles een keer goed te poetsen en schoon te maken.
Als ik het dus goed lees moet ik de kopmoeren als volgt vastzetten (gezien van de voorkant van de cilinder): 1 Linksboven, 2 Linksonder, 3 Rechtsonder, 4 rechtsboven
- Bijlagen
-
- kopmoeren-aandraaien.jpg (81.54 KiB) 10210 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60295
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 953 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Re: weer één gered
Dat heb je goed. Dat heeft te maken met niet symmetrische carter delen.gcge schreef:Past perfect!Mach4 schreef:Ik zou zeggen pas hem in de pijp,als hij er in past is het goed.
Nu alles weer terugzetten en dan klaar voor het nieuwe seizoen. Mooi de tijd gehad om alles een keer goed te poetsen en schoon te maken.
Als ik het dus goed lees moet ik de kopmoeren als volgt vastzetten (gezien van de voorkant van de cilinder): 1 Linksboven, 2 Linksonder, 3 Rechtsonder, 4 rechtsboven
Kijk maar naar de breedte
Enzo
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Zo, het klein onderhoud zit erop. Alles schoongemaakt, ontkoold, gesmeerd en voorzien van een paar nieuwe pakkingen.
Zadeldekje behandeld met leervet en die glimt weer als nieuw. Voor het lakwerk heb ik Valvoline Wax gebruikt. Een aanrader! Daarnaast natuurlijk Belgom Alu en Chroom en het blokje schoongemaakt met lampenolie.
De carb heb ik ultrasoon gereinigd en daar kwam toch veel vuil vanaf.
Vanmiddag een flinke rit gemaakt en hij loopt weer super. Top is ongewijzigd, maar het wind tegen toch net iets meer trekkracht.
Hij is weer klaar voor het nieuwe seizoen. De 4,2 pk cilinder kan nog even wachten...
Zadeldekje behandeld met leervet en die glimt weer als nieuw. Voor het lakwerk heb ik Valvoline Wax gebruikt. Een aanrader! Daarnaast natuurlijk Belgom Alu en Chroom en het blokje schoongemaakt met lampenolie.
De carb heb ik ultrasoon gereinigd en daar kwam toch veel vuil vanaf.
Vanmiddag een flinke rit gemaakt en hij loopt weer super. Top is ongewijzigd, maar het wind tegen toch net iets meer trekkracht.
Hij is weer klaar voor het nieuwe seizoen. De 4,2 pk cilinder kan nog even wachten...
- Bijlagen
-
- 79083773_1.jpg (11.93 KiB) 10152 keer bekeken
-
- IMAG0082 (Small).jpg (79.2 KiB) 10156 keer bekeken
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Vandaag een gebruikte Mahle 15.53.92 binnengekregen. Heb hem via marktplaats gekocht dus het blijft altijd een gok (maar daar was de prijs ook naar...)
De wand ziet er nog goed uit en er zit een splinternieuwe Meteor zuiger bij (1 L veer en een blok veer). Ik ga hem voor de zekerheid nog wel op laten meten.
Er is weinig over te vinden, maar het is blijkbaar een cilinder voor de zwitserse markt met nikasil wand en hij heeft een vermogen van 3,6 pk. http://www.kreidler.n/forum/viewtopic.php?f=4&t=29952" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedoeling is dat ik hem ga gebruiken voor de vakantie naar Luxemburg i.c.m. met de SL driebak.
Wie kan nog meer over deze cilinder vertellen? Voor welke modellen werd deze gebruikt en was de setup hetzelfde als bij de vergelijkbare 15.53.90 cilinder (bing 1/14/106 en lage druk cilinderkop).
Ik heb nog een gebruikte 1/12/237 en een 1/14/990, maar de 14 mm is niet meer bruikbaar (te ver uitgesleten). Hoe zou deze set lopen i.c.m. met de 12 mm carb?
Geeft deze cilinder i.c.m. een hogedrukkop en 16 mm carb ook 4,2 pk of is dit bij deze zwitserse cilinder niet het geval?
De wand ziet er nog goed uit en er zit een splinternieuwe Meteor zuiger bij (1 L veer en een blok veer). Ik ga hem voor de zekerheid nog wel op laten meten.
Er is weinig over te vinden, maar het is blijkbaar een cilinder voor de zwitserse markt met nikasil wand en hij heeft een vermogen van 3,6 pk. http://www.kreidler.n/forum/viewtopic.php?f=4&t=29952" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedoeling is dat ik hem ga gebruiken voor de vakantie naar Luxemburg i.c.m. met de SL driebak.
Wie kan nog meer over deze cilinder vertellen? Voor welke modellen werd deze gebruikt en was de setup hetzelfde als bij de vergelijkbare 15.53.90 cilinder (bing 1/14/106 en lage druk cilinderkop).
Ik heb nog een gebruikte 1/12/237 en een 1/14/990, maar de 14 mm is niet meer bruikbaar (te ver uitgesleten). Hoe zou deze set lopen i.c.m. met de 12 mm carb?
Geeft deze cilinder i.c.m. een hogedrukkop en 16 mm carb ook 4,2 pk of is dit bij deze zwitserse cilinder niet het geval?
- Bijlagen
-
- xfElFlgxIh2cz1BAU_ypnw__.jpg (22.27 KiB) 10084 keer bekeken
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Niemand een ideegcge schreef:
Wie kan nog meer over deze cilinder vertellen? Voor welke modellen werd deze gebruikt en was de setup hetzelfde als bij de vergelijkbare 15.53.90 cilinder (bing 1/14/106 en lage druk cilinderkop).
Ik heb nog een gebruikte 1/12/237 en een 1/14/990, maar de 14 mm is niet meer bruikbaar (te ver uitgesleten). Hoe zou deze set lopen i.c.m. met de 12 mm carb?
Geeft deze cilinder i.c.m. een hogedrukkop en 16 mm carb ook 4,2 pk of is dit bij deze zwitserse cilinder niet het geval?
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
O ja, niet iedereen heeft internet op z'n telefoon...Mach4 schreef:Geduld er zijn ook mensen die moeten werken ,en die lezen dit pas later
Ik heb geduld. Heb nog tot zondag. Misschien dat ik in Rosmalen nog een mooie 14 mm carb probeer te vinden.
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Ik weet niet welke 14 mm er exact op moet.Mach4 schreef:Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.
1/14/106 (3,6 pk)
1/14/998 (3,6 pk)
1/14/99 (2,9 pk)
1/14/990 (2,9 pk)
Het is sowieso een rechte inlaat
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60295
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 953 keren
- Ontvangen waarderingen: 2255 keren
Re: weer één gered
Verschil is een sproeier of sproeiernaald.gcge schreef:Ik weet niet welke 14 mm er exact op moet.Mach4 schreef:Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.
1/14/106 (3,6 pk)
1/14/998 (3,6 pk)
1/14/99 (2,9 pk)
1/14/990 (2,9 pk)
Het is sowieso een rechte inlaat
http://www.kreidlertreff-giessen.de/data/t_verg_srf.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Weinig verschil dus. Welk spruitstuk moet er gebruikt worden:Enzo-tvdzijden schreef:Verschil is een sproeier of sproeiernaald.gcge schreef:Ik weet niet welke 14 mm er exact op moet.Mach4 schreef:Ik heb nog een 14mm liggen,die komt van een 2,9pk cilinder,ook heb ik daar het luchtfilter en buis en spruitstuk voor
een schuine inlaat van.
1/14/106 (3,6 pk)
1/14/998 (3,6 pk)
1/14/99 (2,9 pk)
1/14/990 (2,9 pk)
Het is sowieso een rechte inlaat
http://www.kreidlertreff-giessen.de/data/t_verg_srf.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
15.53.10 of 15.43.10 of 15.63.63. Alle drie gebruikt in combinatie met een 14 mm en 3,6 pk cilinder.
15.53.10 kan blijkbaar ook gebruikt worden met de 16 mm carb
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Wie o wie kan me helpen?
Ik ben op zoek naar de originele setup gegevens van een Zwitserse 3,6 pk cilinder met nummer 15.53.92:
- carb 1/14/??
- sproeier, afstelling gasnaald
- nr spruitstuk
- nr cilinderkop
Heb inmiddels alle onderdelenboeken al doorgenomen en de bekende lijsten bekeken, maar helaas nog niks gevonden. Cilinder 15.53.90 + 15.53.91 is voldoende over te vinden, maar de 15.53.92 helemaal niks
Ik ben op zoek naar de originele setup gegevens van een Zwitserse 3,6 pk cilinder met nummer 15.53.92:
- carb 1/14/??
- sproeier, afstelling gasnaald
- nr spruitstuk
- nr cilinderkop
Heb inmiddels alle onderdelenboeken al doorgenomen en de bekende lijsten bekeken, maar helaas nog niks gevonden. Cilinder 15.53.90 + 15.53.91 is voldoende over te vinden, maar de 15.53.92 helemaal niks
- peterria
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
- Locatie: alblasserdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
er zit op mijn eitank een 4.2 mahle cilinder met het nummer
155393 is ook nergens tevinden en is toch zo van de fabriek gekomen
het cilindertje wat ik gekregen heb van een colega heeft het nummer
155390 is ook 4.2 dus wie het weet mag het zeggen
de eitank is van het bouwjaar 1965 orgi duits dus geen ch
gr peterria
155393 is ook nergens tevinden en is toch zo van de fabriek gekomen
het cilindertje wat ik gekregen heb van een colega heeft het nummer
155390 is ook 4.2 dus wie het weet mag het zeggen
de eitank is van het bouwjaar 1965 orgi duits dus geen ch
gr peterria
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Het zou dus ook een 4,2 pk cilinder kunnen zijn?
Als ik het goed heb zit er geen verschil in poorttiming tussen een 3,6 en 4,2 pk cilinder en wordt het verschil volledig gemaakt door de hogedruk cilinderkop en de 16 i.p.v. 14 mm carb.
Als ik het goed heb zit er geen verschil in poorttiming tussen een 3,6 en 4,2 pk cilinder en wordt het verschil volledig gemaakt door de hogedruk cilinderkop en de 16 i.p.v. 14 mm carb.
- peterria
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
- Locatie: alblasserdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
gcge dat zou zo maar kunnen ik weet ook niet hoe de benummering
tot stand is gekomen en wat de betekenis van de 90/91/92/93 op het eind is
bij mijn loopt die top 75/80 met een 16 mm carb
volgens het tellertje dan hee
gr peterria
tot stand is gekomen en wat de betekenis van de 90/91/92/93 op het eind is
bij mijn loopt die top 75/80 met een 16 mm carb
volgens het tellertje dan hee
gr peterria
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Okay, misschien dat iemand anders daar antwoord op kan geven. Doelstelling is om uiteindelijk met een originele Zwitserse setup te gaan rijden.peterria schreef:gcge dat zou zo maar kunnen ik weet ook niet hoe de benummering
tot stand is gekomen en wat de betekenis van de 90/91/92/93 op het eind is
bij mijn loopt die top 75/80 met een 16 mm carb
volgens het tellertje dan hee
gr peterria
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: weer één gered
Afgelopen zomer keer langs te weg gestaan met een gebroken koppelingskabel van de Kreidler van een vriend. Een uur staan de kloten met een imitatie kabel en slecht gereedschap. Ik heb nu dus een flinke reserve voorraad ori kabels gekocht voor de SL en de RS. Gelukkig zijn de voorrem- en koppelingskabel uitwisselbaar. Ook gelijk een ori kabel voor de 14 mm gekocht.
- Bijlagen
-
- IMAG0201 (Small).jpg (77.34 KiB) 9754 keer bekeken