Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor mij

Hierin wordt nieuws gepost, dat zichtbaar is op de frontpage van kreidler.nl

Door de economische crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor mij

Ja, ik heb alles weg moeten doen
5
3%
Ja, ik kan minder kopen en minder rijden
18
12%
Ja, ik merk wel iets van de crisis, maar ik kan blijven Kreidleren
53
34%
Nee, de Kreidlerhobby blijft, ik bezuinig op andere dingen
17
11%
Nee, ik merk niks van de crisis en kan blijven Kreidleren
43
28%
Nee, ik wil niks merken van de crisis, maar kan blijven Kreidleren!
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#26 Bericht door MichielJ » 19 feb 2012, 11:15

parid001 schreef:De woordjes, waarschijnlijk en laat me raden zeggen genoeg.

We denken het maar weten het niet zeker betekend dat.
Weer het zelfde kudde gedag wat ik hier boven al beschreef, niet feitelijk denken en doen wat slim en verantwoord is, maar op de gok een weg in slaan.

Ja dan kan je in een crisis belanden
Ja ja, eerst een bom neerleggen en dan in een mistbank verdwijnen ;-)

Realiseer je dat grote groepen mensen geen keuze hadden. Niet iedereen heeft toegang tot een sociale huurwoning Parid.

Persoonlijk raakt het mij niet. Bij verhuizen betaal ik ook minder van een ander huis. Vind het alleen sneu voor mensen die gedwongen moeten verhuizen. Die eindigen met een schuld waar ze nooit meer vanaf komen. Jij noemt het kuddegedrag, onverantwoordelijk enz., ik noem het heel veel pech en ellende.

Maar ieder zijn meug hoor ;-)

Gebruikersavatar
Flacko
Berichten: 2490
Lid geworden op: 12 aug 2004, 18:21
Locatie: 's-Hertogenbosch
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#27 Bericht door Flacko » 19 feb 2012, 11:18

Het is bij mij is het al jaren crisis ;-) maar ik kan al mijn hobby's gelukkig wel gewoon blijven doen.
Het duurt nu gewoon iets langer voordat er originele onderdelen gekocht kunnen worden.
Laatst gewijzigd door Flacko op 26 feb 2012, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10275
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 332 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#28 Bericht door Andy » 19 feb 2012, 11:35

De politiek is knap in angst zaaien. Balkenende was er een ster in, ben blij dat die weg is, werd er depresief van.
Wat gebeurt er bij angst, dan worden de mensen (volk) volgzaam. Ga maar eens terug in het verleden.

Ze denken als het mij maar niet gebeurt en doen blindelings wat er gevraagd wordt. Zo kan er straffeloos van alles verhoogt worden zonder verantwoording. Zo krijg je kudde gedrag.

Ik laat me niet meesleuren in de crissis maleise.

En Henk ik blijf geen 30 en mijn kinderen ook niet 3/4jaar. Mijn dochter is inmiddels16 en heeft een baantje voor eigen behoeftes en mijn zoon is 13 en heeft het druk op het atheneum.
We zijn wel aan het sparen mocht ie door willen leren. Gaat ie niet doorleren hebben we een leuke tijd te gaan.

Maar wat kost een mooie kreidler eigenlijk. Vind zelf heel weinig, is eigenlijk kleingeld. Je auto of motor kost een veelvoud van.
Voor 3000euro heb je al een hele knappe in elkaar gezet, als je geduldig bent.
Het probleem zit em dat je straks mocht je willen verkopen, wat krijg ik ervoor terug. Zo moet je dus niet denken want je beleeft er ook plezier aan.
Hier komt angst weer om de hoek kijken. Angst is een slechte raadgever, het zorgt ervoor dat je verkeerde beslissingen neemt.

Andy,

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#29 Bericht door Caspar » 19 feb 2012, 11:43

Ik zit in het zelfde schuitje: alleenverdiener met vrouw en 2 opgroeiende kids'.
Dus ook ik kan niet het geld met bakken uitgeven zols ik graag zou willen. Komt later wel weer een keer.
Geld moet rollen , dat weet ik wel. Maar voorlopig zit ik er op als een kloek op de eieren.
Ik denk dat we nog slechtere tijden krijgen. Er zit nog veel geld onder de mensen , maar ooit is het op.
Als ik bij de Mediamarkt , BCC , Saturn en zo in de winkelkarretjes kijk , dan valt het nog wel mee met die crisis.
Ook op de autoboulevard hier in de buurt staan de verkopers nog niet op een houtje te bijten.

Wel moeten we allemaal eens wakker worden in dit land: De thuiszorg ontslaat 50 mensen op de werkvloer , vervolgens krijgt de directeur een bonus van een paar ton én er komt een directeur bij in de raad van commisarissen.
De bureaucratie viert nog steeds hoogtij.
Banken crisis idem-dito. Koekkoek: wakker worden. Dáár gaan we kapot aan.

malle pietje
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 sep 2010, 19:27
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#30 Bericht door malle pietje » 19 feb 2012, 11:52

Geen geld geen wonderen

Gebruikersavatar
peterria
Berichten: 1283
Lid geworden op: 04 nov 2007, 15:25
Locatie: alblasserdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#31 Bericht door peterria » 19 feb 2012, 11:58

crisis wat is crisis eigenlijk
volgens mijn is dat iets kopen waar je het geld niet voor hebt
maar toch koopt
mijn en ook ria is thuis geleerd als je honder gulden hebt
kun je er geen honder en tien besteden
doe je dat toch heb je een tekort in je huishoud boekie
en loop je het gevaar in een crisis tekomen
vele van mijn colegas die in de fut zaten zijn weer aan het werk gegaan
ze konden er niet van rond komen
maar dat was vroeger al zo met die gasten
reden in een dure outo maar haden niet lang genoeg door gespaart
dus dat je dan ook langer door moet werken is normaal
maar is dat dan een crisis
gr peterria

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#32 Bericht door Enzo-tvdzijden » 19 feb 2012, 12:10

Afgelopen woensdag met een gezelschap gegeten en gedronken in Olivier te Leiden.
De zaak zat bomvol op woensdagavond. Wel 56 euro pp afgetikt.
En dan de vakanties. Hoor toch veel om mij heen van vele duizenden euro,s.

Dus.....

Enzo

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#33 Bericht door MichielJ » 19 feb 2012, 12:25

Klopt Tjerry, als je dan ziet hoe vol zo'n zaak zit op een door de weekse avond. Maar ieder besteed z'n euro's anders.
Mijn vakantie's kosten weinig, rij in een auto uit 1995 en wat ik daarmee bespaar gaat weer op in mijn brommertjes.
Laatst gewijzigd door MichielJ op 19 feb 2012, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#34 Bericht door Zolenheuvel » 19 feb 2012, 12:31

Er is geen crisis, een crisis maak je!

Gebruikersavatar
Jekihero
Berichten: 468
Lid geworden op: 23 feb 2005, 17:03
Locatie: Kennemerland
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#35 Bericht door Jekihero » 19 feb 2012, 12:52

De ballon is geknapt, ontdaan van hype en electronisch bepaalde koersen gebaseerd op afgedwongen immer betere rendementen op beleggingen is de hoogtij voorbij.

Ghandi zei ooit: "De wereld kan iedereen in z'n levensbehoeften voorzien, de wereld komt te kort om ieder in zijn hebzucht te voorzien".

De schaarste staat voor de deur. Water, voedsel, delfstoffen en energie aan alles ontstaat per dag meer behoefte en voor de afvalstromen zijn nog steeds onvoldoende oplossingen.

China en India ontwaken nu snel en twee miljard mensen eisen weldra dezelfde levenstandaard als wij nu hebben. Een kind snapt dat dat niet kan. Voor 1 liter zuiver drinkwater is 3,5 kWh nodig, waar moet die energie vandaan komen?

Antipeer op een slecht scenario en wees voorbereid, zo ontkom je aan doemdenken en kan het alleen maar meevallen.
Ik heb (nog) geen last van deze crisis en ben er altijd vanuit gegaan dat het onvermijdelijk is dat er een paar hele slechte jaren ons pad zouden kruisen.

Tegelijkertijd ontstaat er bij mij wel een groeiende weerstand steeds de hoofdprijs te moeten betalen en doe ik meer moeite voor een aankoop om een betere prijs te realiseren.

Ronald
Laatst gewijzigd door Jekihero op 19 feb 2012, 17:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#36 Bericht door lampie » 19 feb 2012, 12:54

o dacht al. heb gister als 1 de eerste het gedaan. ik wil niks merken dus en kreidleren blijf ik doen zelfs na mijn hersen bloeding van 1\9\2011. Kreidler for life!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#37 Bericht door jvr » 19 feb 2012, 13:00

Ze zeggen altijd tegen mij dat de BENZINE weer duurder is, ik heb er geen last van ik tank altijd maar voor 20,00 euro,s.

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#38 Bericht door veldmuis » 19 feb 2012, 15:10

De echte crisis voor de burgers moet nog komen mensen. Ik merk het nu al maar als je er goed over na gaat denken valt het nu nog mee. Het gaat erom dat je met verstand omgaat met de dingen die komen gaan. Iedereen weet dat zaken als afschaffing hypotheekrenteaftrek gaat komen. Ik anticipeer daar nu reeds op en das sowieso niet verkeerd. Werkt alleen maar in mijn voordeel op de lange termijn. Ik moet wel prioriteiten stellen ja.

Op dit moment zijn mijn prio`s zo gesteld dat een kreidlerhobby daar even niet in past. Ik heb de boel een tijd geleden weggedaan omdat wat ik wilde met de hobby voor mij op dat moment te duur was en daardoor de lol eraf ging. Toen ook als alleenstaand vader met twee zoons van 11 en 12, dat vreet ook meer geld als je denkt en hun gaan toch voor.

En ach, in de toekomst komt het moment vanzelf wel weer dat ik iets opbouw. Dan past het weer in het budget en kunnen we weer gerust wat meer uitgeven aan die dingen.

Wat wel zo is is dat mensen en media wat minder moeten brullen dat het crisis is. Het word een self fullfilling prophecy op deze manier. We lullen elkaar erin. In het bedrijfsleven waarin ik ook opereer zie je heel duidelijk dat de bedrijven die slim hebben geinvesteerd en gereserveerd op dit moment juist bakken met geld verdienen. Behalve als je toevallig in een sector zit welke hard is geraakt zoals de bouw. Maar zelfs daar zie je dat wie slim omgaat met de veranderde markt nog steeds kansen kan benutten. Het gaat allemaal om anders denken momenteel en je aanpassen aan de veranderde economie.
Als onze regeringen van europa dat nu ook zouden doen dan kunnen we met zijn allen er over 3 jaar om lachen. Doen ze dat niet gaat het gewoon 7 jaar langer duren.

Het komt uit de lengte of de breedte. Ik ben niet bang om toe te geven dat in de hallelujatijd van een paar jaar geleden ik ook een btje te makkelijk heb gedaan met geld en daar wordt ik nu mee geconfronteerd. Niks ergs maar ik moet nu ff aanpassen en even rustig aan doen. Kom ik wel uit met gemak maar er zijn zat mensen die dom doorgaan in het oude patroon en niet kunnen accepteren dat ze de komende 2 jaar de zonvakantie en wintersport ff moeten overslaan. Dat zijn de mensen die tegelijkertijd het hardste bleren dat het crisis is.........Dan heb je een plaat voor je kop en heb je jezelf ermee.

Uiteindelijk draait het om gezond verstand....

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#39 Bericht door nozems » 19 feb 2012, 15:28

Allemaal weer waar, als ik er wat dieper over ga nadenken voorzie ik nog veel grotere wereldomvattende problemen...en dat komt in het kort gezegd neer op het dom blijven handelen van mensen, de hang naar 'altijd' meer en puur biologisch omdat de mens aan z,n eigen succes zo ten onder gaat........maar dan kan ik net zo goed gelijk de pil van hendrion gaan slikken, dat doe ik liever niet, dus leef gewoon m,n leven en pas me, zoals altijd aan met m,n geld, ik heb altijd voor alles wat ik doe keihard moeten sparen, dus zomaar geld uitgeven zat er nooit in voor mij, en dat zal voorlopig ook wel zo blijven.

Gebruik je verstand, als ik het geld niet heb om op vakantie te gaan dan ga ik maar niet.....zo doe ik dat al jaren.

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#40 Bericht door veldmuis » 19 feb 2012, 15:30

Ja Pascal. Maar hoeveel mensen gaan niet onder druk van moeders de vrouw TOCH maar wel naar de zon?.......

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#41 Bericht door nozems » 19 feb 2012, 15:34

Klopt, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de man des huizes dat liever ook doet...om jezelf een vakantie te ontzeggen omdat het gewoon niet kan is best inleveren en ik spreek uit ruime ervaring in deze.

Gebruikersavatar
veldmuis
Berichten: 1520
Lid geworden op: 04 aug 2008, 02:10
Locatie: Where I lay my hat
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#42 Bericht door veldmuis » 19 feb 2012, 15:35

Ik heb daar geen moeite mee. Als het niet gaat dan gaat het niet. Op vakantie met een krap budget is voor mij geen vakantie. Niet met een paar kinders erbij tenminste...

Gebruikersavatar
lampie
Berichten: 2019
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:57
Locatie: egg mountains city (achterhoek)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#43 Bericht door lampie » 19 feb 2012, 15:55

ach een mens wil altijd meer dan ze eigenlijk hebben. dit zit in ons. als dit niet zo was dan hadden we de Kreidlers nog niet en leefden we nog met de dieren en in de gezonde natuur.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#44 Bericht door Caspar » 19 feb 2012, 16:05

Nog erger: Op vakantie gaan met geleend geld.
Dan ben je een half jaar na de vakantie nog steeds aan het afbetalen. Zuur , vooral als de vakantie niet zo geslaagd was.

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#45 Bericht door Niekjuh » 19 feb 2012, 16:43

Het wordt hier wel een stuk lastiger....
De studiefinanciering is teruggebracht van 5 jaar naar 3 jaar. Dat scheelt al een dikke 6000 euro :(
Daarnaast mag ik ook niet te veel uitlopen anders krijg je ook nog een boete van 3000 euro...
Zoals het er nu naar uit ziet doe ik straks 4 jaar over m'n bachelor (normaal 3 ) en 2 jaar over m'n master (normaal ook 2). Je mag 1 jaar uitloop op je bachelor en 1 jaar op je master voor een technische studie.
Terwijl het voor mijn opleiding (werktuigbouwkunde Universiteit Twente), redelijk normaal is om rond de 4,5 jaar over je bachelor te doen.
Dat wordt met de nieuwe regeling gelijk 5 jaar aangezien je bachelor volledig afgerond moet zijn voordat je aan master mag beginnen....

Als ik nou iets ouder was geweest en iets eerder kon beginnen met studeren had ik al deze regeltjes net ontlopen...
En dan komen ze met argumenten aanzetten dat wij het later wel dubbel en dwars gaan terugverdienen.
Zul je zien dat straks het gratis reizen met het OV er ook nog eens uit gaat, kost ook weer bakken met geld. En studeren is ook al niet gratis.

Sommigen zullen het wel goed vinden dat het studeren zo duur wordt gemaakt, omdat er teveel mensen zijn die er een lolletje van maken.
Dat is ook wel zo maar zeker niet bij de technische studies!

Zo lang ik m'n bijbaantje maar kan houden red ik het wel, gelukkig zijn de dingen die ik aan m'n Kreidler moet doen nog kleine dingen en in de loop der jaren heb ik ook heel wat spul verzameld wat ook maar eens de deur uit moet. Die oranje kreidler van de ozzies staat er ook nog steeds te kijken.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 812 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#46 Bericht door Maarten » 19 feb 2012, 18:03

Het maakt wel wat los deze topic.

Ik weet dat huurders ook te maken hebben met oplopende kosten. Jaarlijkse huurverhoging, en bij "scheefwonen" kan dat betekenen dat men er nog eens 5% huurverhoging JAARLIJKS bijkrijgt. Kan men wel zeggen dat die mensen dan ook teveel verdienen voor een "goedkope" woning, maar waar moet je heen. Een andere huurwoning is er gewoon niet, en een koopwoning kopen valt in deze tijd niet mee.

Ik zie het best somber in voor de Nederlandse economie. Als enige land in Europa hebben wij die hoge hypotheekrente-aftrek. Dan komen mensen nog verder in het nauw, dan zakken de huizenprijzen nog verder, en dan komt de bank bij die mensen aankloppen dat ze een te hoge hypotheek hebben en dat ze extra moeten aflossen. Uit welk potje moet dat betaald worden dan? Ik denk dat de huizencrisis in Nederland nog door een dieptepunt heen kan gaan. Schijnt dat wel veel mensen extra aflossen op hun hypotheek, dat zal zijn van spaarpotjes omdat ze de afgelopen jaren de hand op de knip gehouden hebben.

Naast de huizencrisis is er ook nog een vastgoedcrisis. Kantoren die al veel te lang leeg staan, en nu komt (eindelijk) het punt dat de investeerders iets moeten doen met die kantoorpanden. Meest logische lijkt mij om er betaalbare woningen van te maken.... het is maar een idee.

De zorg wordt ook jaarlijks duurder. Een steeds hogere premie, een steeds hoger eigen risico en steeds minder vergoedingen. De minder-sterken van de samenleving worden hard getroffen.

En dan het vooruitzicht dat je tot je 67e moet doorwerken haha, pfffff.

Desondanks heb ik in 2011 mijn best gedaan om de economie aan te zwengelen. Ik heb mijn geld goed laten rollen, spaarrekening is geplunderd. Allemaal spullen waar ik plezier van heb en lol in heb, dus ik heb er geen spijt van, want je leeft ook maar 1 keer. En met die Chevy Van voor de deur blijven de centen nog wel doorrollen ook. Heb ik nog weer mazzel gehad met die wegenbelastingvrij-regeling.

En ik heb geluk met mijn baan, de mensen blijven fietsen, zelfs hartje winter. Misschien wel juist omdat de benzine zo duur is. Of omdat ze in Den Haag ook steeds meer het centrum autoluw hebben gemaakt, waardoor een afstand van 1 kilometer hemelsbreed betekent dat je 10 km moet omrijden over de centrumring en er een half uur over doet vanwege alle stoplichten en opstoppingen.

Voor mij en mijn vriendin komt er nu wel een tijd om het financieel weer wat rustiger aan te gaan doen. Ik rook en drink niet, dat scheelt ook al. Ook op gebied van vakantie geven wij niet veel uit. Hopelijk kunnen we deze zomer wel met de Chevy weg, al is het maar een beetje kamperen in Nederland, vinden wij ook al leuk. Zeeland is zo mooi, en je bent er zo.

Positief blijven denken. En je verstand gebruiken... kan nooit kwaad om af en toe je financiele situatie in kaart te brengen.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#47 Bericht door hermanp » 19 feb 2012, 18:48

Groningen is ook mooi, Maarten. Zet je je Chevy bij mij in de tuin, is net kamperen...
De huizenprijzen zijn volgens mij relatief het meest gestegen, ik ken best wel veel mensen die nu alleen met z'n tweeën een huis kunnen kopen. En dat brengt best wel een risico met zich mee. Ik heb het geluk dat ik tien jaar geleden alleen was, m'n huisje en alles wat ik toen had, wilde en deed, gebaseerd waren op mijn salaris. Nu heb ik amper meer uitgaven, ook de vaste lasten, zoals gas, water en licht, zijn niet extreem gestegen, maar ik heb wel een werkende vrouw. Dus voor mij is het nu makkelijker dan 10 jaar geleden. Helaas zit ik, vanwege de crisis, op dit moment wel zonder werk, maar als het weer wat mooier wordt, is er in mijn branche meestal wel weer wat te vinden. Helaas altijd tijdelijke contracten of relatief kortdurende projecten.
Hoe de toekomst eruitziet is nog een verrassing. Ik vermoed dat het vooral voor de lagere inkomens slechter wordt. Uitkeringen die worden verkort en/of verlaagd. Als je als werkloze of arbeidsongeschikte (jong)volwassene bij je ouder(s) woont, verlies je je uitkering. Ziektekosten gaan omhoog (want chirurgen, specialisten en doktoren verdienen veel en willen meer verdienen) dus premies gaan ook omhoog. Gemeenten willen ook meer geld, want alle vereersdrempels moeten verhoogd worden voor de veiligheid, dus de woz wordt verdubbeld, ondanks dat huizen minder waard worden. Maakt niet uit wat er gebeurt, de gewone man wordt geplukt, is het niet door links, dan wel door rechts.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3028
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#48 Bericht door LVS » 19 feb 2012, 18:51

Maarten schreef:Het maakt wel wat los deze topic.

. Ook op gebied van vakantie geven wij niet veel uit. Hopelijk kunnen we deze zomer wel met de Chevy weg, al is het maar een beetje kamperen in Nederland, vinden wij ook al leuk. Zeeland is zo mooi, en je bent er zo.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

en maarten , je weet als je naar zeeland gaat dat je geen CENT te veel betaald .

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#49 Bericht door hermanngas » 19 feb 2012, 21:34

[quote="parid001"]Ook konden er mensen met 54 a 55 jaar met de vut, of met 60 met pre pensioen.
Als zon iemand 80 jaar wordt leeft ie dus ongeveer 25 jaar zonder te werken, ja dat snap ik dat dat niet te betalen is. Maar jongeren van tegenwoordig, jullie gaan die rekening betalen en lekker tot minimaal 67 door werken.[/quote]

Hoezo rekening betalen?
55 jaar oud (met de vut) minus 15 jaar (begonnen met werken) is 40 jaar (gewerkt)
67 jaar oud (met pensioen) minus 27 jaar (uitgestudeerd en aan het werk) is ....juist ja 40 jaar gewerkt.
Zo iemand wordt dan wel 80, maar de huidige jeugd 85! dus wie betaald er dan?

Vriendelijke groet,
Hermann die er met 63 uit hoopt te kunnen en er dan 46 jaar op heeft zitten

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Door de crisis is de Kreidlerhobby te duur geworden voor

#50 Bericht door parid001 » 20 feb 2012, 00:58

Als je 46 jaar gewerkt hebt mag je er ook uit dan heb je het verdiend. ( eigenlijk al 3 jaar teveel gewerkt)

Maar degene die tot 30 a 32 gestudeerd hebben die moeten gewoon werken tot hun 67

Ok eerder stoppen mag dan ook maar dan krijg je procentueel minder, geeft niets, als je zolang gestudeerd heb verdien je ook 4000 a 5000 euro netto p/m anders doe je iets niet goed.

Feit is dat het eerlijk verdeeld moet zijn, niet dat de jongeren van tegenwoordig de rekening van de 50 en 60 plussers voor hun rekening moeten nemen.
Dan gaat het fout.

En lezen:

Wat Crisis, dat ontstaat doordat je jaren te veel hebt uit gegeven met zijn allen, boven je stand leven heet dat.

Plaats reactie